چگونه می توانید خود را در این دوره از موتورهای جستجوی هوشیار متمایز کنید؟


سوال امروز از FC مطرح می شود ، که می پرسد:

وی گفت: “به عنوان یک متخصص سئو بیش از 6 سال است که اکنون باید با توجه به SEO در این توزیع فعلی ، چه و کجا باید تمرکز کند.

چگونه می توانید خود را به عنوان یک متخصص سئو در این دوره از موتورهای جستجوگر AI و هوش مصنوعی متمایز کنید؟ “

این یک سوال عالی است زیرا به قلب نگرانی هایی که از بسیاری از متخصصان سئو می شنوم درست می شود. آنها موفق شده اند به عنوان یک متخصص سئو یک حرفه و نام محکم برای خود بسازند ، اما اکنون احساس می شود که این بازی تغییر کرده است.

آنها نگران این هستند که مهارت ها و تجربه ای که آنها را به این مرحله رسانده است ، برای تعالی آنها کافی نخواهد بود.

من می خواهم به این نگرانی ها بپردازم ، هم از منظر افراد متقاضی شغل و چه کسانی که به دنبال ایجاد تأثیر در نقش فعلی خود هستند.

چه چیزی تغییر کرده است

تا چند سال پیش ، احساس می شد انتخاب های شغلی روشنی برای متخصصان سئو وجود دارد.

شاغل یا خود اشتغالی؟ در خانه یا آژانس؟ سئو فنی یا سئو محتوا؟ مشاغل کوچک یا سایت های شرکت؟ مدیر مردم یا پزشک متخصص؟

این سری از تصمیمات یا به سادگی شرایطی که خودمان در آن پیدا کردیم ، مسیرهای شغلی خود را شکل داد.

اجزای اصلی برای سئو وجود داشت. در درجه اول ، شما با Google کار می کنید. مانند کلیک و تبدیل در شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) اندازه گیری می شود.

شما می توانید با پیوند مستقیم کار خود به درآمد ، ذینفعان را تحت تأثیر قرار دهید.

به نظر نمی رسد که اکنون به سادگی به نظر برسد.

LLMS و رسانه های اجتماعی

اخیراً ، تمرکز خود را به دنبال بهینه سازی حضور مارک ها در سایر سیستم عامل های جستجو ، نه فقط Bing ، Yandex ، Baidu و سایر موتورهای جستجوی مرتبط با منطقه وجود دارد.

اکنون شامل سکویی است که به طور سنتی به عنوان متعلق به تعلق به SEO تصور نمی شود: Tiktok ، Perplexity AI و فروشگاه های برنامه.

KPI ها و معیارها

باغ دیواری گوگل در حال رشد بزرگتر است و اثبات ارزش سئو سخت تر می شود. نشان دادن رشد در سهم خود از کلیک های ارگانیک هنگام کوچکتر شدن گلدان به طور فزاینده ای دشوار است.

با پاسخ های بیشتر در نتایج جستجو ، و کاهش نیاز به کلیک بر روی SERP ها ، ردیابی تأثیر سئو ساده نیست.

کارفرمایانی که هنوز هم به دنبال کلیک ، برداشت و رشد در سال به عنوان اندازه گیری موفقیت یک سئو هستند ، با توجه به موفقیت در سال ، به دنبال کلیک های سالانه ، برداشت و رشد درآمد هستند.

مهارت هایی که مهم هستند

من اساساً معتقدم که اصول بنیادی سئو بدون تغییر باقی می ماند.

با این حال ، چگونه ما از آنها استفاده می کنیم ممکن است با ظهور LLMS و سایر سیستم عامل های جستجو تغییر کند.

سئو فنی

مسئله خزیدن که مانع از دسترسی به تلفن هوشمند Googlebot به صفحات کلیدی در سایت شما می شود ، احتمالاً بر PerplexityBot و OAI-Searchbot OpenAi نیز تأثیر خواهد گذاشت.

به عنوان یک سئو ، ما باید بتوانیم مشخص کنیم که این ربات ها در تلاش برای خزیدن صفحات هستند. ما باید راه حل هایی پیدا کنیم که آنها را قادر به دسترسی به صفحاتی که می خواهیم در نتایج جستجوی آنها ارائه دهند ، دسترسی پیدا کنیم.

برای ایستادگی ، اطمینان حاصل کنید که فقط با راه حل های فنی خود فکر نمی کنید.

منابع دیگر ترافیک مانند LLMS و رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید که ممکن است تحت تأثیر تصمیماتی که می گیرید تحت تأثیر قرار گیرد.

اطمینان حاصل کنید که همچنین در مورد تأثیر این تغییرات در این سیستم عامل های دیگر پیگیری و گزارش می دهید.

محتوای سئو

دانستن اینکه جستجوگرهای محتوا به دنبال چه چیزی هستند ، چگونه موتورهای جستجو آن را درک می کنند و چه چیزی را برای خدمت به عنوان نتایج جستجو انتخاب می کنند ، جنبه اساسی سئو است. این تغییر نخواهد کرد

با این حال ، نحوه بحث در مورد آن و اقداماتی که انجام می دهید تغییر خواهد کرد.

از این پس ، الگوریتم های Google نه تنها برای نحوه ایجاد و بهینه سازی محتوا مهم هستند ، بلکه میزبان الگوریتم های دیگر نیز هستند.

شما باید در نظر بگیرید که چگونه جستجوگران از طریق سایر سیستم عامل های جستجو در حال پخش هستند. همچنین باید بدانید که چگونه اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به عنوان نتیجه ارائه می شود.

اطمینان حاصل کنید که از Google به عنوان تنها الگوریتم بهینه سازی برای و به سمت سایر درایورهای ترافیک و دید استفاده می کنید.

روابط عمومی دیجیتال

من پیشنهاد می کنم که روابط عمومی دیجیتال از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

به عنوان موتورهای جستجو که ما در حال بهینه سازی بیشتر هستیم ، عامل اصلی که به نظر می رسد آنها را متحد می کند ، پاداش “اقتدار” است.

یعنی برای اینکه به محتوای خود فرصتی برای ارائه در نتیجه هر موتور جستجو بدهد ، باید به عنوان معتبر در مورد این موضوع درک شود.

این سیستم عامل های جستجوی جدید هنوز هم نیاز به استفاده از روش های مشابه برای Google در شناسایی تخصص و تخصص دارند. روابط عمومی دیجیتال در آن مهم خواهد بود.

من احساس می کنم که ما باید جلوی بک لینک ها را به اولویت اصلی روابط عمومی دیجیتال متوقف کنیم.

درعوض ، ما باید شروع به تمرکز بر نحوه گزارش ذکرها ، استنادها و مکالمات در مورد مارک ها و محصولات کنیم.

به عنوان مثال ، ما می توانیم معیارهای تعامل با رسانه های اجتماعی را به عنوان شاخص اقتدار بررسی کنیم. ادراک برند ممکن است از طریق بحث و گفتگو در انجمن ، بررسی ها و نظرات در سایت های رسانه های اجتماعی شکل بگیرد.

فقط به این دلیل که ما می دانیم که GoogleBot پیوندهای برخی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را در انتساب اقتدار تخفیف می دهد ، به معنای این نیست که موتورهای جستجوی جدیدتر خواهند بود. در واقع ، آنها برای درک مارک ها به سایت های رسانه های اجتماعی به شدت اعتماد نخواهند کرد.

در حال حاضر ، خود را با تجدید نظر در مورد هدف روابط عمومی دیجیتال برای سئو جدا کنید. به طور کلی به مزایای این برند نگاه کنید و این کار را در استراتژی های خود شروع کنید.

مهارت های “نرم”

من معتقدم که موفق ترین متخصصان سئو کسانی هستند که مهارت های غیر SEO خاص را که باعث می شود مشاغل کار کنند ، تسلط داشته اند.

تفکر استراتژیک ، مدیریت ذینفعان و مهارتهای رهبری نه تنها در سئو بلکه در هر حرفه ای برای موفقیت بسیار مهم است.

برای اینکه واقعاً در صنعت در حال تغییر سئو ایستادگی کنید ، بر نحوه استفاده از این مهارت ها تمرکز کنید.

به عنوان مثال ، عامل در رسانه های اجتماعی و LLMS در استراتژی های سئو شما. اطمینان حاصل کنید که شما فقط روی گوگل تمرکز نمی کنید ، بلکه این ایده را معرفی می کنید که سئو گسترده تر از آن است.

اطمینان حاصل کنید که با تیم های توسعه ارتباط برقرار می کنید تا آنها را در ایده های خود برای چگونگی دسترسی سایت برای ربات های AI در دسترس قرار دهید. روی یک رهبر فکر در LLMS و سیستم عامل های جستجوی جدید برای شرکت خود کار کنید.

این نوع مهارت ها مواردی هستند که واقعاً باعث می شوند که شما از آن استفاده کنید ، اما باید آنها را با آینده سئو در ذهن داشته باشید. شغلی خود را در آینده و همچنین وب سایت های خود قرار دهید!

دانش متقاطع

این احتمالاً سخت ترین مورد برای برخی از متخصصان سئو است. نگاه کردن به Google به عنوان منبع تمام عملکرد SEO را متوقف کنید و شبکه را گسترده کنید.

با سایر سیستم عامل های جستجوی هوش مصنوعی که شروع به ارسال ترافیک به سایت شما می کنند ، راحت شوید. خودتان از آنها استفاده کنید و با چه نوع محتوایی در خدمت آنها و چرا آشنا شوید.

از سایت ها و انجمن های رسانه های اجتماعی استفاده کنید که مخاطبان شما در مورد مارک هایی مانند شما بحث می کنند. اطمینان حاصل کنید که از نحوه کار آنها آگاه هستید و چگونه می توانید در آن بحث ها بدون واکنش منفی شرکت کنید.

با نگاه کردن به خارج از جعبه باریک “Google Is SEO” ایستادگی کنید.

متخصص بودن در دوره جدید سئو

بنابراین ، چگونه می توانید تضمین کنید که هنوز هم به عنوان یک متخصص در سئو درک می شوید در حالی که دروازه ها در حال تغییر هستند؟

چه چیزی باعث می شود وقتی در حال حاضر درخواست مشاغل جدید می کنید ، ایستادگی کنید؟

چگونه می توانید ثابت کنید که مهارت شما هنوز هم مرتبط است در حالی که دیگران در حال اعلام “سئو مرده است” (دوباره)؟

تأثیر را از طریق کانال های دیگر نشان دهید

به این نگاه کنید که چگونه می توانید با کانال های مجاور بیشتر همکاری کنید.

به عنوان مثال ، من ذکر کردم که رسانه های اجتماعی و انجمن ها زمینه های کلیدی خواهند بود که LLMS ارتباط برند و اعتماد به نفس را تشخیص می دهد. با تیم های خود که در حال حاضر در آن سیستم عامل ها هستند کار کنید.

به عنوان مثال: درک الگوریتم ها ، ایجاد محتوای بهینه شده و اندازه گیری اقتدار برند ، به آنها در زمینه هایی که در حال حاضر متخصص هستید ، کمک کنید.

تأثیر در آن مناطق و گزارش آن را در کنار معیارهای سنتی سئو خود گزارش دهید.

تأثیر را از طریق معیارهای دیگر که هنوز با اهداف شرکت ها مطابقت دارند نشان دهید

اگرچه ما عادت داریم در مورد معیارهایی مانند کلیک ، رتبه بندی و برداشت برای سئو گزارش دهیم ، اگر بخواهیم به نشان دادن ارزش سئو ادامه دهیم ، ممکن است لازم باشد که به معیارهای دیگر نگاه کنیم.

به عنوان مثال ، استفاده از ابزارهایی مانند کاملاً بی پروا و خوب برای اندازه گیری دید در سیستم عامل های جستجوی AI. یا حداقل ، برخی از ابزارهای سنتی تر رتبه بندی موتور جستجوی ، همچنین دید کلی AI Google را پوشش می دهند.

از این ابزارها استفاده کنید تا نشان دهید که چگونه کاری که انجام می دهید بر عملکرد برند در سیستم عامل های جستجوی هوش مصنوعی تأثیر می گذارد.

ادامه دهید تمام کارهایی که انجام می دهید با درآمد یا سایر اهداف اصلی تبدیل برای تجارت خود. فراموش نکنید که نشان دهید چگونه ترافیک LLMS در سایت شما در حال تبدیل است.

یادگیری را ادامه دهید

یک راه اصلی برای ایستادگی در حرفه سئو خود در حال حاضر ، نشان دادن تمایل به صعود و متنوع سازی مهارت شما است.

منظره SEO در حال تغییر است و به همین ترتیب ، ماندن در بالای سکوهای جدید و نحوه کار آنها مهم است.

اطمینان حاصل کنید که از آموزش هایی که در بهینه سازی LLM در دسترس است استفاده می کنید. خودتان از سیستم عامل ها استفاده کنید تا بتوانید بفهمید که املاک و مستغلات جستجو برای آنها در دسترس است.

یافته های خود را در مصاحبه ها و بحث ها با همکاران به اشتراک بگذارید تا آنچه را که آموخته اید برجسته کنید.

اگرچه این ممکن است اساسی به نظر برسد ، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از متخصصان سئو در آنجا وجود دارند که سرشان هنوز در شن و ماسه دفن شده است.

با سازگاری ایستادگی کنید

در پایان روز ، سئو در حال تغییر است. این بدان معنا نیست که مهارتهایی که طی سالهای گذشته توسعه داده ایم منسوخ شده است.

درعوض ، آنها حتی بیشتر تقاضا هستند زیرا سیستم عامل های جدید قول راه های جدید برای رسیدن به مخاطبان آینده نگر را می دهند.

بهترین راه برای ایستادگی به عنوان سئو در دوره فعلی سئو ، سازگاری است.

بیاموزید که چگونه مهارت های سئو خود را در این سیستم عامل های نوظهور اعمال کنید و موفقیت خود را پیگیری کنید.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط