گوگل نتایج جستجوی شخصی شده بیشتری را در Search On Event اعلام می کند


این غول موتور جستجو از طریق وبلاگ خود اعلام کرد که گوگل اکنون به کاربران نشان می دهد که آیا نتایج جستجوهای جستجو شخصی است یا خیر.

در فوریه 2021، موتور جستجوی ماونتین ویو، کالیفرنیا، بخش «درباره این نتیجه» را اضافه کرد تا زمینه بیشتری از نتایج جستجوهای جستجو را در اختیار کاربران قرار دهد.

در ابتدا، این فقط شامل جزئیات مربوط به وب سایت منبع بود. با گذشت زمان، این را گسترش داد تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که برای ارائه این نتایج در نظر گرفته است را شامل شود.

این آخرین اعلامیه که همزمان با رویداد Search On Google است، اکنون به کاربران نشان می دهد که آیا نتیجه پرس و جو شخصی شده است یا خیر.

دنی سالیوان، رابط عمومی جستجوی گوگل، در پست وبلاگ گفت: «نه تنها دیدن نتایج جستجوی شما، بلکه درک عواملی که در سیستم های ما برای تعیین اینکه این نتایج برای شما مفید هستند، ارزش دارد.

ویژگی جدید جستجوی شخصی‌شده، که در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی برای کاربران آمریکایی در دسترس است، نتایج را بر اساس جستجوهای گذشته و سابقه مرور سفارشی می‌کند.

سالیوان در وبلاگ گفت: «اطلاعات «درباره این نتیجه» می‌تواند به شما درک بهتری از نحوه اتصال Google به نتایج مرتبط و مفید بدهد. “مثل همیشه، هدف ما این است که به شما کمک کنیم اطلاعاتی را که برای شما مفیدتر است کشف کنید، بنابراین بدون توجه به آنچه که به دنبال آن هستید، بتوانید الهام بگیرید.”

نتایج شخصی‌شده، که می‌توانند از طریق کنترل‌های حریم خصوصی روشن و خاموش شوند، از اطلاعات جمع‌آوری‌شده قبلی برای سفارشی‌سازی توصیه‌ها برای هر کاربر Google استفاده می‌کنند.

عملکرد جدید می تواند به توصیه دستور العمل ها، فیلم ها کمک کند

به گفته این وبلاگ، یکی از کاربردهای این شخصی سازی پیشرفته برای مقاصد آشپزی است.

«می‌توانید «ایده‌های شام» را جستجو کنید تا توصیه‌های شخصی‌شده برای دستور العمل‌هایی را که ممکن است دوست داشته باشید امتحان کنید، ببینید. سالیوان در وبلاگ گفت: اگر اشتیاق خاصی دارید، می‌توانید بر اساس غذا یا ترجیحات غذایی جستجو کنید – به عنوان مثال، “دستورات پخت تایلندی”.

کاربردهای دیگر شامل کشف رستوران های جدید، تجربه خرید شخصی، و توصیه هایی در مورد نمایش های تلویزیونی و فیلم ها است. اگر کاربر نتایج شخصی‌سازی‌شده را روشن کرده باشد، می‌تواند سرویس‌های پخشی را که استفاده می‌کند انتخاب کند و پیشنهادات نمایشی را با هدف سلیقه خاص خود دریافت کند.

چندین پیشرفت جدید در Search On اعلام شد

علاوه بر گسترش نتایج سفارشی، گوگل از چندین طرح جدید در رویداد مجازی سالانه خود رونمایی کرد. این موارد شامل به‌روزرسانی‌هایی برای طبیعی‌تر کردن و شهودی‌تر کردن جستجو، به‌روزرسانی‌های Google Maps مانند نماهای هوایی از مکان‌های دیدنی و بررسی فضای محله، و اطلاعات بهبودیافته درباره تأثیرات زیست‌محیطی انتخاب‌هایی مانند مسیرهای رانندگی و وعده‌های غذایی است.


تصویر ویژه: Shutterstock/Jay Fog





منبع

مطالب مرتبط