چگونه تجربه دست اول را نشان دهیم
نشان دادن تجربه دست اول برای رتبه بندی جستجوی گوگل بیش از همیشه مهم است. بهروزرسانیهای دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجو، معیارهایی را که Google به دنبال آن است، فهرست میکند.
گوگل در حال ارتقای مفهوم EAT با یک “E” اضافی برای تخصص است.
مخفف جدید EEAT مخفف Experience، Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است.
دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google بر این اساس بهروزرسانی شدهاند، با بینشی در مورد اینکه چگونه این شرکت به ارزیابیکنندگان کیفیت دستور میدهد تا تخصص یک سازنده محتوا را ارزیابی کنند.
دستورالعمل های به روز شده ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل این را می گوید تجربه:
در نظر بگیرید که سازنده محتوا تا چه حد تجربه دست اول یا زندگی لازم را برای موضوع دارد. بسیاری از انواع صفحات قابل اعتماد هستند و زمانی که توسط افرادی با تجربه شخصی فراوان ایجاد می شوند به هدف خود می رسند. به عنوان مثال، به کدام یک اعتماد دارید: یک بررسی محصول از طرف شخصی که شخصاً از محصول استفاده کرده است یا یک “بازبینی” توسط شخصی که استفاده نکرده است؟”
گوگل علاوه بر افزودن تجربه به عنوان یک عامل، تاکید مجددی بر آن دارد اعتماد.
نمودار زیر را ببینید که چگونه اعتماد در مرکز تجربه، تخصص و اقتدار قرار می گیرد.
گوگل میگوید اعتماد حیاتیترین مؤلفه EEAT است، «زیرا صفحات غیرقابل اعتماد صرفنظر از اینکه چقدر باتجربه، خبره یا معتبر به نظر میرسند، EEAT پایینی دارند.»
تجربه، تخصص و اقتدار از ارزیابی اعتماد یک ارزیابی کننده کیفیت پشتیبانی می کند.
اگر تا این مرحله از راهنمایی های Google در مورد EAT پیروی می کنید، به خوبی در راه ایجاد سطح اعتمادی هستید که ارزیابی کنندگان کیفیت گوگل به دنبال آن هستند.
در اینجا نحوه اطمینان از حفظ این اعتماد با نشان دادن تجربه دست اول آورده شده است.
چگونه ارزیابی کنندگان کیفیت گوگل EEAT را ارزیابی می کنند
دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل دارای فصل های متعددی است که EEAT را از سطح بالا به پایین ارزیابی می کند.
فصل 4.5.2: کمترین میزان EEAT
در فصل 4.5.2 دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل آمده است:
اگر EEAT یک صفحه به اندازه کافی کم باشد، افراد نمی توانند یا نباید از MC صفحه استفاده کنند. اگر صفحهای در موضوعات YMYL بسیار بیتخصص است، باید آن را غیرقابل اعتماد در نظر گرفت و به پایینترین امتیاز داد. اگر وب سایت و سازنده محتوا شهرت بسیار منفی دارد، از پایین ترین رتبه استفاده کنید، تا جایی که بسیاری از مردم صفحه وب یا وب سایت را غیرقابل اعتماد می دانند.
فصل 5.1: نداشتن EEAT
فصل 5.1 دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google دارای نمونههایی از مواردی است که به ارزیابیکنندگان کیفیت هنگام ارزیابی سطح پایین EEAT دستور داده شده است:
صفحات با کیفیت پایین اغلب فاقد سطح مناسبی از EEAT برای موضوع یا هدف صفحه هستند. در اینجا برخی از
مثال ها:
- خالق محتوا فاقد تجربه کافی است، به عنوان مثال یک نظر رستوران نوشته شده توسط شخصی که هرگز غذا نخورده است
در رستوران- خالق محتوا فاقد تخصص کافی است، به عنوان مثال مقاله ای در مورد چگونگی پریدن از چتر که توسط شخصی نوشته شده است.
تخصص در موضوع- وب سایت یا سازنده محتوا منبع معتبر یا قابل اعتمادی برای موضوع صفحه نیست، به عنوان مثال فرم مالیات
دانلودهای ارائه شده در یک وب سایت آشپزی.- صفحه یا وب سایت برای هدف خود قابل اعتماد نیست، به عنوان مثال یک صفحه خرید با حداقل خدمات مشتری
اطلاعات
علاوه بر این، گوگل می گوید که شهرت مثبت نمی تواند بر کمبود EEAT برای موضوع یا هدف صفحه غلبه کند.
فصل 7.3: سطح بالای EEAT
فصل 7.3 دستورالعملهای ارزیابی کیفیت Google حاوی اطلاعاتی در مورد معیارهای دستیابی به سطح بالایی از EEAT است.
در مورد نشان دادن تجربه، گوگل می گوید:
“صفحات دارای EEAT بالا قابل اعتماد یا بسیار قابل اعتماد هستند. تجربه تقریباً برای هر موضوعی ارزشمند است. پستهای رسانههای اجتماعی و بحثهای فروم معمولاً زمانی با کیفیت بالا هستند که افراد تجربه خود را به اشتراک بگذارند. از نوشتن سمفونی تا بررسی لوازم خانگی، تجربه دست اول می تواند یک پست رسانه اجتماعی یا صفحه بحث را با کیفیت بالا بسازد.
فصل 8.3 سطح بسیار بالای EEAT
فصل 8.3 دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل حاوی اطلاعاتی در مورد معیارهای دستیابی به بالاترین سطح EEAT:
EEAT بسیار بالا یک عامل متمایز کننده برای صفحات با بالاترین کیفیت است. یک وب سایت یا تولید کننده محتوا که منبع معتبر و منحصر به فرد برای یک موضوع است، EEAT بسیار بالایی دارد. ممکن است یک تولیدکننده محتوا با تجربه فراوان برای موضوعاتی که تجربه عامل اصلی اعتماد است، دارای EEAT بسیار بالایی باشد. سطح بسیار بالایی از تخصص می تواند یک ارزیابی بسیار بالای EEAT را توجیه کند. وب سایت های EEAT بسیار بالا و تولیدکنندگان محتوا، قابل اعتمادترین منابع در اینترنت برای یک موضوع خاص هستند.
منبع: گوگل
تصویر ویژه: diy13/Shutterstock