چگونه اهداف را از KPI ها متمایز می کنید؟


سوال امروزی Ask An SEO از شارون (پس از یک وبینار اخیر در دسامبر 2022) می آید، که می پرسد:

چگونه اهداف را از KPI ها متمایز می کنید؟

نامگذاری بازاریابی دیجیتال می تواند گیج کننده باشد.

حتی بازاریاب‌های باتجربه نیز ممکن است با جدیدترین واژه‌های کلیدی یا تعریف فنی گیج شوند.

و من را شروع نکنید که چگونه موتورهای جستجوی اصلی دوست دارند نام محصولات شاخص خود را به طور مرتب تغییر دهند.

برای من همیشه ابزار وبمستر خواهد بود.

کنسول جستجوی گوگل همان حلقه را ندارد.

قبل از اینکه به تفاوت بین اهداف و KPIها نگاه کنیم، باید بدانیم هدف چیست و KPI چیست.

مشکل اینجاست که هر دوی این اصطلاحات بر اساس زمینه بحث می توانند معانی متفاوتی داشته باشند.

بیایید تعاریف و سناریوهای مختلفی را که در آن از اهداف و KPI استفاده می شود، بررسی کنیم.

اهداف چیست؟

بسیاری از مردم تعریفی از “اهداف” از قبل در ذهن خود دارند.

و این تعریف معمولاً مربوط به انجام یک کار از پیش تعیین شده برای دستیابی به یک نتیجه دلخواه است.

این تعریف هنگام درک اهداف از نظر وب سایت شما مفید است.

یک هدف با در نظر گرفتن پایان شروع می شود.

هدف، تکمیل یک اقدام مورد نظر توسط بازدیدکننده وب سایت است.

ما می خواهیم اهدافی ایجاد کنیم که سوزن را حرکت دهند.

اهداف باید مواردی باشند که تاثیر قابل اندازه گیری بر کسب و کار شما داشته باشند.

هدفی که بیشتر مردم در ابتدا به آن فکر می کنند، فروش ساده است.

این یک هدف کامل است – و یک هدف بسیار واضح.

اما وقتی سطحی را فراتر از فروش خراش دهید، اهداف ممکن است مشکل ساز شوند.

من دیده ام که افراد وقتی به هر صفحه ای در وب سایت نگاه می کنند، اهداف را تکمیل می کنند.

این هدف خوبی نیست.

اگر چنین هدفی دارید، معیارهای شما را کاهش می دهد و داشبورد تجزیه و تحلیل شما را به هم می ریزد.

و صادقانه بگویم، دانستن اینکه مردم از وب سایت شما بازدید کرده اند هدفی نیست که سوزن را حرکت دهد.

یک هدف مناسب تر زمانی است که یک بازدیدکننده یک کاغذ سفید دانلود کند، یک فرم را پر کند یا یک قرار ملاقات رزرو کند.

اهداف باید قابل اندازه گیری باشند.

اهداف باید اقداماتی باشند که تأثیر واقعی بر نتیجه داشته باشند.

اهداف می توانند پیچیده باشند و می توانند ساده باشند.

اما در نهایت، آن‌ها باید تصویری از نحوه انجام تلاش‌های کلی بازاریابی دیجیتال به شما بدهند.

اگر نمی دانید که آیا برنامه شما کار می کند یا خیر، اولین جایی که باید بررسی کنید اهداف شماست.

اگر اهداف درستی داشته باشید و آنها را به درستی در برنامه تحلیلی خود تنظیم کنید، متوجه خواهید شد که آیا بازاریابی دیجیتال شما کار می کند یا خیر.

KPI چیست؟

KPI مخفف Key Performance Indicator است.

مخلوط کردن KPIها با اهداف آسان است.

KPI ها می توانند اهداف باشند و اهداف می توانند KPI باشند.

اما تفاوت های کلیدی بین KPI و اهداف وجود دارد.

اهداف، همانطور که قبلاً گفته شد، اقدامات تکمیل شده بازدیدکنندگان وب سایت هستند که از یک مسیر از پیش تعیین شده برای تکمیل آن اقدام پیروی می کنند.

از سوی دیگر، KPI ها مواردی هستند که عملکرد (خوب یا بد) برنامه های بازاریابی دیجیتال شما را نشان می دهند.

شاخص‌های کلیدی عملکرد معمولاً گسترده‌تر از اهداف هستند و نیازی به انجام یک عمل تکمیل‌شده مرتبط با آنها ندارند.

به عنوان مثال، KPI می تواند رتبه بالایی برای یک کلمه کلیدی خاص در SERPs (صفحات نتایج موتور جستجو) باشد.

این KPI خاص است نه یک هدف زیرا هیچ اقدام تکمیل شده توسط کاربر نهایی وجود ندارد.

اما رتبه بندی بالا برای یک کلمه کلیدی مورد نظر قطعاً نشان دهنده این است که سئوی شما در مسیر درستی قرار دارد.

اما یک KPI که یک هدف نیست نیاز به ارزیابی مکرر دارد.

بیایید به مثال یک کلمه کلیدی با رتبه بالا به عنوان KPI نگاه کنیم.

اگر کلمه کلیدی مناسبی باشد، اکثر سایت ها شاهد افزایش فروش یا سرنخ خود خواهند بود.

اما اگر این اتفاق نمی افتد، کلمه ای که برای آن رتبه بندی می کنید ممکن است KPI صحیح نباشد.

از آنجایی که KPI ها لزوماً اقدامات تکمیل شده نیستند، برای قضاوت در مورد خط نهایی برنامه شما مناسب نیستند.

البته، مگر اینکه KPI های شما فروش واقعی باشند، که به خوبی می تواند یک KPI باشد.

ببینید، KPIها می توانند گسترده تر از اهداف باشند.

آنها صرفاً نشانه هایی هستند که مسئولین نتایج یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موافق هستند که به عنوان نقشه ای برای جایی که بازاریابی دیجیتال شما باید برود عمل می کند.

و به همین دلیل مهم است که KPI ها اغلب مورد بازبینی قرار گیرند.

همه چیز در کسب و کار ما به سرعت تغییر می کند و KPI که سال گذشته استفاده کردید ممکن است دیگر مناسب نباشد.

در نتیجه

کلمات به معنای چیزهایی هستند.

این مهم است که بدانیم کلمات در تجارت ما چه معنایی دارند.

اما گاهی اوقات، ما از پس‌زمینه‌های مختلفی می‌آییم که ممکن است کلمات برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشند.

کلید موفقیت این است که مطمئن شوید همه اعضای تیم شما به یک زبان صحبت می‌کنند و می‌دانند وقتی شما آن را بیان می‌کنید KPI یا هدف چیست.

اگر فردی خارج از سازمان شما به زبان شما صحبت نمی کند، اشکالی ندارد.

فقط مطمئن شوید که وقتی مردم را دور هم جمع می کنید، آنها می دانند که یکدیگر چه می گویند.

در مورد سئو سوالی دارید؟ از طریق این فرم ارسال کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Bennian/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط