هزینه مدیریت PPC چقدر باید باشد؟


پس از سه ماه وقفه، ما برگشتیم!

سوالات بسیار خوبی وجود داشت، اما این یکی از فیل ترومبول برجسته بود:

میانگین مبلغی که شرکت ها برای اجرای کمپین PPC می گیرند چقدر است؟

هزینه های مدیریت حساب بسیار متفاوت است. قابل درک است که بخواهید یک خط پایه در مورد میزان پرداخت برای آژانس ها/مشاوران PPC داشته باشید.

با این حال، تعدادی از عوامل مختلف بر هزینه تأثیر دارند:

  • سطح تجربه فروشنده چقدر است؟
  • چقدر از فروشنده می خواهید که وظایف خلاقانه/فنی را داشته باشد؟
  • این یک کانال است یا چند کانال؟
  • آیا برای اینکه آنها استراتژیست/بخشی از تیم شما باشند پول می دهید؟

همه این‌ها بر هزینه‌های یک شریک تأثیر می‌گذارند، و هیچ پاسخ درست یا غلطی در مورد اینکه چقدر باید «گران» یا «ارزان» بروید وجود ندارد.

مهم این است که شما انتظارات معقولی از فروشنده خود و کمپین هایی که برای شما ایجاد/مدیریت خواهند کرد تعیین کنید.

فروشندگان PPC معمولاً چگونه هزینه می کنند؟

تعامل با یک فروشنده PPC (چه برای گوگل، مایکروسافت، لینکدین، فیس بوک، تیک تاک یا کانال های دیگر) به این معنی است که شما وقت کافی برای انجام وظایف فنی یا تخصیص برنامه ریزی استراتژیک به آن کانال ها را ندارید.

هنگام محاسبه هزینه یک فروشنده، مهم است که در نظر بگیرید اگر همان کار را انجام دهید چقدر هزینه خواهد داشت (یعنی چند ساعت این کارها x حقوق ساعتی شما را می گیرد).

اغلب اوقات تعامل با یک آژانس یا فروشنده بسیار ارزان تر است – اما نه همیشه.

نرخ ثابت + درصد هزینه

متداول‌ترین هزینه‌های مدیریت، نرخ ثابت به اضافه درصدی از هزینه‌های مدیریت‌شده یا فقط درصدی از هزینه‌ها هستند. گاهی اوقات درصد بر اساس هزینه سرمایه گذاری تغییر می کند. در مواقع دیگر رفع خواهد شد.

آژانس‌ها معمولاً متوجه می‌شوند که چه سرباری باید پوشش دهند و اطمینان حاصل می‌کنند که هزینه مدیریت آن بخش را پوشش می‌دهد تا متغیر سود خالص باشد.

به طور معمول، هزینه های مدیریت ثابت از 500 دلار تا 2500 دلار متغیر است، که بخش متغیر معمولاً چند هزار دلار است.

درصدها از 5 تا 13 درصد متغیر خواهد بود.

نرخ ثابت

برخی از فروشندگان ترجیح می دهند “ثبات” بیشتری را با نرخ ثابت در مدیریت ارائه دهند. گاهی اوقات آن‌ها هزینه‌های هزینه‌های تبلیغات را جبران می‌کنند، و گاهی اوقات، هزینه‌های مدیریت را از بین می‌برند.

به طور معمول، می بینید که این هزینه های ثابت از 2500 تا 10000 دلار در ماه است. کارمزدها بر اساس مقداری که فروشنده شما باید خارج از مدیریت حساب انجام دهد، بالا یا پایین خواهد رفت.

درخواست هایی که می توانند هزینه ها را افزایش دهند عبارتند از:

  • طراحی تبلیغات و صفحات فرود.
  • راه اندازی ردیابی تبدیل فنی
  • کاهش خزش دامنه

مبتنی بر عملکرد

در نهایت، برخی از آژانس ها و فروشندگان ساختار پرداخت به ازای سرنخ (بر اساس عملکرد) را راه اندازی می کنند.

در حالی که این می تواند سودمندترین به نظر برسد، به این معنی است که فروشنده مالک حساب خواهد بود.

اگر می‌دانید که هرگز نمی‌خواهید مالک PPC داخلی شوید، این می‌تواند یک مسیر معقول به جلو باشد. در غیر این صورت، با داشتن حسابی که می‌توانید مالک آن باشید (و کارهای انجام شده از طرف شما را ببینید) خدمات بهتری دریافت خواهید کرد.

دانستن اینکه کدام نوع فروشنده PPC برای شما مناسب است

در حالی که سرمایه گذاری مالی مطلقاً بخشی از آن است، عوامل زیادی وجود دارد که بر نوع فروشنده تأثیر می گذارد.

اگر بودجه شما کمتر از 2500 دلار در ماه است، احتمالاً باید به دنبال راه حل های نرم افزاری باشید یا خودتان کمپین های خود را مدیریت کنید.

این بدان معنا نیست که فروشندگان منطقی نیستند. با این حال، احتمالاً با اضافه کردن یک فروشنده در بالای هزینه، از سربار قابل قبول فراتر خواهید رفت.

هنگامی که هزینه ها در معرض نوسانات زیادی هستند (به ویژه هزینه های فصلی)، قیمت گذاری با نرخ ثابت ممکن است منطقی ترین باشد.

حساب‌هایی با مسیرهای خرج کردن پایدارتر از کارمزدهای اغلب تخفیف‌خورده‌ای که درصدی از هزینه‌ها ارائه می‌دهد، بهره‌مند خواهند شد.

رفتن به دنبال فروشنده گران‌تر معمولاً به این معنی است که روی یک استراتژیست سرمایه‌گذاری می‌کنید (یعنی شما نباید مسئول بگویید که فروشنده چه کاری انجام دهد).

انتخاب فروشنده ارزان‌تر معمولاً به این معنی است که باید مستقیم‌تر در مورد استراتژی‌ای که می‌خواهید فروشنده روی آن اجرا کند، رفتار کنید.

غذای نهایی

هیچ نرخ ثابتی برای مدیریت PPC وجود ندارد – درست مانند انتخاب های استراتژیک، به سطح پشتیبانی و تخصص بستگی دارد.

در مورد PPC سوالی دارید؟ از طریق این فرم ارسال کنید یا با هشتگ #AskPPC برای من توییت کنید navahf@. ماه بعد میبینمت!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو





منبع

مطالب مرتبط