گوگل به وضوح به کلینیک هایی که سقط جنین ارائه می کنند برچسب می زند


ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی تأیید شده برای ارائه سقط جنین اکنون برچسب واضحی در جستجوی Google و Maps خواهند داشت.

علاوه بر این، Google فقط زمانی که فردی در حال جستجوی کلینیک‌های سقط جنین در اطراف است، امکانات تأیید شده را در کادر جستجوی محلی فهرست می‌کند.

این تغییر دو ماه پس از آن صورت می گیرد که قانونگذاران ایالات متحده نامه ای به گوگل نوشتند و از این شرکت خواستند در مورد نتایج جستجوی گمراه کننده در مورد کلینیک های سقط جنین اقدام کند.

قانونگذاران، از جمله سناتور مارک آر. وارنر (D-VA) و نماینده الیسا اسلاتکین (D-MI)، ادعاهای زیر را مطرح کردند:

  • 37٪ از نتایج Google Maps و 11٪ از نتایج جستجوی Google برای “کلینیک سقط جنین در نزدیکی من” در ایالت هایی که سقط جنین غیرقانونی است مربوط به کلینیک های ضد سقط جنین بوده است.
  • 28 درصد از تبلیغات گوگل که در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شود مربوط به کلینیک های ضد سقط جنین است.

در این نامه، قانونگذاران از گوگل خواسته اند که دید کلینیک های ضد سقط جنین را محدود کند و در کنار نتایج جستجو برای کلینیک های تایید شده، یک سلب مسئولیت اضافه کند.

گوگل در یک سری تغییراتی که امروز اعلام شد، درخواست های قانون گذاران را برآورده می کند.

تغییرات در نتایج جستجوی گوگل برای کلینیک های سقط جنین

گوگل در نامه‌ای به سناتور وارنر و نماینده اسلاتکین تغییراتی را که در نتایج جستجوی کلینیک‌های سقط جنین در ایالات متحده ایجاد می‌کند، توضیح می‌دهد:

“وقتی شخصی در ایالات متحده به دنبال ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می شود که سقط جنین را ارائه می دهند – به عنوان مثال، با استفاده از عبارت “کلینیک های سقط جنین در نزدیکی من” – کادر نتایج جستجوی محلی امکاناتی را نشان می دهد که برای ارائه سقط جنین تایید شده اند…

نتایج جستجو برای چنین سؤالاتی همچنین به وضوح نشان داده می شود که آیا این مرکز سقط جنین را انجام می دهد یا خیر.

بدون وارد شدن به جزئیات، Google خاطرنشان می‌کند که دارای لایه‌های تأییدیه اضافی است تا به تأیید اینکه مکان‌هایی با برچسب «کلینیک سقط جنین» در Google Maps و Search، سقط جنین ارائه می‌دهند، کمک می‌کند.

مردم این گزینه را خواهند داشت که جستجوی خود را برای نشان دادن نتایج سازمان هایی که سقط جنین ارائه نمی کنند، گسترش دهند.

تغییرات در نتایج Google Ads برای کلینیک های سقط جنین

تبلیغ‌کنندگان در ایالات متحده همیشه مجبور بوده‌اند برای اجرای تبلیغاتی که کلمات کلیدی مرتبط با سقط جنین را هدف قرار می‌دهند، فرآیند صدور گواهینامه را تکمیل کنند. این فرآیند بررسی می کند که آیا یک کلینیک سقط جنین را انجام می دهد یا خیر.

از سال 2019، گوگل یک افشای درون آگهی را نمایش داده است که به جستجوگران روشن می کند که کدام کلینیک ها فرآیند تأیید را تکمیل کرده اند. در این افشاگری آمده است: «سقط جنین ارائه می‌کند» یا «سقط جنین ارائه نمی‌کند».

Google در حال به روز رسانی افشای اطلاعات است تا بیشتر قابل توجه باشد و یک خط مشی به روز شده برای صدور گواهی سقط جنین را ارائه کند.

با این سیاست جدید، تبلیغ‌کنندگانی که قرص‌های سقط جنین را ارائه می‌کنند، اما آن‌ها را در مراکز خود به مشتریان نمی‌دهند، می‌توانند به عنوان کلینیک‌هایی که سقط جنین ارائه می‌دهند گواهی شوند.

قانونگذاران ایالات متحده از تغییرات گوگل استقبال کردند

قانونگذاران آمریکایی که نامه ارسال شده به گوگل را نوشته اند از تغییرات امروز راضی هستند.

سناتور وارنر در یک بیانیه مطبوعاتی می گوید:

من از تغییراتی که گوگل امروز اعلام کرده است استقبال می کنم تا زنانی که به دنبال خدمات سقط جنین هستند به سمت کلینیک های جعلی هدایت شوند که اطلاعات نادرست را ارائه می دهند و خدمات بهداشتی جامعی ارائه نمی دهند. نکته مهم این است که این موضوع در مورد خاموش کردن صداها یا محدود کردن گفتار نیست – بلکه در مورد بازگرداندن نتایج جستجو است که به طور دقیق به درخواست کاربر پاسخ می دهد و به کاربران اطلاعات مرتبط با جستجوهای آنها را می دهد.”


منبع: Warner.Senate.Gov (1، 2، 3)

تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط