چرا نتایج سه ماهه چهارم Google سؤالاتی را برای SEO & PPC ایجاد می کند
چند حرفه می تواند با دیدگاه یک بازاریاب دیجیتال در مورد نتایج سه ماهه چهارم گوگل برای SEO و تبلیغات آنلاین مطابقت داشته باشد. من از شش بازاریاب جستجو پرسیدم که هر کدام بیش از 20 سال تجربه در همه زمینه های جستجوی بینش در مورد این نتایج را دارند. آنچه آنها به اشتراک گذاشتند نشان می دهد که متخصصان سئو و تبلیغات باید در سال 2025 به آنها توجه کنند.
شش بازاریاب دیجیتالی که به طور جداگانه با همه مصاحبه شده بودند ، نشان می دهند که چهار روند کلی ممکن است بر جستجوی گوگل و عملکرد تبلیغات تأثیر بگذارد:
- تغییر رفتار کاربر
- تغییر در جستجوی Google
- گوگل از رقابت مصون نیست
- شرایط اقتصادی و بازار گسترده تر
تغییر رفتار کاربر و افزایش رقابت
اگرچه من با هر بازاریاب جستجو به صورت جداگانه مصاحبه کردم ، همه آنها موافقت کردند که عادات جستجوی کاربر از جستجوی سنتی و مهاجرت به سیستم عامل های هوش مصنوعی و اجتماعی دور می شوند ، نشان می دهد که Google دیگر از فشار رقابتی در هر دو جستجو و تبلیغات مصون نیست.
Benu Aggarwal از Silicon Valley Milestone ، Inc. (پروفایل LinkedIn) به سرمایه گذاری های حیرت انگیز در زیرساخت های هوش مصنوعی اشاره کرد و اثبات ملموس تغییر مداوم در نحوه دسترسی افراد به اطلاعات در مورد مصرف کننده و استفاده از مشاغل بود.
وی گفت: “ترافیک زیادی به سمت LLM هایی مانند ChatGPT ، Plexlexity (و Gemini Google) حرکت می کند. این امر توسط سرمایه گذاری های الفبای در هوش مصنوعی ، به ویژه در ساخت محاسبات ، مشهود است. آنها تنها نیستند ، متا ، Openai ، Nvidia ، AWS ، دیگران همه برای حمایت از افزایش تقاضا در محاسبات هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند. “
مایکل بونفیلز ، از گروه بین المللی دیجیتال ، (پروفایل LinkedIn) اظهار داشت که OpenAi ناسازگار پیشرو در بستر جستجوی Google است و به دنبال آن یک تغییر نسلی به دور از جستجو به سمت سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بصری است.
مایکل گفت:
وی گفت: “من از 30 نوامبر 2022 این را گفته ام كه این چیزی كه Openai به تازگی منتشر كرده است ، این پتانسیل را دارد كه قصد كاربران جستجو را در Google مختل كند ، و آن را سریعتر و پاسخگوتر تر و بدون اختلال در تبلیغات و فیلتر کردن نظرات انجمن و نظرات انجمن و وقتی یک نسل کامل (Z/alpha) دارید که برای نتایج جستجوی خود به Tiktok/IG منتقل شده اید ، زمان نمی تواند بدتر باشد. “
قیمت چاک از سئو قابل اندازه گیری (پروفایل LinkedIn) کمک به ظرافت اضافی در مشاهده تغییر بستر های نرم افزاری کاربر:
“فشارهای مهاجرت پلت فرم نقش دارند. تغییر رفتاری به سمت هیبریدهای بصری/جستجو (Tiktok ، اینستاگرام) و رابط های موتورهای پاسخ (دفع) نشان می دهد که انحصار گوگل در نقاط لمسی جستجو از بین می رود ، به ویژه در بین ژنرال Z و مخاطبان فنی. “
Duane Forrester ، SVP ، جستجو indexr.ai و قبلاً از Bing و Yext (پروفایل LinkedIn) خاطرنشان کرد که سفر مصرف کننده به طور فزاینده ای در جایی غیر از جستجوی Google آغاز می شود:
با حرکت مصرف کنندگان به سیستم عامل های اجتماعی ، شروع به کار می رود. درآمد تحت تأثیر قرار می گیرد.
این یک عادی جدید ما در صنعت جستجو خواهد بود. با توجه به اینکه نسل های جوانی در حال حاضر پیر می شوند و عادات آنها متفاوت است ، طبیعی است که آنها رفتار را از جستجوی سنتی به جهت های جدید تغییر دهند.
اگر فکر می کردید موتورهای جستجو یک چیز برای همیشه هستند ، اشتباه کردید. اتکا به بدون تنوع همیشه دستور العمل فاجعه بود. این فرمول همچنان سازگار است. تغییر نیز سازگار است و با تغییر رفتار افراد ، شما نیز بهتر است. “
تغییر در جستجوی Google
این واقعیت که مردم از سیستم عامل های دیگر برای ایده های خرید ، الهام بخشیدن و جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند ، ممکن است نشانه هایی باشد که تسلط جستجوی گوگل به طور فزاینده ای در برابر رقابت آسیب پذیر است. این چیزی است که به تازگی از پنج سال پیش غیرقابل تصور بود.
تغییرات مختلفی در نحوه ارائه نتایج جستجو در Google Search وجود دارد که قابل توجه ترین این است که بررسی های AI و سایر ویژگی های جستجو نیاز به کلیک بر روی یک پاسخ را کاهش می دهد. این روند برای نشان دادن پاسخ ها و پیوندها ، که اغلب از آنها به عنوان نتایج جستجوی “کلیک صفر” یاد می شود ، یک روند مداوم است که قبلاً محدود به نمایش داده های جستجوی اطلاعاتی بود.
شکایات برخی از SEO ها در مورد نتایج جستجوی کلیک صفر که در ابتدا از معرفی قطعه های برجسته استقبال می کردند ، احتمالاً بیش از حد مورد استفاده قرار گرفتند. جستجوهای اطلاع رسانی که به پاسخ های یک بعدی نیاز دارند (املا ، نام شخص و غیره) منجر به ترافیک معنی دار (برای وب سایت یا کاربر) نمی شوند. ترافیک از قطعه های برجسته هنگامی که مردم دلیلی برای حفر عمیق تر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول ، فیلم ، مشهور یا یک موضوع دارند ، بسیار معنی دار می شود.
اما نمای کلی Google AI (AIO) آن تجارت مفید با اکوسیستم اینترنتی را به طور کامل نابود کرد. جامع بودن AIOS نیاز به کلیک بر روی یک وب سایت را کاهش می دهد زیرا آنها پاسخ سوال فعلی را نشان می دهند و کاربران را قادر می سازد خلاصه ها را به پاسخ به سؤالات پیگیری پیش بینی شده در گوگل مشاهده کنند (در مورد حق ثبت اختراع Google بخوانید).
در حالی که شکایات مربوط به نتایج جستجوی کلیک صفر برای قطعه های برجسته بیش از حد ، AIO Google و طرح های گسترش یافته عملاً نیاز به کلیک بر روی وب سایت ها را از بین می برد. این نه تنها اکوسیستم وب را مختل می کند بلکه ممکن است تغییرات غیرقابل پیش بینی در روند تبلیغات جستجو را نیز معرفی کند.
Everett Sizemore ، از مشاوره بازاریابی جستجو Esizemore (پروفایل LinkedIn) نظر خود را در مورد چگونگی تغییر در جستجوی گوگل و فشارهای خارجی بر درآمد گوگل ارائه داد:
“کاهش سرعت رشد گوگل به دلایل مختلف مرا شگفت زده نمی کند.
اول ، آنچه قبلاً شایعه رقابت بود ، به یک تهدید قابل اندازه گیری تبدیل شده است. براساس آمار جهانی StatCounter ، سهم بازار جستجوی جهانی Google برای سه ماه گذشته سال 2024 زیر 90 ٪ کاهش یافته است. این اتفاق از سال 2015 رخ نداده است.
و این اعداد به احتمال زیاد حتی موج در حال افزایش گزینه های جستجوی AI را مانند Perplexity و GPTSearch به خود اختصاص نمی دهند ، که دومی از آنها به طور محافظه کارانه پیش بینی می شود حداقل 1 ٪ از بازار جستجو را تا پایان سال ضبط کند. در بین کاربران جوان تر ، این تغییر احتمالاً حتی چشمگیرتر خواهد بود.
دوم ، صفحات نتایج جستجوی Google (SERP) یک آشفتگی مطلق است. بیش از حد بسیاری از ویژگی های درهم و برهم و متفاوت ، UX یک بار قدرتمند را به یک فاجعه مانند فرانکنشتاین تبدیل کرده اند.
آن صفحات جستجوی نفخ Yahoo را از اواخر دهه 90 به یاد دارید؟ آنهایی که در ابتدا با پس زمینه تمیز و سفید و ده پیوند آبی آن مختل شده است؟ خوب ، ما به طور کامل به حلقه رسیده ایم – به تجربه آشوب آور و بیش از حد که در وهله اول سعی در فرار داشتیم. صادقانه بگویم ، به نظر می رسد که کسی یک دسته از ابزارک ها را روی صفحه قرار داده است.
گوگل به زودی ناپدید نمی شود ، اما جستجوی آن در حال افزایش است – یک چهارم درآمد در یک زمان. “
گوگل دیگر از رقابت مصون نیست
Chuck Price ، بنیانگذار مشاوره جستجو SEO قابل اندازه گیری (پروفایل LinkedIn) ، با توجه به چگونگی کمک به چندین روند ممکن است در فرسایش تسلط جستجو و تأثیر همزمان آن در تبلیغات جستجو کمک کند و مقداری از سرزنش را در الگوی کلیک صفر قرار دهد:
وی گفت: “همانطور که می بینم ، غذای اصلی این است که کسری 0.2 ٪ YOY داستان کامل را بیان نمی کند.
آنچه برای من در گزارش درآمد الفبایی تعجب آور است ، ثبات نسبی درآمد جستجو ، رشد 12.5 ٪ در مقابل 12.7 ٪ Yoy است. این به نظر می رسد که با توجه به چگونگی تحول SERP ها در طول سال گذشته با جعبه های پاسخ گسترش یافته ، خلاصه های تولید شده توسط AI و پانل های دانش مبتنی بر موجودیت ، این امر خلاف واقع به نظر می رسد. همه این ویژگی ها نیاز به کلیک بر روی یک آگهی را کاهش می دهند یا به یک وب سایت کلیک می کنند.
آیا الگوریتم های تبلیغاتی Google برای نزدیک شدن به آن ، قیمت گذاری را دستکاری کردند؟ اگر کسی به داده های کلیک Yoy نگاه کند ، من به شدت گمان می کنم که کسری به مراتب بدتر است. “
Google تحت فشار از جستجوی Chatgpt ، Perplexity AI و سایر موتورهای جستجو AI است که سیستم عامل های کاملاً جدیدی را که جایگزین پارادایم موتور جستجوی 25 ساله هستند ، معرفی می کنند. Google با AIO و دستیار جستجوی Gemini خود پلتفرم در حال رقابت است. مایکل بونفیلز اظهار داشت که این رویدادها با گزینه های محدود ، گوگل را به موقعیت دشوار مجبور کرده اند:
“اگر من شرایط را نداشته باشم ، آنها به لعنتی رسیده اند. آنها یا قصد دارند تجربه را برای کاربر بهتر کنند ، برای ناشر/تبلیغ کننده یا برعکس. “
فشار اقتصادی و تبلیغاتی گسترده تر
گابریلا سانینو ، بنیانگذار شرکت بین المللی بازاریابی و شرکت سئو Level343 (پروفایل LinkedIn) چشم انداز وسیع تری از روندها برای تفسیر نتایج سه ماهه چهارم گوگل برای جامعه بازاریابی جستجو به اشتراک گذاشت. پاسخ او ، منعکس کننده 20 سال تجربه در کلیه زمینه های بازاریابی دیجیتال ، شامل احساسات تبلیغ کننده جستجو و وضعیت اقتصادی جهانی بود.
گابریلا پاسخ داد:
وی گفت: “وقتی به تصویر بزرگ و سپس نتایج نگاه می کنید ، فکر نمی کنم رشد کندتر کاملاً به دلیل تغییر عمده SERP باشد. من فکر می کنم این ترکیبی از عواملی است که باعث تغییر رفتار خریدار می شوند:
اول ، بودجه های تبلیغاتی و بازاریابی اغلب وقتی ناراحت می شوند ، ابتدا کاهش می یابد. بنابراین ، رشد کندتر ممکن است به جای هر کاری که Google انجام داده است ، نشانه زمان را منعکس کند.
دوم ، تغییرات مداوم در حریم خصوصی می تواند بر روی ADS به روش هایی که هیچ ارتباطی با Google ندارند ، تأثیر بگذارد. تنظیمات حریم خصوصی مرورگر می تواند تبلیغات را کمتر مورد هدف قرار دهد یا میزان اندازه گیری آنها را کاهش دهد. در نتیجه ، تبلیغ کنندگان داده های کمتری برای بهبود تبدیل ، بازپرداخت و بهینه سازی AD دریافت می کنند.
سوم ، شما نمی توانید وضعیت تبلیغات را در انزوا مرور کنید. رقابت برای دلارهای تبلیغاتی از Tiktok ، Amazon Ads ، Microsoft Advertising (به ویژه با AI-Bing Hype) و غیره نیز باید در نظر گرفته شود. مخلوط چند کانال به معنای برخی از درآمد Google است که به سایر سیستم عامل ها می پردازد.
بسیاری از مشاغل بودجه تنگ تری دارند ، بنابراین AD ROI تحت نظارت بیشتری قرار دارد. و ، بسیاری از صاحبان مشاغل سرخورده درک می کنند که Google بیش از حد در حال تغییر است تا کل بودجه خود را بر روی آن قرار دهد. آئوس یک نشانه واقعی بود که همه چیز در حال تغییر بود. من تعجب نخواهم کرد اگر گوگل به زودی بازی با فضای تبلیغاتی را در آنجا شروع کند. “
گوگل در یک مارپیچ رو به پایین نیست
ما در بازاریابان جستجو ، نتایج سه ماهه چهارم را به عنوان سیگنالینگ تفسیر می کنند که گوگل دیگر از رقابت مصون نیست و در برابر از دست دادن ترافیک به سیستم عامل و سیستم عامل های اجتماعی آسیب پذیر است زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده ای در خارج از جستجوی سنتی ، سفرهای خرید و اطلاعاتی خود را آغاز می کنند.
نتایج جستجوی Google به دلیل تغییر مداوم در چیدمان SERP ناشی از افزایش مقدار عبارات کلمات کلیدی ، به عنوان درهم و برهمی و ناپایدار تلقی می شود. این ممکن است به احساس عدم اطمینان کمک کند. هیچ کس مشاهده نکرد که گوگل در یک مارپیچ رو به پایین قرار دارد. اما ترکیبی از بی ثباتی ، تغییر در رفتار کاربر و دستاوردهای دیگر سیستم عامل ها روندهایی است که باید در سال 2025 مورد بررسی قرار گیرد.
قدم گذاشتن برای یک دیدگاه کلی نشان می دهد که ادامه مسائل اقتصادی جهانی و جذابیت تبلیغات در چندین کانال ممکن است در تغییر در هزینه های بازاریابی نقش داشته باشد. بازاریابان جستجو که با آنها مصاحبه کردم ، که در مجموع بیش از 120 سال تجربه دارند ، از نگرانی در مورد چالش های عمیق تر در مشاغل اصلی گوگل اشاره کردند ، با این که یک بازاریاب جستجو در صورت عدم ثبات جستجوی پرداخت شده بیشتر از آنچه در آخرین نتایج سه ماهه مشهود است ، سؤال می کند.