گوگل در مورد اصلی ترین چیزی که باید درباره تغییر مسیرهای IP جغرافیایی بدانید


وکیل جستجوی گوگل، جان مولر، مهمترین چیزی را که باید در مورد موضوع پیچیده پیاده سازی تغییر مسیرهای IP جغرافیایی بدانید، توضیح می دهد.

این موضوع در آخرین قسمت از مجموعه ویدیویی Ask Googlebot در YouTube پرداخته شده است که به سؤال زیر پاسخ می دهد:

آیا می‌توانیم تغییر مسیر جغرافیایی مبتنی بر حالت را بر اساس آدرس IP کاربر انجام دهیم؟

در اینجا پاسخ مولر است.

Google’s John Mueller On Geo IP Redirects

مولر در مقدمه پاسخ خود بیان می کند که این موضوع پیچیده ای است که احتمالاً به کمک بیشتری نیاز دارد تا بتواند در یک ویدیو ارائه دهد.

این موضوع بسیار پیچیده ای است و بسته به نحوه اجرای آن می تواند باعث سردرد شود. بنابراین توصیه می‌کنم از متخصصان کمک بگیرید یا برای مشاوره به انجمن راهنمایی مرکز جستجو مراجعه کنید. این ویدیو را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید.»

گفتنی است، مولر در ادامه پاسخ خود می گوید مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که Googlebot صفحات وب را از یک مکان واحد می خزند و فهرست می کند.

چرا این مهم است؟

درک خزیدن Googlebot از یک مکان بسیار مهم است زیرا به این معنی است که فقط یک نسخه از محتوای مبتنی بر مکان یک وب سایت ایندکس می شود.

متأسفانه، همیشه نمی توان مکانی را که Googlebot از آن سایت شما را می خزد، پیش بینی کرد.

اگر محتوایی در وب‌سایت شما وجود دارد که کاملاً می‌خواهید Google برای اهداف رتبه‌بندی آن را ببیند، مطمئن شوید که به همه کسانی که از سایت شما بازدید می‌کنند نشان داده می‌شود.

برای این منظور، کاربران در مکان های خاص را از دسترسی به صفحات ارزشمند در سایت خود مسدود نکنید، در غیر این صورت ممکن است گوگل آنها را ایندکس نکند.

مولر ادامه می دهد:

مهم‌ترین جنبه در اینجا این است که Googlebot معمولاً یک وب‌سایت را فقط از یک مکان مشخص می‌کند و فهرست می‌کند. اگر محتوای متفاوتی را براساس مکان نشان می‌دهید، تنها یک نسخه برای جستجو نمایه می‌شود. به همین دلیل، اگر چیزی در وب سایت خود مهم می دانید، مطمئن شوید که در محتوای پیش فرضی است که به همه کاربران نشان داده می شود. و در نهایت، اگر صفحه‌ای وجود دارد که می‌خواهید در جستجو قابل یافتن باشد، مطمئن شوید که دسترسی کاربران در مکان‌های دیگر را از دسترسی به آن صفحه مسدود نمی‌کنید.»

ویدیوی کامل گوگل را در زیر ببینید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، اکتبر ۲۰۲۲.





منبع

مطالب مرتبط