چک لیستی برای وظایف اساسی در طول سال


سئو یک رشته بزرگ است. بدون ساختار و برنامه ریزی، زمان و دلار زیادی را می توان هدر داد یا به طور ناکارآمد استفاده کرد.

بسیاری از فعالیت های سئو شروع شده و هرگز تکمیل نشده اند.

این را با این واقعیت همراه کنید که سئو هرگز «انجام نمی‌شود»، و شروع، پایان دادن و ماندن در مسیر با عناصر استراتژیک و تاکتیکی اولویت‌دار که فرصتی برای تأثیرگذاری واقعی دارند، می‌تواند دشوار باشد.

با تقسیم سئو به نقاط عطف روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه و تاکتیک‌های فرآیند محور، می‌توانید سطح مناسبی از برنامه‌ریزی را برای حفظ آن در مسیر و کارآمد ایجاد کنید.

این فعالیت‌ها باید با اهداف و استراتژی بزرگ‌تر مرتبط باشند، اما چارچوبی عالی برای اطمینان از اینکه سئو به‌خوبی برنامه‌ریزی و ساختار سالانه دارد، ارائه می‌دهد.

روزانه

خودتان را آموزش دهید

به روز ماندن در اخبار صنعت یکی از جنبه های حیاتی سئو است که باید در هر برنامه نگهداری یا مدیریت مداوم گنجانده شود.

این از هشدارهای حیاتی و به‌روزرسانی‌هایی که موتورهای جستجو اعلام می‌کنند تا نگه‌داشتن زبانه‌های بهترین شیوه‌های SEO و اخبار فوری از منابعی مانند Search Engine Journal را شامل می‌شود.

به سختی می توان از تغییرات بزرگ در صنعت غافل شد.

اما تغییرات کوچک‌تر و ظریف‌تر می‌توانند وقتی آنها را از دست بدهید یا بهترین شیوه‌ها قدیمی شوند، بزرگ‌تر شوند.

عقب نمانید یا از تاکتیک های منسوخ استفاده نکنید!

معیارهای فعلی خود را بشناسید

نظارت بر معیارهای کلیدی عملکرد سئو در زمان واقعی، یا حداقل یک بار در روز، به ویژه برای برندها و شرکت هایی که برای تغذیه تیم فروش به معاملات تجارت الکترونیک یا حجم سرنخ متکی هستند، ضروری است.

دانستن عملکرد وب سایت شما در جستجو از طریق معیارهای سطح بالا برای تشخیص هرگونه پرچم قرمز مهم است. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • یک افت موقعیت خاص یا کل.
  • کاهش ترافیک ارگانیک
  • کاهش فروش یا حجم سرب.

اینکه بتوانید مشکلات را به محض وقوع آنها تشخیص دهید، کلیدی است.

شما باید بتوانید مشکلات را تشخیص دهید و هر روند منفی را قبل از اینکه بر اهداف کلی بازاریابی و تجاری شما تأثیر بگذارد، معکوس کنید.

با توجه به عملکرد واقعی، می‌توانید با معیارها و خطوط پایه مقایسه کنید تا مطمئن شوید که علت و معلول را با معیارهای خود کاملاً درک می‌کنید و قبل از مداخله، مشکلی برای مدت طولانی پیش نمی‌آید.

می‌توانید KPIهای کمتر مهم (هر کدام که نیاز به واکنش فوری ندارند) را به صورت هفتگی کنترل کنید.

در تاکتیک ها پیشرفت کنید

یک طرح یا کمپین سئو مستحکم باید اهداف، استراتژی و تاکتیک های مشخصی داشته باشد.

بدون برنامه، فرآیند یا رویکرد تعریف شده، می‌توانید زمان زیادی را برای تعقیب جنبه‌های خاص سئو که ممکن است تأثیر کم و اولویت کم داشته باشند، تلف کنید.

فرآیند روزانه باید شامل وظایف خاص، نقاط عطف، و اقدامات قابل دستیابی باشد که به سمت تصویر بزرگتر کار می کنند.

این تاکتیک ها می تواند شامل کارهایی باشد که برای اولین بار در یک رویکرد مرحله ای انجام می شود یا موارد عملی که بیشتر در روش شستشو و تکرار هستند.

صرف‌نظر از این، فهرستی از آیتم‌های اکشن فنی، درون صفحه و خارج از صفحه باید برای سال تعریف شود، به ماه‌ها تقسیم شود، و بیشتر به تاکتیک‌ها و پیشرفت‌هایی که می‌توان به صورت روزانه انجام داد تا در مسیر باقی بماند.

سئو هم به تفکر کلی و هم به توانایی مقابله با وظایف روزانه و موارد عمل نیاز دارد.

ماهانه

گزارش عملکرد

فراتر از نظارت روزانه یا هفتگی KPI، اغلب استفاده از چرخه های ماهانه برای گزارش گسترده تر عملکرد مهم است.

تمرکز نقاط بازرسی ماهانه اجازه می دهد تا زمان اختصاصی برای مقایسه حجم نمونه بزرگتری از داده ها و مشاهده روندها اختصاص داده شود.

گزارش عملکرد ماهانه باید شامل مقایسه سال به سال ماه تکمیل شده به علاوه هر گونه آمار موجود از سال تا به امروز باشد.

فواصل معنی دار را برای اندازه گیری پیدا کنید و سازگار باشید. نگاه کردن به بازه‌های زمانی بزرگ‌تر به دیدن روندهایی که رمزگشایی آنها در اندازه‌های نمونه کوچک دشوار است کمک می‌کند.

هر گونه داستانی در مورد چیستی و چرایی انحرافات در هدف، جشن‌های فراتر از اهداف، و معیارهایی که تغییرات احتمالی در برنامه را تضمین می‌کنند، در سطح بسیار مهم هستند و از طریق داشبورد یا گزارش تصویری داده‌های عملکرد اولویت‌بندی می‌شوند.

موارد اقدام تکمیل شده و ادامه یافته را خلاصه کنید

این فرصتی است برای ارزیابی تاکتیک ها و اجرای ماه قبل در برابر برنامه.

  • آیا همه چیز تکمیل شد؟
  • آیا انحرافاتی وجود داشت؟
  • چه موانع یا موانعی بر سر راه بود یا بر آن غلبه کرد؟

نگاه کردن به گذشته به شکل گیری آینده کمک می کند.

هنگامی که آیتم های عمل و تاکتیک ها را با داده های عملکرد ترکیب می کنید، باید تصویری کلی از واقعیت آنچه که عملکرد سئو را افزایش می دهد به دست آورید.

اقلام اقدام ماه آینده را برنامه ریزی کنید و طرح را ارزیابی کنید

فواصل ماهانه برای اطمینان از مسئولیت پذیری برای تکمیل وظایف عالی است.

حتی زمانی که برای سال برنامه ریزی می شود، همه چیز در سئو تغییر می کند و عملکرد همیشه آن چیزی نیست که پس از انجام کاری در اولین بار انتظار داریم.

با اتخاذ یک رویکرد برنامه ریزی ماهانه، می توان تنظیماتی را در برنامه انجام داد، مانند دو برابر کردن یک تاکتیک خاص یا تنظیم استراتژی کلی برای تنظیم مجدد.

با چابکی کافی برای ارزیابی ماهانه عملکرد و تاکتیک‌ها، می‌توانید از فکر کردن بیش از حد به چیزها و واکنش‌های سریع اجتناب کنید، اما همچنین اجازه ندهید زمان زیادی بگذرد و مسیر خود را با روند به سمت اهداف از دست بدهید.

داشتن تعادل مناسب بین تاکتیک‌ها و اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در مقابل نیاز به روش‌های چابک برای چرخش در صورت نیاز، اغلب بهترین رویکرد برای فعلی و فعال ماندن است.

سه ماه یکبار

حسابرسی مسائل فنی

با فرض اینکه در ابتدای تمرکز سئوی خود به مسائل فنی پرداخته اید و همچنین در حال مشاهده هرگونه علامت قرمز در نظارت روزانه و هفتگی هستید، مهم است که هر سه ماه یک نگاه گسترده تر از طریق ممیزی داشته باشید.

این ممیزی باید شامل بررسی مشکلات گزارش شده در کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ باشد.

به علاوه، مقایسه با معیارها و استانداردهای سرعت سایت، قابلیت استفاده از تلفن همراه، اعتبارسنجی داده های ساختاریافته، و جنبه هایی که اغلب به طور مکرر به آنها نگاه نمی شود.

حسابرسی مسائل روی صفحه

بدون فرآیند ممیزی و حتی با نظارت مکرر، چیزهایی در وب سایت ها اتفاق می افتد.

به‌روزرسانی کد، به‌روزرسانی پایگاه داده، به‌روزرسانی افزونه/افزونه یا انتشار محتوا می‌تواند باعث ایجاد برچسب‌های تکراری، محتوای تکراری یا حتی از دست رفتن عناصر روی صفحه شود.

ممیزی سه ماهه مسائل روی صفحه که می تواند با استفاده از طیف گسترده ای از ابزارهای شخص ثالث رایگان و اشتراکی انجام شود، مهم است.

ابزارهایی وجود دارند که حتی هشدارها را ارسال می‌کنند و در صورت تغییر چیزی مانند توضیحات متا که از بین می‌رود، در فرآیند روزانه فاکتور می‌گیرند.

صرف نظر از این، داشتن یک پشته ابزار و فرآیند محکم برای ارزیابی و مقایسه سه ماهه با ممیزی قبلی برای اطمینان از اینکه نتایج ممیزی و هرگونه اصلاحات مورد نیاز یادداشت شده و در برنامه تاکتیکی قرار می‌گیرد، مهم است.

پیوند حسابرسی پروفایل

طرح سئو به طور کلی احتمالاً شامل نوعی از ساخت لینک است.

چه از طریق جذب پیوندهایی با محتوای جذاب یا یک برنامه متمرکزتر تحقیق و اطلاع رسانی باشد، احتمالاً بخشی از تاکتیک های جاری است (یا باید در نظر گرفته شود، اگر اینطور نیست).

سرمایه گذاری زمان و تلاش در تاکتیک ها باعث می شود که نمایه کلی پیوند و پیشرفت قابل مشاهده باشد.

این ممکن است یک معیار عملکردی باشد که در مرحله گزارش ماهانه ردیابی می شود، اما فصلی باید به معنای عمیق تر حسابرسی شود.

ارزیابی کیفیت لینک‌ها، تعداد لینک‌ها، تنوع منابع، مرتبط بودن محتوای لینک‌شده، مقایسه با رقبا، مقایسه با معیارها، و مقایسه‌های دوره‌ای، همه جنبه‌های مهمی هستند تا اطمینان حاصل شود که برنامه طبق برنامه پیش‌بینی شده است. حوزه بک لینک

بعلاوه، اگر از طریق تلاش‌های روزانه یا ماهانه شناسایی نشود، هر گونه پیوند هرزنامه یا تلاش‌های منفی سئو را می‌توان در اینجا مشاهده کرد و از طریق فرآیند رد کردن مورد بررسی قرار داد.

حسابرسی فهرست های محلی

هنگامی که مدیریت فهرست‌های محلی در حالت نگهداری است، نیازی مکرر به تغییرات عمده با داده‌های NAP (نام، آدرس، تلفن) یا ناهماهنگی در داده‌های فهرست وجود نخواهد داشت.

با این حال، این بدان معنا نیست که این اتفاق نمی افتد و می توان آن را “تنظیم کرد و فراموش کرد”.

حسابرسی با استفاده از ابزارهای شخص ثالث برای اطمینان از صحت و سازگاری داده ها، حداقل به صورت سه ماهه به شدت توصیه می شود.

این ممیزی می‌تواند مسائلی را شناسایی کند که می‌توان به‌صورت یک‌باره به آنها پرداخت و همچنین راهنمایی‌هایی در مورد عملکرد و هرگونه تغییر مورد نیاز در محتوا، بررسی‌ها و سایر جنبه‌های فهرست‌ها فراتر از داده‌های اولیه NAP ارائه کرد.

اگر منابع داده یا فهرست‌های شخص ثالث از قلم افتاده باشد، داده‌های نمایه کسب‌وکار Google را می‌توان با اطلاعات فهرست نادرست بازنویسی کرد.

حتی اگر با مدیریت فهرست‌ها چیزی تغییر نکند، داده‌ها می‌توانند تغییر کنند و حداقل باید نظارت شوند.

سالانه

اندازه گیری عملکرد

هنگام اجرای برنامه های سالانه برای سئو – و حتی زمانی که در قراردادهای سالانه یا چرخه های ارزیابی نیست – گرفتن یک سال کامل از داده ها و ارزیابی آن، توصیه به استراتژی و یافتن محاسبات ROI قابل اندازه گیری مفید است.

سئو یک فرآیند طولانی مدت برای دستیابی به رقابتی ترین موقعیت ممکن در موتورهای جستجو است. نگاهی به داده‌های عملکرد در بازه‌های 12 ماهه، مقایسه آن با دوره‌های قبلی، نگاه کردن به معیارها و تجلیل از موفقیت‌ها، سرمایه‌گذاری ارزشمندی در زمان است.

حتی اگر بودجه سالانه یا توافق‌نامه‌ای با شرکا/ارائه‌دهندگان خارجی ندارید، برداشتن یک گام سالانه به عقب و نگاه کردن به عملکرد و تلاش مانند سرمایه‌گذاری و نه هزینه مهم است.

استراتژی و تاکتیک های برنامه ریزی

علاوه بر بررسی داده های عملکرد سالانه، باید اهداف، استراتژی و تاکتیک های خود را برای سال آینده نیز برنامه ریزی کنید.

حتی اگر برنامه می تواند یک هفته به تعمیر و نگهداری تغییر کند، داشتن یک برنامه و تعیین یک هدف کلیدی برای اندازه گیری پیشرفت است.

بدون برنامه‌ریزی و استفاده از آموخته‌های گذشته و نگاه واقع‌بینانه به منابع سرمایه‌گذاری شده در سال آینده، می‌توان فاصله‌ای بین انتظارات و واقعیت ایجاد کرد.

بهتر است این موضوع را قبل از چند ماه به پایان برسانید.

نتیجه

همه ما اهداف و نتایج خاصی داریم که می خواهیم از سرمایه گذاری ها و تلاش های خود در سئو به دست آوریم.

به جای واکنش نشان دادن و کشاندن به چیزهایی که بلندترین فریاد را می‌زند، داشتن ساختار و سازماندهی برای نحوه انجام کار می‌تواند زمان و سرمایه‌گذاری شما را متمرکز نگه دارد.

فرقی نمی‌کند عوامل فنی، روی صفحه، محتوا یا بک لینک‌ها باشد، با داشتن یک نظم و ساختار در رویکرد خود، می‌توانید هم فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده را متعادل کنید و هم چابکی مورد نیاز برای واکنش در لحظه را حفظ کنید.

و مطمئن شوید که پیشرفت حاصل شده و اولویت‌ها برای کار سئو از تعادل خارج نمی‌شوند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Besjunior/Shuttertstock





منبع

مطالب مرتبط