که شاید تصور کنید اهمیت ندارند

دکوراسیون محیط اداری و دفاتر ساختمانی کار ویژگی های مهمی دارد. همه اتاق های شخصی این شرکت، اتاقک های مستقلی هستند که مثل جعبه بین دو ستون قرار گرفته. بنابراین می توان گفت کیفیت فضـــای داخلی از یک طرف تأثیر مســـتقیمی بر نحـــوه انجـــام فعالیت های ما در آن دارد و از طرف دیـــگر نگرش، احـــوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می دهـــد. در ادامه با معرفی این اصول به تأثیر آنها در میزان بهره وری کارکنان نیز اشاره خواهیم کرد. دکوراسیون داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار میدهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است، دکوراسیون داخلی طبق قوانین و اصول چیدمانی دارد که در واقع با رعایت این اصول و قوانین عملکرد فیزیکی و روانی افراد استفاده کننده را افزایش می دهد اما به علت عدم تخصص و یا شلوغی و عدم اطلاع از نورپردازی صحیح ورنگ امیزی و عدم چیدمان صحیح ، خانه به محیطی کسل کننده تبدیل می شود. تقارن یعنی دو به دو قرار گرفتن عناصر مختلف رو به روی هم و یا به عبارتی جفت شدن یک شئ در چینش دکور است. در نهایت ، در هر دو حوزه موفق عمل کرده اند، در واقع نشانگری از تعهد خدمه است.

کشتی لوکس تفریحی دیاموند پرنسس، که در روز پنجم فوریه با حدود سه هزار و هفتصد مسافر و پرسنل در بندری در یوکوهامای ژاپن مجبور به قرنطینه شد. محل برگزاری این ایونت، مرکز تجهیزات و مبلمان اداری ایران و شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی اداری پادیران است و تنها در یک تا چند روز پابرجا است. اگر فضاهای داخلی شما کوچک است و از پارتیشن استفاده می کنید، پیشنهاد ما این است که حتما از انواع مشبک و متخلل آن که در انواع طرح ها و شکل ها موجود است، استفاده کنید. با این حال، اگر برای کاهش هزینهها زیاده روی کنید، ممکن است به دفتری دست پیدا کنید که از ایدهآل فاصله زیادی دارد. لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. برای داشتن بهترین کفپوش اداری ابتدا باید شناخت کافی از انواع این کفپوشها داشته باشید. در ادامه به معرفی انواع مختلف پارتیشنهای اداری میپردازیم. به گفته کارشناسان در شرکت طرح پرداز پایا استفاده از عایق صوتی در فضای بین پارتیشن امکان پذیر میباشد. هدف نهایی طراحی فضای داخلی رسیدن به کارایی در محیط کاری است اما نباید از ویژگیهای دیگر محیط که بازگو کنندهی فرهنگ، عادات، رسوم و داستان برند شماست به سادگی گذشت.

در این میان، نقش طراحان داخلی اهمیتی خود را پیدا می کند. البته از نقش شبکه های اجتماعی و گسترش دسترسی به اینترنت و تلفن های هوشمند و خلاصه بستر اجرایی کردن این فعالیت های مجازی هم اصلا نمی توانیم چشمپوشی کنیم و بی شک شاید اگر رسانه های ارتباطی همانند واتس اپ، تلگرام و اینستاگرام وجود نداشتند، این حجم از فعالیت و زندگی به سبک آنلاین هم نمی توانست وجود داشته باشد… زیرا سبک کلاسیک به هیچ منطقه و ناحیه ای محدود نمی شود. استفاده از مبلمان اداری کلاسیک برای افرادی متناسب است که روحیه تجملاتی دارند. همچنین ۳۱ درصد افرادی که از شغل خود رضایت داشتند در محیط کاری خوبی کار میکردند و ۵۰ درصد افرادی که به دنبال یک شغل جدید بودند کار ایدهآل خود را همراه با محیط اداری مناسب میدانستند. همچنین میتوانید با تعبیه میز غذاخوری و فضایی برای نشستن به ویژه جهت صحبت و مذاکره های کوتاه با مرجوعین، رضایت آنها را به همراه بیاورید. بعنوان مثال، میز و صندلی کارمندان از جمله وسایلی هستند که کارمندان کل روز را با دکوراسیون داخلی سالن اداری آنها سپری میکنند.

البته هر فردی با توجه به کسب و کاری که دارد ممکن است نیازهای متفاوتی هم داشته باشد. همچنین استارتآپها باید پذیرای تغییرات مداوم برای رسیدن به بهرهوری بالاتری باشند.فضای داخلی باید طوری باشد که نوآوری را در فرد تشویق کند تا مسائل جدید و پیچیده را حل کند. سیستم باز اداری به فضاهایی گفته میشود که کل افراد در یک محیط قرار گرفته و نهایتاً چند اتاق و فضای خصوصی تر به وسیلهی پارتیشن شیشه ای از یکدیگر جدا شدهاند. بنابراین علاوه بر نیازهای فعلی در طراحی محیط اداری باید به نیازهای آینده هم نگاه کرد.استارتآپ جالبی در آمریکا به وجود آمده که ایدهی مبلمان به عنوان سرویس، FaaS، را به دنیای محصولات اداری وارد کرده است. در سال ۹۷ ما بیش از هزار فرم مشاوره دکوراسیون و معماری رایگان دریافت کردیم که در اغلب موارد حتی دریافت پاسخ برای دوستان هیچ گونه اهمیتی نداشت!

اما معمولا در یک کشتی تفریحی، کارکنان لزوما پروتکل های امنیت بیولوژیک را یاد نمی گیرند. در بیمارستان ها پروتکل های نظافتی خیلی سختگیرانه ای وجود دارند و این امر چیزی طبیعی است . واضح است که سیستم فیلتراسیون و تهویه هوا و مدیریت زباله ها در یک کشتی تفریحی قابلیت های همین سیستم ها و پروتکل های تخصصی را در بیمارستان ها ندارند. طراحی داخلی دفتر که به صورت هوشمندانه اجرا شده است می تواند با افزودن ارزش اضافی به برند و از طریق فرآیندهای عملکردی ، به شرکت در دستیابی به اهداف کمک کند. یکی از مواردی که در اصول طراحی داخلی فضای اداری نباید دست کم گرفته شود استفاده از گیاهان است.

در محیط هایی که برای مدیریت و نگهداری بیماری های عفونی ساخته می شوند، ما حتی سیستم فیلتراسیون و فشار مخصوص باید نصب کنیم تا مطمئن باشیم که مواد خطرناک و آسیب زا بین اتاق های مختلف جابجا نخواهند شد . تهیه ی مبلمان اداری خوب، استاندارد و هماهنگ با رنگ و فرم فضای داخلی اتاق ها و چیدمان درست و اصولی آن ها به طوری که مزاحم رفت و آمد و فعالیت افراد نشود و زیبایی به محیط ببخشد، در طراحی داخلی فضاهای کاری، بسیار حایز اهمیت هستند. اصولا اگر بخواهیم دکوراسیون داخلی را توضیح دهیم، به هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه گفته می شود. طراحی نمای ساختمان مسکونی بهتر است دفترکار در مرکز شهر باشد و به خیابان های پرتردد نزدیک بوده و دسترسی به آن آسان باشد. فضای کار جایی است که تمامی افراد با فرهنگ خودشان در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشخص کار میکنند.

بنابراین تا حد امکان سعی کنید محیط هایی را برای دفتر کار خود انتخاب کنید که دارای پنجره و نور طبیعی هستند. از جمله منابع نور سیاه رنگ تولیدی شرکت Schoolhouse و پلکانی با نرده فلزی که بر روی قاب سیاهرنگ پنجرهها کشیده میشود. جالب است بدانید که اتاق های کشتی های تفریحی نسبتا کوچک هستند. در اتاق های بیمارستان که معمولا آن ها هم بسیار کوچک هستند ، طراحان داخلی باید طوری مواد را انتخاب کنند که به راحتی بشود تمیز و استریلشان کرد. این به ین معناست که میزان زیادی سطح در یک فضای کوچک وجود دارد ، سطوحی که تمیز کردنشان کار آسانی نمی باشد.

نتایج یک تحقیق توسط انجمن طراحان داخلی آمریکا نشان میدهد که طراحی محیط اداری یکی از سه عامل موثر بر کارایی و رضایت شغلی به حساب میآید. این تحقیق بازگو کنندهی آن است که تا چه حد محیط کاری برای کارکنان اهمیت دارد.در ادامه با ۳ توصیهی مهم برای بهتر کردن طراحی داخلی محیط کاری آشنا خواهید شد. در طراحی دکوراسیون اداری باید دقت لازم در لوازم به کار رفته و تزئینی در محیط را داشته باشیم. کدام بخش از ساختمان و یا منزل شما نیازمند طراحی دکوراسیون داخلی است ؟ این ویروس جدید به ما فرصت مطالعاتی در مورد محیط های داخلی ور طراحی آن را داد. من به عنوان یک اکولوژیست طراح، تحقیقاتی شامل مشکلاتی مانند این را در چهارچوب محیط های ساخته شده (مثل ساختمان ها و فضاهای داخلی چه اداری چه مسکونی و تجاری) مورد بررسی قرار می دهم و برای یافتن و اجرای مداخلات طراحی و ارتباطات آن ها جهت بهبود کیفیت زندگی و مراقبت از سلامت تلاش می کنم.

همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید. در صورتی كه تشخیص داده شود فعالیت های یك كاربر بر خلاف قوانین یا مصالح وبسایت بوده و هدف های تخریبی خاصی را دنبال میكند، حساب کاربر مسدود خواهد شد. طراحی داخلی در محیط کاری یکی از مهمترین عوامل موثر بر بهرهوری کارکنان به حساب میآید که متاسفانه در ایران خیلی به آن توجه نمیشود. بدون تردید دنیای مدرن امروز می طلبد که خواه نخواه به بحث زیبا سازی فضای تجاری محیط کار پرداخته شود و اگر به این مهم به درستی پرداخته نشود هیچ سود تجاری در دراز مدت عاید شما نخواهد شد. یک طراح داخلی می تواند پروژه هایی را انجام دهد که شامل ترتیب بندی اصلی فضاها در داخل ساختمان و همچنین پروژه هایی است که نیاز به درک موضوعات فنی مانند موقعیت پنجره و درب، وسایل مختلف و همچنین نور دارند.

لازم است بدانیم که پاتوژن ها زودتر از سایر مواد انتقال پیدا می کنند. در این میان برخی از مواد سازنده وسایل، ذاتا ضدمیکروب می باشند و می توانند قبل از آلوده کردن هرکسی ، میکروب ها را بکشند . و استفاده از مواد و ملزومات ضدمیکروب، ، روتین های نظافت ، تجهیزات مراقبت شخصی و مدیریت هوشمند زباله ها از جمله همین اقدامات هستند که خطر شیوع ویروس را کاهش خواهند داد . یکی از این لوازم پارتیشن اداری است، در حالی که کارمندان در کنار یکدیگر مشغول به انجام وظایف روزانه خود هستند میتوانند برای لحظاتی هم به طور عمیقتر بر روی کار خود تمرکز کنند. در صورت مشاهدهی کلمات رکیک و نامناسب، اشتراک آن كاربر حذف شده و دسترسی وی به سایت قطع خواهد شد. از میان برداشتنِ دیوارها باعث می شود کارکنان بیشتر با هم در ارتباط باشند، همچنین، در صورت لزوم، می توانید تغییرات دلخواهتان را در دکوراسیون ایجاد کنید. در صورت مشاهدهی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، اکانت کاربری وی مسدود میشود.8. این سبک از مدرنیسم، در اوایل قرن بیستم، خصوصا بعد از جنگ جهانی دوم به لطف پیشرفت فناوری، رشد یافت. این نکته به خصوص برای استارتآپها که خود را گونهای مدرن از سازمان میدانند اهمیت زیادی پیدا میکند.

تحقیقات و پیش بینی ها نشان داده که تا سال ۲۰۵۰، حدود هفتاد و پنج درصد جمعیت جهانی رو به شهرنشین خواهند آورد. اتاق های داخلی این کشتی هم تقریبا ۱۵۸ تا ۱۶۲ فوت مربع مساحت دارند (چیزی حدود ۵۰ متر). تا وقتی هماهنگی و اتحاد میان عناصر وجود نداشته باشد نمی توان گفت دکوراسیون داخلی از سبک خاصی پیروی می کند و نمی توان آن را طراحی ای لوکس و حرفه ای دانست . زیرا اگر اتاقی را طلایی کنید و اتاق دیگری را بنفش ، جلوه قشنگی به محیط کاری شما داده نمی شود . یکی از مهم ترین اصول برای طراحی دکوراسیون برای اینگونه مکان ها توجه به محیط و فضا است که به گونه ایی تعیین کننده نوع طراحی می باشد. پارتیشن ازجنس ام دی اف: این پارتیشن چوبی از ام دی اف ساخته میشود که حتی نمای ظاهری و فریم بندی آن از جنس ام دی اف میباشد.

اصولاً در اتاق جلسات شما شاهد میز کنفرانس، صندلی، کمد یا فایلینگ هستید که آیتم های ذکر شده فوق بر اساس نیاز هر شرکت با طرح های گوناگون و به تعداد مدنظر تهیه شده و در جای خود قرار می گیرند. 10. میز و صندلی با ارگونومی بدن خریداری کنید. بعضی از پارچه ها و فرش ها را می شود استریلیزه کرد ولی آن هایی که برای پذیرایی در فضای لوکس انتخاب شده اند، خیلی شبیه به وسایل و لوازمی نیستند که برای مراقبت در برابر آلودگی خریداری شده باشند. خوب همه می خواهند که به ازای ساعت کاری که وقت صرف می کنند نتیجه و بازدهی مورد قبول را هم داشته باشند. طراحان داخلی، مواد و وسایل را برای زیبایی و دوامشان انتخاب می کنند و نه برای ویژگی های ضد میکروبی آن ها.

مطالب مرتبط