گوگل پیش بینی می کند که ضریب رتبه بندی بک لینک ها کاهش می یابد


در طول یک جلسه زنده در برایتون سئو، جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، پیش بینی آینده بک لینک ها را انجام می دهد.

مولر، به همراه یکی از کارمندان گوگل، لیزی ساسمن و مهمان، میریام جسیر، چندین سؤال را در طول ضبط زنده پادکست Search Off The Record مطرح می کند.

از آنجایی که این یک پادکست است، سوالات به عنوان یک بحث گروهی مطرح می شود، زیرا میزبان به جای تعامل با مخاطبان زنده به سوالات از پیش انتخاب شده پاسخ می دهد.

میزبان ها با هم به یک سوال در مورد اینکه چگونه گوگل بک لینک ها را جریمه می کند، پاسخ می دهند که می پرسد:

“به عنوان یک سئو، ما به بک لینک ها علاقه مندیم. با این حال، کار کردن فعال بر روی بک لینک ها اغلب از نظر طرح های پیوند به یک منطقه خاکستری تبدیل می شود. معیارهای اصلی گوگل برای جریمه کردن بک لینک ها چیست؟

پس از چند شوخی بین میزبان، مولر با پاسخ خود مسیری را انتخاب می کند که کمی از سؤال اصلی فاصله دارد.

نمایندگان Google اغلب هنگام پاسخ دادن به سؤالات در مورد معیارهای رتبه بندی و مجازات مراقب هستند.

به طور کلی، گوگل از هر شکلی از لینک سازی غیر طبیعی جلوگیری می کند. ارائه جزئیات بیش از حد در مورد مجازات‌ها می‌تواند رفتار «کلاه خاکستری» یا قدم زدن در یک خط دقیق بین آنچه قابل قبول است و آنچه که نیست، تشویق کند.

مولر به جای صحبت در مورد جریمه ها، سیگنال رتبه بندی بک لینک ها را به طور کلی مورد بحث قرار می دهد و اینکه چرا ممکن است در آینده برای متخصصان سئو از اهمیت کمتری برخوردار شود.

جان مولر گوگل در سیگنال رتبه بندی بک لینک ها

از آنجایی که گوگل در درک چگونگی تناسب محتوا با بقیه وب ماهرتر می شود، مولر پیشنهاد می کند که الگوریتم گوگل نیازی به اتکای زیادی به پیوندهای ورودی ندارد.

مولر می گوید:

«خب، این چیزی است که تصور می‌کنم با گذشت زمان، وزن پیوندها در یک نقطه کمی کاهش می‌یابد زیرا می‌توانیم کمی بهتر بفهمیم که چگونه محتوا در متن کل وب قرار می‌گیرد.»

شاید این روش مولر باشد که می‌گوید جریمه‌ها ارزش نگرانی در مورد آن را ندارند، زیرا بک لینک‌ها در آینده ارزش چندانی ندارند.

با این حال، پیشنهاد بک لینک‌ها فقط برای درک محتوا مفید هستند، بدون توجه به سایر اطلاعاتی که آن‌ها در ارتباط هستند.

یک نمایه بک لینک می تواند چیزهای بیشتری را در مورد یک وب سایت به شما بگوید، مانند میزان اعتماد دیگران به آن، مورد اعتماد چه کسانی و میزان اعتبار سایت در جایگاه خاص خود.

آیا گوگل قادر است همه اینها را تنها از روی محتوای داخل صفحه تعیین کند؟

مولر از جنبه اعتباری پیوندهای ورودی صحبت نمی کند، اگرچه می گوید که آنها همچنان برای کشف محتوا برای گوگل مفید خواهند بود.

مولر ادامه می دهد:

«و تا حدی، پیوندها همیشه چیزی هستند که ما به آن اهمیت می‌دهیم، زیرا باید به نحوی صفحات را پیدا کنیم. مثل این است که چگونه می‌توان یک صفحه را بدون اشاره به آن در وب پیدا کرد؟»

اما حدس من این است که با گذشت زمان، آنقدر فاکتور بزرگی مانند گاهی اوقات امروز نخواهد بود. من فکر می کنم در حال حاضر، این چیزی است که کمی تغییر کرده است.»

بحث کامل را در ساعت 13:17 در آخرین پادکست Search Off The Record گوگل بشنوید:


تصویر ویژه: AlenD/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط