گوگل توضیح می دهد که چه مدت طول می کشد تا سئو کار کند
مارتین اسپلیت و جان مولر گوگل بحث كردند كه چه مدت طول می کشد تا سئو تأثیر بگذارد. جان مولر Google توضیح داد که سطوح مختلف بهینه سازی وجود دارد و برخی از آنها تأثیر فوری بیشتری نسبت به سایر تغییرات پیچیده تر دارند.
تغییرات قابل مشاهده از سئو
برخی از SEO ها دوست دارند اظهارات پتو را بیان کنند که SEO همه چیز در مورد پیوندها است. برخی دیگر افتخار می کنند که کار سئو آنها می تواند در زمان نسبتاً کمی تأثیر چشمگیری داشته باشد. و معلوم است که این نوع اظهارات واقعاً به کار واقعی انجام شده بستگی دارد.
جان مولر Google گفت: سایتی که از بهینه سازی تقریباً صفر گرفته تا برخی بهینه سازی های اساسی شروع می شود ممکن است شاهد تغییرات فوری در Google باشد.
جان مولر این بخش از مکالمه را آغاز کرد:
“من حدس می زنم سؤال دیگری که بعضی اوقات با توجه به استخدام سئو می شنوم این است که چه مدت طول می کشد تا آنها تغییرات قابل رویت ایجاد کنند؟”
مارتین اسپلیت پاسخ داد:
“بله. چه مدت طول می کشد؟ من مطمئن هستم که فوری نیست. اگر می گویید مانند یک هفته یا چند هفته طول می کشد تا چیزها را انتخاب کنید ، آیا این افق زمانی معقول است یا طولانی تر است؟”
جان پاسخ داد با خط “این بستگی دارد” که به نوعی بیش از حد است. اما در این حالت واقعاً به چندین عامل مربوط به مقیاس کار انجام می شود که به نوبه خود تأثیر می گذارد تا چه مدت طول بکشد تا گوگل فهرست بندی شود و سپس رتبه بندی مجدد را محاسبه کند. او گفت اگر این یک چیز ساده باشد ، پس از آن Google زمان زیادی نخواهد برد. اما اگر تغییرات زیادی داشته باشد ، ممکن است به طور قابل توجهی طولانی تر شود.
توضیح جان:
وی گفت: “من فکر می کنم ، برای صحبت کردن در سئو زبان ، بستگی به این دارد. برخی از تغییرات به سرعت انتخاب می شوند ، مانند تغییر متن ساده در یک صفحه.
اما ، اگر تغییرات استراتژیک بزرگتر و استراتژیک تری را در یک وب سایت ایجاد کنید ، گاهی اوقات این مدت زمان طولانی طول می کشد. “
مرحله بعدی سئو: نظارت بر پیشرفت
مولر سپس می گوید که یک سئو خوب باید نظارت کند که چگونه تغییراتی که ایجاد کرده اند بر رتبه بندی تأثیر می گذارد. این می تواند کمی مشکل باشد زیرا برخی از تغییرات باعث افزایش رتبه بندی فوری می شود که برای چند روز ادامه خواهد یافت و سپس افت می کند. نظر من ، از تجربه من ، این است که اگر یک کلمه قوی از دهان و سایر سیگنال های خارجی وجود داشته باشد که به Google می گویند که محتوا قابل اعتماد و با کیفیت بالا است ، رتبه برتر غیرقابل تحمل امکان پذیر است.
این همان چیزی است که جان مولر گفت:
“من فکر می کنم این چیزی است که یک سئو خوب باید بتواند به نظارت بر پیشرفت در آنجا کمک کند. بنابراین نباید این باشد که آنها از بین بروند و تغییراتی ایجاد کنند و بگویند ،” خوب ، اکنون شما باید برای سال بعد به من بپردازید تا منتظر بمانیم که چه اتفاقی می افتد. ” آنها باید بتوانند به شما بگویند که چه اتفاقی می افتد ، پیشرفت چیست ، به شما در مورد کارهای مختلفی که مرتباً انجام می دهند ، می دهد.
مولر در مورد آنچه سئو فرضی “به طور منظم” انجام می دهد ، به جزئیات نمی پردازد ، اما به نظر من همیشه انجام ارتقاء اساسی است که به مردم می گوید که این محتوا در آنجا وجود دارد ، اندازه گیری می کند که چگونه مردم به آن پاسخ می دهند ، بازخورد در مورد آن می گیرند و سپس بر اساس آن تغییرات تغییر می دهند یا پیشرفت می کنند.
برای سایت های محتوا ، یک راه عالی برای دریافت بازخورد فوری کاربر ، فعال کردن یک بخش اظهار نظر تعدیل شده است که در آن فقط نظرات تأیید شده می توانند نشان دهند. من در مورد برخی از سایت های محتوای خود از آنچه در نظرات است ، بازخورد مثبت زیادی از خوانندگان دریافت کرده ام. همچنین مفید است که کاربران را از هر صفحه از سایت ، خواه یک سایت تجارت الکترونیکی یا یک وبلاگ اطلاعاتی ، با ناشر تماس بگیرید. بازخورد کاربر طلای مطلق است.
مولر جواب خود را ادامه داد:
“من فکر می کنم اگر وب سایتی دارید که هرگز با سئو کاری انجام نداده است ، احتمالاً در ابتدا یک پرش بزرگ را مشاهده خواهید کرد و هر کاری را انجام می دهید.
مارتین اسپلیت ابراز کرد که چگونه این قسمت در مورد انتظار و نظارت نیاز به صبر دارد و مولر موافقت کرد ، گفت:
“من فکر می کنم صبور بودن خوب است. اما شما همچنین به شخصی مانند یک سئو به عنوان شریک زندگی نیاز دارید تا در این راه به روزرسانی کند و بگوید ،” خوب ، ما همه این کارها را انجام دادیم “و آنها می توانند آنها را لیست کرده و دقیقاً به شما بگویند که آنها چه کاری انجام داده اند.” این چیزها در حال انجام است و من می توانم به شما نشان دهم که خزنده های گوگل ، ما می توانیم مانند آنچه در آنجا اتفاق می افتد را دنبال کنیم.
غذای آماده:
جدول زمانی SEO در مقیاس تغییر متفاوت است
- ویرایش های ساده در صفحه ممکن است منجر به تغییرات سریع رتبه بندی شود.
- تلاش های بزرگتر ساختاری یا استراتژیک سئو به طور قابل توجهی بیشتر طول می کشد تا در رتبه بندی Google منعکس شود.
نتایج سئو فوری نیست
- نمایه سازی و محاسبات رتبه بندی مجدد ، حتی برای تغییرات کوچکتر ، زمان می برد.
نظارت و بازخورد لازم است
- پیشرفت خوب SEO را دنبال کنید و آنچه را که با گذشت زمان اتفاق می افتد توضیح دهید.
- بازخورد مداوم از کاربران می تواند به بهینه سازی بیشتر کمک کند.
شفافیت و ارتباطات
- SEO های مؤثر به طور مرتب در مورد اقدامات خود و بازه های زمانی مورد انتظار برای نتایج گزارش می دهند.
جان مولر Google توضیح داد که زمان لازم برای بهینه سازی جستجو برای نشان دادن نتایج به پیچیدگی تغییرات ایجاد شده بستگی دارد که به روزرسانی های ساده پردازش سریعتر و تغییرات در مقیاس بزرگ نیاز به زمان بیشتری دارند. وی تأکید کرد که سئو خوب فقط در مورد ایجاد تغییرات نیست ، زیرا این امر همچنین شامل ردیابی چگونگی تأثیر این تغییرات بر رتبه بندی ، برقراری ارتباط به روشنی و کار مداوم است.
من پیشنهاد کردم که پاسخ کاربر به محتوا یک شکل مهم بازخورد است زیرا به صاحبان سایت کمک می کند تا درک کنند که چه چیزی با کاربران به خوبی طنین انداز است و سایت کم می شود. به نظر من بازخورد کاربر باید بخشی از فرآیند سئو باشد زیرا Google سیگنال های رفتار کاربر را ردیابی می کند که نشان می دهد یک سایت قابل اعتماد و مربوط به کاربران است.
گوش دادن به جستجوی قسمت ضبط 95
https://www.youtube.com/watch؟v=bkdymfypvl8
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Khosro