پیشگام سابق مایکروسافت در مورد اینکه چرا بزرگترین تهدید AI برای سئو همان چیزی نیست که شما فکر می کنید


در حالی که متخصصان صنعت در مورد نامگذاری SEO ، GEO یا AEO بحث و گفتگو دارند و اگر نمای کلی ChatGPT یا Google جایگزین جستجوی سنتی شود ، یک تغییر اساسی تر اتفاق می افتد که می تواند کل مدل کسب و کار صنعت را مختل کند.

برای درک بهتر از این ، من با جانباز 25 ساله و پیشگام سئو Duane Duane Forrester صحبت کردم تا در مورد برخی از مقاله های اخیر وی در مورد تغییر از سئو سنتی و تأثیر در نحوه تغییر و تطبیق نقش های SEO صحبت کنم.

Duane پیش از این در مایکروسافت به عنوان مدیر ارشد برنامه SEO مشغول به کار بود ، جایی که وی به راه اندازی ابزارهای Bing Webmaster و زندگی Schema.org کمک کرد. او درک عمیقی از نحوه کار موتورهای جستجو دارد و اکنون توجه خود را به سازگاری با واقعیت های جستجوی هوش مصنوعی و کشف دیجیتال جلب کرده است.

اعتقاد او این است که اختلال واقعی AI جایگزین موتورهای جستجو نیست. این ظهور عوامل هوش مصنوعی است. این سیستم های “AIATIC AI” باعث می شود افراد مانند آژانس های کوچک کار کنند و کارهایی که رونق می گیرند ، مواردی خواهند بود که می توانند به طور مؤثر یک تیم AI را مدیریت کنند.

Rise of Agentic AI: اعضای تیم مجازی

در مقاله اخیر Duane “تهدید وجودی SEO ، هوش مصنوعی است ، اما به شکلی که فکر می کنید” ، وی گفت که این ظهور عوامل هوش مصنوعی و سیستم های مبتنی بر بازیابی است که در حال حاضر نحوه تعامل مردم با اطلاعات را تغییر می دهد و بی سر و صدا بازده سئو را برای سرمایه گذاری از بین می برد. بنابراین ، من از او پرسیدم که عوامل و نه SERP های آینده چگونه هستند.

Duane توضیح داد:

“مهمترین پیشرفت جایگزین موتورهای جستجوگر نیست ؛ این ظهور سیستم های AI عامل است که می تواند وظایف انجام شود و آنها را به صورت مستقل اجرا کند … این واقعاً یک چیز شخصی است و من از آنجا که در مایکروسافت کار کردم ، این کار را دنبال کرده ام. من با آن برنامه کار اولیه را با آن برنامه انجام دادم و آن را برای تشخیص زبان آموزش دادم.”

در طی شش ماه ، Duane پیش بینی می کند که متخصصان به طور معمول به مأمورین AI دستور دهند تا در حالی که بر فعالیت های با ارزش بالاتر تمرکز می کنند ، کار را انجام دهند. این امر تأثیر خواهد گذاشت که افراد می توانند خیلی بیشتر شبیه یک آژانس کوچک رفتار کنند.

“اگر بتوانم یک فرآیند ایجاد کنم و روند تا حد زیادی توسط نمایندگان اجرا شود ، پس از 100 ٪ وقت من که می توانم اختصاص دهم می تواند به تجزیه و تحلیل انسان در حلقه برگردد.

این راهی برای ایجاد بازیکنان مجازی در تیم ما و انجام کارهای خاص خواهد بود تا ما را قادر سازد تا با ارزش ترین استفاده از زمان خود را تعریف کنیم ، هرچه اتفاق می افتد. این استفاده ارزشمند از زمان برای برخی از افراد ممکن است مشتری بعدی خود را ببندد. این ممکن است به سادگی چرخه فروش باشد. برای افراد دیگری که شاید فاقد دانش و تجربه باشند ، در واقع ممکن است آنچه را که به مشتری قول داده اید ، اجرا کند. “

با این حال ، Dunae فکر می کند که در حال توسعه مهارت های مدیریت افراد برای موفقیت بسیار مهم خواهد بود:

“اگر وارد دنیای AI عامل AI شوید و آن مسیر را طی می کنید ، بهتر است مهارت های مدیریت مردم را داشته باشید زیرا به آنها احتیاج دارید. این مجموعه مهارتی است که برای مدیریت کار AI عامل بسیار ارزشمند خواهد بود. شما باید به آنها فکر کنید نه لزوماً انسان ، بلکه به عنوان سیستمهایی که نیاز به راهنمایی دارند.”

تحول شغل: نویسندگان به عنوان مربیان AI

سپس من از Duane در مورد آخرین مقاله خود پرسیدم ، جایی که او در مورد اینکه کدام SEO Jobs AI تغییر شکل می دهد و کدام یک از ناپدید می شود ، نوشت.

وی پاسخ داد که چشمگیرترین تغییرات بر سازندگان محتوا تأثیر می گذارد ، اما به شکلی که بسیاری انتظار دارند نیست.

Duanes فکر می کند که نقش های نوشتن سنتی با اتوماسیون روبرو هستند ، اما متخصصانی که سازگار هستند با ارزش تر از همیشه خواهند شد.

Duane اذعان می کند: “اگر کار تمام وقت شما در حال نوشتن است ، این به خطر می افتد.”

“این مدل جدید نویسندگان را از سازندگان به مربیان تبدیل می کند و چندین عامل هوش مصنوعی را در مشتریان مختلف به طور همزمان مدیریت می کنند. به جای گذراندن ساعت ها در تحقیق و نوشتن ، متخصصان می توانند یک ده ها عامل را در عرض چند دقیقه خلاصه کنند و روی ویرایش ، پالایش لحن و اطمینان از دقت تمرکز کنند.”

“شما می توانید به دوجین عامل برای ده ها مشتری بگویید که همه آنها شروع کنند و می توانید همه آنها را در کمتر از دو دقیقه شروع کنید و در حدود 10 دقیقه تمام خروجی هایی را که اکنون وارد آن می شوید و یک به یک ویرایش می کنید.”

به طور متناقض ، او فکر می کند که نقش بیشترین تقاضا نویسندگان با کیفیت خواهد بود ، اما فقط کسانی که یاد می گیرند چگونه در آغوش بگیرند و یکپارچه سازی هوش مصنوعی را انجام دهند تا کارآمد باشد و به طور مؤثر یک تیم هوش مصنوعی از نویسندگان را مدیریت کند.

با تبدیل شدن به یک ویرایشگر “انسان در حلقه” که می تواند خروجی AI را راهنمایی کند ، یک نویسنده باتجربه می تواند با پالایش لحن ، اطمینان از صحت واقعی و تراز کردن کپی با نیازهای برند و نیازهای مشتری ، به روش هایی اضافه کند.

“من اخیراً در مورد نظرسنجی مایکروسافت نوشتم که نشان می دهد که چگونه AI می تواند یک کار را در مقابل انسانها انجام دهد که همان کار را انجام می دهد … نظر آنها این بود که اگر در این کارها هستید ، می خواهید بفهمید که چگونه می توانید به چیزی متفاوت بپردازید.”

نقش های استراتژیک ایمن است

کارهایی که در برابر هوش مصنوعی آسیب پذیر هستند ، کارهایی هستند که دارای طبیعت تکراری هستند که می توانند توسط یک هوش مصنوعی سریعتر ، آسانتر و ارزان تر از یک انسان انجام شوند.

در حالی که این نقش های متمرکز بر اعدام با اختلال روبرو هستند ، موقعیت های استراتژیک مانند CMO نسبتاً محافظت می شوند. این نقش ها زنده می مانند زیرا آنها نیاز به تصمیم گیری مبتنی بر تجربه دارند که AI نمی تواند آن را تکرار کند.

Duane تأکید می کند: “جایگزینی آن سطح تجربه سخت تر خواهد بود زیرا سیستم تجربه ای ندارد.”

تمایز مربوط به ارشد نیست بلکه مربوط به ماهیت کار است. وظایف تکراری ابتدا به صورت خودکار انجام می شود ، در حالی که نقش هایی که نیاز به تفکر استراتژیک ، ایجاد روابط و حل مسئله پیچیده دارند ، تحت سلطه انسان هستند.

CMO ها نه به دلیل ارشد بودن “ایمن” تلقی می شوند ، بلکه به این دلیل که از نظر استراتژی فکر می کنند. آنها با تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده ، شناسایی فرصت های کسب درآمد و تراز کردن محصولات با مشکلات مشتری ، توانایی هایی که نیاز به بینش انسان و دانش صنعت دارند ، موفق می شوند.

وی گفت: “آنها رفتار مصرف کننده را تماشا می کنند ، و آنها در تلاشند تا از رفتار مصرف کننده دست و پنجه نرم کنند: چگونه می توانیم از این امر درآمد کسب کنیم؟ چگونه محصول خود را برای حل مشکل مشتری تراز می کنیم؟ و سپس این امر فروش بیشتری را ایجاد می کند. این کار CMO است.

و سپس هر چیز دیگری که در زیر آن قرار دارد ، که در حال ساخت و نگه داشتن تیم است ، همه گروه ها را اداره می کند و مطمئن می شود که همه چیز در مسیر است. جایگزینی آن سطح تجربه سخت تر خواهد بود زیرا سیستم تجربه ای ندارد. “

آماده شدن برای آینده

موفقیت در این زمان های در حال تحول نیاز به اقدام فوری در مورد استخدام و آموزش دارد. شرکت ها باید امروز توضیحات شغلی را به روز کنند تا مهارت های مورد نیاز در دو تا سه سال را منعکس کنند یا برنامه های آموزشی جامع را برای کارکنان موجود تهیه کنند.

“افرادی که امروز شما استخدام می کنید ، از نظر تئوری ، هنوز باید طی چند سال با شما باشند.

من تحول فعلی را با روزهای ابتدایی SEO مقایسه کردم ، هنگامی که پیشگامان به قلمرو غیرقابل کنترل حرکت کردند. متخصصان امروز با چالش مشابهی برای سازگاری با کار در کنار سیستم های هوش مصنوعی یا خطر منسوخ شدن روبرو هستند.

آینده متعلق به کسانی است که می توانند AI را به عنوان یک ضرب بهره وری به جای یک تهدید جایگزین در آغوش بگیرند. کسانی که یاد می گیرند که مأمورین AI را راهنمایی کنند ، راهنمایی کنند و بهینه سازی کنند ، خود را با ارزش تر از همیشه می دانند ، در حالی که کسانی که در برابر تغییر مقاومت می کنند ممکن است خود را پشت سر بگذارند.

Duane در پایان گفت: “این فقط مربوط به زنده ماندن از اختلال نیست.” “این در مورد موقعیت یابی خود برای بهره مندی از آن است.”

مصاحبه کامل ویدیویی با Duane Forrester را در زیر مشاهده کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=9vxczzrlmq4

Duane در حال حاضر در مورد تغییر از سئو سنتی به بازیابی وکتور محور و پاسخ های تولید شده توسط AI در Duane Forrester Decodes در حال نوشتن است و در اینجا در ژورنال موتور جستجو نمایش داده می شود.

از Duane با تشکر از شما برای ارائه بینش و مهمان من در IMHO.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: شلی والش/مجله موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط