چرا کسی باید برای من لینک بسازد؟


سوال امروز Ask An SEO از شانون در ونکوور می آید که می پرسد:

من یک مشکل دارم و باید بدانم که آیا این یک مشکل بزرگ است یا می توان آن را نادیده گرفت.

شخصی URL من و سایر سایت های خوب را در مجموعه ای از انجمن ها و وب سایت های دیگر قرار می دهد. این میزان بک لینک هایی را که Ahrefs و Semrush گزارش می کنند افزایش داده است. اکثر آنها DA مناسبی هستند و حتی سایت هایی با DA بالا و نام هایی که من با آنها آشنا هستم.

مثل این است که کسی برای من کار می کند – اما آنها این کار را نمی کنند. من نمی دانم چرا این اتفاق می افتد.

من نگران هستم زیرا برخی از این پست ها یک آژانس اسکورت را نیز تبلیغ می کنند و متن های لنگر اسکورت را در گزارش های سمروش و اهرف به من می دهند.

آیا کسی ایده ای دارد که چرا کسی این کار را انجام می دهد؟ رتبه سایت من بالا رفته است، برداشت های گوگل من بالا رفته است، اما بازدیدهای ارگانیک من کاهش یافته است. مطمئن نیستم که باید وقتم را برای کشف این موضوع تلف کنم یا خیر.»

در ابتدا، این می تواند بیش از حد خوب به نظر برسد که درست باشد!

کسی در حال ساخت لینک برای شما است، و کار می کند؟ عالیه همینطور ادامه بده

اگر سئو به همین راحتی بود. (راوی: اینطور نیست!)

من فکر می کنم چند چیز در اینجا در حال وقوع است، بنابراین ما باید آنها را بررسی کنیم.

بدون اطلاع از وب سایت یا کسب و کار شما، می خواهم حدس بزنم که اینطور است نه یک آژانس اسکورت

دریافت لینک های عجیب و غریب از انواع وب سایت ها در اینترنت طبیعی است.

شما نمی‌توانید کنترل کنید چه کسی از سایت شما بازدید می‌کند یا آن را مفید می‌بیند – و افرادی که از سایت‌های اسکورت بازدید می‌کنند، از وب‌سایت‌هایی که دیگران انجام می‌دهند نیز بازدید می‌کنند و همان محصولات را می‌خرند.

این می تواند یک پیوند مرتبط باشد که در یک بحث مرتبط در یک وب سایت نامربوط رها شده است.

بسیاری از متخصصان سئو به سرعت پیوندهایی مانند این را رد می کنند، اما من این کار را نمی کنم.

با توجه به اینکه گفتید چندین مورد از این پیوندها وجود دارد، هر چند، من فکر می کنم این چیزی نیست که اینجا اتفاق می افتد.

این احتمال بیشتر است که شخصی سعی در انجام یک کمپین سئو منفی داشته باشد یا در حال ایجاد چند لینک خودکار برای مشتریان خود باشد.

در مورد تاکتیک‌های هرزنامه یا خودکار لینک‌سازی، برخی از متخصصان سئو نه تنها به مشتریان خود، بلکه به وب‌سایت‌های تصادفی نیز لینک می‌سازند.

این امر ردیابی آن را برای موتورهای جستجو به آنها (یا مشتریانشان) کمی سخت‌تر می‌کند و در صورت دریافت جریمه دستی از Google، انکار قابل قبولی ایجاد می‌کند.

این واقعا تاکتیک خوبی برای نتایج بلندمدت نیست، اما همانطور که گفتید، می تواند کارساز باشد – و به نظر می رسد در موقعیت شما کارساز است.

با این حال، من برای مدت طولانی روی این برآمدگی حساب نمی‌کنم، زیرا گوگل واقعاً در یافتن آن نوع پیوندها خوب است و هر مقداری را که آنها ارسال می‌کنند نادیده می‌گیرد. بیشتر در مورد آن بعدا.

محتمل ترین علت یک کمپین سئو منفی شکست خورده است.

سئو منفی زمانی است که شخصی سعی می کند به روش های مختلف به وب سایت شما آسیب برساند. رایج ترین تلاش ایجاد لینک های اسپم به سایت شما است.

با این حال، بحث های زیادی در صنعت سئو در مورد اینکه آیا این واقعاً کار می کند وجود دارد.

گوگل برای سال‌ها گفته است که در انتخاب این نوع لینک‌ها و نادیده گرفتن آن‌ها بسیار ماهر است، با این حال چندین متخصص سئو همچنان به مفهوم سئو منفی اعتقاد دارند.

اینجا یک توییت از جان مولر که به همین اندازه در سال 2020 گفت.

(یادداشت جانبی: من نمی گویم سئو منفی واقعی نیست. این است، اما بیشتر مربوط به هک، XSS، و سایر سوء استفاده ها یا فعالیت های غیرقانونی است. در اغلب موارد، تلاش برای سئو منفی با ایجاد پیوند به یک سایت، تنها رتبه سایت را افزایش می دهد – البته فقط به طور موقت.)

اگر واقعاً نگران این پیوندها هستید، می‌توانید با استفاده از ابزار انکار گوگل آن‌ها را رد کنید – اما من حتی در اینجا این کار را انجام نمی‌دهم.

ابزار Disavow بیشتر برای افرادی است که اقدامات دستی دارند.

بهترین توصیه این است که فقط کمی بخندید که کسی تصمیم می گیرد وقت خود را صرف تلاش برای آسیب رساندن به سایت شما به جای کمک به سایت خود کند و سپس لینک ها را نادیده بگیرید.

واضح است، هر کسی که این کار را انجام می‌دهد متوجه می‌شود که نمی‌تواند چیزی بهتر از شما بسازد و سعی می‌کند هر چیز دیگری را برای شکست دادن شما انجام دهد.

آن را به عنوان الهام بخش محتوا و بازاریابی شما در نظر بگیرید و تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: استودیو/شاتراستاک را میکس و مطابقت دهید





منبع

مطالب مرتبط