کدام برای شما مناسب است؟


وقتی کسب و کاری را در سطح جهانی اداره می کنید، وب سایت شما یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دستیابی و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شماست.

اگر در کشورهای مختلف تجارت آفلاین انجام می دهید، از قبل می دانید که مخاطبان از کشوری به کشور دیگر چقدر متفاوت هستند.

هر کشور همچنین سیاست ها و قوانین مرتبط با تجارت متفاوتی دارد. با داشتن یک وب سایت، باید این قوانین و مقررات آنلاین را نیز در نظر بگیرید.

از دیدگاه سئو بین‌المللی، برخی از جنبه‌های حیاتی وجود دارد که صاحبان سایت باید همیشه در نظر داشته باشند، از جمله هدف‌گیری جغرافیایی، موتورهای جستجوی مختلف و تفاوت‌های بین هر مخاطب محلی.

هنگام تصمیم‌گیری برای داشتن یک سایت جهانی یا سایت‌های محلی مجزا – مکانی برای هر کشور یا زبان هدف – از جمله هزینه‌های تعمیر و نگهداری و در دسترس بودن تیم‌های محلی برای نگهداری سایت‌ها، عوامل دیگری باید در نظر گرفته شود.

در این مقاله، چهار زمینه را توضیح خواهم داد که تا حد زیادی تعیین می کند که یک سایت جهانی یا محلی برای شما بهتر است.

قوانین و مقررات مربوط به داده ها و حریم خصوصی

فهرست کردن همه قوانین و مقررات برای انجام تجارت در کشورهای مختلف در سراسر جهان غیرممکن است. اما دو مورد از مهمترین مجموعه قوانین و مقرراتی که صاحبان وب سایت باید به آنها توجه کنند عبارتند از:

همانطور که در بالا ذکر شد، هر منطقه، کشور یا ایالت می تواند خود را تعیین کند و می تواند یک سیاست، راهنمایی، قانون یا هر نوع مقررات دیگری باشد.

برخی از آنها برای همه وب سایت ها اعمال می شوند، در حالی که برخی دیگر برای وب سایت ها برای حوزه های خاص، مانند بخش های دولتی و عمومی اعمال می شوند.

در اتحادیه اروپا (EU)

مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) احتمالاً بیشترین بحث در مورد مقررات حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها است.

پردازش اطلاعات شخصی افراد در اتحادیه اروپا توسط یک فرد، یک شرکت یا یک سازمان را تنظیم می کند.

در کالیفرنیا

ایالت کالیفرنیا قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا (CCPA) را تصویب کرده است، و بسیاری از شرکت ها انتظار دارند که سایر ایالت ها از این روند پیروی کنند و به زودی قوانین مشابهی را برای حفظ حریم خصوصی وضع کنند.

برخی از سایت‌ها قبلاً با نشان دادن پیام رضایت کوکی به همه بدون توجه به مکان دسترسی پاسخ داده‌اند.

در ژاپن

قانون حفاظت از اطلاعات شخصی برای اولین بار در سال 2005 در ژاپن تنظیم شد، در سال 2016 به شدت اصلاح شد و از سال 2017 به طور کامل اجرا شد. این قانون وب سایت های ژاپنی را موظف می کند که یک خط مشی رازداری و سایر الزامات را پست کنند.

سایت های تجارت الکترونیک نیز باید اطلاعات مشخص شده در قانون معاملات تجاری را درج کنند.

حتی اگر وب سایت در ایالات متحده مدیریت می شود، وب سایت ژاپنی شما باید این مقررات را رعایت کند، به خصوص اگر در ژاپن حضور فیزیکی دارید.

پاورقی وب سایت شرکت اپلپاورقی وب سایت شرکت اپل
پاورقی وب سایت اپل شرکت انگلستانپاورقی وب سایت اپل شرکت انگلستان
پاورقی وب سایت ژاپنی Apple Incپاورقی وب سایت ژاپنی Apple Inc
پاورقی وب سایت چینی Apple Incاسکرین شات پاورقی وب سایت چینی Apple Inc.، سپتامبر 2022

تصاویر بالا از پاورقی در وب سایت های اپل در ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن و چین است.

علاوه بر سیاست حفظ حریم خصوصی استاندارد، سایت بریتانیا صفحه ای در مورد استفاده از کوکی ها در مورد GDPR دارد.

وب‌سایت چینی شماره ثبت وب‌سایت را در زیر پیوندهای پاورقی که طبق مقررات چینی الزامی است نشان می‌دهد.

قوانین و مقررات مرتبط با دسترسی

ماه گذشته، قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) زمانی که یک شکایت فدرال علیه تاکو بل مطرح شد، خبرساز شد. در حالی که برخلاف رستوران بود، این مورد توجه بسیاری از صاحبان وب سایت را به خود جلب کرد.

در حال حاضر، قوانین و سیاست‌های دسترسی به فناوری اطلاعات برای آژانس‌های فدرال ایالات متحده و چندین دستورالعمل و استاندارد وجود دارد که باید به طور کلی در نظر گرفته شوند، از جمله استانداردها و دستورالعمل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات.

ADA برای هر دو بخش عمومی و خصوصی از جمله وب سایت ها اعمال می شود. از نظر دسترسی به وب سایت، بسیاری از نکات تجربیات کاربر را نه تنها برای افراد دارای معلولیت بلکه برای همه کاربران وب سایت بهبود می بخشد.

برای بسیاری از کشورها و مناطق، از جمله کانادا، چین، اتحادیه اروپا، ژاپن و بریتانیا، دسترسی به محتوای وب اغلب یک سیاست اجباری است.

W3C یک نمای کلی عالی و اطلاعات خاص کشور در مورد قوانین و سیاست های دسترسی به وب دارد.

مانند قوانین و مقررات داده ها و حفظ حریم خصوصی، هر کشور شرایط متفاوتی برای دسترسی دارد.

این یک وظیفه رو به رشد برای صاحبان وب سایت است که با این الزامات به سرعت در حال تغییر، به ویژه برای صاحبان سایت های جهانی هماهنگ باشند. عدم رعایت آنها می تواند از نظر مالی پرهزینه باشد و بر تصویر برند تأثیر منفی بگذارد.

گرایش‌ها و رقبای محلی

من از نزدیک با وب‌سایت‌هایی که بازار آسیا را هدف قرار می‌دهند کار می‌کنم، بنابراین معمولاً می‌توانم از روی طراحی و محتوا بفهمم که سایت یک شرکت محلی است یا یک سایت محلی یک شرکت جهانی.

این تفاوت به دلیل مهارت طراحی نیست، بلکه به دلیل درک آنها از بازار محلی و مخاطبان هدف است.

ساده ترین راه برای نشان دادن این تفاوت، مقایسه طراحی وب سایت است. طرح‌بندی، طرح رنگ و تصاویر نیز نشانه‌های گویای دیگری از محل ایجاد سایت هستند.

برای سایت های تجارت الکترونیک، نحوه انتظار مردم برای پرداخت سفارشات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. سیاست مبادله و بازگشت یکی دیگر از تفاوت های بین کشورها است.

در حالی که این تفاوت ها بر کل سایت تأثیر نمی گذارد، می تواند باعث شود مشتریان سبد خرید را رها کنند.

تفاوت در منافع محلی در محتوای وب سایت نیز منعکس می شود. اغلب، محتوای سایت‌های جهانی توسط کشور مقر تعیین می‌شود، در حالی که وب‌سایت‌های رقیب محلی محتوایی دارند که برای برآورده کردن علایق خاص مخاطبان محلی طراحی شده‌اند.

ناتوانی در برآورده کردن هدف جستجوگر محلی می تواند باعث از دست دادن فرصت های تجاری قابل توجهی برای وب سایت جهانی شود.

از آنجایی که Google الگوریتم‌ها را برای ارائه بهترین محتوا برای هر جستجوگر بهبود می‌بخشد، محتوای بومی‌سازی ضعیفی که به‌خصوص برای مخاطبان محلی نوشته نشده است، در نتایج جستجو رقابتی نخواهد بود.

نتایج جستجوی Google US برای لیوان لیواناسکرین شات از نتایج جستجوی گوگل در ایالات متحده برای [mug cup]، سپتامبر 2022
نتایج جستجوی گوگل ژاپن برای لیوان لیواناسکرین شات از نتایج جستجوی گوگل ژاپن برای [mug cup]، سپتامبر 2022

(تصاویر محصول منعکس کننده علایق محلی: نتایج جستجوی گوگل “لیوان لیوان” ایالات متحده و ژاپن)

یک وب سایت جهانی در مقابل چندین وب سایت محلی

اگر سایت‌های جهانی تحت یک دامنه دارید که از قالب‌های صفحه وب یکسان برای وب‌سایت‌های همه کشورها استفاده می‌کنند، فهرستی از نکات مقرراتی که باید رعایت شوند از همه کشورهای مربوطه ایجاد کنید و آنها را بدون توجه به کشور هدف اجرا کنید.

در حالی که کار بسیار بزرگی به نظر می رسد، اگر تیم کوچکتری دارید یا تیمی در هر کشور ندارید، این بهترین گزینه برای شما برای پوشش همه پایه ها است.

در این مورد، داشتن فردی که مسئول بررسی و رعایت قوانین و مقررات باشد، مفید خواهد بود زیرا این قوانین هر از گاهی به روز می شوند.

ممکن است بخواهید برای هر کشور هدف یک وب سایت جداگانه ایجاد کنید، اگر دارید:

  • تعداد زیادی از اعضای تیم در هر کشور محلی وب سایت را مدیریت می کنند.
  • بودجه کافی برای حمایت از آن است.

حتی اگر سایت‌ها را بر اساس مناطقی با قوانین و مقررات مشابه یا گرایش‌های کاربری و فرهنگی جدا کنید، انعطاف‌پذیری بیشتری به شما می‌دهد، سازگاری بهتری دارد و برای مخاطبان محلی به‌طور مناسب طراحی می‌شود.

به عنوان مثال، به جای راه اندازی چندین سایت کشوری و زبانی در اتحادیه اروپا تحت یک دامنه راه اندازی شده برای بازار اتحادیه اروپا، احتمالا مدیریت طراحی و محتوای وب سایت برای مخاطبان خاص در هر کشور اتحادیه اروپا آسان تر است.

کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی ممکن است بازار هدف دیگری باشند که با یک دامنه با چندین سایت کشور کار می کند.

با توجه به ویژگی‌های چندگانه بازار چین – از توانایی و الگوریتم‌های بایدو گرفته تا سرعت اتصال، خط‌مشی ثبت وب‌سایت، و قانون امنیت سایبری (معروف به «دیوار آتش بزرگ چین»)، ممکن است منطقی باشد که یک وب‌سایت چینی جداگانه برای بسیاری از شرکت‌هایی که در نظر دارند ایجاد کنید. چین به عنوان یکی از بازارهای مهم آنها.

هنگامی که یک وب سایت خاص دارید، می توانید آن را در کشور میزبانی کنید تا به بهبود سرعت دانلود کمک کنید.

به دست آوردن ccTLD با وب سایت ثبت شده در دولت چین و ارائه محتوای طراحی شده به طور خاص برای مخاطبان چینی آسان تر است.

افکار نهایی

داشتن یک وب‌سایت مجزا برای هر کشور هدف، گزینه‌های بسیار بیشتر و انعطاف‌پذیری برای مطابقت با قوانین و سیاست‌های محلی و انعکاس علایق محلی در محتوا و طراحی وب‌سایت را ارائه می‌دهد.

اینها همچنین برای هدف گذاری جغرافیایی در سئو عالی هستند، که یکی از بزرگترین نگرانی ها برای بسیاری از صاحبان وب سایت های جهانی است. با این حال، با افزایش هزینه سربار همراه است.

رعایت قوانین و سیاست های محلی با یک وب سایت دامنه جهانی غیرممکن نیست.

همانطور که اپل و سایر شرکت های جهانی انجام می دهند، می توانید محتوای محلی منحصر به فرد را حتی با طراحی های مختلف وب سایت ارائه دهید.

استفاده از یک دامنه به معنای داشتن طراحی یکسان یا استفاده از یک CMS نیست. این امکان وجود دارد که محتوای بومی سازی شده را در همان CMS داشته باشید و محتوای منحصر به فرد محلی را با استفاده از یک CMS متفاوت در همان سایت دامنه اضافه کنید.

هنگام استقرار سایت های جهانی یا محلی، رعایت مقررات محلی و رعایت علایق مخاطبان محلی ضروری است.

پس از راه‌اندازی وب‌سایت‌ها، داده‌های عملکرد هر سایت و محتوای محلی را ردیابی کنید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.

فرض کنید داده ها نشان می دهد که داشتن یک سایت جهانی پتانسیل کسب و کار را به دلیل علایق و نیازهای محلی متفاوت محدود می کند یا اینکه داشتن سایت های محلی بسیار پرهزینه است. در این صورت، باید در مورد گزینه ها تجدید نظر کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: AOME1812/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط