گوگل Universal Analytics 360 Sunset را به سال 2024 پیش می برد


گوگل تاریخ غروب Universal Analytics 360 را به سال 2024 منتقل می کند و به کاربران سازمانی زمان بیشتری برای انتقال به Google Analytics 4 (GA4) می دهد.

آخرین روز تغییر از Universal Analytics 360 به GA4 از 1 اکتبر 2023 به 1 ژوئیه 2024 تغییر می کند.

برای وضوح، این به نسخه سازمانی Universal Analytics اشاره دارد.

همانطور که در اوایل سال جاری اعلام شد، گوگل همچنان در حال برنامه ریزی برای غروب کردن دارایی های استاندارد Universal Analytics در 1 ژوئیه 2023 است.

زمان اضافی برای جابجایی از Universal Analytics 360 به مشتریان سازمانی اجازه می دهد تا انتقال نرم تری داشته باشند. همچنین به گوگل زمان بیشتری برای توسعه GA4 به محصولی که برای شرکت ها ساخته شده است، می دهد.

گوگل در اطلاعیه ای اعلام کرده است:

ما تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را روی Google Analytics 4 متمرکز کرده‌ایم تا راه‌حلی را ارائه کنیم که برای انطباق با یک اکوسیستم در حال تغییر ساخته شده است. به همین دلیل، در طول سال 2023، ما پشتیبانی را از Universal Analytics 360 کنار می‌گذاریم و تمرکز کامل خود را به Google Analytics 4 در سال 2024 منتقل می‌کنیم.

Google به مشتریان سازمانی هشدار می دهد که احتمالاً عملکرد در Universal Analytics 360 تا تاریخ غروب جدید کاهش می یابد.

می‌توانید از Universal Analytics 360 به GA4 در هر زمانی از هم‌اکنون تا غروب آفتاب منتقل شوید. هرچه زودتر جابجا شوید، به داده های تاریخی بیشتری در GA4 دسترسی خواهید داشت.

برای کمک به افزایش مزایای تغییر به GA4، گوگل چندین ویژگی جدید را در سال 2023 اعلام کرد.

ویژگی‌های جدیدی که در سال 2023 به Google Analytics 4 می‌آیند

گوگل قصد دارد در سال 2023 به روز رسانی های زیر را برای GA4 راه اندازی کند:

  • مهاجرت خودکار: اگر قبل از اوایل سال 2023 یک ویژگی GA4 ایجاد نکنید، دستیار راه اندازی Google برای شما ایجاد می کند. اگر ترجیح می دهید یکی را به صورت دستی ایجاد کنید، این گزینه را خواهید داشت که انصراف دهید.
  • مدل سازی رفتاری: با آمدن به گزارش بی‌درنگ GA4، مدل‌سازی رفتاری از یادگیری ماشین برای پر کردن شکاف‌ها در زمانی که کوکی‌ها و سایر شناسه‌ها در دسترس نیستند استفاده می‌کند.
  • گروه بندی کانال های سفارشی: عملکرد کلی یک انتخاب سفارشی از کانال ها را مقایسه کنید.
    ادغام با Campaign Manager 360: به بازاریابان این امکان را می دهد که برای تبدیل GA4 در استراتژی های پیشنهادی خودکار Display & Video 360 پیشنهاد بدهند.

منبع: گوگل
تصویر ویژه: photo_gonzo/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط