چگونه موفق شویم در حالی که دیگران با هوش مصنوعی مبارزه می کنند
پیشنهاد شده است که هوش مصنوعی عامل سئو را از مدیریت ابزارها به مدیریت سیستم های هوشمند که مدیریت ابزارهای سئو را تغییر می دهد ، تغییر می دهد ، اساساً یک سئو را به یک کارگر که سوار یک ماشین چمن زنی می شود ، تبدیل می کند و دستگاه تمام کارها را انجام می دهد. با این حال ، این پیش بینی یک واقعیت مهم را نادیده می گیرد: رفتار کاربر مهمترین عامل رتبه بندی Google است. کسانی که رویکرد انسان محور به سئو را درک می کنند ، قادر به انتقال به مرحله بعدی بازاریابی جستجو خواهند بود.
SEO محور انسان در مقابل بازاریابی به رهبری ماشین
بسیاری از افراد با دنبال کردن لیستی از شیوه های استاندارد مربوط به کلمات کلیدی ، از جمله پیروی از مشاوره ابزارهای بهینه ساز شخص ثالث ، سئو را تمرین می کنند. این برخلاف عده ای است که با درک این درک که مقدار مشخصی از هنر برای SEO وجود دارد ، پیش می روند. دلیل این امر این است که موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها بر اساس سیگنال های رفتار کاربر تنظیم شده اند.
شیوه های استاندارد SEO روی دستگاه متمرکز است. اما بسیاری از سیگنال های رتبه بندی ، از جمله پیوندها. مبتنی بر تعامل انسان است. SEO های هنری می فهمند که شما باید فراتر از ماشین ها باشید و بر سیگنال های اساسی انسانی که در حال هدایت رتبه بندی هستند تأثیر بگذارد.
دلیل وجود یک هنر برای سئو این است که هیچ کس نمی داند که چرا موتورهای جستجو تقریباً هر چیزی را رتبه بندی می کنند. اگر به بک لینک ها نگاه کنید و یک دسته از پیوندها از سایت های مهم خبری را ببینید ، آیا می تواند به همین دلیل باشد که یک رقیب در رده بندی قرار گرفت؟ این دلیل آشکار است ، اما دلیل آشکار همان دلیل واقعی نیست ، بلکه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. دلیل واقعی می تواند این باشد که وب سایت در حال افزایش مسئله فنی را برطرف کرد که باعث ایجاد 500 خطا در هنگام خزیدن Google در شب شد.
داده ها مفید است اما داده ها همچنین می توانند محدود کننده باشند زیرا بسیاری از ابزارهای سئو تا حد زیادی براساس این ایده است که شما برای یک دستگاه بهینه می کنید ، نه برای افراد.
- آیا سئو که بر روی “داده” عمل می کند ، در واقع تصمیم گیری می کند یا ابزاری که آن را پیشنهاد می کند؟ این نوع سئو نوعی است که به راحتی توسط AI قابل تعویض است.
- سئو که به معنای واقعی کلمه به SERP های واقعی نگاهی می اندازد و می داند چه چیزی را جستجو می کند و پاسخی را توصیه می کند ، کسی است که حداقل توسط AI قابل تعویض است.
برنامه ریزی محتوای استراتژیک مبتنی بر ملاحظات انسانی محور
محبوب ترین استراتژی های محتوای مبتنی بر کپی کردن کارهایی است که رقبا انجام می دهند اما این کار را بزرگتر انجام می دهند ، ده برابر بهتر. این استراتژی مبتنی بر این تصور غلط است که آنچه رتبه بندی می کند ، نمونه کاملی از آنچه Google می خواهد رتبه بندی کند. اما آیا؟ آیا تا به حال این پیش فرض را زیر سوال برده اید؟ شما باید ، زیرا این اشتباه است.
قبل از اینکه Zappos همراه شود ، مردم کفش را در آمازون و فروشگاه خریداری می کردند. Zappos کاری متفاوت انجام داد که هیچ ارتباطی با قیمت یا سرعت وب سایت یا سئو آنها نداشت. آنها مفهوم لیبرال های بدون سؤال را که از سیاست های بازگشت خواسته شده است ، اختراع کردند.
Zappos با کپی کردن کارهایی که هر کس دیگری انجام می داد ، در یک دوره زمانی کوتاه به شماره یک تبدیل نشد. آنها کاری متفاوت انجام دادند که محور انسان بود.
همین درسها در مورد نوآوری های انسان محور باعث برنامه ریزی محتوا می شود. هیچ مقدار از داده های حجم کلمات کلیدی وجود ندارد که به شما بگوید مردم به یک خط مشی بازده محصول بهتر پاسخ خواهند داد. هیچ مقدار “خوشه بندی موضوع” وجود ندارد که به شما در رتبه بهتر برای یک سیاست بازگشت کمک کند. یک سیاست بازگشت یک نگرانی انسان محور است و این نوع چیزی است که انسان به آن پاسخ می دهد و اگر هر آنچه را که ما در مورد استفاده گوگل از سیگنال های رفتار انسانی می دانیم صادق است ، این نیز ظاهر می شود.
سیگنال های رفتار انسان
مردم فرایند رتبه بندی Google را به عنوان یک جاذب بردار ، وزن گیری در رتبه بندی ، دستگاه شمارش پیوند که کاملاً از رفتار انسان جدا شده است ، فکر می کنند. نیست
مفهوم کاربران به Google که چه چیزی قابل اعتماد و مفید است ، از روز اول در مرکز سیستم رتبه بندی Google بوده است ، این نوآوری است که نتایج جستجوی آن را از رقبای خود متمایز می کند.
پیجرک
PageRank ، که در سال 1998 اختراع شده است ، معمولاً به عنوان یک الگوریتم رتبه بندی پیوند شناخته می شود ، اما فرضیه اصلی PageRank این است که این الگویی از رفتار انسان است که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط انسان در انتخاب های پیوند خود انجام می شود.
بخش 2.1.2 مقاله تحقیقاتی PageRank صریحاً بیان می کند که این الگویی از رفتار انسان است:
“PageRank را می توان به عنوان الگویی از رفتار کاربر تصور کرد.”
مفهوم کیفیت از رفتار کاربر ناشی می شود:
“مردم احتمالاً با استفاده از نمودار پیوند خود ، از وب گشت و گذار می کنند ، که اغلب با شاخص های حفظ شده با کیفیت انسانی مانند Yahoo! یا با موتورهای جستجو شروع می شوند.”
مقاله PageRank بیان می کند که سیگنال های رفتار انسان با ارزش هستند و چیزی است که آنها برای کاوش در نظر گرفته اند:
“استفاده برای ما مهم بود زیرا ما فکر می کنیم برخی از جالب ترین تحقیقات شامل اعمال تعداد زیادی از داده های استفاده از سیستم های وب مدرن است. به عنوان مثال ، ده ها میلیون جستجو هر روز انجام می شود.”
بازخورد کاربر یک سیگنال مهم از روز اول بود ، همانطور که در بخش 4.5.2 مشهود است:
“4.5.2 بازخورد
“فهمیدن مقادیر مناسب برای این پارامترها چیزی از یک هنر سیاه است. برای انجام این کار ، ما یک مکانیسم بازخورد کاربر در موتور جستجو داریم. یک کاربر قابل اعتماد ممکن است به طور اختیاری تمام نتایج را که بازگردانده می شود ارزیابی کند. این بازخورد ذخیره می شود. سپس وقتی ما عملکرد رتبه بندی را اصلاح می کنیم ، می توانیم تأثیر این تغییر را در همه جستجوهای قبلی که رتبه بندی شده اند مشاهده کنیم.”
مهمترین عامل رتبه بندی Google
رفتار کاربر و بازخورد کاربر ماده اصلی الگوریتم های رتبه بندی Google از روز اول است.
Google در ادامه به استفاده از Navvoost که بر اساس سیگنال های رفتار کاربر در صفحات قرار دارد ، آنها یک الگوریتم رتبه اعتماد مبتنی بر رفتار کاربر را ثبت کردند و ثبت اختراع دیگری را ارائه دادند که توصیف استفاده از جستجوهای مارک دار را به عنوان یک پیوند ضمنی توصیف می کند.
Googlers اهمیت سئو محور انسان را تأیید کرده است:
جستجوی گوگل (دنی سالیوان) در سال 2023 گفت:
“ما به سیگنالهایی در سراسر وب نگاه می کنیم که مطابق با آنچه مردم به طور کلی محتوای مفیدی می دانند مطابقت دارند. اگر کسی از شما سؤال می کند ، و شما به آن پاسخ می دهید-این محتوای اول مردم است و احتمالاً با سیگنال هایی که مفید است همسو است.”
و او همچنین در مورد SEO کاربر محور در رویداد Search Central Live New York بحث و گفتگو کرد:
“بنابراین اگر می خواهید در دریای محتوا پیدا شوید و 150،000 دستور تهیه مرغ سرخ شده را دارید ، درک این موارد بسیار دشوار است که کدام یک از اینها لزوماً بهتر از هر کس دیگری در آنجا هستند.
اما اگر به عنوان یک برند در زمینه خود شناخته شده اید ، بزرگ ، کوچک ، هر چیز ، فقط یک برند ، مهم است.
این با سیگنال های زیادی از موفقیت با جستجو ارتباط دارد. نه این که شما یک مارک هستید بلکه مردم شما را می شناسند. ممکن است مردم مستقیماً به شما مراجعه کنند ، مردم ، ممکن است به روش های مختلفی به شما مراجعه کنند … شما فقط به نوعی این نوع ناشناس نیستید. “
روش شناسایی به عنوان “برند” ، تمایز سایت ، تجارت خود از رقبا است. شما این کار را با کپی کردن رقیب خود انجام نمی دهید بلکه “انجام ده بار بهتر” ، با تمرکز روی پیوندها به آنجا نمی روید و با هدف قرار دادن عبارات کلمات کلیدی در سیلوها به آنجا نمی روید. این شیوه های ایجاد محتوای موتوره ساخته شده برای جستجوی ، دقیقاً برعکس آنچه Google رتبه بندی می کند.
سئو محور انسان
اینها همه سیگنال های محور انسان هستند و اگر از ابزارهایی برای محتوای خود استفاده می کنید ، این نوع چیزی است که فقط یک انسان می تواند به آن توجه کند. هوش مصنوعی نمی تواند به یک کنفرانس برود تا آنچه را که مشتریان می گویند بشنود. هوش مصنوعی نمی تواند برای خود تصمیم بگیرد تا احساسات کاربر را مشخص کند که نشانگر نقاط درد است که می تواند در قالب سیاست های جدید یا محتوایی که برند شما به یک انتخاب برتر تبدیل می شود ، مورد توجه قرار گیرد.
روش قدیمی انجام سئو این است که داده ها تصمیم می گیرند که چه کلمات کلیدی برای بهینه سازی ، ابزار تصمیم می گیرد که چگونه به هم پیوسته باشد ، ابزار تصمیم می گیرد که چگونه مقاله را بنویسد. نه ، این به عقب است.
یک انسان در حلقه برای انجام این انتخاب ها ضروری است. انسان انتخاب می کند ، هوش مصنوعی اجرا می کند.
جف کویل (پروفایل LinkedIn) ، SVP ، استراتژی در SiteImprove و بنیانگذار MarketMuse موافق است که یک انسان در حلقه ضروری است:
“هوش مصنوعی در حال تعریف مجدد است که چگونه شرکت ها به ایجاد محتوا و سئو نزدیک می شوند ، و در SiteImprove ، که اکنون از طریق پلت فرم استراتژی محتوای هوش مصنوعی MarketMuse استفاده می شود ، ما در حال نوآوری با خلاقیت انسان هستیم. با راه حل های هوش مصنوعی ما ، مانند طرح محتوا AI ، ما انسان ها را در حلقه نگه می داریم تا از هر قدم از خلاقیت محتوا ، برنامه ریزی برای بهینه سازی ، آشنایی با استاندارد را تضمین کنیم.
محتوای سازمانی امروز باید به طور همزمان با دو مخاطب طنین انداز شود: انسان و هوش مصنوعی که اطلاعات را در رتبه بندی و سطوح قرار می دهد. برای موفقیت ، روی ساخت روایت ها با ارزش واقعی کاربر ، پر کردن شکاف های رقابتی و استفاده از معیارهای واضح که تخصص و تمایز برند شما را نشان می دهد ، تمرکز کنید. این فرایند باید یکپارچه باشد و به شما امکان می دهد تا محتوایی را ایجاد کنید که معتبر باشد و تأثیرگذار باشد. “
عمل ماهر و ظریف SEO
واضح است که تمرکز روی تجربه کاربر به عنوان راهی برای تمایز برند شما از رقابت و ایجاد اشتیاق برای رتبه بندی بهتر مهم است. SEO فنی و بهینه سازی تبدیل مهم است اما تا حد زیادی توسط ابزارها قابل تعویض است. اما کاربرد هنری سئو محور انسان ، مهارتی است که هیچ یک از هوش مصنوعی جایگزین آن نمی شود.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Roman Samborskyi