چرا باید از اپراتورهای جستجوی Boolean برای سئو استفاده کنید؟


جستجوی بولی شامل گروه خاصی از عملگرهای جستجو است که با منطق ذاتی کلمات مرتبط هستند. و، یا، و نه.

اگرچه آنها سه کلمه ساده هستند، اما تأثیر آنها بر نتایج جستجو – و سودمندی جستجوهای مرتبط با SEO Boolean – نمی تواند اغراق آمیز باشد.

این عملگرهای جستجو به‌عنوان حروف ربط استفاده می‌شوند که به فرد اجازه می‌دهند کلمات را برای جستجو ترکیب کنند (And)، جستجو را گسترده‌تر کنند (Or)، یا جستجو را محدود کنند تا آن را خاص‌تر کنند (نه).

جستجوی بولی روش اصلی جستجو برای به دست آوردن داده های مرتبط با سئو را تشکیل می دهد.

هنگامی که جستجوهای بولی به طور کامل کاوش و درک شدند، می‌توان سایر عملگرهای جستجو را فراتر از منطق بولی، که And، Or، و Not بخشی از آن هستند، یاد گرفت.

از آنجایی که جستجوهای Boolean توانایی بسیار زیادی دارند، به راحتی می توان خود را پیدا کرد که به طور مکرر به آنها برمی گردد زیرا بسیار مفید هستند.

به همین دلیل است که درک و تسلط بر این اپراتورهای جستجو مهم است.

چرا به آن Boolean می گویند

بولی به جورج بول، ریاضیدان قرن نوزدهمی اشاره دارد که منطق بولی را اختراع کرد.

اگرچه جورج بول در اوایل تا اواسط دهه 1800 زندگی می کرد، اما مشارکت او در منطق و ریاضیات به عنوان یکی از پیشوایان اساسی علوم کامپیوتر مدرن در نظر گرفته می شود.

دایره المعارف فلسفه دانشگاه استنفورد درباره او می نویسد:

او منطق را با اعمال روش‌هایی از حوزه جبر نمادین که در آن زمان در حال ظهور بود به منطق متحول کرد… روش بول الگوریتم‌های کلی را در یک زبان جبری ارائه کرد که برای تنوع بی‌نهایتی از استدلال‌ها با پیچیدگی دلخواه اعمال می‌شد.

بول امکان نظری استفاده از تئوری احتمال را که توسط جبر منطقی او تقویت شده است، برای کشف قوانین اساسی حاکم بر جامعه با تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده های اجتماعی توسط تعداد زیادی رایانه (انسان) ذکر کرد.

قدرت And, Or, و Not را دست کم نگیرید.

آنها یک راه قدرتمند برای استخراج داده های مفید مرتبط با SEO از جستجوهای گوگل هستند.

چرا اپراتورهای جستجوی Boolean مهم هستند؟

عملگرهای جستجوی بولی به این دلیل مفید هستند که می توانند یک جستجو را دقیق و مشخص کنند. اما جستجوی Boolean همچنین می‌تواند جستجو را برای یافتن داده‌های بیشتر گسترش دهد.

در نهایت، اپراتورهای جستجوی Boolean مهم هستند زیرا آنها روش های قدرتمندی برای کنترل آنچه گوگل در نتایج جستجو نشان می دهد هستند.

منطق بولی به جستجوگر کمک می کند تا از الگوریتم منظم گوگل برای تولید نتایج جستجوی دقیق تری دوری کند.

1. مفهوم و در جستجو

هر کلمه ای که در جستجو استفاده می شود به طور پیش فرض با هم در نظر گرفته می شود.

موتورهای جستجوی مدرن همچنین یک پرس و جو را گسترش می دهند و شروع به استفاده از مترادف می کنند، که گاهی اوقات می تواند نتایج را به روش های ناخواسته تغییر دهد.

مشکل استفاده از مترادف ها این است که گاهی اوقات ما کلمات خاصی را در نتایج جستجو می خواهیم، ​​و بنابراین باید از منطق بولی “AND” استفاده کنیم تا موتورهای جستجو را مجبور کنیم نتایج جستجو را که حاوی کلمات خاصی است که ما می خواهیم برگردانند.

هیچ اپراتور جستجوی «AND» در جستجوی Google وجود ندارد. بنابراین، یک راه برای وارد کردن منطق «و» در عبارت جستجو، نیاز به کلمات خاص با استفاده از علامت نقل قول (»») است.

علامت نقل قول موتور جستجو را مجبور می کند تا نتایج جستجویی را ارائه دهد که حاوی کلمات کلیدی دقیق در صفحات وب رتبه بندی شده باشد.

اپراتورهای جستجوی علامت نقل قول به صراحت اپراتورهای جستجوی «AND» نیستند. آنها اپراتورهای جستجوی دقیق مطابقت هستند.

این یک مطابقت کامل جستجو، نه جستجوی بولی «AND».

با این حال، با یک اپراتور جستجوی دقیق مطابقت، می توانید موتورهای جستجو را مجبور کنید نتایج را با استفاده از منطق «AND»، مانند صفحات وب که حاوی [keyword 1] و [keyword 2].

وقتی در گوگل به این شکل جستجو می کنید (بدون مطابقت دقیق):

pie recipe apple turmeric

نتایج جستجو ممکن است حاوی کلمه “زردچوبه” نباشد، همانطور که در این زمان که اولین نتیجه جستجو یک صفحه وب برای [apple ginger pie] که حاوی زردچوبه به عنوان یک ماده نیست.

استفاده از علامت نقل قول گوگل را مجبور می کند تا نتایج جستجوی مورد نظر را برگرداند:

pie recipe "apple" "turmeric"
اسکرین شات از نتایج جستجو با استفاده از اسکرین شات از جستجو برای [pie recipe “apple” “turmeric, ” Google, July 2022

The “And” searches are useful in many SEO contexts.

For example, one can use the AND logic to find link pages of sites that link out to personal injury lawyers.

"favorite links" "personal injury"

The above search forces Google to find webpages that contain the two phrases, “favorite links” and “personal injury.”

The “And” search logic is very powerful and useful because it opens the door to a wider range of search results that are useful for SEO purposes.

2. How To Use The “OR” Search Operator

The “OR” search operator function can be thought of as combining keywords, such as give me this OR give me that.

But what’s happening is that the “OR” search operator allows one to do multiple searches with one search.

Another way to think of the “OR” search operator is to force Google to show search results with specific synonyms or related words (if you want to see those specific words in the search results but not necessarily on the same page).

Searches with the “OR” search operator can be thought of as “give me this and give me that within the same set of search results but not necessarily on the same webpages.

The “OR” search operator can be conceptualized as a refinement of the “AND” search operator.

While the “AND” types of searches (using quotation marks) return websites that contain all keywords phrases in each of the websites shown in the SERPs, the “OR” search operator results in websites that contain either keyword.

If one is looking for personal injury lawyer links, one can do two simultaneous searches with one search query like this:

"favorite links" OR "Link Resources" "personal injury"

Important: Take note that the “OR” search operator only works when it is used in capitalized letters like this: “OR” and not like this “Or” or this “or.”

3. Concept Of Not: Exclude Words From Search Results

Excluding keywords from a search is a powerful way to search for SEO-related data.

There is no “NOT” search operator, but there is a minus sign (-) that accomplishes the NOT search operations.

The NOT searches (with the minus sign) find sites with the desired keyword phrases except for the keyword phrase that is prefaced by the minus sign.

In other words, every word that has a minus sign next to it will be excluded.

How To Use The Minus Sign Searches For SEO

In 2009, then-Google search engineer Matt Cutts (no longer at Google) explained how the minus sign worked.

Screenshot of Matt Cutts Explaining the Minus Sign Search OperatorGoogle Search Tips, Google Search Central, July 2022

In a YouTube Video titled, Google Search Tips, he explained:

“Now, suppose you’re interested in Matt, but not me.

You might do:

Matt (space) -Cutts.

And that will … only show pages that have Matt but don’t have the word Cutts.”

The minus sign is great for researching backlinks.

While many tools can do the same thing, searching Google itself is a good way to surface webpages that Google has indexed.

The minus sign is a way to find all the sites that link to a domain. The way to do it is to search for the domain but exclude the domain itself.

How To Find Competitor Backlinks With Minus Sign Example:

example.com -site:example.com

If the website has a unique brand name, then you can do a similar search using the brand name.

Brand Name Backlink Search

example -site:example.com "links"

If you’re having trouble with that, you can segment the links by Top Level Domain (TLD).

Segmenting Searches With Minus Sign Search Operator:

example -site:example.com “links” site:.edu

example -site:example.com “links” site:.net

example -site:example.com “links” site:.com

Boolean Logic For SEO Searches

Understanding what Boolean means and where it comes from helps to understand how important it is for SEO purposes.

These examples are only a starting point for a near limitless way of extracting meaningful SEO data using Google and Boolean searches.

More Resources:


Featured Image: Master1305/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط