هر هفته 30 دقیقه سئوی محلی


با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، تیم‌های بازاریابی کم‌رنگ می‌شوند و انتظار می‌رود که کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند.

اگر شما یک بازاریاب هستید که بر کسب درآمد از مناطق محلی متمرکز شده‌اید، می‌دانید که رقابت شدید در انتظار شما است تا ابتکارات بازاریابی محلی خود را کاهش دهید.

در چنین مواقعی، حفظ یک چارچوب ثابت از خروجی‌ها که به شما امکان می‌دهد در نتایج جستجوی محلی متمایز شوید، مهم است.

اگر فقط 30 دقیقه در هفته یا کمتر وقت دارید تا به تلاش‌های بازاریابی محلی اختصاص دهید، در اینجا یک چک لیست از 5 زمینه برای تمرکز شما وجود دارد.

1. فهرست نمایه کسب و کار گوگل و نمایه های اجتماعی خود را بهینه کنید

فهرست کامل و تایید شده نمایه کسب و کار گوگل یکی از ارکان سئوی محلی است.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بازاریابان در سئوی محلی مرتکب می‌شوند، آپلود حداقل مقدار اطلاعات در نمایه کسب‌وکار گوگل (GBP) و سپس قرار دادن آن در خلبان خودکار است.

یک اهرم قدرتمند برای ارتقای کسب و کار شما در فهرست‌های سئوی محلی، تکمیل تمام اطلاعات نام، آدرس، و شماره تلفن (NAP) و همچنین اضافه کردن تصاویر، دسته‌ها، ساعات کار و موارد دیگر است.

هنگامی که فهرست GBP شما پر شد، باید مطمئن شوید که تأیید شده است. تأیید می تواند از طریق تلفن، متن، ایمیل یا ویدیو انجام شود. در اینجا دستورالعمل هایی وجود دارد که برای اطمینان از تأیید صحت آن نیاز دارید.

پس از تأیید، اینجاست که باید مطمئن شوید که به فهرست خود توجه می کنید تا به نظرات یا سؤالات مشتریان پاسخ دهید.

برای آپلود تصاویر جدید و بررسی عملکرد فهرست خود در GBP، حداقل ماهانه (اگر نه بیشتر) دوباره بررسی کنید.

همین روند را برای پروفایل های اصلی رسانه های اجتماعی خود دنبال کنید.

جستجوهای محلی در رسانه های اجتماعی در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است، و شما می خواهید مطمئن شوید که می توانید به همان راحتی که در فیس بوک و توییتر می توانید در گوگل پیدا شوید.

2. یک کار را تکمیل کنید، درخواست بررسی کنید

ایجاد نظرات پنج ستاره یکی از موثرترین راه ها برای افزایش حضور شما در صفحات نتایج موتورهای جستجوی محلی (SERPs) است.

با افزایش میانگین رتبه‌بندی و حجم رتبه‌بندی‌ها، SERP‌های محلی تمایل دارند این نتایج را بالاتر شناور کنند. علاوه بر این، اثبات اجتماعی استخراج شده از بررسی های پنج ستاره، راهی ارزشمند برای جلب اعتماد مشتریان به برند شما است.

قبل از اینکه تلاش های هماهنگ برای ایجاد نظرات انجام دهید، باید در نحوه درخواست بررسی از مشتریان محتاط باشید.

در پلتفرم‌هایی مانند Yelp «فیلترهای بررسی» وجود دارد که اگر به نظر می‌رسد به‌طور غیرطبیعی از مالک کسب‌وکار درخواست شده باشد، برخی از بررسی‌ها را حذف می‌کنند یا فهرست کسب‌وکار شما را جریمه می‌کنند.

در اینجا دو روش موثر برای ایجاد نظرات بیشتر (بدون فیلتر شدن آنها) وجود دارد:

  • به صورت دستی: پس از اتمام کار یا ارائه محصول یا خدمات، به سادگی درخواست بررسی کنید و پیوندی (در فاکتور) به جایی که مشتری شما می تواند برای ارسال نظر خود مراجعه کند، بگذارید.
  • خودکار: ابزارهایی مانند GradeUs، Birdeye، و GatherUp همگی راه‌حل‌های خودکاری را برای سوق دادن افراد به پروفایل‌های اجتماعی شما ارائه می‌دهند تا نظر خود را بنویسند. اگر کسب‌وکار شما هر هفته بیش از سه تا پنج مشتری جدید دارد، این مسیر راحت‌تر و مؤثرتر است (در مقایسه با درخواست بررسی دستی).

3. محتوای صفحه محلی یا وبلاگ محلی ایجاد کنید

کسب و کار شما برای رتبه بندی در جستجوی محلی به سطحی از محتوای بومی سازی شده روی آن نیاز دارد

بدون سیگنال های محلی در سایت شما، موتورهای جستجو کمتر شما را با جغرافیای هدف شما مرتبط می کنند.

در اینجا چند راه متداول برای بومی سازی محتوای خود آورده شده است:

صفحات محصول/خدمات

در صفحات محصول/خدمات خود، اصلاح کننده های محلی را در توضیحات کپی و تصویر قرار دهید تا مخاطبان شما ارتباط محلی را ایجاد کنند.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که کسب‌وکارهای محلی در ایجاد صفحات محصول خود مرتکب می‌شوند این است که آن‌ها کپی را به قدری عمومی می‌کنند که صفحه را می‌توان برای یک تجارت در هر شهری استفاده کرد.

برعکس، شما نباید نسخه وب خود را با اصطلاحات محلی پر کنید. وقتی کپی شما به طور غیر طبیعی مملو از کلمات کلیدی محلی به نظر می رسد، موتورهای جستجو در کاهش محتوای شما بسیار خوب هستند.

بهترین راه برای بررسی این موضوع این است که نسخه خود را با صدای بلند برای یک دوست بخوانید. اگر برای هر یک از شما غیرطبیعی به نظر می رسد، ممکن است در هنگام افزودن اصلاح کننده های کلیدواژه محلی کمی زیاده روی کرده باشید.

گالری ها

اگر به مکان‌هایی در منطقه خود خدمات ارائه می‌کنید، تصاویری از کار خود را با توضیح نوع محصول/خدمات ارائه‌شده و چند اصلاح‌کننده محلی در توضیحات نشان دهید.

صفحات شعبه/فرانچایز

اگر کسب و کار شما چندین مکان دارد، هر یک از مکان های شما باید صفحه مخصوص به خود را در سایت شما داشته باشد.

در این صفحات شعبه، می‌خواهید NAP، ساعات کار، شرح مکانی که شعبه شما در آن قرار دارد، و تصاویری از موقعیت مکانی خود (در صورت امکان در داخل و خارج از آن) را درج کنید. این صفحات شعبه نیز باید به صفحه جداگانه GBP خود پیوند داده شوند.

4. از شبکه خود بک لینک بسازید

خوبی در مورد سئوی محلی و لینک بیلدینگ این است که، در بیشتر موارد، نیازی به ساخت هزاران لینک ندارید. در عوض، در بیشتر موارد، شما فقط به تعداد انگشت شماری بیشتر از رقبای محلی خود برای کمک به موقعیت سئوی خود نیاز دارید.

ساده ترین راه برای ایجاد بک لینک به سایت شما این است که آنها را از مشاغلی که با آنها رابطه دارید ایجاد کنید.

در اینجا چند سناریو وجود دارد که به انواع پیوندهایی که می‌توانید در فعالیت‌های تجاری روزمره دنبال کنید، اشاره می‌کنیم:

  • یک شرکت برق یا تهویه مطبوع با یک مشاور املاک محلی ارتباط حرفه ای دارد. مشاور املاک معمولاً این ارائه دهنده خدمات را به شبکه مشتریان خود ارجاع می دهد (به صورت شفاهی). بسته به سایت مسکن، ارائه‌دهنده خدمات می‌تواند پیوندی به سایت ملکی دریافت کند، اگر بخش «ارائه‌دهندگان محلی مورد اعتماد» داشته باشد.
  • یک صاحب کسب و کار هر سال غرفه ای را در نمایشگاه محلی حمایت می کند. این یک فرصت عالی برای دریافت استناد و پیوند با اطمینان از اینکه کسب و کار شما در جایی در وب سایت نمایشگاه فهرست شده است، است.

بنابراین به عنوان اولین گام، فهرستی از تمام ارتباطات تجاری که در منطقه خود دارید، تهیه کنید و دلایلی را که چرا این ارتباطات به شما پیوند می‌خورد را شناسایی کنید.

5. نقل قول های محلی ایجاد کنید

نقل قول ها صرفاً ذکر نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما در یک وب سایت هستند.

نقل‌قول‌ها عمدتاً در فهرست‌های عمومی محلی (مانند نقشه‌های گوگل) یافت می‌شوند، اما می‌توان آن‌ها را در دایرکتوری‌های خاص مانند APlaceForMom.com نیز یافت، که یک سایت فهرست راهنمای مختص زندگی سالمندان است.

استنادها لزوماً نیازی به پیوندی ندارند تا شما ارزش کسب کنید. گوگل به ذکر نام کسب و کار شما به عنوان نشانه ای از مقامات محلی نگاه می کند.

در اینجا دو راه اصلی برای افزایش استناد شما وجود دارد:

  • به صورت دستی: ساده ترین راه برای دریافت چند نقل قول اولیه، فهرست کردن کسب و کارتان در Google Maps، Yelp، Bing و Facebook است. زمانی که نمایه‌های کسب‌وکار خود را در این سایت‌ها پر می‌کنید، ثبات بسیار مهم است. اگر آدرس کسب‌وکار شما در یک بلوار است، هر بار که فهرست جدیدی ایجاد می‌کنید از ترکیب‌های مختلف آن املا یا حروف اول استفاده نکنید.
  • خودکار: ابزارهای محلی استناد از Moz، BrightLocal، Semrush و غیره وجود دارد. اگرچه این ابزارها هزینه ای دارند، اما به سادگی از شما می خواهند اطلاعات کسب و کار خود را وارد کنید و سپس بیرون بروید و تمام فهرست سازی را برای شما انجام دهید.

من شخصاً ترکیبی از هر دوی این روش ها را دوست دارم زیرا ابزارهای فهرست خودکار همیشه نمی توانند تمام قسمت های اطلاعات را پر کنند یا نمایه ها را کاملاً تأیید کنند.

برای شروع، تلاش های اولیه خود را روی Google، Yelp، Bing و Facebook متمرکز کنید.

سپس به دنبال 5 تا 10 دایرکتوری خاص بگردید (که به طور مرتب در لیست های جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر شما نمایش داده می شوند) و هدف خود را بر این بگذارید که کسب و کار خود را در آنجا فهرست کنید.

نتیجه

در پایان، اگرچه ممکن است زمان زیادی برای اختصاص دادن به سئوی محلی نداشته باشید، این به این معنی نیست که نمی توانید نتایج چشمگیری ایجاد کنید.

شما فقط باید در مورد نحوه استفاده از آن زمان و تمرکز بر روی چه حوزه هایی استراتژیک باشید.

اختصاص 30 دقیقه در هفته به 5 حوزه ای که در بالا توضیح دادیم باعث می شود در عرض چند ماه ترافیک، سرنخ ها و مشتریان بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد شود.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Production Perig/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط