گوگل به‌روزرسانی‌های جستجو را در I/O رونمایی کرد: هوش مصنوعی و «چشم‌انداز»


امروز در Google I/O، چندین پیشرفت در جستجو برای اولین بار رونمایی شد.

دو مورد از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های جستجو شامل یکپارچه‌سازی ویژگی «Perspectives» و استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود نتایج جستجو است.

هدف این پیشرفت‌ها تغییر شکل دادن به نحوه کشف اطلاعات و تعمیق درک آنها از موضوعات است.

هوش مصنوعی متحول کننده

گوگل از ارتقاهای جستجو در I/O رونمایی کرد: هوش مصنوعی مولد &  ‘چشم انداز’عکس صفحه از: blog.google/products/search/generative-ai-search/، مه 2023.

ویژگی جدید هوش مصنوعی مولد گوگل که به عنوان Search Generative Experience (SGE) شناخته می شود، رویکردی جدید برای جستجوهای جستجو است.

این فناوری برای ساده کردن کارهای جستجوی پیچیده و ارائه عکس‌های فوری اطلاعات کلیدی مرتبط با منابع عمیق‌تر طراحی شده است.

هوش مصنوعی مولد گوگل می‌تواند به سوالات دقیق‌تری مانند مقایسه دو پارک ملی برای خانواده‌ای با بچه‌های کوچک و یک سگ، با ارائه جزئیات و پیشنهادات مرتبط برای کاوش بیشتر پاسخ دهد.

SGE همچنین تجربه خرید آنلاین را بهبود می بخشد و اطلاعات جامع محصول از جمله بررسی های به روز، رتبه بندی ها، قیمت ها و تصاویر محصول را ارائه می دهد.

این تجربه خرید جدید بر اساس نمودار خرید Google ساخته شده است که شامل بیش از 35 میلیارد لیست محصول است که همه به طور مداوم به روز می شوند.

گوگل با آگاهی از محدودیت های شناخته شده هوش مصنوعی مولد و مدل های زبان بزرگ (LLM)، تدابیری مانند محدود کردن انواع جستارها در جایی که این قابلیت ها ظاهر می شوند، برای اطمینان از کیفیت و قابلیت اطمینان نتایج جستجو، تنظیم کرده است.

ویژگی SGE در حال حاضر به صورت آزمایشی در آزمایشگاه‌های جستجو در دسک‌تاپ کروم و برنامه Google برای کاربران اندروید و iOS در ایالات متحده در دسترس است و رابط آن در زمان راه‌اندازی فقط انگلیسی است.

متنوع کردن جستجو با “چشم انداز”

گوگل از ارتقاهای جستجو در I/O رونمایی کرد: هوش مصنوعی مولد &  ‘چشم انداز’عکس صفحه از: blog.google/products/search/google-search-perspectives/، مه 2023.

گوگل در تکمیل فناوری هوش مصنوعی مولد خود، ویژگی “Perspectives” را معرفی می کند.

این ابزار جدید ویدئوها، تصاویر و پست‌های نوشته شده با فرم طولانی را از تابلوهای بحث، سایت‌های پرسش و پاسخ و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در نتایج جستجو برجسته می‌کند.

این ویژگی برای کمک به کاربران برای درک موضوعات از طریق تجربیات و دیدگاه‌های دیگران طراحی شده است و به اطلاعات دیجیتالی ارتباط انسانی بیشتری می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر کاربر به دنبال مشاوره در مورد دوست یابی در یک شهر جدید باشد، فیلتر “چشم انداز” نتایجی را نشان می دهد که حاوی داستان های شخصی و نکاتی از منابع آنلاین مختلف است.

Google تأکید می‌کند که «چشم‌انداز» کیفیت محتوای مرور را در نتایج جستجو افزایش می‌دهد و به تجربیات دست اول یا محتوای ایجاد شده توسط افرادی با دانش عمیق درباره یک موضوع برجسته می‌شود.

به روز رسانی به سیستم رتبه بندی محتوای مفید

به عنوان بخشی از تمرکز خود بر کیفیت اطلاعات، Google در حال به روز رسانی سیستم محتوای مفید خود برای درک بهتر محتوا از دیدگاه شخصی یا متخصص است، بنابراین کمک می کند تا تعداد بیشتری از این “جواهرات پنهان” در جستجو ظاهر شود.

برای آخرین راهنمایی در مورد سیستم محتوای مفید گوگل، این گزارش راجر مونتی از SEJ را ببینید.

به‌روزرسانی‌های امروزی گوگل، که با پیشرفت‌های هوش مصنوعی هدایت می‌شوند، جهشی به جلو در فناوری موتورهای جستجو هستند که بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و دیدگاه‌های مختلف انسانی را ترکیب می‌کنند.

در اینجا برای لیست انتظار Google Search Labs ثبت نام کنید.


تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط