چگونه می توان سایت خود را قبل از راه اندازی ایندکس کرد و چرا اهمیت دارد؟


آیا قصد راه اندازی یک وب سایت جدید را دارید؟ اگر چنین است، اولین قدم شما برای به دست آوردن ترافیک ایندکس کردن وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل است. این به مخاطبان هدف شما امکان می دهد زودتر شما را برای جستجوهای مرتبط پیدا کنند.

این مقاله به دلایل بسیاری برای ایندکس شدن وب سایت شما در سریع ترین زمان ممکن و راه های انجام آن می پردازد.

چرا نمایه سازی سریع توسط موتورهای جستجو اهمیت دارد؟

دلایل خوبی برای ایندکس شدن سایت شما در موتورهای جستجو یا صفحات خاص قبل از راه اندازی رسمی وجود دارد.

آنها عبارتند از:

  • شما می خواهید افراد روابط عمومی مانند روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها شما را در روز راه اندازی پیدا کنند تا بدانند کجا را لینک کنند و کدام سایت را به اشتراک بگذارند. (اگر رقبای با نام های مشابه یا غیر رقیب با دامنه های مشابه دارید، ممکن است روزنامه نگار به سایت اشتباهی لینک دهد.)
  • سایت شما برای جذب مشتریان جدید از طریق موتورهای جستجو باید به درستی رندر و ایندکس شود. با ایندکس شدن قبل از راه‌اندازی، می‌توانید حافظه پنهان را بررسی کرده و هر گونه مشکلی را عیب‌یابی کنید. (برخی از عنکبوت ها نیز این کار را انجام می دهند، اما من همیشه ترجیح می دهم در صورت امکان از موتور جستجو استفاده کنم.)
  • راه‌اندازی‌ها به معنای هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی است و شما می‌خواهید مشتریانی که می‌پردازید در معرض دید قرار بگیرند تا شما را به راحتی پیدا کنند.
  • اگر صفحه‌های محصول یا دسته‌بندی جدید ایندکس نشده باشند، مصرف‌کنندگان باید از طریق صفحه اصلی یا عملکرد جستجوی شما، مراحل اضافی را به قیف تبدیل شما اضافه کنند.
  • سایت های جدید ممکن است هفته ها طول بکشد تا به طور کامل ایندکس شوند. در آن مرحله، “جدید بودن” شرکت شما شروع به از بین رفتن کرده است.

چه مدت طول می کشد تا توسط گوگل ایندکس شود؟

طبق اسناد سئوی پیشرفته گوگل، خزیدن می تواند از چهار روز تا چهار هفته طول بکشد.

در یک جلسه #AskGooglebot با جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، او به مدت زمان سئو برای صفحات جدید پاسخ می دهد.

مولر با دو سلب مسئولیت شروع می‌کند: Google تضمین نمی‌کند که همه صفحات وب ایندکس می‌شوند و هر چیزی که ایندکس می‌شود به کاربران جستجو نشان داده نمی‌شود.

او ادامه می دهد که وقتی یک صفحه جدید در اینترنت منتشر می شود، ممکن است از چند ساعت تا چند هفته طول بکشد تا ایندکس شود. او “مشکوک است” که مناسب ترین محتوا ظرف یک هفته ایندکس می شود.

بنابراین، چگونه می‌توانیم موتورهای جستجو را وادار کنیم تا فهرست‌بندی سایت‌های ما را آغاز کنند؟

درخواست نمایه سازی از گوگل

کنسول جستجوی گوگل راه های متعددی را برای صاحبان وب سایت ارائه می دهد تا گوگل را از یک وب سایت جدید مطلع کنند و مطمئن شوند که مهم ترین صفحات خزیده شده و فهرست بندی می شوند. می توانید با ارسال نقشه سایت و ایجاد یک فایل robots.txt شروع کنید.

همچنین می‌توانید از Google بخواهید تا URLهای شما را با ابزار URL Inspection بخزد. آنها خاطرنشان می کنند که نمایه سازی می تواند تا یک یا دو هفته طول بکشد.

به Bing از محتوای جدید وب سایت اطلاع دهید

یادداشت ویرایشگر: بینگ مانند گوگل مجموعه ای از ابزارها را ارائه می دهد که صاحبان وب سایت می توانند از آنها برای دریافت وب سایت خود در رادار بینگ استفاده کنند. این شامل پروتکل IndexNow آنها می شود. این به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا فوراً موتورهای جستجو را از محتوای جدید وب سایت مطلع کنند.

به گزارش IndexNow.org،

«… ممکن است روزها تا هفته ها طول بکشد تا موتورهای جستجو متوجه شوند که محتوا تغییر کرده است، زیرا موتورهای جستجو اغلب هر URL را نمی خزند. با IndexNow، موتورهای جستجو بلافاصله «URLهایی که تغییر کرده‌اند» را می‌شناسند و به آنها کمک می‌کند تا برای این URL‌ها خزیدن را در اولویت قرار دهند و در نتیجه خزیدن ارگانیک برای کشف محتوای جدید را محدود کنند.

یک لینک به وب سایت جدید خود توییت کنید

گوگل با سرعتی برق آسا در توییتر می خزد. توییتر مرکز کمک اشاره می کند که:

به خاطر داشته باشید که کلماتی که در نمایه توییتر یا توییت‌های عمومی خود می‌نویسید ممکن است توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو ایندکس شوند و باعث شوند نمایه یا توییت‌های شما در جستجوی آن عبارات ظاهر شوند.

در سال 2015، گوگل شروع به فهرست کردن توییت‌ها برای نمایش در نتایج جستجو کرد.

اگر یک حساب توییتر دارید و وقتی نام خود را در گوگل می‌کنید توییت‌هایی نشان داده می‌شوند، سعی کنید پیوند را توییت کنید و ببینید آیا Google توییت‌های شما را به وب‌سایت شما می‌خزد یا خیر.

دریافت لینک از Google Discover

یکی از تکنیک‌های کم استفاده برای ایندکس شدن، داشتن بک لینک از صفحاتی است که توسط «کشف» و «رفرش» خزیده می‌شوند.

  • Discover عنکبوت جدید کشف محتوا گوگل است.
  • Refresh رباتی است که گوگل از آن برای به‌روزرسانی محتوای فهرست‌های خود استفاده می‌کند.

هنگامی که یک وبلاگ نویس یا صاحب وب سایت دارید که به شما یک یا دو بک لینک می دهد، ببینید آیا آنها به کنسول جستجو وارد می شوند یا خیر.

در قسمت تنظیمات، می‌توانید فهرستی از نشانی‌های اینترنتی را که Google می‌خزند و زمان خزیدن آن‌ها را دانلود کنید.

صفحاتی که بیشتر خزیده می شوند را پیدا کنید و از این صفحات لینک بخواهید. می‌توانید دستورالعمل‌های دسترسی به ویژگی آمار خزیدن را در اینجا بیابید.

نکات اضافی در مورد نمایه سازی جستجو

همچنین می‌خواهید قبل از ورود موتورهای جستجو به وب‌سایتتان، چند چیز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مهم‌ترین صفحات شما را فهرست‌بندی می‌کنند.

  1. robots.txt شما باید صفحات تکراری، نتایج جستجوی سایت، و URL های مبتنی بر پارامتر مانند انواع را ممنوع کند.
  2. نقشه سایت در robots.txt و داخل Search Console فهرست شده است و فقط نشانی‌های اینترنتی متعارف خود را نشان می‌دهد.
  3. هنگامی که مرحله بندی را ترک کردید، تگ متا روبات ها برای تشویق فهرست بندی و دنبال کردن با استفاده از “index, follow” به روز شده است.
  4. شما کد دیگری به جز ابرداده و منابع برای بارگذاری صفحه در قسمت اصلی سایت خود ندارید – این به معنای اسکریپت ها، افزونه ها، ابزارهای ردیابی و غیره اضافی است.
  5. یک عنکبوت را به عنوان Googlebot یا Bingbot آزمایش کنید و ببینید که چگونه وب سایت شما را می خزد. گزینه های زیادی وجود دارد، از جمله موارد رایگان.
  6. URL های زنده را در کنسول جستجو آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به درستی ارائه می شوند و هیچ خطایی وجود ندارد.
  7. شما پیوندهای داخلی دارید تا عنکبوت ها را به مهم ترین صفحات خود در محتوا، پیمایش اصلی وب سایت و خرده نان راهنمایی کنید.

نتیجه

درخواست نمایه سازی و لو رفتن راه اندازی شما می تواند ترسناک باشد، اما آیا ترجیح می دهید روزنامه نگاران و مشتریان رقبای شما را در مقابل شما بیابند و خطر از دست دادن پول و بک لینک را داشته باشند؟

اگر وب‌سایت خود را قبل از راه‌اندازی ایندکس نکنید، ممکن است چند هفته طول بکشد تا مشتریان شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند. هر کسی که برای نام تجاری یا نام شما ظاهر می شود ممکن است مشتریان شما را جذب کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: LITUSPRO/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط