چرا کسب و کارها در همه شرایط اقتصادی به SEO روی می آورند؟


نیازها و رفتارهای مصرف کننده بسته به شرایط اقتصادی فعلی می تواند به طور چشمگیری تغییر کند.

با این حال، یک چیز همیشه ثابت می ماند: آنها همیشه به SEO مراجعه می کنند تا به آنها کمک کند بقا و شکوفا شوند.

در واقع، کسب‌وکارهای باهوش می‌توانند با تشخیص آن تغییر (نوبت) و تطبیق استراتژی‌های محتوایی خود برای پاسخگویی به نیاز، از این فرصت استفاده کنند.

بینش سئو مکانی عالی برای یافتن جدیدترین روندها در رفتار و قصد مصرف کننده است.

در مقایسه با رسانه‌های سنتی و گران‌قیمت، خرد متعارف در جلوگیری از بودجه بازاریابی – به ویژه برای سئو – یک استراتژی کوته‌نگر است که حضور برند شما را در طول زمان از بین می‌برد.

اگر می‌خواهید در طول دوره بهبودی که به ناچار پس از رکود یا رکود به دنبال آن رشد می‌کند، موقعیتی داشته باشید، مرحله پیش‌بینی دقیقاً زمان سرمایه‌گذاری در سئو است.

بر اساس آخرین نظرسنجی استراتژی و بودجه بازاریابی گارتنر در سال 2022، سئو برای همه کانال‌های «بدون پرداخت» مورد توجه قرار می‌گیرد.

در اینجا برخی از افکار من در مورد چرایی وجود دارد.

جستجوی مصرف کنندگان در همه شرایط اقتصادی

بله، نیازها و رفتارهای مصرف کننده بسته به شرایط اقتصادی فعلی می تواند به طور چشمگیری تغییر کند.

اما آنها به طور کلی متوقف نمی شوند یا ناپدید نمی شوند.

مشتریان شما ممکن است نگرانی های بیشتری در مورد بودجه خانوار داشته باشند و در نتیجه قصد تجاری کاهش یافته را نشان دهند. شاید آنها برای خرید در بازار نیستند.

با این حال، آنها یک روز دوباره خواهند بود.

فروش یک چرخه است. در حالی که برخی از بازارها کاهش تقاضا دارند، برخی دیگر شاهد افزایش هستند.

برای برخی، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که یاد بگیرند، برنامه ریزی کنند و خود را در مورد گزینه هایشان آموزش دهند.

سئو یک بازی طولانی است و قوانین به طور مداوم در حال تغییر هستند

شما نمی توانید به سادگی سئوی خود را متوقف کنید – خوب، می توانید، اما وقتی دوباره آن را “روشن کردید” به این معنی است که خیلی به عقب افتاده اید.

الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال تغییر و به روز رسانی هستند زیرا موتور جستجو در تلاش است تا نیازهای کاربران خود را بهتر برآورده کند.

به‌جای کاهش، زمان‌های سخت اقتصادی زمانی است که می‌توانید روی بهبود تجربه کاربر، حل مشکلات فنی مداوم و سرعت بخشیدن به سایت خود تمرکز کنید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

این اهداف ممکن است در لیست اولویت های بازاریابی در زمانی که زمان خوب بود و فروش زیاد بود پایین تر بود.

با این حال، در مواقع دیگر، به دلیل هدف تجاری کمتر مخاطبانتان در جستجو، ممکن است فکر کنید که بازنگری در هزینه تبلیغات منطقی است.

در این صورت، می‌توانید بخشی از بودجه را مجدداً تخصیص دهید، و اطمینان حاصل کنید که داده‌های هدف سئو و کانال‌هایی مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC) کار می‌کنند.

همچنین باید روی سئوی فنی و سفر و عملکرد وب سایت خود تمرکز کنید.

تجربیات اهمیت خواهند داشت و به شما کمک می‌کنند تا فرصت‌ها را تغییر دهید – فرصت‌هایی که نمی‌توانید قبل از اینکه رقبا آنها را به دست آورند، از دست بدهید.

  • همچنین این زمان خوبی برای ممیزی محتوای موجود و یافتن فرصت های جدید برای رتبه بندی است در مورد کلمات کلیدی مختلف محتوا را به‌روزرسانی کنید، محتوا را بر اساس موضوع دسته‌بندی کنید، شکاف‌های محتوا را شناسایی کنید و فراخوان‌ها برای اقدام (CTA) را به‌روزرسانی کنید تا از سفری منسجم‌تر برای مشتریان اطمینان حاصل کنید.
  • به عنوان مثال، اگر در گذشته بررسی های محصول را منتشر کرده اید، می خواهید دوباره آن ها را بررسی کنید. به‌روزرسانی بررسی محصول Google با هدف بررسی‌های با کیفیت پایین در سال 2022 منتشر شد و اطمینان از کیفیت بالای محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سئو می‌تواند در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنده شود

یک برنامه سئو قوی یک پایه محکم برای کل حضور شما در وب را تشکیل می دهد. اما همچنین می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا چابک بماند و به شرایط به سرعت در حال تغییر پاسخ دهد.

عدم اطمینان اقتصادی ممکن است نیاز به اقدام سریع برای یافتن کارایی بازاریابی داشته باشد.

همچنین به محافظت از نام تجاری در برابر تهدیدات خارجی یا حرکت به سمت فرصت های ظاهری کمک می کند.

در این شرایط، داده های SEO برای نگه داشتن انگشت روی نبض بازار ضروری است.

با این حال، فعال کردن بینش‌های به‌دست‌آمده از آن داده‌ها، مرحله بعدی حیاتی است:

  • دانستن اینکه سهم بازار در حال کاهش است، برای شما مفید نخواهد بود و یک نوع محصول ترند است اگر منابع لازم برای برنامه ریزی و اجرای کمپین ها را ندارید اطراف آن محصول
  • اولویت بندی سئو با اطمینان از داشتن بودجه پایدار و پشتیبانی اجرایی منابع و تیم شما را در موقعیتی برای عمل نگه می دارد.

زمانی را به خاطر می آورید که ترس از همه گیری اولیه باعث تعطیلی بیشتر اقتصاد جهان شد؟

نیازهای اطلاعاتی مصرف کنندگان افزایش یافت و مدل های ارائه خدمات تقریباً یک شبه تغییر کرد.

شرکت‌هایی که توانستند به‌سرعت فهرست‌های نمایه کسب‌وکار Google خود را با ساعت‌های فعلی کار، در دسترس بودن وانت و سفارش آنلاین و غیره به‌روزرسانی کنند، اولین حرکت‌کنندگان شدند.

تقاضا برای سئو به بالاترین حد خود رسیده است.

این نه تنها به پیروزی تجاری تبدیل شد، بلکه آن شرکت ها همچنین توانستند در یک زمان پرفراز و نشیب، احساس ثبات و آرامش را در بین مصرف کنندگان القا کنند.

حفاظت از برند همیشه ضروری است

رفتار مصرف کننده می تواند در مواقع عدم اطمینان غیرقابل پیش بینی، پراکنده و حتی غیرمنطقی باشد.

سئو به برند کمک می کند تا به طور فعال به مخاطبان، مسائل تریاژ گوش دهد و با احساسات منفی برند در زمان واقعی مبارزه کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، بینش SEO شما منبع کلیدی این هوش تجاری است.

  • مصرف کنندگان به دنبال چه چیزی هستند، و چگونه آن در حال تکامل است؟
  • این پرس و جوها در مورد هدف تجاری یا انواع دیگر به شما چه می گویند رانندگی فعالیت جستجو؟
  • رفتار مردم در جستجو و در سایت شما چگونه استو چه فرصت های جدیدی را ارائه می دهد؟

بررسی های آنلاین منبع غنی دیگری از بینش و بدهی های بالقوه است اگر به درستی مدیریت نشود.

گوگل واضح است: کسب‌وکارها باید در اسرع وقت به نظرات، پیام‌ها و سؤالات جستجوگر پاسخ دهند.

نمایه بررسی شرکت شما – میانگین امتیاز ستاره، حجم بررسی و تازگی – می تواند بر رتبه بندی محلی شما نیز تأثیر بگذارد.

ضروری است که در محل خود داشته باشید:

  • فناوری برای نظارت بر بررسی ها در تمام پلتفرم های مرتبط با کسب و کار شما.
  • یک سیستم تریاژ به طوری که شکایات جدی تشدید شود به فرد مناسب برای مداخله سریع
  • خط‌مشی برای پاسخ بازبینی الگوهایی که می‌توانند بسته به محتوای مرور شخصی‌سازی شوند، می‌توانند در اینجا کمک کنند.

بسته به صنعت شما، عدم اطمینان اقتصادی ممکن است حجم بیشتری از بررسی ها را به همراه داشته باشد. وجود این پایه به شما این امکان را می دهد که منابع را اضافه کنید و در صورت نیاز، آن را افزایش دهید.

محافظت از برند نیز باید از تیم محتوای شما باشد.

به عنوان مثال، اگر در صنعت خدمات مالی فعالیت می کنید، ممکن است متوجه شوید که پایگاه مشتریان شما در مورد اینکه چگونه شرایط فعلی بر آنها و خانواده هایشان تأثیر می گذارد، سؤالات زیادی دارد.

آنها ممکن است در مورد اشتغال، مالیات، محرک یا برنامه های حمایتی سؤالات و نگرانی هایی داشته باشند که قبلاً در ذهنشان نبود.

کسب‌وکار شما نه تنها می‌تواند به عنوان یک رهبر فکری عمل کند، بلکه راه‌حل‌های واقعی و ارزشمندی را برای مشتریان ارائه می‌کند که اعتماد و وفاداری آنها را در درازمدت جلب می‌کند.

برندهای تجارت الکترونیک، خرده فروشی و مسافرتی به دنبال بینش و روندهای نوسانات تقاضا و نوسانات دسته بندی کالاها، محصولات و خدمات خواهند بود.

درک زودهنگام این روندها به تیم های محتوا کمک می کند تا بر اساس آن ایجاد و هدف گذاری کنند.

شما به یک تیم محتوای ماهر در تولید برای این فرصت‌ها، تولید محتوای هدفمند، و افرادی که می‌توانند از فناوری‌ها برای بهینه‌سازی و ترویج آن برای حداکثر تأثیرگذاری در همه پلتفرم‌هایی که مخاطبان شما آنلاین هستند، استفاده کنند، نیاز دارید.

به عنوان یک امتیاز، این برنامه می تواند به شما کمک کند تا با داستان های مثبت و محتوای مفید، از هر رقیبی (یا شاید محتوای منفی در مورد برند) پیشی بگیرید.

نتیجه

چه بازارها بالا باشند و چه پایین، استعدادهای تیم سئو برای یافتن فرصت های جدید، مبارزه با تهدیدات فوری و پایه گذاری یک بازیابی موفق بیشتر مورد نیاز است.

نقش هوش تجاری برای درک محیطی که در حال حاضر در آن کار می کنید بسیار مهم است.

سازمان‌هایی که «مکث می‌کنند» می‌توانند به سرمایه‌گذاری‌هایی که قبلاً انجام داده‌اید آسیب بزنند و شما را برای رسیدن به رقبای آینده‌نگر دچار مشکل کنند.

سئو می تواند تاثیری در تراز کردن قله ها و فرودها داشته باشد.

داده‌هایی که تولید می‌کند به همان اندازه نزدیک به صدای بی‌درنگ مشتریان است که می‌خواهید دریافت کنید.

در مقایسه با کانال های دیگر، این فقط مقرون به صرفه ترین نیست. همچنین ارزش افزایشی در کل کسب و کار شما ایجاد می کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: همه چیز ممکن است/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط