گوگل می گوید شما برای رتبه بندی در نمای کلی AI به AEO یا GEO احتیاج ندارید
گری ایلیز گوگل تأیید کرد که جستجوی AI نیازی به بهینه سازی تخصصی ندارد و می گوید “AI SEO” لازم نیست و سئو استاندارد تمام چیزی است که برای هر دو مرور AI و حالت AI لازم است.
جستجوی AI همه جا است
جستجوی استاندارد ، به روشی که قبلاً با الگوریتم های لینک نقش داشت ، دیگر وجود ندارد. هوش مصنوعی در هر مرحله از نتایج جستجوی ارگانیک ، از خزیدن تا نمایه سازی و رتبه بندی تعبیه شده است. هوش مصنوعی ده سال بخشی از جستجوی Google است که با Rankbrain آغاز می شود و از آنجا گسترش می یابد.
گری ایلیز گوگل اظهار داشت که هوش مصنوعی در هر مرحله از روند رتبه بندی جستجوی امروز تعبیه شده است.
Kenichi Suzuki (پروفایل LinkedIn) خلاصه مفصلی از آنچه Illyes در مورد آن بحث کرد ، منتشر کرد و چهار نکته اصلی را در بر می گیرد:
ویژگی های جستجوی AI از همان زیرساخت ها به عنوان جستجوی سنتی استفاده می کنند
- بهینه سازی جستجوی AI = سئو
- تمرکز گوگل روی کیفیت محتوا است و در مورد نحوه ایجاد آن آگنوستیک است
- AI عمیقاً در هر مرحله از جستجو تعبیه شده است
- هوش مصنوعی تولیدی دارای ویژگی های منحصر به فردی برای اطمینان از قابلیت اطمینان است
نیازی به AEO یا GEO نیست
جامعه SEO سعی کرده است ذهن خود را در جستجوی هوش مصنوعی ببندد ، و برخی اصرار دارند که رتبه بندی در جستجوی هوش مصنوعی نیاز به رویکردی برای بهینه سازی آنقدر از سئو دارد که مخفف خود را ضمانت می کند. SEO های دیگر ، از جمله یک SEO Rockstar ، اصرار داشتند که بهینه سازی برای جستجوی هوش مصنوعی اساساً مشابه جستجوی استاندارد است. من نمی گویم که یک گروه از SEO درست است و گروه دیگر اشتباه است. جامعه SEO به طور جمعی در مورد یک موضوع بحث می کند و به نتیجه گیری های مختلف می رسد ، یکی از معدود مواردی است که در بازاریابی جستجو تغییر نمی کند.
طبق گفته Google ، رتبه بندی در نمای کلی AI و حالت AI فقط به شیوه های استاندارد SEO نیاز دارد.
سوزوکی به اشتراک گذاشت که چرا جستجوی AI به استراتژی های بهینه سازی متفاوتی نیاز ندارد:
پیام اصلی آنها این است که ویژگی های جدید دارای هوش مصنوعی مانند نمای کلی AI و حالت AI بر روی همان فرآیندهای اساسی جستجوی سنتی ساخته شده است. آنها از همان خزنده (GoogleBot) ، همان شاخص اصلی استفاده می کنند و تحت تأثیر همان سیستم های رتبه بندی قرار می گیرند.
آنها بارها و بارها با عبارت “همان فوق” تأکید کردند تا نشان دهند که یک استراتژی جداگانه و متمایز برای “AI SEO” غیر ضروری است. پایه و اساس ایجاد محتوای مفید و با کیفیت بالا ، تمرکز اصلی است. “
کیفیت محتوا در مورد نحوه ایجاد آن نیست
نکته دوم که گوگل بیان کرد این بود که سیستم های آنها برای شناسایی کیفیت محتوا تنظیم شده اند و شناسایی اینکه آیا محتوا توسط یک انسان یا هوش مصنوعی ایجاد شده است ، بخشی از آن ارزیابی کیفیت نیست.
به نقل از گری ایلیس می گوید:
“ما در تلاش نیستیم” براساس مبدا متمایز شود. “
به گفته Kenichi ، هدف این است:
“… صرف نظر از اینکه توسط یک انسان یا با کمک هوش مصنوعی ایجاد شده باشد ، محتوای با کیفیت ، مفید و قابل اعتماد را شناسایی و پاداش دهید.”
هوش مصنوعی در هر مرحله از جستجو تعبیه شده است
نکته سوم که گوگل تأکید کرده است این است که هوش مصنوعی در هر مرحله از جستجو نقش دارد: خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی.
با توجه به قسمت رتبه بندی ، سوزوکی نوشت:
“RankBrain به تفسیر نمایش داده های جدید کمک می کند ، در حالی که مدل یکپارچه چند وظیفه ای (MUM) اطلاعات را در قالب های مختلف (متن ، تصاویر ، فیلم) و 75 زبان مختلف می فهمد.”
فرآیندهای منحصر به فرد از ویژگی های AI تولیدی
نکته چهارم که گوگل تأکید کرده است این است که تصدیق کند که نمای کلی AI دو کار مختلف را در مرحله رتبه بندی انجام می دهد:
- طرفداران پرس و جو
با استفاده از تکنیک Fan-Out پرس و جو ، چندین نمایش داده شده برای ارائه پاسخ های عمیق تر به نمایش داده ها ایجاد می کند. - پایه گذاری
نمای کلی AI پاسخ های تولید شده را در برابر منابع آنلاین بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها از نظر واقعی دقیق هستند ، فرایندی به نام Grounding.
سوزوکی توضیح می دهد:
“سپس از فرایندی به نام” پایه گذاری “برای بررسی متن تولید شده در برابر اطلاعات موجود در شاخص جستجوی خود استفاده می کند ، گامی اساسی که برای تأیید حقایق و کاهش خطر توهم AI طراحی شده است.”
غذای آماده:
AI SEO در مقابل سئو سنتی
- Google به صراحت اظهار داشت که تخصصی “AI SEO” ضروری نیست.
- شیوه های استاندارد سئو برای رتبه بندی در تجربیات جستجوی AI محور کافی است.
ادغام هوش مصنوعی در جستجوی گوگل
- فناوری هوش مصنوعی عمیقاً در هر مرحله از جستجوی ارگانیک Google تعبیه شده است: خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی.
- فن آوری هایی مانند RankBrain و مدل یکپارچه چند وظیفه ای (MUM) در سیستم رتبه بندی جستجوی فعلی Google بنیادی هستند.
تأکید گوگل بر کیفیت محتوا
- ارزیابی کیفیت محتوا توسط Google در مورد اینکه آیا انسان یا هوش مصنوعی محتوا را تولید می کنند ، خنثی است.
- هدف اصلی شناسایی محتوای با کیفیت بالا ، مفید و قابل اعتماد است.
تکنیک های خاص هوش مصنوعی
- نمای کلی هوش مصنوعی Google از فرآیندهای تخصصی مانند “Fan-Out” برای پاسخ به نمایش داده شد.
- از تکنیکی به نام “زمینی” برای اطمینان از صحت واقعی با بررسی متقابل محتوای تولید شده در برابر اطلاعات فهرست بندی شده استفاده می شود.
Google توضیح داد که نیازی به AEO/GEO برای نمای کلی Google AI و حالت AI نیست. بهینه سازی موتور جستجوی استاندارد تمام چیزهایی است که برای رتبه بندی در هر دو جستجوی استاندارد و مبتنی بر هوش مصنوعی لازم است. کیفیت محتوا بخش مهمی از الگوریتم های Google است و آنها این نکته را بیان کردند که تأکید می کنند که آنها بررسی نمی کنند که آیا محتوا توسط یک انسان یا هوش مصنوعی ایجاد شده است.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Luis Molinero