چگونه عناوین سئو عالی بنویسیم


عنوان اولین نقطه تماس خواننده در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) با نام تجاری یا سایت است. اما چقدر برای سئو مهم است؟

من همیشه می دانستم که بهینه سازی عناوین شما ضروری است، اما چیزهای بیشتری نیز در آن وجود دارد.

به عنوان مثال، یک عنوان SEO می تواند دروازه ای برای نرخ کلیک بالقوه بالاتر باشد و به شما کمک کند رتبه بهتری در SERP داشته باشید.

اما به چه معنا است؟ مزایای اینجا این است که عناوین به جذب و حفظ مخاطب شما کمک می کنند.

خوانندگان معمولاً در صفحه اول پیمایش می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند و در آنجا توقف کنند. و به طور معمول، این عنوان است که توجه آنها را به خود جلب می کند زیرا مستقیماً به اطلاعاتی که آنها به دنبال آنلاین هستند اشاره می کند.

اما فقط به همین جا ختم نمی شود زیرا عنوان های فرعی نیز ضروری هستند. برچسب های زیر عنوان نیز جزء رتبه بندی در موتورهای جستجو هستند.

اما یافتن تعادل بین عنوان بهینه شده برای موتورهای جستجو و عنوان فرعی و جذاب کردن آنها می تواند چالش برانگیز باشد.

در این راهنمای مختصر اما کامل، آنچه را که باید بدانید و ابزارهای موجود برای ارتقای استراتژی عنوان خود را به سطح بعدی راهنمایی می کنم.

چگونه عناوین سئو دوستانه بنویسید؟

بنابراین در اینجا، من برخی از بهترین روش‌ها را هنگام بهینه‌سازی برچسب‌ها و عنوان‌های فرعی ارائه می‌دهم:

شامل کلمات کلیدی تمرکز

تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب یکی از راه‌های اطمینان از اینکه خوانندگان روی مقاله شما کلیک می‌کنند و می‌تواند به رتبه بهتر آن برای سئو کمک کند. در حالی که انجام این کار بسیار مهم است، انتخاب عاقلانه آنها نیز ضروری است.

به عنوان مثال، عنوانی مانند “روش های تهویه و سازگاری برای تربیت توله سگ” توصیفی و مستقیم است و از کلمات کلیدی مانند “روش ها”، “قطار” و “توله سگ” استفاده می کند. اما همچنین از اصطلاحات فنی استفاده می کند که خوانندگان را گیج می کند و علاقه آنها را از دست می دهد.

درعوض، عنوانی مانند «5 بهترین تمرین برای آموزش لانه سگ‌ها» مستقیم، مختصر است و از کلمات کلیدی استفاده می‌کند که عموم مردم آن را درک می‌کنند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی را در سراسر توضیحات متا، عنوان‌های فرعی و محتوای خود اضافه می‌کنید. گنجاندن کلمات کلیدی در هر جنبه می تواند به شما در رتبه بهتر در SERP کمک کند.

طول را در نظر بگیرید

در حالی که می خواهید در عناوین خود توصیفی باشید، باید اطمینان حاصل کنید که آنها در SERP کوتاه نمی شوند.

برای مثال، در حالی که می‌توانستم عنوان این مقاله را «انواع مختلف حروف‌نویسی برای استفاده برای عنوان‌ها و عنوان‌های فرعی صفحه» بگذارم، این مقاله توصیفی و کلیدواژه‌های کلیدی است.

اما همچنین بسیار طولانی، خسته کننده و به طور بالقوه در یک SERP کوتاه خواهد بود. همچنین احتمالا خواننده را درگیر نخواهد کرد.

بنابراین، در عوض، آنچه را که خواننده در حین اسکن از طریق SERP می بیند، در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که از همان ابتدا توجه او را از دست نمی دهید.

شامل قلاب های احساسی

قلاب های احساسی می توانند خوانندگان را ترغیب کنند تا روی یک مقاله کلیک کنند و بیشتر بیاموزند. با این حال، یافتن تعادل بین جذب خواننده در حین توصیف یک موضوع می تواند چالش برانگیز باشد.

عناوین باید پاسخی را از خواننده دریافت کنند، حتی اگر صرفاً علاقه یا هیجان ایجاد کند.

من همیشه از طرفداران آلتراسیون بودم. سرگرم کننده و جذاب است، مانند “مثال های هیجان انگیز”.

یا همانطور که قبلاً ذکر کردم، با یک تیزر، “5 بهترین تمرین” رهبری کنید. سپس خواننده فکر می کند، “اوه، من می خواهم بدانم اینها چیست.” شما راه حلی برای مشکل آنها ارائه می دهید و آنها دقیقاً می دانند که از مقاله چه انتظاری دارند.

شما باید به مزایای مقاله خود فکر کنید و از آنجا کار کنید.

از خود بپرسید: چرا کسی می خواهد این را بخواند؟ چه چیزی یاد خواهند گرفت؟ چگونه می توانید از آن برای ایجاد ارتباط مثبت با برند خود استفاده کنید؟

Use برندسازی در صورت مناسب

اگر در حال عنوان صفحه فرود یا پست وبلاگ مرکزی هستید، نام تجاری خود را اضافه کنید.

شما می توانید این را در مثال زیر از سایت ما مشاهده کنید:

وقتی مناسب است از برندینگ استفاده کنیداسکرین شات از جستجوی گوگل، سپتامبر 2022

هنگام ایجاد عناوین و زیرعنوان‌ها، پایبندی به کلماتی که با صدای برند شما مطابقت دارند نیز ضروری است. این به ایجاد ثبات در سراسر سایت شما و زمانی که موتورهای جستجو محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کنند، کمک می کند.

با حروف بزرگ درست کنید

پیدا کردن زمان مناسب برای بزرگ کردن کلمات بسیار مهم است. اگر این کار را اشتباه انجام دهید، عنوان می‌تواند هرزنامه به نظر برسد، مانند این یکی «FiVe BEST CREdit ScOrEs TIPS».

منظورم این است که من درست از آن عبور می کنم. من نمی خواهم ویروس کامپیوتری بگیرم یا از کسی که اینطور می نویسد و در عنوانش خطا می گذارد راهنمایی بگیرم.

پس بیایید آن یکی را برطرف کنیم: “5 بهترین نکته برای بهبود امتیاز اعتبار.” شاید بهترین عنوان نباشد، اما مطمئن هستم که می توانید تفاوت ها را با عنوان اصلی ببینید.

همچنین می‌توانید از ابزار Capitalize My Title برای یافتن بهترین روش حروف بزرگ برای هر قالب استفاده کنید.

ابزار عنوان

ببین اونجا چیکار کردم توصیفی کوتاه است و برای جذاب‌تر کردن عنوان فرعی از تطبیق استفاده می‌کند.

به هر حال، قبلاً به یک ابزار اشاره کردم، اما در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

بنابراین یک ابزار تجزیه و تحلیل سرفصل می تواند به شما کمک کند عناوین را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آنها خواننده و SEO پسند هستند. با طوفان فکری چند عنوان و تنظیم آنها بر اساس تجزیه و تحلیل ابزار شروع کنید.

اگر در مورد بهینه سازی تگ های عنوان خود سوالی دارید، این راهنما را در اینجا بررسی کنید. حال بیایید وارد انواع حروف بزرگ شویم.

انواع مختلف حروف بزرگ

در اینجا به تفکیک انواع حروف بزرگ اشاره شده است:

  1. حروف بزرگ: با توجه به آنچه قبلاً بحث کردیم، این جایی است که حرف اول هر کلمه بزرگ و بقیه حروف کوچک است.
  2. مورد جمله: به طور معمول، اولین حرف در کلمه اول بزرگ و بقیه کلمه و جمله کوچک است.
  3. مورد عنوان: اینجاست که کلمات اصلی یک عنوان به جز کلمات پیوندی مانند “و، a، برای” با حروف بزرگ نوشته می شوند.
  4. حروف کوچک: زمانی است که همه کلمات با حروف کوچک باشند.
  5. همه کلاه ها: اغلب با دکمه های CTA مانند “اینجا کلیک کنید” و برگه ها استفاده می شود.
  6. کلاه های کوچک: اینها برای عنوان‌های فرعی که می‌خواهید برجسته باشند، عالی هستند، اما با فونت کوچک‌تری نسبت به بقیه متن شما، «HELLO THERE» استفاده می‌شوند و معمولاً دقیقاً همان فونتی هستند که استفاده می‌کنید.
  7. Upper Camel Case: این زمانی است که فاصله بین کلمات حذف می شود، اما حرف اول بزرگ می شود، “LikeThis”.
  8. LowCamelCase: این یک کلمه به جز حرف دوم مانند “iPad” را با حروف کوچک نمایش می دهد. اما معمولاً هر دو مورد شتر پایین و بالا توسط برنامه نویسان برای کدنویسی استفاده می شود.
  9. SNAKE_CASE: به جای استفاده از فاصله، از خط زیر برای جدا کردن کلمات استفاده می شود. کلمات معمولاً همه با حروف بزرگ یا کوچک هستند.

آیا استفاده از حروف بزرگ بر رتبه بندی سئو تاثیر می گذارد؟

در حالی که حروف بزرگ در تگ‌های عنوان اهمیتی ندارد، معمولاً بهترین روش استفاده از عنوان یا حروف جمله است، بنابراین برای خوانندگان احتمالی آسان‌تر است که نتایج جستجو را غربال کنند.

و اگر عنوان خود را به روشی مناسب برای خواننده قالب بندی نکنید، می تواند بر نرخ کلیک (CTR) تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، یک مطالعه Semrush زمانی که عنوان به راحتی برای خوانندگان قابل اسکن نبود، کاهش در CTR را نشان داد.

جنبه دیگری که باید به آن توجه کرد این است که حروف بزرگ URL در سئو مهم است، نه مستقیم. در اینجا راهنمایی است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بررسی کنید.

غذای نهایی

ثبات در قالب بندی عنوان و عنوان های فرعی در سراسر سایت شما کلیدی است.

همانطور که می بینید، اگر عناوین و زیرعنوان های خود را سئوساز نکنید، می تواند بر نحوه نمایش شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد. اما این نیز بسیار مهم است که خواننده را در نظر بگیرید و عنوان خود را به راحتی اسکن کنید زیرا آنها به دنبال اطلاعات هستند.

بنابراین، هنگام ممیزی سایت خود یا ایجاد محتوای جدید، این بهترین شیوه ها را دنبال کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: A.Basler/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط