پرونده ضد انحصار DOJ 4 راه برای شکستن انحصار گوگل پیشنهاد می کند
شاکیان در دادخواست ضد انحصاری علیه گوگل حکم نهایی پیشنهادی اصلاح شده را برای قاضی در این پرونده ارائه دادند. این پیشنهاد پس از حكم قبلی است كه دادگاه مشخص كرد كه گوگل با حفظ غیرقانونی انحصار خود ، قوانین ضد انحصاری را نقض كرده است.
پرونده حقوقی توسط شاکیان ، وزارت دادگستری ایالات متحده و وکلای دادگستری ایالتی ، استدلال می کنند که گوگل انحصار خود را در خدمات جستجو و تبلیغات متنی از طریق شیوه های ضد رقابتی حفظ کرده است.
این پرونده چهار راه برای شل کردن انحصار گوگل در جستجوی و تبلیغات ارائه می دهد.
- نیاز به Google برای جدا کردن Chrome از تجارت خود – این می تواند به معنای فروش آن یا چرخش آن به یک شرکت مستقل باشد.
- محدود کردن پرداخت Google به شرکت هایی مانند Apple برای ساخت Google به موتور جستجوی پیش فرض ، کاهش توانایی آن در تأمین معاملات اختصاصی.
- متوقف کردن Google از نفع محصولات خود نسبت به رقبا در نتایج جستجو و سایر خدمات ، و اطمینان از یک سطح بازی در سطح بیشتری است.
- افزایش شفافیت در تبلیغات و شیوه های داده Google ، بنابراین رقبا دسترسی عادلانه تری به اطلاعات کلیدی دارند.
این پیشنهاد از این پیشنهاد می خواهد که Google از طریق گزارش های اجباری تحت نظارت مداوم قرار گیرد تا از شفافیت در تبلیغات و شیوه های داده Google اطمینان حاصل شود:
“Google باید گزارش ماهانه را به کمیته فنی و شاکیان ارائه دهد که هرگونه تغییر در حراج تبلیغات متن جستجو و افشای عمومی آن از آن تغییرات را بیان می کند.”
این همچنین پیشنهاد می کند که اجرای مداوم تضمین کند که Google محدودیت های جدیدی را که الزامات شفافیت را تضعیف نمی کند ، اعمال نمی کند:
“Google نباید توانایی تبلیغ کنندگان را برای صادرات در زمان واقعی (با بارگیری از طریق رابط یا دسترسی API) یا اطلاعات مربوط به کل نمونه کارها تبلیغات یا تبلیغات تبلیغاتی آنها ، از طریق Google ، قرار داده یا خریداری کند.”
هدف از بخش فوق افزایش شفافیت در سیستم تبلیغاتی گوگل و آسانتر کردن عملکرد تبلیغات خود ، شفافیت بیشتر است.
دسترسی در زمان واقعی تضمین می کند که تبلیغ کنندگان می توانند به جای انتظار برای گزارش های تأخیر ، تنظیمات فوری را در کمپین های خود انجام دهند و این اطمینان را می دهد که تبلیغ کنندگان با نگه داشتن آنها به داده های تاریخی خود ، در سیستم تبلیغات Google قفل نمی شوند.
پرونده قانونی مستلزم محدودیت های تحمیل شده در دولت و تغییر در شیوه های تجاری تبلیغات گوگل است. این روش درمانی را برای نحوه تنظیم یا بازسازی Google پس از حکم قبلی دادگاه مبنی بر اینکه گوگل درگیر شیوه های انحصاری است ، پیشنهاد می کند. با این حال ، این حکم نهایی نیست و دادگاه هنوز باید تصمیم بگیرد که آیا این روشهای درمانی پیشنهادی را تصویب ، اصلاح یا رد کند.