چرا دیگر خوب نیست که دیگر از طریق پیوندها بخرید یا وسواس نکنید


بسیاری از مشاغل نسبتاً جدید برای سئو وجود دارند که در نهایت با تصمیم به ساخت یا خرید پیوندها روبرو هستند زیرا به آنها گفته می شود که پیوندها مهم هستند ، که البته پیوندها مهم هستند. اما نیاز به خرید پیوندها پیش بینی می کند که خرید آنها تنها راه دستیابی به آنها است. پیوندها مهم هستند ، اما از هر زمان در تاریخ سئو اهمیت کمتری دارند.

چگونه می توانم در مورد پیوندها خیلی بدانم؟

من 25 سال است که سئو را انجام می دهم ، در یک زمان متخصص در پیوندها. من بیش از پیوندها انجام دادم ، اما من به عنوان “پسر پیوند” تایپ کردم زیرا من مجری انجمن ساختمان سازی در Webmasterworld تحت نام مستعار Martinibuster بودم. Webmasterworld در یک زمان محبوب ترین منبع اطلاعات سئو در جهان بود. یک مجری وب مستر جهان یک افتخار بود و تنها بهترین بهترین ها برای تبدیل شدن به یکی از آنها دعوت شدند. بسیاری از SEO های برتر مدرسه قدیمی در آنجا مجری بودند ، مانند جنیفر Slegg ، گرگ بوسر ، تاد فریزن ، دیکسون جونز ، Ash Nallawalla و موارد دیگر.

این به معنای لاف زدن نیست ، بلکه توضیح می دهد که نظر من از تجربه چند دهه شروع شده از طلوع ساخت لینک ناشی می شود. تعداد بسیار کمی از افراد وجود دارند که با پیوندها تجربه عمیقی دارند. بنابراین این توصیه من بر اساس تجربه من است.

تاریخچه کوتاه ساختمان پیوند

الگوریتم های پیوند Google از روزهای اولیه به طور پیوسته بهبود یافته اند. در اوایل سال 2003 ، من توسط مهندس گوگل ماریسا مایر (سپس در گوگل ، قبل از تبدیل شدن به مدیرعامل یاهو) به من گفته شد كه گوگل می تواند تشخیص دهد كه پیوندی در پاورقی پیوند “ساخته شده توسط” است و آن را برای PageRank حساب نمی كند. این سایت های خرد شده که به پیوندهای پاورقی متکی بودند تا به رتبه های خود بپردازند.

  • 2005 – تجزیه و تحلیل آماری
    در سال 2005 ، مهندسان گوگل در کنفرانس جستجوی PubCon New Orleans اعلام کردند که از تجزیه و تحلیل آماری برای گرفتن الگوهای پیوند غیر طبیعی استفاده می کنند. ارائه آنها نمودارهایی را نشان می دهد که یک منحنی را نشان می دهد که الگوهای پیوند معمولی و سپس ابر جداگانه ای از نقاط قرمز را نشان می دهد که پیوندهای غیر طبیعی را نشان می دهد.
  • پیوندهایی که “به نظر می رسند” طبیعی است
    اگر تا به حال عبارت “پیوندهایی که طبیعی به نظر می رسند” یا “پیوندهای طبیعی به نظر می رسند” خوانده اید و تعجب کرده اید که الگوریتم های تحلیل آماری از کجا آمده است. پس از سال 2005 ، هدف از پیوندهای دستکاری شده طبیعی به نظر می رسید ، به معنای انجام کارهایی مانند متناوب متن لنگر ، قرار دادن پیوندها در متن و مراقب بودن در مورد اهداف پیوند برون مرزی بود.
  • از بین رفتن تاکتیک های پیوند آسان
    تا سال 2006 ، Google تجارت پیوندهای متقابل ، ایجاد لینک پیشخوان ترافیک را خنثی کرده بود و تجارت دایرکتوری های لینک را کاهش می داد.
  • وردپرس برای ایجاد پیوند خوب بود
    وردپرس برای پیوند سازندگان بسیار جذاب بود زیرا باعث می شد افراد بیشتری بتوانند به صورت آنلاین و ساخت وب سایت ها به دست بیاورند و با پرسیدن یا پرتاب پول به آنها امکان دستیابی به پیوندها را افزایش دهند. همچنین سایت هایی مانند Geocities وجود داشت که میزبان مینی سایت ها بودند ، اما بیشتر تمرکز روی سایت های مستقل بود ، شاید به دلیل ملاحظات PageRank (PageRank در نوار ابزار Google قابل مشاهده بود).
  • افزایش پیوندهای پرداخت شده
    به نظر می رسد همه وب سایت هایی را تقریباً در هر موضوعی ساخته اند که باعث می شود ساخت پیوند به سادگی با درخواست پیوند انجام شود. شرکت هایی مانند Text-Link-Ads همراه شدند و شبکه های عظیمی از هزاران وب سایت مستقل را تقریباً در هر موضوع ایجاد کردند و آنها یک تن پول ساختند. من بعضی از افراد را می شناختم که از شبکه سایتهای خود پیوندهایی می فروختند که 40،000 دلار در ماه درآمدهای منفعل درآمد داشتند. SEO های White Hat Seos از فروش لینک تجلیل کردند زیرا آنها گفتند که این تبلیغات قانونی است (Wink ، Wink) ، و بنابراین Google آن را مجازات نمی کند.
  • سقوط پیوندهای پرداخت شده
    حزب پیوندهای پرداخت شده در سالهای منتهی به سال 2012 به پایان رسید ، هنگامی که پیوندهای پرداخت شده شروع به از دست دادن اثربخشی خود کردند. من به عنوان یک مجری ساختمان پیوند ، من به اطلاعات محرمانه دسترسی داشتم و توسط خودی ها به من گفته شد که پیوندهای پرداخت شده تأثیر کم و کمتری دارند. سپس به روزرسانی پنگوئن در سال 2012 اتفاق افتاد ، و ناگهان هزاران وب سایت با اقدامات دستی برای پیوندهای پرداخت شده و پیوندهای ارسال مهمان روبرو شدند.

رتبه بندی جایی که قرار است رتبه بندی کنید

الگوریتم پنگوئن نقطه عطفی در تجارت پیوندهای ساختمانی را نشان داد. در داخل Google باید در مورد جنبه تنبیهی گرفتن لینک ها مکالمه ای داشته باشد و در بعضی مواقع چندی نگذشت که گوگل شروع به رتبه بندی سایت هایی کرد که قرار بود آنها به جای مجازات کردن آنها رتبه بندی کنند.

در حقیقت ، من عبارت “رتبه بندی را که قرار است در آن قرار بگیرید” در سال 2014 به این نتیجه رسیدم که نشان می دهد در حالی که سایت هایی که دارای رتبه بندی مشکل هستند ممکن است از نظر فنی مجازات نداشته باشند ، پیوندهای آنها بی اثر است و آنها در جایی قرار دارند که قرار است رتبه بندی کنند.

یک کلاس از فروشندگان لینک وجود دارد که آنچه را که آنها می نامند پیوندهای شبکه وبلاگ خصوصی را می فروشند. فروشندگان PBN به Google وابسته هستند که یک سایت را مجازات نکنند و به Google وابسته باشند تا به یک سایت افزایش موقت بدهد که برای بسیاری از پیوندها اتفاق می افتد. اما سایت ها به ناچار به رتبه بندی باز می گردند که قرار است آنها رتبه بندی کنند.

رتبه بندی ضعیف برای سایت های وابسته به Churn و Burn که برای رتبه بالا برای یک دوره زمانی کوتاه طراحی شده اند ، چیز بزرگی نیست. اما این یک کار بزرگ برای مشاغل است که به یک وب سایت بستگی دارد که هر روز رتبه خوبی داشته باشند.

عواقب سئو فقیر

دریافت یک اقدام دستی کار بزرگی است زیرا تا زمانی که گوگل رتبه بندی را بازیابی کند ، یک وب سایت از عمل خارج می شود. بازیابی از یک عمل دستی دشوار است و با از بین بردن هر پیوندی با کیفیت پایین که مسئولیت آن را بر عهده دارند ، به یک سایت نیاز دارد. ناشران اغلب پس از برداشتن اقدامات دستی ناامید می شوند زیرا سایت های آنها به رده های عالی سابق خود باز نمی گردند. به این دلیل است که آنها رتبه بندی می کنند که قرار است رتبه بندی کنند.

به همین دلیل ، خرید پیوندها گزینه ای برای سایت های B2B ، وب سایت های آسیب شخصی ، وب سایت های با نام تجاری یا هر مشاغل دیگری که به رتبه بندی بستگی دارند ، نیست. یک صاحب سئو یا صاحب مشاغل باید در صورت بروز لینک های پرداخت شده ، در مورد ضرر فاجعه بار در ترافیک و درآمد پاسخ دهد.

SEO صدمات شخصی نمونه خوبی از این است که چرا تکیه بر پیوندها می تواند خطرناک باشد. این زیر مجموعه از جستجوی محلی است ، که در آن رتبه بندی ها توسط الگوریتم های جستجوی محلی تعیین می شوند. در حالی که پیوندها ممکن است کمک کند ، این الگوریتم تحت تأثیر عوامل دیگری مانند استناد به محلی است که شناخته شده است که تأثیر شدیدی بر رتبه بندی دارد. حتی اگر یک سایت از پنالتی جلوگیری کند ، پیوندها به تنهایی آن را حمل نمی کنند ، و بهترین سناریوی این است که سایت در رده بندی قرار می گیرد که قرار است رتبه بندی شود. بدترین حالت یک اقدام دستی برای پیوندهای دستکاری است.

من به مشاغل در درخواست های تجدید نظر آنها برای خارج شدن از یک اقدام دستی کمک کرده ام و این یک دردسر بزرگ است. در قدیم ، من فقط می توانم برای شخصی در گوگل یا یاهو ایمیل بفرستم و مجازات را نسبتاً سریع برداشته شود. خارج شدن از یک عمل دستی امروز آسان نیست. این یک معامله بزرگ و بزرگ است.

نکته این است که اگر عواقب یک استراتژی ضعیف سئو فاجعه بار باشد ، خرید پیوندها گزینه ای نیست.

ارتقاء یک استراتژی خوب است

مشاغل هنوز هم می توانند وب سایت های خود را بدون بستگی به پیوندها تبلیغ کنند. SEO تمایل دارد دیدگاه های خود را در مورد ارتقاء به پیوندها محدود کند. سازندگان پیوند فرصتی را برای انتشار مقاله برای توزیع به ده ها هزار مشتری بالقوه رد می کنند زیرا این مقاله در یک ایمیل یا PDF است و با پیوندی در صفحه وب همراه نیست.

چقدر گنگ است ، درست است؟ این همان چیزی است که تفکر در شرایط باریک سئو انجام می دهد: باعث می شود افراد از ارتقاء یک سایت به گونه ای که باعث ایجاد آگاهی در مشتریان می شود ، جلوگیری کنند – افرادی که ممکن است به یک تجارت علاقه مند باشند. ایجاد آگاهی و ایجاد عشق به یک تجارت ، نوعی است که به نظر من منجر به آن سیگنال های مرموز خارجی از اعتماد به نفس می شود که گوگل به دنبال آن است.

ارتقاء بسیار مهم است ، و این نوع چیزی نیست که متناسب با ذهنیت باریک “دریافت پیوند” باشد. هرگونه فعالیت تبلیغاتی که یک تجارت در خارج از الگوی باریک سئو انجام می دهد ، درست از بالای سر رقابت می رود. به جای وسواس در مورد پیوندها ، ممکن است یک نقطه عطف برای همه مشاغل باشد که به فکر راه های تبلیغ سایت باشند ، زیرا پیوندها امروزه از گذشته اهمیت کمتری دارند ، در حالی که سیگنال های خارجی اعتماد ، تخصص و اقتدار بودن امروزه بسیار مهمتر از هر زمان دیگری در تاریخ سئو هستند.

پیشخدمت

  • ارزش کاهش ساختمان پیوند:
    پیوندها هنوز هم مهم هستند ، اما کمتر از گذشته ؛ تأثیر آنها در رتبه بندی به طور پیوسته کاهش یافته است.
  • الگوریتم های پیوند فزاینده Google:
    Google استراتژی های پیوند دستکاری را به طور فزاینده ای از طریق به روزرسانی های الگوریتم و روش های تشخیص آماری خنثی کرده است.
  • طرح های پیوند پرداخت شده و سقوط:
    شبکه های پیوند پرداخت شده یک بار رونق گرفتند اما تا سال 2012 به طور فزاینده ای ناکارآمد شدند و به اوج مجازات از طریق به روزرسانی پنگوئن رسیدند.
  • رتبه بندی جایی که قرار است رتبه بندی کنید:
    Google اکنون پیوندهای دستکاری شده را عمدتاً پایین یا نادیده می گیرد ، به این معنی که سایت ها بر اساس کیفیت و ارتباط واقعی رتبه بندی می شوند. سایت ها هنوز هم می توانند با اقدامات دستی روبرو شوند ، بنابراین به Google وابسته نیست که همچنان به پیوندهای دستکاری شده در رتبه بندی ادامه دهید.
  • خطرات خرید لینک:
    اقدامات دستی برای بازیابی دشوار است و می تواند سایتهایی را که به رتبه بندی برای درآمد متکی هستند ، ویران کنند.
  • فاکتورهای سئو محلی کمتر به پیوندها متکی هستند:
    برای صنایعی مانند قانون آسیب شخصی ، سیگنال های رتبه بندی محلی (به عنوان مثال استناد) اغلب از تأثیر پیوند فراتر می روند.
  • تبلیغ فراتر از پیوندها:
    ارتقاء واقعی باعث ایجاد آگاهی و اعتبار برند می شود ، غالباً به روش هایی که پیوندها را شامل نمی شود اما ممکن است سیگنال های رفتار کاربر را تحت تأثیر قرار دهد. سیگنال های رفتار کاربر خارجی از اولین الگوریتم PageRank ، بخشی از سیگنال های Google بوده است که خود رفتار کاربر را مدل می کند.

در مورد سیگنال های رفتار کاربر خارجی Google و رتبه بندی بدون پیوند بیشتر بدانید:

رتبه بندی کیفیت Google ممکن است به این سیگنال های محتوا متکی باشد

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Luis Molinero



منبع

مطالب مرتبط