گری ایلیز گوگل به سوالات سئوی شما در لینکدین پاسخ می دهد


Gary Illyes تحلیلگر گوگل راهنمایی هایی را در مورد فایل های بزرگ robots.txt، تاثیر سئوی طراحی مجدد وب سایت و استفاده صحیح از برچسب های rel-canonical ارائه می دهد.

Illyes در حال پاسخگویی به سوالاتی است که از طریق پیام مستقیم لینکدین برای او ارسال شده و به آنها به صورت عمومی پاسخ می دهد و بینش های ارزشمندی را برای افراد در جامعه SEO ارائه می دهد.

در حال حاضر برای یک کارمند Google ارزش خبری است که مشاوره سئو را به اشتراک بگذارد. این امر به ویژه با توجه به اینکه Illyes است که به اندازه همکارانی مانند Search Advocate John Mueller و Developer Advocate Martin Splitt در رسانه های اجتماعی فعال نیست.

در طول هفته گذشته، Illyes مشاوره و راهنمایی در مورد موضوعات زیر به اشتراک گذاشته است:

  • فایل های بزرگ robots.txt
  • تاثیر سئوی طراحی مجدد وب سایت
  • استفاده صحیح از تگ های rel-canonical

با توجه به تعاملی که پست‌های او دریافت می‌کند، احتمالاً موارد بیشتری در راه است. در اینجا خلاصه ای از مواردی است که اگر او را در لینکدین دنبال نمی کنید، از دست داده اید.

فایل های Robots.Txt را کمتر از 500 کیلوبایت نگه دارید

با توجه به نظرسنجی منتشر شده قبلی در مورد اندازه فایل‌های robots.txt، Illyes یک PSA را برای کسانی که اندازه فایل بزرگتر از 500 کیلوبایت دارند به اشتراک می‌گذارد.

گری ایلیز گوگل به سوالات سئوی شما در لینکدین پاسخ می دهدتصویر از: linkedin.com/in/garyillyes/، ژانویه 2023.

Illyes توصیه می کند که به اندازه فایل robots.txt وب سایت خود توجه کنید، به خصوص اگر بزرگتر از 500 کیلوبایت باشد.

خزنده‌های Google فقط 500 کیلوبایت اول فایل را پردازش می‌کنند، بنابراین اطمینان از اینکه مهم‌ترین اطلاعات ابتدا ظاهر می‌شوند بسیار مهم است.

انجام این کار می تواند به اطمینان حاصل شود که وب سایت شما به درستی خزیده شده و توسط گوگل ایندکس شده است.

طراحی مجدد وب سایت ممکن است باعث شود رتبه بندی ها “آخرین” شود

هنگامی که یک وب سایت را دوباره طراحی می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که رتبه آن در موتورهای جستجو ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

همانطور که Illyes توضیح می دهد، این به این دلیل است که موتورهای جستجو از HTML صفحات شما برای درک و طبقه بندی محتوای سایت شما استفاده می کنند.

اگر تغییراتی در ساختار HTML ایجاد کنید، مانند شکستن پاراگراف‌ها، استفاده از یک سبک CSS به جای تگ H، یا اضافه کردن تگ‌های شکستن غیرضروری، می‌تواند باعث شود تجزیه‌کننده‌های HTML نتایج متفاوتی تولید کنند.

این می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. یا، همانطور که ایلیز بیان می کند، می تواند باعث شود رتبه بندی ها “آجیل” شود:

گری ایلیز گوگل به سوالات سئوی شما در لینکدین پاسخ می دهدتصویر از: linkedin.com/in/garyillyes/، ژانویه 2023.

Illyes توصیه می کند هنگام طراحی مجدد سایت از HTML مشابه معنایی استفاده کنید و از اضافه کردن برچسب هایی که برای به حداقل رساندن تأثیر سئو ضروری نیستند اجتناب کنید.

این به تجزیه کننده های HTML اجازه می دهد تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند، که می تواند به حفظ رتبه بندی جستجو کمک کند.

در Rel-Canonical خود از مسیرهای نسبی استفاده نکنید

هنگام پیاده سازی تگ های rel-canonical از میانبرها استفاده نکنید. Illyes اکیداً توصیه می کند که کل مسیر URL را هجی کنید:

گری ایلیز گوگل به سوالات سئوی شما در لینکدین پاسخ می دهدتصویر از: linkedin.com/in/garyillyes/، ژانویه 2023.

صرفه جویی در چند بایت با استفاده از یک مسیر نسبی در تگ rel-canonical ارزش مشکلات احتمالی را ندارد که می تواند ایجاد کند.

استفاده از مسیرهای نسبی ممکن است منجر به این شود که موتورهای جستجو آن را به عنوان یک URL متفاوت در نظر بگیرند، که می تواند موتورهای جستجو را سردرگم کند.

املای مسیر URL کامل ابهامات احتمالی را از بین می برد و تضمین می کند که موتورهای جستجو URL صحیح را به عنوان نسخه ترجیحی شناسایی می کنند.

به طور خلاصه

Illyes با پاسخ به سوالات ارسال شده از طریق پیام مستقیم و ارائه تخصص خود، به جامعه پاسخ می دهد و بینش های ارزشمندی در مورد موضوعات مختلف مرتبط با سئو ارائه می دهد.

این گواهی بر تعهد ایلیز برای کمک به مردم برای درک نحوه کار گوگل است. برای او یک DM بفرستید و سوال شما ممکن است در پست بعدی لینکدین پاسخ داده شود.


منبع: لینکدین

تصویر ویژه: SNEHIT PHOTO/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط