گوگل پادکست های جاسازی شده را از نتایج جستجو حذف می کند


گوگل بی سر و صدا پادکست های جاسازی شده را از نتایج جستجو حذف کرده است، به این معنی که کاربران دیگر نمی توانند به طور مستقیم از SERP به قسمت های پادکست گوش دهند.

این تغییر ابتدا توسط پادنیوز مشاهده شد که از سوی سخنگوی گوگل تایید کرد که حذف عمدی بوده است.

این تغییر بر توانایی گوش دادن به قسمت‌های پادکست منفرد بدون خروج از Google تأثیر می‌گذارد، قابلیتی که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد.

گوگل همچنان پیوندهایی به قسمت های پادکست را در نتایج جستجو قرار می دهد، اما کاربران نمی توانند مستقیماً از صفحه جستجو به آنها گوش دهند.

در عوض، کاربران به وب سایتی که پادکست در آن میزبانی می شود هدایت می شوند.

به گفته سخنگوی گوگل، تصمیم برای حذف پادکست های تعبیه شده از نتایج جستجو برای ارائه تجربه کاربری بهتری اتخاذ شده است.

این سخنگوی در بیانیه ای به پادنیوز می گوید: «ما دائماً در حال آزمایش راه هایی برای بهبود تجربه برای کاربران خود هستیم.

مشخص نیست که چگونه این کار تجربه کاربر را به جز ایجاد یک SERP ناب تر بهبود می بخشد.

اگرچه Google هیچ اطلاعیه قبلی نداده است، حذف پادکست های جاسازی شده از نتایج جستجو غیرمنتظره نیست زیرا برنامه Google Podcasts به مدت 18 ماه به روز نشده است.

این حرکت احتمالاً با ناامیدی از سوی جستجوگرانی که به طور معمول از این ویژگی استفاده می کنند، مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، این تغییر می‌تواند منجر به اشتراک بیشتر افراد در پادکست‌ها شود، زیرا دیگر نمی‌توانند از طریق جستجوی سریع به آن‌ها گوش دهند.

تصمیم Google برای حذف پادکست های جاسازی شده از نتایج جستجو ممکن است بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای حذف تدریجی محصول Google Podcasts باشد.

این واقعیت که برنامه بیش از یک سال است که به روز نشده است نشان می دهد که ممکن است به سمت قبرستان گوگل حرکت کند.

با این حال، این بدان معنا نیست که گوگل به طور کلی صنعت پادکست را کنار گذاشته است.

در سال 2021، گزارشی از بلومبرگ نشان داد که یوتیوب به دنبال استخدام شخصی برای نظارت بر تجارت پادکست خود است.

این نشان می دهد که گوگل متعهد به بهبود تجربه پادکست در یوتیوب است و ممکن است این شرکت نخواهد در این زمینه با خود رقابت کند.

طبق یک مطالعه در سال 2022 که توسط تحقیقات ادیسون انجام شد، یوتیوب پلتفرم پیشرو برای گوش دادن به پادکست است و Spotify به دنبال آن است.

با این اوصاف، منطقی است که چرا YouTube برای پادکست ها در اولویت گوگل است.

شایان ذکر است که یوتیوب بدون داشتن دسته بندی خاص پادکست به این سطح از محبوبیت دست یافت.

قبل از آگوست، یوتیوب دسته بندی پادکست خاصی نداشت. کاربران باید آنها را به صورت دستی جستجو می کردند.

اگر گوگل برنامه پادکست خود را متوقف کند، این شرکت احتمالاً تمرکز خود را به YouTube تغییر خواهد داد. این می تواند به این معنی باشد که یک برنامه پادکست YouTube در افق است.


تصویر ویژه: پریماکوف/شاتراستاک





منبع

مطالب مرتبط