پیوندها امروزه تأثیر کمتری نسبت به گذشته دارند


در یک ویدیوی ساعات اداری سئو گوگل، یک کارمند گوگل به سوالی در مورد بک لینک ها و رتبه بندی پاسخ داد و این واقعیت جالب را ارائه کرد که بک لینک ها نسبت به گذشته تاثیر کمتری به عنوان سیگنال رتبه بندی دارند.

سیگنال رتبه بندی بک لینک ها

لینک‌ها و سیگنال‌های متنی لنگر، گوگل را در زمان معرفی به موتور جستجوی بهتری نسبت به رقبا تبدیل کردند.

سئو در ابتدا در مورد بهینه سازی عناوین، سرفصل ها و محتوا با کلمات کلیدی بود.

پس از اهمیت یافتن گوگل متوجه شد که لینک ها کلید رتبه بندی بهتر هستند.

کل صنایع برای خدمات رسانی به نیاز به پیوندها، مانند فهرست راهنماهای وب و کارگزاران فروش لینک، افزایش یافتند.

تکنیک های مختلف لینک سازی نیز مانند پیوند متقابل، هرزنامه نظرات، هرزنامه انجمن و غیره به وجود آمدند.

گوگل تا حد زیادی در جنگ علیه هرزنامه لینک شکست خورد. نقطه عطف سال 2012 با معرفی الگوریتم پنگوئن و همچنین به روز رسانی های دیگر در زیرساخت گوگل (مرغ مگس خوار) بود که به گوگل اجازه داد تا مقادیر زیادی از عملکردهای رتبه بندی مرتبط با لینک را انجام دهد.

امروز در نقطه ای هستیم که گوگل می تواند لینک ها را به گونه ای رتبه بندی کند که لینک های با کیفیت پایین دور ریخته شوند.

پیوندها همچنان یک عامل مهم رتبه بندی هستند، اما اینکه امروزه لینک ها چقدر تاثیر دارند، یک معما باقی مانده است.

جان مولر اخیراً حدس زد که پیوندها ممکن است نقش کاهشی در رتبه بندی بازی کنند و گفت:

«…این چیزی است که تصور می‌کنم با گذشت زمان، وزن پیوندها در نقطه‌ای کمی کاهش می‌یابد زیرا می‌توانیم کمی بهتر بفهمیم که چگونه محتوا در متن کل وب قرار می‌گیرد.»

بک لینک ها امروزه تاثیر کمتری دارند

جالب است که یکی از کارمندان Google می گوید که امروزه پیوندها تأثیر کمتری دارند زیرا درک می شد که کاهش اهمیت چیزی در آینده است.

اما شاید نکته کلیدی که باید در نظر داشت این است که قدرت سیگنال پیوند با زمانی که گوگل برای اولین بار شروع به کار کرد مقایسه می شود.

اظهار نظر در مورد پیوندها از یک سوال در مورد اینکه چرا گوگل هنوز از بک لینک استفاده می کند و آیا کمپین های لینک بیلدینگ مجاز نیستند، ناشی شد.

این سوال است:

اگر کمپین های لینک بیلدینگ مجاز نیستند، چرا گوگل از بک لینک ها به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده می کند؟

چرا گوگل نمی تواند فاکتورهای رتبه بندی دیگری را پیدا کند که مانند بک لینک ها به راحتی قابل دستکاری نباشند؟

پاسخ گوگل:

«چندین چیز برای باز کردن بسته بندی در اینجا وجود دارد.

اول، بک لینک ها به عنوان یک سیگنال در مقایسه با زمانی که جستجوی گوگل برای اولین بار سال ها پیش شروع به کار کرد، تاثیر بسیار کمتری دارد.

ما سیگنال‌های رتبه‌بندی قوی داریم، صدها مورد، تا مطمئن شویم که می‌توانیم مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج را برای همه پرسش‌ها رتبه‌بندی کنیم.”

این قطعاً درست است، پیوندها امروزه تأثیر بسیار کمتری نسبت به زمانی که گوگل برای اولین بار شروع به کار کرد، دارند، عمدتاً به این دلیل که انواع کمتری از پیوندها (مانند پیوندهای دایرکتوری، پیوندهای پولی) توانایی تأثیرگذاری بر رتبه بندی جستجو را دارند.

مشخص نیست که آیا کارمند Google به چیزی بیشتر از پیوندهایی که هنوز تأثیر دارند ارجاع داده است یا خیر.

کارمند گوگل ادامه داد:

دوم، کمپین‌های ساخت لینک کامل، که اساساً طبق سیاست هرزنامه ما، هرزنامه‌های لینک هستند.

ما الگوریتم‌های زیادی داریم که می‌توانند پیوندهای غیرطبیعی را در مقیاس شناسایی کرده و آنها را باطل کنند.

این بدان معناست که هرزنامه‌نویس‌ها یا سئوکارانی که برای لینک‌ها پول خرج می‌کنند، واقعاً راهی ندارند که بدانند پولی که برای لینک‌سازی خرج کرده‌اند واقعاً ارزشش را دارد یا نه، زیرا واقعاً این احتمال وجود دارد که آنها فقط پول خود را برای ساختن همه این لینک‌های اسپم هدر داده باشند. به محض مشاهده آنها توسط سیستم های ما باطل شده است.”

پیوندها و ارتقای سایت هنوز مهم هستند

پیوندها عملکردی دارند که فراتر از رتبه بندی است. گوگل صفحات وب را از طریق لینک ها کشف می کند.

اسناد خود گوگل نه تنها به پیوندهایی اشاره می کند که چگونه گوگل صفحات وب را کشف می کند، بلکه ناشران را تشویق می کند تا سایت های خود را تبلیغ کنند.

مستندات می گوید:

گوگل همچنین صفحات را از طریق پیوندهایی از صفحات دیگر پیدا می کند. بیاموزید که چگونه با تبلیغ سایت خود، افراد را به کشف سایت خود تشویق کنید.

… به احتمال زیاد، تعدادی سایت وجود دارد که زمینه های موضوعی مشابه شما را پوشش می دهد. باز کردن ارتباط با این سایت ها معمولاً سودمند است. موضوعات داغ در محل یا انجمن شما می تواند ایده های بیشتری را برای محتوا یا ایجاد یک منبع خوب برای جامعه ایجاد کند.

تعداد لینک هایی که به یک سایت اشاره می کنند هنوز نشان دهنده اهمیت یک سایت است.

الگوهای پیوندی که از لینک‌های طبیعی ایجاد می‌شوند به گوگل کمک می‌کنند تا از طریق نمودار پیوندی که به دست می‌آید، متوجه شود یک سایت درباره چیست.

پیگیری سوالات

به نظر می رسد اظهارات Googlers به ​​سوالات بعدی نیاز دارد.

  • آیا منظور کارمند گوگل این بود که لینک هایی که گوگل برای رتبه بندی استفاده می کند تاثیر کمتری نسبت به گذشته دارند؟
  • در مورد کمپین های لینک بیلدینگ که متمرکز بر اطلاع رسانی به دیگران در مورد یک سایت و درخواست لینک هستند، آیا آن ها اسپم محسوب می شوند؟
  • وقتی کارمند Google به «کمپین‌های لینک‌سازی» اشاره کرد، آیا در مورد کمپین‌هایی برای پرداخت هزینه پست‌های مهمان یا درج پیوند در مقالات موجود صحبت می‌کردند؟

پاسخ های داده شده نقطه شروع خوبی هستند اما این قالب جدید برای ساعات اداری Google به صورت زنده اجرا نمی شود.

این بدان معنی است که هیچ راهی برای پرسیدن سؤالات بعدی وجود ندارد، که باعث می شود برخی از پاسخ ها کمتر مفید باشند.

نقل قول

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero

در ساعت 6:08 دقیقه به ساعت اداری Google گوش دهید





منبع

مطالب مرتبط