چگونه می توانم وب سایت خود را پس از مشاجره با شرکت میزبان بازسازی کنم؟
سوال امروز از راوف مطرح می شود ، که می پرسد:
وی گفت: “من وب سایت خود را به دلیل اختلافات مالی با شرکت میزبان کاملاً از دست دادم. من هیچ نسخه پشتیبان ندارم و تنها چیزی که مانده ام دامنه است.
من در حال حاضر در حال تهیه یک وب سایت جدید با محتوای و موضوع قبلی هستم. آیا می توانم از دامنه قبلی استفاده کنم یا نه؟ پیشنهاد شما چیست؟ “
این مسئله دشوار اما غیر معمول نیست. شما زمان ، پول و منابع را در ایجاد وب سایت خود سرمایه گذاری کرده اید. از دست دادن آن بسیار ناامید کننده است.
از دیدگاه سئو ، ممکن است احساس کند که همه از بین رفته اند-اقتدار موضعی ، بک لینک ها ، محتوای با عملکرد بالا.
اما نگران نباشید ، اینطور نیست! من قصد دارم شما را در طی چند مرحله برای بازیابی هرچه بیشتر وب سایت و رتبه های قبلی خود انجام دهم.
من مشکلی در استفاده مجدد از آدرس دامنه قدیمی شما برای سایت بازیابی شده مشاهده نمی کنم. یعنی تا زمانی که هیچ سایت دیگری در حالی که شما پایین بود ، میزبان آن نبود.
اگر در این مدت نام دامنه را در اختیار داشتید ، باید خوب باشید که سایت خود را در آن آدرس بازیابی کنید.
در واقع ، من آن را به شدت توصیه می کنم تا اطمینان حاصل کنید که شما می توانید بیشتر از اقتدار سایت قدیمی خود را پس بگیرید.
بازیابی دارایی های خود
اولین قدم بازیابی هرچه بیشتر وب سایت موجود شما است. ممکن است از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه نکنید ، اما خوشبختانه اینترنت این کار را انجام می دهد!
محتوا
من با رفتن به دستگاه Wayback شروع می کنم. این در اصل یک بایگانی غیرانتفاعی از اینترنت است.
ادعا می شود بیش از 928 میلیارد صفحه وب ذخیره کرده است. این احتمال زیاد است که برخی از آنها مال شما باشد!
می توانید دامنه وب سایت خود را جستجو کرده و به مرور زمان حرکت کنید تا هنگام گرفتن تصاویر از صفحات خود. این باید شما را قادر سازد که برخی از نسخه های موجود در سایت شما را کپی و چسباندن کنید.
من همچنین پیشنهاد می کنم نگاهی به برنامه Analytics خود داشته باشید تا محتوای بالای بازدید شما را مشخص کنید. این باید همان چیزی باشد که شما برای بازیابی یا بازآفرینی ابتدا به دنبال آن هستید.
مقام
خبر خوب با داشتن دامنه وب سایت شما این است که شما هنوز هم فرصتی برای بازیابی بک لینک هایی که به صفحات خود اشاره می کردند ، خواهید داشت.
مهم است که محتوای خود را در همان URL هایی که قبلاً بود ، میزبانی کنید. این بدان معناست که اگر هنوز پیوندهایی از منابع خارجی به سایت خود اشاره می کنید ، هنگامی که URL را دوباره زنده می کنید ، به کار خود ادامه می دهند.
اگر به دلایلی قادر به بازآفرینی URL دقیق نیستید ، حتماً یک تغییر مسیر 301 را از URL قدیمی به قسمت جدید پیاده سازی کنید تا ارزش آن پیوندها را حفظ کنید.
بک لینک های قدیمی را پس بگیرید
اگر سایت شما در حین اختلاف میزبانی پایین آمد ، احتمالاً صفحات وب شما یک کد وضعیت 404 یا سایر موارد غیر 200 را بازگرداند.
این می تواند بدان معنی باشد که انتشارات خارجی تصمیم گرفتند پیوندهای خود را از اشاره به صفحه شما به صفحه دیگر تغییر دهند تا هنوز هم بازدید کنندگان خود را قادر به دستیابی به محتوای قابل استفاده کنند.
این بدان معنا نیست که این پیوندها برای همیشه از بین رفته اند. ارزیابی کنید که کدام پیوندها در طول مسائل دامنه با استفاده از یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک از بین رفته و شروع به دستیابی به آن نشریات می کنند تا به آنها اطلاع دهند که محتوای شما برگشته است.
این ممکن است که آنها تصمیم بگیرند که دوباره به محتوای جدیدتر که پیدا کرده اند ، دوباره به محتوای شما پیوند دهند.
ایجاد پیوند برای کمک به خزیدن
پیوندهای خارجی فقط برای ارتباط و اقتدار سیگنالینگ مفید نیستند. آنها همچنین می توانند به تشویق رباتهای جستجو برای خزیدن محتوایی که به آنها پیوند می دهند کمک کنند.
اگر سایت شما برای مدتی آفلاین بوده است ، ممکن است که ربات ها فرکانس خزیدن خود را کاهش دهند. بک لینک های جدید می توانند نشان دهند که این وب سایت دوباره بیشتر خزنده است.
فنی
برای بازیابی وب سایت شما به شکوه سابق خود بیشتر از بازیابی محتوای قدیمی وجود دارد.
بخش بزرگی از آنچه باعث می شود یک وب سایت به خوبی برای موتورهای جستجو و انسان بهینه شود ، پایه و اساس فنی آن است.
همان معماری
در صورت امکان ، سعی کنید معماری وب سایت را دوباره بسازید.
من قبلاً به تلاش برای استفاده مجدد از URL های قدیمی اشاره کردم ، اما همچنین در نظر بگیرید که چگونه و کجا به یکدیگر پیوند داده اند.
از همان ساختار منو و متن لنگر استفاده کنید. این به تقویت ارتباط صفحات به یکدیگر کمک می کند و نشان می دهد که سایت همانند گذشته است.
تسلیم شدن
هنگامی که وب سایت خود را به وضعیت خود برگردانید ، می خواهید به موتورهای جستجو اطلاع دهید که دوباره آن را خزنده کنند.
گذشته از تشویق خزیدن با گرفتن بک لینک های جدید ، همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، می توانید درخواستی را در Google Search Console و Bing Webmaster Tools ارسال کنید تا ربات های آنها برای بازسازی صفحات جداگانه. توجه داشته باشید که ممکن است شما نیاز به تأیید مجدد دامنه در Google Search Console و Bing Webmaster Tools دوباره داشته باشید.
برخی از صفحات مهم خود را انتخاب کنید تا در اسرع وقت خزیده و به فهرست ها برگردند.
سایت های XML
همچنین باید مطمئن شوید که مجدداً نقشه های XML را برای صفحاتی که بازیابی کرده اید تنظیم کرده اید.
این موارد را به کنسول های جستجو ارسال کنید تا بیشتر به Google و Bing Bots از وجود صفحات خود اطلاع دهید تا بتوانند آنها را خزنده و ببینند که دوباره زندگی می کنند.
توجه داشته باشید به هر موردی که یافت شد
از آنجا که موتورهای جستجو شروع به بازسازی سایت می کنند ، از طریق کنسول های جستجوی خود به هرگونه مسئله Google و Bing گزارش دهید.
ممکن است موضوعات جدیدی وجود داشته باشد که در هنگام بازسازی وب سایت شما که قبلاً در آنجا نبودند ، وارد آن شده اند.
پیشرفت کردن
شما می توانید از این امر به عنوان فرصتی برای ارزیابی آنچه با وب سایت خود کار می کرد و آنچه نبود ، استفاده کنید.
وسوسه ممکن است بازیابی و بازسازی سایت برای منعکس کردن وضعیت سابق آن باشد. با این حال ، ممکن است متوجه شوید که در عوض می توانید آن را بهبود بخشید.
برای چه رتبه ای داشتید
همانطور که عملکرد محتوای قدیمی خود را مرور می کنید ، قبل از از بین رفتن ، نگاهی بیندازید که آیا این رتبه بندی خوب است.
این ممکن است که ، به جای بازیابی آن و بارگذاری آن دقیقاً مانند گذشته ، می توانید از این امر به عنوان فرصتی برای بهبود ارتباط آن با عبارات جستجو استفاده کنید که کاربران برای فرود روی آن استفاده می کنند.
محتوای رقبا را که در حال شکوفایی در حال شکوفایی است ، بررسی کنید. توجه داشته باشید که محتوای رتبه برتر شامل محتوای بازیابی شده شما نیست.
آنچه در صنعت تغییر کرده است
اگر وب سایت شما برای مدتی در طول این اختلاف میزبانی کاهش یافته است ، ممکن است صنعت ادامه داشته باشد.
شروع به جستجوی شکاف در محتوایی که سایت شما برای پرداختن به آن استفاده کرده است و اکنون کاربران به دنبال آن هستند.
آیا روندهای جدید ، محصولات یا خدماتی وجود دارد که در صنعت شما رایج می شوند که قبلاً با سایت خود پوشش نداده اید؟
محافظت کردن
مهمترین مرحله پس از بهبود و بهبود سایت خود ، کاهش خطر از دست دادن آن در آینده است.
امیدوارم هرگز با میزبانی خود مشکلی ایجاد نکنید ، اما موارد دیگری ممکن است رخ دهد که می تواند باعث آفلاین وب سایت شما شود.
پشتیبان
اول از همه ، از سایت جدید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا ، انجام این کار را آسان می کنند ، اما اگر شما این کار را نمی کنید ، یا اگر خودتان آن را ساخته اید ، آنچه را می توانید به صورت آفلاین ذخیره کنید در نظر بگیرید.
محتوای خود را ذخیره کنید
از تمام مطالب نوشتاری در سایت خود نسخه بگیرید. اطمینان حاصل کنید که در صورتی که دوباره به مشکلات خود بپردازید ، آن را در جایی ذخیره کرده اید که مستقیماً با وب سایت شما مرتبط نیست.
فراموش نکنید که نسخه هایی از تصاویر مورد استفاده خود را ذخیره کنید ، به خصوص اگر آنها منحصر به فرد در وب سایت شما هستند.
متا خود را ذخیره کنید
از بهینه سازی موتور جستجوی هر صفحه کپی کنید.
به عنوان مثال ، عنوان و توضیحات صفحه را در کنار محتوای اصلی بدن خود بارگیری کنید.
هدرها را علامت گذاری کرده و توضیحات تصویر را ذخیره کرده و نام پرونده ها را همانطور که در سایت استفاده می کنید نگه دارید. این باعث می شود در آینده بازیابی سایت شما را تسریع کند.
نشانه گذاری طرحواره خود را ذخیره کنید
فراموش نکنید که نسخه هایی از کد موقت مورد استفاده خود را تهیه کنید. این شامل نشانه گذاری طرحواره است. این می تواند در آینده زمان زیادی را برای شما صرفه جویی کند ، به خصوص اگر طرح خود را به جای استفاده از پلاگین ها بنویسید.
این امر همچنین می تواند به شما کمک کند اگر در نهایت از یک CMS به دیگری که از همان ماژول های طرحواره استفاده نمی کند ، مهاجرت کنید.
از سرگیری تلاشهای بهینه سازی خود
این وحشتناک است که فکر کنید وب سایتی که مدت زمان زیادی را صرف کرده اید ، به خوبی از بین رفته است. خوشبختانه ، احتمالاً اینگونه نیست.
شایان ذکر است که ممکن است برای کمک به بازیابی وب سایت شما ، مراجعه قانونی در دسترس شما باشد.
حتماً شرایط خدمات میزبانی خود را به طور کامل بررسی کنید ، زیرا ممکن است راه هایی را برای شما فراهم کند تا بتوانید کنترل محتوای خود را بازیابی کنید.
اگر در حال حاضر در یک اختلاف قانونی با آنها هستید ، ممکن است به سادگی درخواست ارائه دهنده میزبانی خود برای پشتیبانی نباشد ، اما ممکن است گزینه های قانونی در دسترس شما باشد.
در آینده ، مهم است که اعتماد و سطح پشتیبانی ارائه شده توسط ارائه دهنده میزبان خود را در نظر بگیرید.
قبل از اینکه به آنها متعهد شوید ، بررسی های خدمات میزبانی بالقوه را جستجو کنید تا مطمئن شوید که دوباره در یک مبارزه مشابه قرار نمی گیرید.
از دست دادن دسترسی به وب سایت شما می تواند از نظر پول و زمان و وضعیت بسیار استرس زا پر هزینه باشد. اما مراحل فوق را دنبال کنید و باید به کار در وب سایت خود برگردید.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو