هشدار گوگل در مورد پنهان کردن کدهای وضعیت HTTP


در طول ساعات اداری سئو گوگل در آوریل 2023، یکی از صاحبان وب سایت از گری ایلیز، تحلیلگر گوگل پرسید که آیا دادن کد وضعیت HTTP متفاوت به Googlebot با کدی که برای بازدیدکنندگان انسانی ارائه می شود قابل قبول است یا خیر.

به طور خاص، آن‌ها می‌خواستند کد وضعیت HTTP 410 (Gone) را به Googlebot ارائه دهند در حالی که به کاربران یک کد وضعیت 200 (OK) می‌دهند.

کد وضعیت HTTP 410 به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که یک صفحه برای همیشه حذف شده است و باید از فهرست آنها حذف شود.

در مقابل، کد وضعیت HTTP 200 به این معنی است که درخواست کار کرد و منبع مورد نظر با موفقیت ارائه شد.

دادن کدهای مختلف وضعیت HTTP به موتورهای جستجو و کاربران به عنوان “Cloaking” شناخته می شود.

این اغلب به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو با نمایش یک نسخه از یک صفحه به خزنده ها و نسخه دیگر به بازدیدکنندگان انسانی استفاده می شود.

موقعیت گوگل در مورد پنهان کاری

در پاسخ به سوال صاحب وب‌سایت، ایلیز اکیداً از پنهان کردن کدهای وضعیت توصیه کرد و اعلام کرد که این کار خطرناک است.

او توضیح داد که شرایط خدمات متعدد می‌تواند منجر به مشکلات بالقوه شود، مانند ایندکس نشدن سایت از گوگل.

در عوض، Illyes استفاده از متا تگ روبات “noindex” را برای حذف صفحات خاصی از جستجوی گوگل توصیه می کند.

این رویکرد ساده تر و ایمن تر از تنظیم شرایط خدمات بالقوه مشکل ساز است.

پیامدهای پنهان سازی

پنهان کاری نقض مستقیم دستورالعمل های وب مستر گوگل در نظر گرفته می شود.

هنگامی که به عمد انجام شود، به عنوان تلاشی برای فریب خزنده های موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود. وب‌سایت‌هایی که درگیر پنهان‌کاری هستند ممکن است رتبه‌بندی خود را کاهش دهند یا محتوای آنها از نتایج جستجو حذف شود.

از دادن کدهای وضعیت متفاوت به موتورهای جستجو و کاربران خودداری کنید. برای این منظور، از هرگونه پنهان کاری دوری کنید.

Cloaking می تواند شامل نشان دادن محتوای مختلف، متا تگ ها یا عناصر طراحی به موتورهای جستجو و افراد باشد.

همه اینها برخلاف قوانین گوگل است و می تواند وب سایت شما را بد جلوه دهد.

باز بودن و صادق بودن بهترین راه برای راضی نگه داشتن موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان است که منجر به رتبه بندی بهتر و تجربیات کاربر می شود.

برای اطلاعات بیشتر از تیم Google Search Relations، به قسمت کامل گوش دهید (این بحث از هفت دقیقه شروع می شود).


تصویر ویژه: bsd studio/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط