چگونه می توانیم 30 ٪ افت ترافیک ارگانیک را از مهاجرت سایت بازیابی کنیم؟
این هفته سؤال از سئو از یک تجارت الکترونیکی است که بهترین شیوه ها را دنبال می کند ، اما پس از مهاجرت به یک بستر جدید ، هنوز هم ترافیک خود را از دست داد.
وی گفت: “ما اخیراً فروشگاه تجارت الکترونیک خود را به یک بستر جدید مهاجرت کردیم و با وجود دنبال کردن همه شیوه های توصیه شده SEO ، ترافیک ارگانیک ما 30 ٪ کاهش یافته است.
چه استراتژی های بهبودی را باید در اولویت قرار دهیم و چه مدت باید قبل از دیدن پیشرفت انتظار داشته باشیم؟ “
این یک ناامیدی رایج است که بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک پس از مهاجرت سکو با آن روبرو هستند.
اما چرا این اتفاق می افتد و مهمتر از همه ، چگونه می توانید ترافیک از دست رفته را بازیابی کنید؟ بیایید به دلایل احتمالی این موضوع شیرجه بزنیم و مؤثرترین راهکارها را برای بازگرداندن ترافیک ارگانیک خود در مسیر بررسی کنیم.
چرا ترافیک ارگانیک می تواند پس از مهاجرت را کاهش دهد
بنابراین ، چرا این اتفاق می افتد؟ و مهمتر از همه ، برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید؟
درک اینکه چرا این اتفاق می افتد برای یافتن راه حل مهم است. بدون ذکر علت اصلی ، هرگونه تلاش برای بهبودی می تواند مانند یک شلیک در تاریکی احساس شود – و این آخرین چیزی است که شما می خواهید.
مسائل پیگیری
پس از مهاجرت ، به طرز شگفت آور متداول است که چیزی کوچک در تنظیم تجزیه و تحلیل شما اشتباه انجام شود. شاید برچسب Google Analytics 4 به درستی اضافه نشده باشد. شاید ویژگی کنسول جستجوی Google شما تأیید نشده باشد.
حتی یک اشتباه کوچک – مانند یک تنظیم نادرست و یا یک کد مفقود شده – می تواند به نظر برسد که ترافیک از یک صخره سقوط کرده است ، هنگامی که واقعاً فقط به درستی ردیابی نمی شود.
وارونه؟ این مشکلات معمولاً سریع و رفع آن آسان هستند. این همیشه اولین قدم خوب قبل از غواصی در عیب یابی عمیق تر سئو است زیرا ممکن است مسئله به هیچ وجه ترافیک شما نباشد ، فقط داده های شما.
مسائل فنی
اگر ردیابی شما همانطور که باید کار می کند و افت ترافیک واقعی است ، مرحله بعدی بررسی مشکلات سئو فنی در سایت جدید شما است – و این تقریباً همیشه با تغییر مسیر شروع می شود.
در حین مهاجرت ، به ویژه اگر URL ها تغییر کرده باشند ، تغییر مسیر بسیار مهم است. یک تغییر مسیر 301 مفقود یا نادرست می تواند ارتباط بین صفحات قدیمی و جدید شما را بشکند ، و باعث می شود گوگل فکر کند محتوای مهم ناپدید شده است.
این می تواند به سرعت رتبه بندی و ترافیک را مخزن کند. اطمینان حاصل کنید که تمام URL های قدیمی به موارد جدید مناسب اشاره می کنند ، که از تغییر مسیر مناسب 301 (نه 302) استفاده می کنید ، و هیچ زنجیره ای تغییر مسیر طولانی وجود ندارد که همه چیز را کاهش می دهد.
سایر مشکلات فنی متداول؟ پیوندهای داخلی شکسته یا برداشته شده ، URL ها را که به طور تصادفی در برچسب های متعارف باقی مانده است ، یا قوانین بدون شاخص که از توسعه است ، باقی مانده است.
هر یک از این موارد می تواند Google را از خزیدن یا نمایه سازی صحیح سایت شما متوقف کند ، و اگر این اتفاق بیفتد ، محتوای شما به هیچ وجه در جستجوی ظاهر نمی شود.
همچنین ارزش آن را دارد که فایل XML و فایل robots.txt خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که نقشه سایت شما به روز است و در کنسول جستجوی Google ارسال شده است ، و Robots.txt بخش های مهم سایت شما را مسدود نمی کند.
محتوای روی صفحه
در برخی موارد ، افت رتبه می تواند ناشی از تغییر در محتوای صفحه باشد. حتی تغییرات کوچک مانند گمشده H1s ، ابرداده تغییر یافته یا محتوایی که اکنون در JavaScript ارائه شده است می تواند تأثیر بزرگی داشته باشد.
بنابراین ، شما باید محتوای موجود در صفحات خود را دوبار بررسی کنید تا مشخص شود که آیا چیزی تغییر کرده است.
اما فراموش نکنید که Google به زمان لازم برای اعتماد به نفس و اعتماد به تنظیم جدید شما نیاز دارد ، به خصوص اگر شما یک نقشه سایت به روز شده را ارسال نکرده اید یا اگر بک لینک ها هنوز به URL های قدیمی اشاره می کنند.
اگرچه ممکن است در ابتدا تغییرات بزرگی در عملکرد SEO خود مشاهده کنید ، آن را برای مدتی نظارت کنید تا ببینید که آیا همه چیز به تنهایی حل می شود یا خیر.
مراحل بازیابی ترافیک ارگانیک خود
سایت خود را خز کنید: به دنبال مشکلات تغییر مسیر و پیوندهای شکسته باشید
اولین کاری که باید انجام دهید خزیدن سایت خود است. ابزارهایی مانند Screaming Frog یا SiteBulb برای این مناسب هستند.
خزیدن سایت شما به شما کمک می کند تا مسائل فنی مانند تغییر مسیر شکسته ، 301 تغییر مسیر نادرست یا از دست رفته و زنجیرهای تغییر مسیر را شناسایی کنید.
در حین مهاجرت ، تغییرات URL متداول است و تغییر مسیر نادرست می تواند باعث ایجاد مشکلات عظیم سئو شود.
اگر URL های قدیمی دارید که به صفحاتی اشاره می کنید که دیگر وجود ندارند یا به درستی هدایت نشده اند ، Google ممکن است تلاش کند تا سایت شما را به درستی فهرست بندی کند و بر ترافیک و رتبه بندی تأثیر بگذارد.
مسئله مهم دیگر برای مشاهده در هنگام خزیدن ، صفحات یتیم است. این صفحاتی است که در سایت شما وجود دارد اما هیچ پیوندی داخلی به آنها نشان نمی دهد.
بدون پیوندهای داخلی ، گوگل ممکن است زمان سخت تری پیدا کند و این صفحات را نشان دهد ، که می تواند به رتبه های شما آسیب برساند.
بلافاصله مشکلات تغییر مسیر را برطرف کنید
پس از شناسایی هرگونه مشکل در مورد تغییر مسیر در هنگام خزیدن ، رفع آنها باید اولویت شما باشد.
تغییر مسیر برای حفظ ارزش SEO در هنگام مهاجرت بسیار مهم است. در صورت تغییر URL های شما ، تمام URL های قدیمی را به درستی به سمت همتایان جدید خود با استفاده از 301 تغییر مسیر هدایت کنید.
اطمینان حاصل کنید که هیچ زنجیره ای تغییر مسیر وجود ندارد ، زیرا اینها می توانند زمان بارگذاری صفحه را کاهش داده و موتورهای جستجو را گیج کنند.
حتی اگر فکر می کنید Redirects را تنظیم کرده اید ، ارزش انجام یک بررسی دقیق را دارد. تغییر مسیر از دست رفته یا نادرست یکی از مهمترین دلایل از دست دادن ترافیک پس از مهاجرت است.
به یاد داشته باشید ، هر تغییر مسیر ارتباطی است که تضمین می کند برابری سئو صفحات قدیمی شما به موارد جدید شما منتقل می شود.
مقابله با مسائل احتمالی در صفحه
اگر خطاهای اصلی فنی را رد کرده اید ، روی خود محتوا تمرکز کنید.
محتوای پس از مهاجرت خود را با نسخه ای که قبل از مهاجرت داشتید مقایسه کنید. آیا چیزی تغییر کرده است که ممکن است بر رتبه های شما تأثیر منفی داشته باشد؟
اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات شما برای کلمات کلیدی مورد نظر ، از جمله برچسب های عنوان ، توضیحات متا ، برچسب های هدر (به ویژه H1S) و محتوای بدن بهینه شده است.
همچنین برای اطمینان از رعایت استانداردهای Google برای محتوای با کیفیت ، ارزش بررسی مجدد صفحات محصول خود را دارد. این ممکن است شامل اضافه کردن توضیحات دقیق تر محصول ، بهبود تصاویر محصول یا تقویت محتوای تولید شده توسط کاربر مانند بررسی باشد.
سینت سایت XML و کنسول جستجوی Google خود را به روز کنید
پس از بررسی محتوای صفحه شما و بررسی مشکلات فنی ، مرحله بعدی به روزرسانی نقشه سایت XML شما برای بازتاب URL های جدید ، در صورت کاربرد است.
نقشه سایت به روز شده را به کنسول جستجوی Google ارسال کنید تا Google بتواند به راحتی صفحات شما را پیدا و خزنده کند. این همچنین به Google کمک می کند تا درک کند که شما در ساختار سایت خود تغییراتی ایجاد کرده اید و به آن اجازه می دهد سریعتر صفحات جدید را فهرست بندی کند.
فراموش نکنید که کنسول جستجوی Google را از نزدیک نظارت کنید. به طور مرتب خطاهای خزنده را بررسی کنید و از ابزار بازرسی URL برای درخواست فهرست بندی برای صفحات مهم که ممکن است هنوز خزیده نشده باشد ، استفاده کنید.
بازیابی سئو چقدر طول می کشد؟
متأسفانه بازیابی یک روند فوری نیست. به طور معمول ، سایت ها طی چهار تا 12 هفته شاهد پیشرفت هستند ، اما چندین عامل می توانند در جدول زمانی بازیابی تأثیر بگذارند.
اگر مهاجرت شما شامل تغییرات قابل توجهی مانند یک دامنه جدید یا تعمیرات اساسی ساختار سایت شما باشد ، Google ممکن است با سایت شما رفتار کند که گویی کاملاً جدید است.
در این حالت ، می تواند برای بازسازی اعتماد و بازگرداندن دید ارگانیک ، Google طولانی تر شود. سایت هایی که دارای بسیاری از صفحات هستند نیز ممکن است زمان بازیابی کندتر را تجربه کنند ، زیرا Google مجبور است محتوای بیشتری را خزیده و مجدداً مجدداً مجدداً مورد استفاده قرار دهد.
محتوای موجود در سایت شما همچنین می تواند بر زمان بازیابی تأثیر بگذارد. اگر صفحات مهم در هنگام مهاجرت محتوای ارزشمند تغییر یافته یا از دست داده اند ، ممکن است Google بیشتر طول بکشد تا تغییرات را تشخیص دهد و دوباره صفحات شما را رتبه بندی کند.
→ بیشتر بخوانید: مهاجرت سئو چه مدت باید طول بکشد؟ [Study Updated]
دروس طولانی مدت و اقدامات پیشگیرانه
مهاجرت صاف در روز پرتاب آغاز نمی شود. قبل از آن شروع می شود. SEO از ابتدا باید به QA و روند توسعه خود وارد شود.
این بدان معناست که اطمینان حاصل کنید که مواردی مانند تغییر مسیر ، ساختار محتوا و خزیدن همه قبل از زندگی زندگی می کنند ، از نظر ایده آل در یک محیط مناسب.
با این حال ، مسائل هنوز هم می تواند اتفاق بیفتد که به طور زنده بروید ، بنابراین به یاد داشته باشید که قبل از راه اندازی سایت قدیمی خود را خزید. به این ترتیب ، شما می توانید ممیزی های کنار هم از سایت های قدیمی و جدید خود را اجرا کنید و زودتر مشکلات را بگیرید.
همچنین این یک ایده هوشمندانه است که فقط در مورد برنامه برگشت. این بدان معناست که اگر مشکلی پیش آمد ، از تهیه نسخه پشتیبان تهیه کنید و دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید.
افکار نهایی
بهبودی از افت سئو پس از مهاجرت می تواند ناامید کننده باشد ، اما متأسفانه ، اغلب بخشی از روند است.
با تمرکز بر روی چک های فنی مناسب ، مرور محتوای صفحه خود و دادن موتورهای جستجو برای بازسازی و مجدداً سایت خود ، می توانید موارد را به مسیر خود برگردانید.
به داده های خود توجه داشته باشید ، صبور باشید و از این امر به عنوان فرصتی برای تقویت سلامت کلی SEO سایت خود استفاده کنید.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو