پس زمینه گوگل به شما نگفت


در 29 مارس 2025 ، یانکی های نیویورک در یک بازی در مقابل Brewers Milwaukee به رکورد Franchise Roord None Home Ride رسیدند.

برای تحقق این شاهکار ، آنها از خفاش استفاده کردند که احتمالاً بیس بال را برای همیشه (یا نه) تغییر می دهد.

آنها به Google این فرصت را دادند تا توانایی های هوش مصنوعی خود را تحت الشعاع قرار دهند ، به این امید که هیچ کس با بیس بال ، خفاش های اژدر و جستجوی گوگل آشنا نباشد – همه در همان زمان.

من آن شخص هستم

پس زمینه گوگل به شما نگفت

در همان روز ، من در همان میز که در حال نوشتن این مقاله بودم نشسته بودم ، سفارشات مواد غذایی خود را به صورت آنلاین سفارش می دادم و در مقابل تیم سابق خود ، نیویورک یانکی ها ، نستور کورتس را تماشا می کردم.

کورتس ، محبوب شخصی من (و از همه طرفداران یانکی) ، جایی که در سال 2024 از آنجا خارج شد ، انتخاب کرد … فرار از خانه را رها کرد (او یک سریال بزرگ را به Dodgers در سریال های جهانی که من هنوز از آن آسیب می رسانم) داد – دینگر (این یک کلمه برای اجرای یک خانه است) پس از دینجر.

در حالی که من در حال تماشای یانکی ها Crush Cortes (7 ساله من در ابر نهم بود) ، متوجه شدم که یکی از خفاش های بازیکنان به طرز عجیبی شکل گرفته است (آن بازیکن آستین ولز بود ، بعداً این را یادداشت کنید). من فکر کردم که باید چشم من باشد ، اما پس از آن ، بازیکن بعد از بازیکن ، همین موضوع بود.

شکل خفاش متفاوت بود. کاری که یانکی ها انجام دادند ، بارگذاری بخش عمده ای از چوب خفاش به جایی بود که بازیکن (در هر تجزیه و تحلیل پیشرفته) بیشتر اوقات ارتباط برقرار می کند (به طوری که وقتی ارتباط برقرار می کردند ، سخت تر خواهد بود). نه هر بازیکن ، اما یک قطعه خوب از ترکیب ، از این خفاش ها استفاده می کرد.

شما بازاریابی انجام می دهید ، نه بیس بال. چرا اهمیت می دهید؟

از آنجا که ، در حالی که یانکی ها در این بازی به تعداد رکورد حق رای دادن در خانه رسیدند ، کل دنیای بیس بال رفت.

آیا این خفاش قانونی است؟ این چیز چیست؟ چه کسی از آن استفاده می کند؟ از چه زمانی؟

اگر در دنیای بیس بال هستید ، می دانید که این یک داستان کاملاً عظیم بود.

اگر با بیس بال آشنا نیستید ، اصطلاح “خفاش Torpedo” کاملاً مبهم و چاق به نظر می رسد ، این همان چیزی است که Google هنگام استفاده از این مثال در Google I/O 2025 روی آن حساب می کرد تا نشان دهد توانایی های هوش مصنوعی آن چقدر پیشرفت کرده است.

گوگل دقیقاً چه گفت؟

راجان پاتل ، که VP مهندسی جستجو در Google است ، در Google I/O وارد صحنه شد و گفت که او یک طرفدار بزرگ بیس بال است.

تصویر از Google I/O 2025 Livestream ، مه 2025

پس چی؟

راجان از پرس و جو مربوط به بیس بال استفاده کرد تا نشان دهد که چگونه حالت AI Google در حال تجزیه و تحلیل داده های پیچیده بود.

به طور خاص ، او پرس و جو زیر را اجرا کرد (سریع؟): “میانگین ضرب و شتم و OBP را برای این فصل نشان دهید و برای بازیکنانی قابل توجه که در حال حاضر از خفاش اژدر استفاده می کنند ، آخرین بار است.”

به نظر می رسد واقعاً پیچیده است ، دقیقاً این است که راجان این موضوع را برای مخاطبان بسته بندی کرد و گفت: “در مورد آن فکر کنید ، قسمت های زیادی برای این سوال وجود دارد.”

به نظر می رسد مانند یک موضوع واقعاً طاقت فرسا است که باید دانش بسیار خاصی در مورد آن داشته باشید.

چندین لایه به آن رسیده است. این داده ها و کلمات کلمات پیچیده شده در آن است. این همه چیزهایی را که باید فکر کنید فکر می کنید که این یک سؤال جدی پیچیده است که فقط هوش مصنوعی پیشرفته می تواند به آن پاسخ دهد. حتی درخواست داده های دو سال است.

واقعیت این است که شما می توانید این اطلاعات را در سه جستجو بسیار آسان پیدا کنید و حتی برای انجام این کار مجبور نیستید روی یک وب سایت کلیک کنید.

ما باید؟

چرا آنچه گوگل گفت “پیشرفته” نیست

این کل “خفاش های اژدر” بسیار طاقت فرسا به نظر می رسد ، که باز هم از دیدگاه اپتیک و ادراک ، این دقیقاً همان چیزی است که گوگل می خواهد شما فکر کنید.

در واقعیت ، همانطور که اشاره کردم ، این یک داستان داغ در بیس بال برای مدتی خوب بود.

علاوه بر این ، این سؤال که چه کسی از این خفاش ها استفاده می کند کار بزرگی بود. در ابتدا مردم فکر می کردند که این بازیکنان تقلب می کنند.

این یک نیمه اسکندر بود ، به این معنی که یک تن محتوای از وب سایت های با نام بزرگ وجود دارد که به طور خاص لیست می کند که بازیکنان از نوع خفاش استفاده می کنند.

در اینجا می روید ، درست در قطعه برجسته است:

تصویر از جستجوی برای [who uses torpedo bats]، گوگل ، مه 2025

آخرین بازیکنی که در بالا ذکر شد ، دانسبی سوانسون ، کسی است که گوگل در صحبت های خود نمایش داده است:

تصویر از Google I/O 2025 Livestream ، مه 2025

لیست نمایش های Google را با یکی از Yahoo Sports مقایسه کنید.

چهار مورد از هفت لیست در Google درست در قطعه برجسته وجود دارد (آستین ولز ، جاز Chisolm [Jr.]، آنتونی ولپ ، و دانسبی سوانسون).

برای رکورد ، سه از این چهار بازی برای یانکی ها ، و ولز اولین کسی بود که دیدیم از نوع خفاش در سال 2025 استفاده می کند (برخی از بازیکنان در سال 2024 از آن استفاده کردند).

دسترسی به اطلاعات سخت نیست. در آنجا درست است – بازیکنانی که “قابل توجه” هستند.

راجان این نکته را بیان می کند که گوگل باید بداند بازیکنان قابل توجه برای پاسخ به این سؤال “پیچیده” چه کسانی هستند. به این معنی ، او این موضوع را “پیچیده” به تصویر کشید.

شاید در سال 2015 ، نه در سال 2025.

سالها در نمودار دانش ذخیره شده است.

فقط گوگل [best mlb players]:

تصویر از جستجوی برای [best players mlb]، گوگل ، مه 2025

بوپ Carousel از بهترین بازیکنان MLB در لیگ در حال حاضر (لیست بسیار خوبی هم!)

بنابراین ، نکته پیچیده ای که حالت هوش مصنوعی Google باید انجام دهد این بود که اطلاعات را از صفحه ورزشی یاهو (یا هر کجا) بیرون بکشید و آن را با اطلاعاتی که سالها در نمودار دانش استفاده می کند ، ترکیب کنید؟

اگر این برای Google و پیچیده برای AI سخت است ، ما مشکل داریم.

در اصل ، سه بخش به “پرس و جو” Google در اینجا وجود داشت:

  1. پاسخ دادن به چه کسی در لیگ از یک خفاش اژدر استفاده می کند.
  2. شناسایی بازیکنان قابل توجه فعلی.
  3. کشیدن آمار (امسال و سال گذشته) از این بازیکنان قابل توجه با استفاده از این خفاش جدید.

قسمت داده ها پیچیده به نظر می رسد. آمار؟ آمار فعلی؟ خیلی زیاد به نظر می رسد

دو چیز وجود دارد که باید بدانید:

اولین نکته این است که بیس بال به دلیل آمار خود مشهور است. هواداران و تیم ها به مدت 100 سال است که آمار را ردیابی می کنند – تعداد خانه های خانگی ، میانگین های ضرب و شتم ، میانگین های به دست آمده ، اجرا شده ، پیاده روی ، پیاده روی های اعتصاب ، دو برابر و سه گانه (ما حتی به نرخ چرخش نرسیده ایم و زاویه هایی را راه اندازی نمی کنیم).

این درست است ، تیم های بیس بال چند بار توپ را ردیابی کردند که پارچ توپ را پرتاب کرد و وقتی گیرنده توپ را گرفت.

امروز ، لیگ تحت سلطه تجزیه و تحلیل پیشرفته است.

حدس بزنید چه کسی همه آن را قدرت می دهد؟

شرط می بندم که شما حدس زده اید ، گوگل.

تصویر از جستجوی برای [who powers mlb statcast]، گوگل ، مه 2025

دومین موردی که باید بدانید این است که Google برای مدتی خوب در نمودار دانش خود آماری را در نمودار دانش خود جمع آوری کرده است.

فراموش کنید که آمار مربوط به بازیکنان خاص را می توان در ده ها وب سایت یافت. Google خود آنها را جمع می کند.

در اینجا جستجوی بهترین بازیکن لیگ است (نه ، او از خفاش اژدر استفاده نمی کند):

تصویر از جستجوی برای [aaron judge stats]، گوگل ، مه 2025

آیا متوجه آمار شدید؟ البته ، شما انجام دادید ؛ این یک برگه در پانل دانش است.

این اطلاعاتی است که ممکن است فوق العاده گسترده یا پیچیده به نظر برسد ، اما به معنای واقعی کلمه توسط Google ذخیره می شود.

آنچه من می گویم این است که گوگل یک سناریوی “پیچیده” ایجاد کرد که چیزی غیر از ترکیب دو موردی که در نمودار دانش ذخیره می کند با یک چیز که در سراسر وب پخش می شود (یعنی لیست بازیکنانی که از این نوع خفاش استفاده می کنند).

آیا واقعاً این پیچیده برای Google است ، یا مهندسی شده است که به دنبال اپتیک پیچیده باشد؟

بهترین راه برای صحبت در مورد محصولات AI چیست؟

من عاشق نمودارها هستم. گرفتن داده ها و اطلاعات و ایجاد نمودار سفارشی با AI؟

عاشقش این شگفت انگیز است خیلی مفید است

Google ، شما نیازی به بیش از حد آن ندارید. بدون انجام این کار بسیار جذاب است.

Google قرار نیست به من گوش کند (این مقاله را می خواند ، اما به توصیه های من گوش نمی دهد). من این را برای گوگل نمی نویسم.

من این را برای شما می نویسم. اگر شما یک تیم بازاریابی کوچک یا متوسط ​​هستید و به دنبال این هستید که چگونه Google و سایر مارک های بزرگ محصولات AI خود را به عنوان چراغ برای بازاریابی خود به بازار عرضه می کنند … این کار را نکنید.

احساس نکنید که مجبور هستید. به تنهایی تصمیم بگیرید که بهترین راه برای صحبت در مورد محصولات هوش مصنوعی چیست.

آیا بهترین راه برای بیش از حد پیچیدگی است؟ سعی کنید چیزی را بیشتر از آنچه واقعاً است “بسته بندی کنید؟

من وسوسه می کنم ، اما مردم احمق نیستند. آنها شروع به دیدن دود و آینه ها می کنند.

ممکن است آنها را به زمان برساند. ممکن است آنها را بیشتر از آنچه فکر می کنید طول بکشد – اما این اتفاق خواهد افتاد.

من با یک داستان شخصی به پایان می رسم.

همسرم پرستار است. او به تازگی به سمیناری فرستاده شده است که آنها در مورد “آنچه با همه چیزهای هوش مصنوعی اتفاق می افتد” صحبت کردند.

همسرم به خانه آمد و از آنچه در آنجا می گذرد و چگونه مردم از هوش مصنوعی استفاده می کنند ، غافلگیر شد ، و همچنین هوش مصنوعی (یا نبود).

همسرم اکنون هزار بار نسبت به هوش مصنوعی شک و تردید بیشتری دارد.

چه اتفاقی می افتد اگر شما دنبال کنید که این مارک ها چه کاری انجام می دهند و AI را بیش از حد انجام می دهند ، وقتی مخاطب هدف شما در نهایت تجربه همسرم را تجربه کرده است؟

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: Master1305/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط