چرا سئو شما کار نمی کند ، و تقصیر تیم نیست


با گذشت سالها ، از من خواسته شده است که برنامه های جستجوی شرکت های متعددی را حسابرسی کنم و آنها را به راه حل های کلاس جهانی تبدیل کنم.

بارها و بارها فهمیدم که تیم های SEO هوشمند ، توانا و اجرای دفترچه بازی هستند ، اما نتایج تحقق نمی یافت.

رتبه بندی بی ثبات بود. ترافیک ارگانیک. تیم اجرایی ناامید شد. سرانجام ، کسی از اجتناب ناپذیر پرسید: “آیا تیم سئو ما تحت تأثیر قرار می گیرد؟”

بیشتر اوقات ، جواب نه. تیم ناکام نبود. سیستم اطراف آنها بود.

در این مقاله به بررسی دلایل ساختاری ، سازمانی و رهبری می پردازیم که چرا SEO در داخل حتی پیشرفته ترین شرکت ها شکست می خورد.

Spoiler: ارتباط چندانی با تحقیقات کلمات کلیدی یا پیوندهای شکسته و همه چیز مربوط به دیوارهای نامرئی که باعث محدودیت عملکرد واقعی می شود ، ارتباط چندانی ندارد.

این موضوع بر اساس مضامین مقاله من “نقش جدید سئو در عصر هوش مصنوعی” است ، جایی که من بررسی می کنم که چگونه سئو به یک رشته سازمانی گسترده تر تبدیل می شود ، یک ریشه در تفکر سیستم ها ، محتوای ساختار یافته و تراز استراتژیک.

تشخیص نادرست مشکل: سئو به عنوان یک عملکرد خاموش

در اکثر شرکت ها ، SEO هنوز هم به عنوان یک عملکرد تاکتیکی در بازاریابی دفن شده است. این به ندرت در برنامه ریزی محصول بالادست ، فرآیندهای توسعه یا حاکمیت دیجیتال ادغام می شود.

بنابراین ، هنگامی که ترافیک و عملکرد ارگانیک تاخیر می کند ، رهبری به گردش کار تیم SEO ، شرکای آژانس یا داشبورد عملکرد نگاه می کند ، اما در سیستم احاطه نشده آنها نیست.

این مانند سرزنش خدمه گودال است که ماشین در سالها به روز نشده است.

5 دلیل ساختاری ارائه نمی دهد SEO

و اکنون ، در دوره هوش مصنوعی ، یک لایه جدید از پیچیدگی وجود دارد: خود این سکو ممکن است علیه شما کار کند.

موتورهای تولیدی و دستیاران جستجو فقط مسیریابی ترافیک نیستند. آنها بازنویسی می کنند که چگونه کشف اتفاق می افتد.

اگر محتوای شما برای مصرف و اعتبار توسط AI ساخته نشده است ، حتی بهترین تلاش های تیم سئو شما نتیجه ای نخواهد داشت.

دید فقط از طریق بهینه سازی به دست نمی آید. این سیستم توسط سیستم های آموزش دیده برای سنتز ، خلاصه و گاهی اوقات انتساب Sidestep به طور کامل اعطا می شود.

در اینجا رایج ترین موضوعاتی که من در داخل سازمان های کم تحرک می بینم وجود دارد:

1. هیچ مالکیت اجرایی از دید وجود ندارد

هر تیم SEO داستانی کاملاً متداول دارد که در مورد بروزرسانی فنی یا محتوا ناآگاه باشد تا بعد از اینکه قبلاً اتفاق افتاد ، و پس از آن انتظار می رود عملکرد گمشده را به طرز جادویی بازیابی کند.

این یک نظارت منزوی نبود. این یک مصنوعات از یک سازمان خاموش بود که واقعاً برای سئو ارزش قائل نبود.

هنگامی که تغییرات چشمگیر در معماری ، سیستم عامل ها یا گردش کار محتوا بدون ورود متخصصان جستجو ، بدون توجه به سطح مهارت تیم ، دچار رنج می شوند.

موفقیت SEO غالباً به تصمیماتی که در خارج از کنترل تیم SEO گرفته شده است بستگی دارد: معماری سایت ، قابلیت های سیستم مدیریت محتوا (CMS) ، گردش کار ترجمه و محدودیت های قانونی.

اگر هیچ کس در سطح رهبری مالکیت پیدا کردن را به عنوان یک نتیجه نداشته باشد ، تلاش های سئو تحت بدهی فنی و بی تحرکی تصمیم می گیرد.

2. مشوق های نادرست

SEO یک رشته بازی طولانی است ، اما عملکرد سه ماهه ، دلتاهای ترافیکی و نتایج کمپین معیارهایی است که بیشتر تیم ها روی آن تمرکز می کنند.

هنگامی که تیم ها برای حجم پاداش می گیرند ، نه دید ، آنها بر روی آنچه که آسان است منتشر شود ، تمرکز می کنند ، نه کشف آن دشوار است.

3. محتوا بدون استراتژی

در چشم انداز جستجوی امروز ، محتوا نه تنها باید مفید باشد ، بلکه باید توسط ماشین ها نیز قابل تفسیر باشد. سیستم های هوش مصنوعی به طور فزاینده ای تعیین می کنند که چه چیزی ظاهر می شود ، استناد می شود یا در پاسخ ها سنتز می شود.

اگر محتوای شما فاقد ساختار ، وضوح یا ارتباط معنایی باشد ، ممکن است هرگز به کاربر نهایی نرسد. این یک شکست تلاش نیست ؛ این عدم سازگاری با نحوه واسطه در یک محیط هوش مصنوعی است.

شرکت ها غالباً حجم گسترده ای از مطالب را تولید می کنند که دارای استراتژی کمی برای کشف ، ارتباط یا نیاز کاربر نیستند.

یکی از بزرگترین تغییرات ذهنیت مورد نیاز ، انتقال از “فقط دقیق” به اطلاعات محتوای “واقعاً مفید” است که نه تنها در رتبه بندی قرار می گیرد بلکه نیاز کاربر را نیز برطرف می کند ، با قصد جستجوی آنها هماهنگ می شود و اعتماد به قالب ها و سیستم عامل ها را ایجاد می کند.

اگر محتوا برای تفسیر هوش مصنوعی ساختار یافته نباشد ، به طور مؤثر فهرست بندی شود ، یا به رفتار جستجوی واقعی نقشه برداری شود ، سر و صدای آن است ، نه ارزش.

4. تنگناهای فناوری و دستبندهای CMS

تیم SEO ممکن است بداند که چه چیزی باید برطرف شود ، اما به دلیل محدودیت های سفت و سخت CMS ، کمبود منابع DEV یا سیاست های متقابل نمی تواند تغییرات را اجرا کند.

SEO به یک مولد گزارش تبدیل می شود ، نه یک فعال کننده عملکرد.

5. عدم وجود یک مدل عملیاتی دید

تعداد کمی از سازمان ها سیستمی برای تراز کردن محصول ، محتوا ، UX ، Dev و تجزیه و تحلیل در مورد اهداف دید مشترک دارند.

بدون یک مدل قابل تکرار و نقش های کاملاً مشخص ، دست دادن داده ها و مسیرهای تشدید ، موفقیت SEO موقت و ناپایدار است.

این یک مشکل استعدادیابی نیست. این یک مشکل سیستم است

بیشتر تیم های سئو از آنچه باید اتفاق بیفتد آگاه هستند. اما ، مگر اینکه از لحاظ ساختاری – با دسترسی ، اقتدار و متحدین – توانمند شوند – آنها به شکست می روند.

این مانند این است که از یک سازنده بخواهید یک آسمان خراش بدون طرح ، یک برنامه مشترک یا امکان جابجایی مواد ایجاد کند.

هنگامی که مدیران این موضوع را به عنوان یک مسئله سیستم تشخیص می دهند ، نه یک پرسنل ، تحول امکان پذیر می شود.

در عوض چه مجموعه ای باید از آن بپرسد

به جای “چرا سئو ما کار نمی کند؟” رهبری باید بپرسد:

  • چه کسی دارای دید در سطح سازمانی است؟
  • آیا تیم های ما یک مدل مشترک برای یافتن دارند؟
  • آیا ما به رفتارهایی که منجر به دید دوام می شوند ، یا فقط حجم کوتاه مدت پاداش می دهیم؟
  • آیا می توان محتوای و معماری سایت ما را توسط موتورهای هوش مصنوعی و همچنین توسط انسان درک کرد؟
  • آیا شاخص های عملکرد کلیدی داخلی ما (KPI) با این واقعیت های جدید کشف خارجی هماهنگ هستند؟

رد کردن سئو به عنوان زیرساخت ، نه فقط یک کانال

SEO مدرن اکنون در تقاطع استراتژی محتوا ، مدل سازی داده ها و دسترسی به هوش مصنوعی قرار دارد.

اگر شما در حال طراحی دیجیتال خود نیستید که توسط مدل های زبان بزرگ مصرف شود یا توسط موتورهای پاسخ ذکر شود ، کنترل سیستم عامل ها را کنترل می کنید.

شما برای یک وب که دیگر وجود ندارد ، بهینه می کنید و عملکرد را برای رقبایی که از کشف حالت AI استفاده کرده اند ، روی میز بگذارید.

موفق ترین سازمانها با SEO مانند زیرساخت های دیجیتال رفتار می کنند ، قابلیت بنیادی که در همه چیز از طراحی محصول گرفته تا مدیریت دانش تعبیه شده است.

آنها در:

  • طرحواره و حاکمیت داده های ساختاری.
  • توافق نامه سطح خدمات دید (SLA) در بخش ها.
  • طبقه بندی های مشترک و معماری محتوا.
  • چارچوب های اندازه گیری که شامل گشت و گذار در هوش مصنوعی و تأثیر بدون کلیک است.
  • همکاری و اشتراک دانش.

فکر نهایی: مسیر را پاک کنید ، سپس عملکرد را قضاوت کنید

اگر سئو شما تحویل نمی دهد ، با سرزنش تیم شروع نکنید. با حسابرسی سیستم اطراف آنها شروع کنید. مسدود کننده های ساختاری را برطرف کنید. مدل عملیاتی را بسازید. مالکیت اجرایی را اختصاص دهید.

سپس ، و تنها در این صورت ، می توانید بپرسید که آیا تیم در حال اجرا است زیرا حتی بهترین راننده F1 نمی تواند در صورت عدم اعتماد به نفس ، منسوخ یا بدون تراز بین سیستم ها ، در مسابقه پیروز شود.


یادداشت سردبیر: این مقاله اولین بار در یک سری از بیل هانت است که ماهانه منتشر می شود. هر مقاله بر روی سایرین ساخته خواهد شد.

این سریال صدای واضح و متمایز را برای صحبت کردن به زبان رهبری ارشد ضمن افتخار یکپارچگی فنی جستجو ارائه می دهد.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: Zamrznuti Tonovi/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط