گوگل: “همیشه سعی کنید” برای جایگزینی پیوندهای HTTP با HTTPS


جان مولر، مدافع جستجوی گوگل می‌گوید که همیشه باید سعی کنید پیوندهای داخلی را که به آدرس‌های اینترنتی HTTP اشاره می‌کنند با نسخه‌های جدیدتر HTTP جایگزین کنید.

این موضوع در یک موضوع Reddit بیان شده است که در آن پرسیده می‌شود که آیا ارزش تلاش برای جایگزینی پیوندهای HTTP داخلی با نسخه‌های HTTPS را دارد، حتی زمانی که از قبل تغییرمسیر وجود دارد.

چندین سال پیش، گری ایلیس از گوگل گفت که وقتی تغییر مسیرهای مناسب وجود دارد، جایگزین کردن پیوندها ارزشش را ندارد:

اکنون، مولر می‌گوید که «همیشه» ارزش انجام آن را دارد. خوشبختانه، همانطور که سایر نظر دهندگان در موضوع می گویند، جایگزینی انبوه پیوندهای داخلی HTTP کار سختی نیست.

در اینجا مولر در مورد جایگزینی HTTP با پیوندهای HTTPS و نحوه انجام آن می گوید.

جایگزینی لینک های HTTP داخلی با نسخه های HTTP

مولر دو دلیل برای جایگزینی پیوندهای داخلی HTTP قدیمی ارائه می دهد.

اول، تمیزتر از داشتن یک دسته تغییر مسیر است. و بر خلاف لینک های خارجی، شما کنترل کاملی بر URL ارسال شده توسط بازدیدکنندگان دارید.

مولر می گوید:

من همیشه سعی می‌کنم پیوندهای داخلی را اصلاح کنم، این فقط همه چیز را تمیزتر می‌کند و تحت کنترل خود شماست. با این حال، من شک دارم که اثر قابل مشاهده ای داشته باشد.»

همانطور که مولر می گوید، جایگزینی پیوندهای داخلی HTTP احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر رتبه بندی جستجو نخواهد داشت، اما ارزش انجام آن را دارد.

چرا؟

تغییر پیوندها، به جای تکیه بر تغییر مسیرها، می تواند بر عملکرد صفحه وب تأثیر مثبت بگذارد.

هر کسی که روی پیوندی که به HTTPS هدایت می‌شود کلیک می‌کند، ابتدا باید نسخه HTTP را طی کند. خلاص شدن از شر «پرش» اضافی به این معنی است که بازدیدکنندگان سریعتر به محتوا می رسند.

علاوه بر این، تکیه بر تغییر مسیر برای پیوندهای داخلی یک کار احمقانه است. بسیاری از چیزها ممکن است اشتباه پیش بروند، مانند زنجیره های تغییر مسیر، حلقه های تغییر مسیر و لینک های شکسته.

اگر سایتی تصاویر را با URL های HTTP بارگیری کند، می تواند باعث شود مرورگرها به بازدیدکنندگان پیام خطای «ایمن نیست» بدهد و آنها را از ماندن در سایت شما باز دارد.

تغییر مسیرها بودجه خزیدن شما را می خورند زیرا هر تغییر مسیر به عنوان یک صفحه خزیده شده حساب می شود. Google به طور بالقوه می تواند صفحات بیشتری را در هر جلسه بدون تغییر مسیر در محل بخزد.

در نهایت، شما نمی توانید به تغییر مسیرها که به طور نامحدود کار می کنند وابسته باشید. تغییر مسیرها می توانند شکسته یا حذف شوند، در حالی که جایگزینی پیوندها تضمین می کند که برای همیشه تغییر می کنند.

با این گفته، در اینجا اطلاعاتی در مورد جایگزینی انبوه پیوندهای داخلی وجود دارد.

جایگزینی انبوه پیوندهای داخلی

جایگزین کردن لینک های داخلی به صورت خودکار کار سختی نیست، اما روش بسته به نحوه ساخت سایت شما متفاوت است.

جایگزینی انبوه پیوندهای داخلی به سادگی اجرای یافتن و جایگزینی در پایگاه داده است. شما می توانید هر ارجاع به URL HTTP را به نسخه HTTP در یک لحظه تغییر دهید.

اگر یک سایت وردپرسی دارید، چندین افزونه این کار را آسان می کند، مانند Better Search Replace.

با این حال، اگر از ایجاد تغییرات قابل توجهی مانند این راحت نیستید، توصیه می کنم ابتدا با توسعه دهنده خود صحبت کنید.

به خاطر داشته باشید که هنگام ایجاد تغییرات در مقیاس انبوه، همیشه خطر خراب شدن سایت شما وجود دارد، بنابراین ذخیره یک نسخه پشتیبان که می توانید به آن برگردید ضروری است.


منبع: Reddit

تصویر ویژه: طراحی ستاره ای/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط