چگونه می توانم آدم خواری کلمات کلیدی را متوقف کنم وقتی محصولات من همه مشابه هستند؟


سئوی امروز Ask An SEO از Dan در کالیفرنیا می آید که می پرسد:

“من چندین محصول دارم که به دلیل اندازه آنها، محصولات “تخصصی” هستند، همه آنها با عنوان مشابه (12 اینچ …). این باعث آدمخواری برخی کلمات کلیدی شده است.

من همچنین یک صفحه مجموعه دارم که همه این موارد را بیشتر به آدم خواری اضافه می کند. هیچ یک از این محصولات توسط یک شرکت ساخته نمی شوند و تنوع کافی بین آنها وجود دارد که ایجاد صفحات متغیر گزینه ای نیست و من نمی خواهم صفحه مجموعه را حذف کنم.

من در حال بررسی گزینه هایی برای حل این موضوع بوده ام و موردی که می سنجیم اضافه کردن یک برچسب متعارف به هر یک از صفحات و انتخاب یک صفحه واحد به عنوان صفحه “اصلی” است – شاید محبوب ترین مورد ما که از این کلمه کلیدی استفاده می کند. شما چی فکر میکنید؟”

سوال عالی!

دو راه حل به اندازه کافی آسان برای این وجود دارد – من راه حل یک را توصیه می کنم.

راه حل یک

از آنجایی که چندین محصول دارید که همگی برابر هستند اما به اندازه کافی منحصر به فرد نیستند، می توانید صفحه مجموعه را برای عبارات کلیدی اصلی بهینه کنید.

سپس، «صفحه نمایش رسمی محصول (PDP)» را برای محصول بر اساس برند انتخاب کنید.

در صفحه مجموعه یا دسته بندی، سؤالات متداول داشته باشید و در مورد محصول خاصی کپی کنید که مخصوص برند نیست.

کپی خود را در مورد سبک ها و گزینه های اقلامی که حمل می کنید و موارد استفاده از آنها بسازید.

اگر چند برند تقاضای بالاتری دارند (نه فقط حجم جستجو)، سپس آنها را در کپی و بالای شبکه محصول خود ذکر کنید.

این به شما یک پیوند داخلی می دهد تا برخی از اختیارات را به صفحه PDP مارک دار منتقل کنید و در عین حال به مصرف کنندگان شما کمک می کند تا مارک های مورد تقاضا را سریعتر پیدا کنند.

صفحات PDP مارک دار باید دارای کپی مخصوص برند محصول باشند. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • با چه چیزی سازگار است.
  • مقایسه با یک مدل متفاوت که مشتریان شما همیشه در مورد آن سوال می کنند. (اکنون فرصت دیگری برای پیوند داخلی دارید.)
  • طول عمر خاص آن برند.
  • گزینه های رنگ، اندازه و سبک برای برند.
  • هر چند وقت یک‌بار این برند مدل‌ها، ارتقاها، رنگ‌ها یا سبک‌های جدید را منتشر می‌کند.
  • ارزش‌های فروش مجدد، بررسی‌ها بر اساس نام تجاری، و سوالات دیگری که مشتریان می‌پرسند یا ممکن است به آنها فکر کنند.

پیوند متعارف در مجموعه و صفحه PDP در این مورد باید خود ارجاع باشد.

این به این دلیل است که صفحه مجموعه یا دسته بندی و صفحه PDP بهترین نتایج برای یک پرس و جو هستند، زمانی که شخصی در حال جستجوی محصول یا نام تجاری خاصی از آن محصول خاص است.

با این حال، گرفتاری وجود دارد.

اگر می توانید، احتمالاً می خواهید بروید و صفحات “غیر رسمی” را از نقشه سایت خود حذف کنید.

به عنوان مثال، اگر یک نسخه رسمی از یک ویجت 12 اینچی برند XYZ دارید، اما در 5 رنگ ارائه می شود، هر رنگ می تواند تکراری یا رقیب باشد – به خصوص اگر همان گزینه های رنگی باشد که در صفحه مجموعه دارید.

همین امر در مورد مسدود کردن خزیدن برای نسخه های جایگزین در robots.txt نیز صدق می کند. دلیل اینجا این است که شما همیشه می خواهید به عنکبوت های موتورهای جستجو کمک کنید تا بهترین نتیجه ممکن را پیدا کنند.

اگر عنکبوت را به صفحاتی بفرستید که “صفحه رسمی” نیستند، تجربه خزیدن بدی را ارائه می دهید.

اگر این استراتژی را انتخاب کنید، می توانید با افزایش موجودی و انتخاب محصول، آن را اعمال کنید.

همچنین می توانید شروع به بهینه سازی برای برندها کنید، که یکی دیگر از منابع ترافیک و درآمد برای شما است.

راه حل 2

راه حل دیگری که می توانید امتحان کنید این است که یک کشویی به صفحه PDP خود اضافه کنید و یک پیوند متعارف به صفحه PDP از انواع و تغییرات تنظیم کنید اگر URL با تنظیم کشویی تغییر کند.

هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، شما همچنین می خواهید یک متا روبات noindex اضافه کنید، دنبال کنید، پارامترها را در robots.txt مسدود کنید، و URL های اضافی را از نقشه سایت خود حذف کنید.

اگر چندین انتخابگر دارید، به اضافه کردن آنها به صورت بصری فکر کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید یک فهرست کشویی با نام تجاری و کاشی‌ها برای انتخاب رنگ مورد نظر داشته باشید. پس از انتخاب نام تجاری، رنگ‌هایی را که از آن برند موجود نیست، خاکستری کنید.

یا اگر رنگی انتخاب شده است، برندهایی را که آن رنگ را تولید نمی کنند خط بکشید.

کپی موجود در این صفحه مشابه کپی صفحه مجموعه در راه حل یک خواهد بود.

اگر می‌خواهید برای برند + محصول رتبه‌بندی کنید، می‌توانید صفحات برند را نیز بسازید، اما این کمی بیش از حد است و یکی از دلایلی است که من این گزینه را زیاد دوست ندارم.

برای هر دو گزینه

کارهایی نیز وجود دارد که می خواهید بدون توجه به راه حلی که انتخاب می کنید انجام دهید (بیش از دو مورد وجود دارد).

  • پست های وبلاگ بنویسید و پیوندهای داخلی را با کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید که به نفع خواننده باشد.
  • برای نمایش سلسله مراتب و صفحات رسمی، طرح واره و پودر سوخاری را اضافه کنید.
  • از طرحواره به درستی از جمله محصول، SKU و جزئیات دیگر استفاده کنید.
  • از یک ابزار spider یا mapping استفاده کنید تا نشان دهید چند صفحه دارای پیوندهای داخلی متضاد هستند و سپس پیوندهای داخلی نادرست را به صفحه سمت راست نشان دهید.
  • دوباره بررسی کنید که همه پیوندهای متعارف به درستی تنظیم شده باشند.

بدون دانستن وب سایت شما یا محصولات خاص، این دو موردی هستند که من با آنها شروع می کنم.

اگر اطلاعات وب سایت شما را داشتم می نوشتم که مختص شرایط شما باشد.

با انجام این کار، میزان سیگنال‌های ترکیبی را به موتورهای جستجو کاهش می‌دهید، و در عین حال به کاهش مشکل آدم‌خواری کلمات کلیدی که با آن‌ها مواجه هستید، می‌توانید آن‌ها را راحت‌تر بدانند کدام صفحات را نشان می‌دهند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: واسیا کوبلف/شاتراستاک





منبع

مطالب مرتبط