چگونه استراتژی‌های کلیدواژه SEO و PPC را برای بازگشت سرمایه بالاتر ترکیب کنیم


در Estudio34، ما ترکیبی قدرتمند بین SEO و PPC داریم که به ما کمک می‌کند در بهینه‌سازی هزینه‌ها و هدف‌گذاری مؤثرتر باشیم.

بنابراین، قبل از ایجاد استراتژی دیجیتال بعدی خود، با ایجاد یک برنامه ارتباطی شروع کنید. بر استفاده از برخی از آموخته های یکدیگر تمرکز کنید.

مرحله 2: مشکل SEO و PPC را برای حل تعریف کنید

ابتدا، شما و تیمتان باید از خود بپرسید:

  • آیا ما برای ترافیک PPC که می توانستیم از طریق سئو ایمن کنیم، پرداخت می کنیم؟
  • آیا ما با دوبرابر کردن نتایج PPC و SEO به صورت پشت سر هم تاثیر افزایش ترافیک را چند برابر می کنیم؟
  • آیا اگر جستجوهای هر دو کانال را پوشش ندهم، به همان تبدیل‌ها می‌رسم؟
  • آیا نرخ تبدیل من برای همان پرس و جو در PPC یا SEO بالاتر است؟

هنگامی که همه از تیم های SEO و PPC شما پاسخ دادند، ایجاد نقشه راه عالی از کلمات کلیدی برای هر تیم آسان خواهد بود.

مثالی از نحوه غلبه بر همپوشانی کلمات کلیدی در SEO و PPC

گاهی اوقات، یادگیری با مثال ساده تر است، بنابراین بیایید از طریق یک مشکل بازاریابی واقعی که باید آن را حل می کردیم، سفر کنیم.

در این مثال، یک مشتری خرده‌فروشی مواد غذایی ساده و در عین حال بسیار رایج بود مسئله: وابستگی زیاد به اصطلاحات برند و غیر مارک در کمپین های پولی آنها.

مال مشتری هدف، واقعگرایانه این بود که از تلاش های سئوی خود برای کاهش قرار گرفتن در کانال های پولی استفاده کنند.

این فرضیه این بود که اگر عبارات کلیدی PPC را هدف قرار دهید، می‌توانید به راحتی برای آنها دید ارگانیک به دست آورید، می‌توانید از پیشنهاد دادن برای آنها دست بکشید و در نتیجه از طریق جستجوی پولی، سئو را از بین ببرید.

شایان ذکر است که در مورد ما، وابستگی زیادی به شرایط مارک وجود داشت. همانطور که ممکن است تجربه کرده باشید، هزینه کردن بر روی کلمات کلیدی PPC که برای آنها رتبه بندی ارگانیک خوبی دارید، می تواند برای محافظت از پوشش در SERP شلوغ تر، منطقی تجاری باشد.

به منظور نشان دادن آن به شیوه ای بسیار ساده، به طور معمول هدف گذاری کلمه کلیدی PPC در مقابل SEO تنظیم می شود:

استراتژی سئو

ما سعی می کنیم اصطلاحات خاصی را تعریف کنیم (AKA: میانی کلفت، حتی دم بلند)، و به سمت اصطلاحات گسترده تر (AKA: Generics) حرکت می کنیم، بنابراین بسیاری از کلمات کلیدی را در سطل ها (گروه ها در SEOmonitor) گروه بندی می کنیم.

مثال: آشپزخانه اسباب بازی چوبی: حجم جستجوی جهانی 11.4K

استراتژی PPC

ما سعی می کنیم اصطلاحات گسترده تری را تعریف کنیم (AKA: تطابق گسترده)، و به سمت اصطلاحات خاص (AKA: مطابقت دقیق) حرکت می کنیم، بنابراین بسیاری از کلمات کلیدی را در سطل ها (AdGroups) گروه بندی می کنیم.

به عنوان مثال: اسباب بازی های چوبی یا اسباب بازی: حجم جستجوی جهانی 53.5K

نتیجه

می‌توانید ببینید که یکی از آنها در طول زمان خاص‌تر (PPC) خواهد بود، در حالی که دیگری از روز اول خاص‌تر است، اما برای مهار هر گونه تأثیری به دید خوب متکی است.

نکته بعدی که باید کشف کرد این است که وقتی دید (رتبه‌بندی) خوبی برای آن داشته باشید چه اتفاقی می‌افتد.

مرحله 3: روش Estudio34 را امتحان کنید

این مراحل مسیرهای واقعی و اثبات شده ای هستند که چگونه تیم Estudio34 داده های SEO و PPC را برای بهبود دید جستجوی خود و در عین حال بهینه سازی بودجه برای هر دو کانال ترکیب می کند.

مرحله 3.1: مکان و نحوه وقوع آدم خواری را شناسایی کنید

هنگامی که به این روش رسیدید، شما و تیم PPC خود باید به طور فعال در حال ارتباط و به اشتراک گذاری داده ها باشید.

بدون همکاری فعال با تیم PPC خود، ممکن است حتی از مسائل مربوط به آدم خواری آگاه نباشید.

در این زمینه، آدم خواری به این معنی است که SEO و PPC کلمات کلیدی یکسانی را هدف قرار می دهند و به جای اینکه با هم اهرم شوند، برای ترافیک رقابت می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، نتایج جستجو ممکن است شامل صفحات فرود رقیب شما باشد که می تواند منجر به تبدیل کمتر یا ترافیک پراکنده شود.

آدم خواری اغلب در کجا اتفاق می افتد؟

تیم‌های PPC ممکن است بدون اطلاع از جنبه سئو، بر اساس شرایط پیشنهاد دهند. یا متخصصان سئو ممکن است این ساختار را از روز اول به ارث ببرند بدون اینکه متوجه شوند که این اتفاق می افتد.

از آنجایی که هدف این استراتژی بهره مندی از کانال های متقابل از طریق همپوشانی کلمات کلیدی است، ما تجزیه و تحلیل را از کلمات کلیدی پولی شروع کردیم تا سپس به داده های SEO مراجعه کنیم.

چگونه از آدم خواری کلمات کلیدی SEO و PPC جلوگیری کردیم؟

ابتدا، فهرستی از عبارات PPC را تهیه کردیم که در یک دوره سه ماهه کلیک ایجاد می‌کردند و هیچ تبدیلی نداشتند – این به شما امکان می‌دهد آن‌ها را بر اساس عبارت‌های جستجو گروه‌بندی کنید (گزارش SQR).

توجه داشته باشید که بازه زمانی ممکن است از تجارتی به کسب‌وکار دیگر به دلیل حجم داده‌ها و هزینه‌های واقعی در دوره معین متفاوت باشد. شما باید با محدوده تاریخ تست کنید تا ببینید چه تعداد از عبارت ها معیارها را برآورده می کنند. شما نمی خواهید در ردیف هایی از داده ها غرق شوید، بلکه گزینه های قابل اندازه گیری و عملی داشته باشید.

برای حل مشکل «ارائه نشده» و دریافت داده‌های تبدیل در سطح کلمه کلیدی، تیم ما در Estudio34 از ماژول ترافیک ارگانیک SEOmonitor استفاده کرد. SEOmonitor تمام داده های کلمه کلیدی را از کنسول جستجو با جلسات و تبدیل های آنالیتیکس با استفاده از زمینه مشترک آنها: صفحه فرود، غنی می کند.

هنگامی که لیست بازدید از تیم PPC را داشتیم، آنها را به عنوان کلمات کلیدی جدید در ردیاب رتبه آپلود کردیم.

چگونه سئو را ترکیب کنیم &  استراتژی های کلمه کلیدی PPC برای بازگشت سرمایه موثرترتصویر توسط Estudio34 با استفاده از گروه های کلیدواژه SEOmonitor.com، نوامبر 2022

توصیه می کنیم این کار را در یک گروه جداگانه انجام دهید، عمدتاً به این دلیل که دید برای گروه را می توان اندازه گیری کرد و در صورت نیاز از پیش بینی های احتمالی حذف کرد.

بعد، زمان شناسایی همپوشانی ها فرا رسید.

مرحله 3.2: اصطلاحات جستجویی که در رتبه 3 برتر قرار دارند را فیلتر کنید

برای مورد ما، ما به کلمات کلیدی در موقعیت 3 یا بالاتر نگاه کردیم.

ما این کار را به صورت دستی انجام دادیم زیرا نمی‌خواستیم اصطلاحات جدیدی اضافه شود مگر اینکه این را بگوییم، اما در SEOmonitor می‌توانید گروه‌های هوشمند را تنظیم کنید، به این معنی که هر چیزی که در گزینه فیلترینگ شما قرار می‌گیرد به‌طور خودکار اضافه و به‌روزرسانی می‌شود.

چگونه سئو را ترکیب کنیم &  استراتژی های کلمه کلیدی PPC برای بازگشت سرمایه موثرترتصویر توسط Estudio34 با استفاده از فیلترهای پیشرفته SEOmonitor.com و گروه های هوشمند، نوامبر 2022

مرحله 3.3: کلمات کلیدی را با تبلیغات فیلتر کنید

ما به فیلترینگ خود در ردیاب رتبه SEOmonitor ادامه دادیم تا کلمات کلیدی را که تبلیغاتی نیز برای آنها نمایش داده می شود حذف کنیم.

از نظر تئوری، این بررسی غیر ضروری است زیرا ما شرایط را از کمپین های PPC خارج کردیم.

با این حال، خوب است بدانید در صورت نیاز به انجام آن برعکس. به خاطر داشته باشید که برخی از اصطلاحات ممکن است در برخی موارد انتخاب نشوند زیرا به پیشنهاد تهاجمی شما و زمانی که ابزار از SERP ها عکس می گیرد بستگی دارد.

چگونه سئو را ترکیب کنیم &  استراتژی های کلمه کلیدی PPC برای بازگشت سرمایه موثرترتصویر توسط Estudio34 با استفاده از فیلترهای پیشرفته SEOmonitor.com، نوامبر 2022

با گذشت زمان، فصلی بودن و جزئیات نمایان بودن ویژگی های SERP را نیز دریافت خواهید کرد.

این‌ها فوق‌العاده مفید هستند، زیرا هر اصطلاحی که تصمیم به آزمایش آن دارید، اگر از نظر فصلی مرتبط نباشند، ممکن است تاثیری نداشته باشند.

چگونه سئو را ترکیب کنیم &  استراتژی های کلمه کلیدی PPC برای بازگشت سرمایه موثرترتصویر توسط Estudio34 با استفاده از جستجوی SEOmonitor.com و داده‌های SERP، نوامبر 2022

مرحله 3.4: کلمات کلیدی جدید خود را آزمایش کنید

با تعریف صفحه فرود که یک جستجوی خاص برای آن رتبه بندی می شود شروع کنید.

صفحه فرود به تعیین میزان ترافیک به صورت ارگانیک و در نتیجه افزایش یا کاهش آن کمک می کند. به همین ترتیب، می‌توانیم تبدیل‌هایی را که ممکن است از آن صفحه فرود ایجاد شده‌اند، ارزیابی کنیم. توجه داشته باشید که ما در حال دادن امتیاز هستیم، زیرا مواردی وجود دارد که یک صفحه فرود ممکن است صرفاً مرحله کشف را ارائه دهد، بنابراین تبدیل ها ممکن است بر نتیجه کلی تأثیر نگذارند.

اکنون می توانید آزمایش را شروع کنید.

ممکن است وسوسه شوید که کمپین ها را متوقف کنید تا تأثیر آن بر ترافیک ارگانیک را ببینید. با این حال، این توصیه نمی شود، عمدتاً به این دلیل که می توانید روی خط برتر خود تأثیر بگذارید. نحوه انجام آن می تواند به کاهش خطرات مرتبط با از دست دادن درآمد کمک کند.

آزمایش کلمات کلیدی فردی را توسط:

  • افزودن این کلمات کلیدی به عنوان کلمات کلیدی منفی بر اساس مطابقت دقیق با کمپین یا کمپین های خود (با توجه به نحوه پیکربندی آنها).
  • این کار را به مدت 7 تا 14 روز اجرا کنید. باز هم، با توجه به حجم داده‌هایی که قبلاً ذکر شد، این ممکن است طولانی‌تر باشد.

از آنجایی که ما ترافیک ارگانیک به URL رتبه بندی داریم، یک عکس فوری از اثرات قبل و بعد حذف منفی کلمات کلیدی از کمپین های PPC داریم.

موارد زیر را برای بازه زمانی آزمایش شده با دوره قبلی مقایسه کنید:

  • ترافیک از PPC به صفحه فرود مورد نظر.
  • ترافیک از SEO به صفحه فرود مورد نظر.
  • CVR برای صفحه فرود در هر کانال: PPC و SEO.
  • درآمد/معاملات یا اهداف از هر دو کانال.

به دنبال الگوهایی مانند:

  • بهبود بازده هزینه تبلیغات (ROAS) در کمپین های پولی شما. این به این دلیل است که اصطلاحات حذف شده ظاهراً تبدیل نمی‌شوند، اما کلیک ایجاد می‌کنند (نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود این است که این عبارات ممکن است برای اهداف کشف بوده باشند، بنابراین تبدیل کم).
  • ترافیک SEO افزایش می یابد – اگر همپوشانی واقعاً به PPC کمک می کرد، این باید مسیر درستی باشد.
  • تبدیل ها این یکی می تواند در هر دو طرف تاب بخورد. بررسی نهایی تبدیل های بالاتر است. با این حال، برای برخی از شرایط صفحات فرود، نرخ تبدیل و در نتیجه تبدیل ممکن است کاهش یابد. چرا؟ زیرا شما در حال جذب ترافیک سئو هستید اما ممکن است به خوبی زمانی که Paid فعال بود تبدیل نشود. این می تواند استثنای شما باشد، بنابراین دو برابر کردن می تواند منطقی باشد، یا به سادگی PPC به تنهایی عالی عمل می کند.

بر اساس الگوهای قبلی چه باید کرد:

اگر هر سه مورد به طور مثبت برآورده شدند، شرایط حذف شده را حفظ کنید – به این معنی:

  • ترافیک سئو بیشتر
  • ROAS بهتر (با کاهش هزینه).
  • تبدیل سئو بالاتر
  • کل یا بیشتر (PPC + SEO) تبدیل.

اگر مواردی وجود دارد که اگر چه اتفاقی می‌افتد و مشتری نگرانی‌هایی دارد، در اینجا چه کاری باید انجام دهید:

با یک برنامه اقدام مورد توافق واقعی، نگرانی ها را برطرف کنید.

به عنوان وسیله ای برای کاهش ضرر احتمالی فروش، اولین سوالی که باید بپرسید این است که آیا ترافیک SEO بدتر از زمانی که پرس و جوی پولی را هدف قرار می دهد تبدیل می شود؟ اقدام توصیه شده ما این بود که به آن اصطلاح بازگردیم و جزئیات را بررسی کنیم: آیا صفحات فرود دقیقاً یکسان هستند؟ چه چیزی را می توان از کمپین پولی برای بهبود UX در صفحه سئو گرفت؟

این جایی است که دومین مزیت این فعالیت مشخص می‌شود: استفاده از بهینه‌سازی درون صفحه و هدف‌گیری واضح صفحه فرود مورد استفاده در PPC برای هدف قرار دادن اصطلاح SEO و صفحه فرود، به شرح زیر:

  • محتوای صفحه فرود پولی بهتر بر روی تبدیل متمرکز بود.
  • کپی آگهی می تواند توضیحات متا را ارائه دهد.
  • عناوین کپی تبلیغات می توانند به عناوین متا برای CTR کمک کنند (در اینجا مراقب باشید زیرا ممکن است بر نوسانات رتبه بندی تأثیر بگذارد).
  • صفحه اشتباهی برای عبارت مورد نظر رتبه بندی می کرد، به این معنی که جستجوی پولی به ما می گفت کدام صفحه فرود مناسب تر است.
  • شما باید دو برابر کنید، اما فقط در زمان‌ها یا روزهای خاصی از هفته، بر اساس مرحله‌ای از فرآیند که در آن هستید.

با این مشتری، متوجه شدیم که بهترین نتایج از تغییر شرایط دقیقی است که شامل نام تجاری است. عمدتاً به این دلیل که آنها هزینه رقابتی و نرخ تبدیل خوبی داشتند.

با شرایط عمومی، نتایج یک کیسه مخلوط بود. با این حال، منطقی است که بگوییم با شرایط گران قیمت، اگر سئو خوبی داشته باشید، یک برد تقریباً قطعی خواهد بود.

مرحله 3.5: نتایج را ارزیابی کنید

برای این مشتری، ما آزمایشی با 1300 اصطلاح با میانگین هزینه هر کلیک 0.12 یورو را هدف قرار دادیم. ایجاد 20000 کلیک در دو هفته آزمایش شده باعث صرفه جویی در حدود 4800 یورو در ماه می شود.

SEOmonitor می تواند به شما در عملکرد سئو کمک کند

همانطور که از اسمیت و تیم در Estudio34 دیدیم، اتخاذ یک رویکرد یکپارچه به SEO و PPC ممکن است برای آزمایش‌های مبتنی بر داده و کاهش ضایعات در هر دو کانال از طریق:

  • درک نتایج همپوشانی کلمات کلیدی و آدم خواری.
  • یادگیری بهترین عملکرد در هر کانال و بهینه سازی کانال دیگر (شرایط خاص، صفحات فرود، توضیحات متا و غیره).
  • توجه به چگونگی و زمان استفاده از یک تاکتیک خاص.

با دانه بندی داده SEOmonitor (رتبه های روزانه برای دسکتاپ و موبایل به عنوان استاندارد) و راه حلی برای مواردی که ارائه نشده است، آژانس می تواند عملکرد سئو را به صفر برساند و هر تغییری را درک کند.

به علاوه، با داشتن قابلیت‌های فیلترینگ پیشرفته، می‌توانستند ترکیبی از گروه‌بندی را برای ردیابی دقیق تنظیم کنند.

این تنها یکی از راه‌هایی است که متخصصان سئو از SEOmonitor استفاده می‌کنند تا در گردش کار خود مؤثرتر باشند.

به ما و آژانس‌هایی مانند Estudio34 بپیوندید تا به متخصصان سئو کمک کنیم تا روی موارد مهم تمرکز کنند.





منبع

مطالب مرتبط