گوگل ترافیک ناشر را یک شر ضروری می داند
Google می گوید این ارزش وب باز را دارد ، و یک گوگلر فعلی در یک مکالمه خصوصی در جستجوی اخیر Central Live در نیویورک تأیید کرد که این شرکت از جمله مدیرعامل Sundar Pichai به اکوسیستم وب اهمیت می دهد. اما این پیام توسط یک پیشکسوت سابق مغایرت دارد ، که گفت Google Intern در نظر دارد ترافیک به ناشران را “یک شر ضروری” می داند.
تکامل مداوم جستجوی گوگل
الیزابت رید ، VP از جستجو ، در بلومبرگ به عنوان یکی از مسئولین تغییرات اساسی در جستجوی گوگل از سال 2021 ، به ویژه نمای کلی AI ، پروفایل می شود. او قبلاً در Google Maps درگیر بود و کسی است که وجود سیستم های اصلی موضعی در Google را فاش کرده است.
اظهارات وی در مورد جستجو نشان می دهد که چگونه تغییر می کند و ایده ای در مورد چگونگی مجدداً ناشران و SEO ها باید دیدگاه های خود را ارائه دهد. نکته اصلی این است که فناوری کاربران را قادر می سازد تا با اطلاعات مختلف با اطلاعات ارتباط برقرار کنند و جستجو باید با آن تکامل یابد تا از آنها استفاده کند. از نظر وی ، آنچه اتفاق می افتد اکنون یک رویکرد از بالا به پایین برای جستجو است که گوگل در حال تحمیل تغییراتی در کاربران است ، بلکه این است که Google پاسخگو به کاربران است.
گفته می شود که رویکرد وی برای جستجو از تجربه وی در Google Maps مطلع شده است که سرگئی برین تیم را برای انتشار نقشه ها قبل از اینکه احساس راحتی کند ، به او می آموزد ، به او می آموزد که این امر به آنها این امکان را می دهد تا درک کنند که کاربران واقعاً سریعتر از آنچه که منتظر ماندند ، می خواستند.
به گفته بلومبرگ:
“رید از رویکرد خود به عنوان” تکامل مداوم “به جای یک تعمیرات اساسی کامل یاد می کند. تیم وی هنوز در تلاش است تا با توجه به مصاحبه با 21 مدیر و کارمندان جستجوی فعلی و سابق ، هدف از جستجوی گوگل را در این دوره جدید تعریف کند.”
هوش مصنوعی و جستجوی سنتی Google
Google Search 20 ٪ از مهندسان جستجوی خود را از دست داد که برای تمرکز بر روی راهپیمایی AI مولد تمرکز کردند ، بنابراین شاید تعجب آور نباشد که او معتقد است نوار جستجو برجستگی را از دست می دهد. طبق گزارش:
وی می گوید: “رید پیش بینی می کند که نوار جستجوی سنتی Google با گذشت زمان کمتر برجسته خواهد شد. او می گوید ، نمایش داده های صوتی همچنان رو به افزایش خواهد بود و Google در حال برنامه ریزی برای استفاده گسترده از جستجوی بصری است.”
اما او همچنین گفت که نوار جستجو از بین نمی رود:
رید می گوید: “نوار جستجو به زودی از بین نمی رود ، اما این شرکت به سمت آینده ای حرکت می کند که در آن گوگل همیشه در پس زمینه در حال حرکت است.” او می گوید: “جهان فقط گسترش می یابد.
ارسال ترافیک به ناشران یک شر ضروری است
این مقاله بیانیه های به ظاهر متناقض در مورد چگونگی مشاهده Google رابطه خود با اکوسیستم وب ارائه می دهد. به نقل از یک گوگلر سابق بی نام ، گفته می شود که “دادن” ترافیک به ناشران یک شر ضروری است.
مدیر اجرایی سابق می گوید: “دادن ترافیک به سایت های ناشر نوعی شر ضروری است. اصلی ترین کاری که آنها سعی در انجام آن دارند این است که مردم را به مصرف خدمات گوگل سوق دهند.” “بنابراین تمایل طبیعی وجود دارد که بخواهیم افراد در صفحات Google بمانند ، اما این نوع معامله بین ناشران و خود گوگل را کاهش می دهد.”
آنچه گوگل های فعلی می گویند
در Google Search Central Live در شهر نیویورک این فرصت را داشتم که با یک گوگلر در مورد ناتوانی مدیر عامل گوگل در مورد گوگل در مورد ناتوانی Sundar Pichai مدیر عامل گوگل در بیان آنچه Google برای پشتیبانی از اکوسیستم وب انجام می دهد ، داشته باشم. گوگلر به من گفت که آنها شنیده اند که ساندار پیچای ابراز عمیق از رابطه خود با ناشران ابراز می کند و گفت که این چیزی است که او به طور جدی در مورد آن تأمل می کند.
این بیانیه توسط گوگلر در مقاله توسط چیزی که لیز رید و ساندار پیچای گفتند ، تکرار شد:
وی گفت: “رید می گوید که گوگل عمیقاً به ناشران اهمیت می دهد و نمای کلی هوش مصنوعی یک نقطه پرش برای کاربران است تا تحقیقات بیشتری را در مورد وب باز انجام دهند. Pichai ، از طرف وی ، بر نیاز به ارسال ترافیک با کیفیت بالا به وب سایت ها تأکید می کند ، به جای اینکه کاربران را روی سایتهایی که ممکن است مربوط به آنها نباشد ، کلیک کنند.
او می گوید: “ما در این لحظه اطمینان حاصل می کنیم که محصول را بهبود می بخشیم ، اما به گونه ای که اولویت ارسال ترافیک به اکوسیستم را در اولویت قرار می دهد.”
پیشخدمت
- Google در حال تغییر شکل جستجو بر اساس رفتار کاربر است ، نه دستورالعمل های از بالا به پایین. اما این واقعیت که Chatgpt Openai Google را به سمت پاسخ خود سوق داد ، نشان می دهد که سایر نیروهای گذشته از رفتارهای کاربر نیز در حال بازی هستند.
- نوار جستجوی سنتی در مرکز قرار می گیرد ، جایگزین صدا (احتمالاً دستگاه های تلفن همراه) و جستجوی بصری (همچنین موبایل). Google Multimodal است ، به این معنی که در حواس مختلفی مانند صوتی و تصویری کار می کند. ناشران باید واقعاً سخت فکر کنند که چگونه این امر بر تجارت آنها تأثیر می گذارد و چگونه می توانند آن را تراز کنند تا چند حالته باشند تا در کنار کاربران تکامل یابد تا محتوای آنها در حال حاضر در آنجا باشد که خود گوگل برای دیدار با آنها در آنجا نیز تکامل یابد.
- نمای کلی هوش مصنوعی و احتمالاً دستیار هوش مصنوعی Gemini می تواند تغییر به سمت گوگل را به عنوان یک حضور محیط و نه یک مقصد نشان دهد.
- رابطه گوگل با ناشران هرگز سخت تر نبوده است. قطع ارتباط بین بیانیه های عمومی و آنهایی که توسط Googlers سابق ناشناس سیگنالی را ارسال می کنند که Google باید با روابط خود با ناشران بیشتر جلوتر باشد. به عنوان مثال ، فیلم های اصلی جستجوی Google قبلاً جلسات تعاملی با ناشران بودند ، به تدریج به سؤال و پاسخ های ضبط شده خشک می شدند و اکنون کاملاً از بین رفته است. اگرچه من معتقدم آنچه گوگلر در مورد توجه پیچای به ناشران به من گفت ، زیرا من می دانم که آنها راستگو هستند ، ظاهر این که تیم روابط جستجوی آنها در پشت درهای بسته عقب نشینی کرده است ، سیگنال بلندتر می فرستد.
- رهبری گوگل بر تعهد ارسال “ترافیک با کیفیت بالا” به وب سایت ها تأکید می کند. اما SEO ها و ناشران در حال ترس و وحشت هستند که ترافیک پایین تر است و ممکن است احساسات این باشد که گوگل باید کمی بیشتر بدهد و خیلی کمتر از آن استفاده کند.
کلاه به گلن گبه برای توجه به این مقاله.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Photochmidt