10 بهترین جایگزین Google Optimize برای سال 2023
Google Optimize، ابزار تست و تحلیل فریمیوم A/B Google، در حال غروب است.
Google Optimize و نسخه سازمانی بزرگتر آن، Optimize 360، دیگر از 30 سپتامبر 2023 در دسترس نخواهند بود. و کاربران به طور ناگهانی خود را در بازار یک ابزار تست و تجزیه و تحلیل جدید می یابند.
برای کمک به انتقال به یک ابزار جایگزین، ما به دنبال 10 بهترین گزینه Google Optimize گشتیم و مروری بر هر یک داریم تا به شما کمک کند بهترین تصمیم را برای نیازهای خود بگیرید.
Google Optimize & Optimize 360 چیست؟
Google Optimize که برای اولین بار در 1 ژوئن 2012 به عنوان Google Website Optimizer راه اندازی شد، یک ابزار تجزیه و تحلیل وب و تست است.
این به مدیران وب سایت اجازه می دهد تا صفحات وب خود را آزمایش کنند و انواع آن را آزمایش کنند تا ببینند چگونه در برابر اهداف مشخص شده عمل می کنند.
از دو عنصر اصلی تشکیل شده است:
- ویراستار – یک پلاگین کروم است که به شما امکان می دهد عناصر HTML بصری را برای آزمایش تغییر دهید، از جمله دکمه ها، فراخوان ها برای اقدام (CTA) و ساختار صفحه. این یک جاوا اسکریپت سفارشی شده برای قوانین آزمایش شما اعمال می کند و با دستگاه های مختلف کار می کند.
- مجموعه گزارش – با استفاده از دادههای حساب Google Analytics مرتبط شما، دادههای ملموسی در مورد این آزمایشها در اختیار شما قرار میدهد.
در مجموع، اینها به مدیران وب اجازه میدهد تا از تست A/B محتوا، طرحها و طرحبندیهای جدید در زیرمجموعهای از بازدیدکنندگان استفاده کنند.
معیارها بینشی را در مورد آنچه کار می کند ارائه می دهد و به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد صفحات خود بگیرند.
قبل از ظهور ابزارهایی مانند این، طراحان مجبور بودند برای تعیین اینکه چه چیزی بهترین کار را انجام می دهد به غریزه و احساس تکیه کنند.
نسخه رایگان، Optimize، به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر 5 آزمایش را به طور همزمان اجرا کنند، در حالی که نسخه پولی، Optimize 360، به شما امکان می دهد بیش از 100 آزمایش را همزمان اجرا کنید.
چرا Google Optimize غروب است؟
کاربران Optimize نسبت به ویژگیهای این پلتفرم، به ویژه در نسخه رایگان، که تعداد آزمایشها، اهداف، متغیرها و زمان اجرا را برای آزمایشها محدود میکند، انتقاد کردهاند.
نسخه رایگان نیز فاقد پشتیبانی اختصاصی مشتری است و به افزایش تعداد بازدیدکنندگان متهم شده است.
علاوه بر این، نیاز به نصب یک قطعه ضد سوسو زدن دارد که میتواند بر زمان بارگذاری تأثیر بگذارد تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان یک نگاه اجمالی از صفحه اصلی دریافت نمیکنند.
این مشکلات و همچنین کمبود کلی امکانات و خدمات مورد نیاز مشتریان برای آزمایش، منجر به تصمیم گوگل برای پایان دادن به Optimize و Optimize 360 شد.
در عوض، سرمایهگذاری روی ادغامهای شخص ثالث برای Google Analytics 4 را آغاز کرده است که راهحلهای بهتر و مؤثرتری برای آزمایش نسخه و بهبود تجربیات کاربر ارائه میدهد.
10 بهترین جایگزین Google Optimize
اگر به دنبال چیزی هستید که عملکرد Google Optimize و Optimize 360 را ارائه دهد، در اینجا چند گزینه وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
1. تجارب را تبدیل کنید
Convert Experiences یک ابزار نسخهسازی سریع و بدون سوسو، گزینههای تست پیشرفته از جمله تست A/B، تقسیم، چند متغیره و چند صفحه را ارائه میدهد.
کاربران می توانند با استفاده از بیش از 40 فیلتر، مخاطبان بسیار خاص را هدف قرار دهند، و جلوگیری از برخورد بازدیدکنندگان را از قرار گرفتن در معرض بیش از یک آزمایش در یک زمان باز می دارد.
لیست ویژگی های جزئی:
- بیش از 90 ادغام، از جمله Google Analytics.
- تست A/B
- ویرایشگر بصری.
- ویرایشگر کد.
- تخصیص ترافیک
- حالت پیش نمایش
- هدف گذاری دستگاه
- تست بین دامنه ای
قیمت: 99-1599 دلار در ماه.
2. تست VWO
Visual Website Optimizer یا تست VWO به کاربران این امکان را می دهد که بدون نیاز به دانش فنی عمیق تجربیات کاربر را ایجاد و آزمایش کنند.
این ابزار تست با استفاده از ویجتهای قالببندی شده و یک ویرایشگر بصری نقطه و کلیک (یک ویرایشگر کد نیز گنجانده شده است)، طراحی شده است تا نمونهسازی و آزمایش سریع و آسان را انجام دهد.
لیست ویژگی های جزئی:
- ادغام گسترده، از جمله Google Analytics و Adobe Analytics.
- آمار با قدرت بیزی
- نتایج بخش بندی شده
- زمان بارگذاری موازی
- نقشه های حرارتی بازدیدکنندگان و ضبط ها.
- ثبت و بایگانی نتایج آزمون
- تابلوهای کانبان.
- ردیابی تمام قیف.
قیمت: نسخه محدود رایگان، نسخه های پولی از 356 دلار در ماه شروع می شود.
3. کاملئون
Kameleoon که برای سازمان های سطح سازمانی در نظر گرفته شده است، آزمایش کامل پشته و ویژگی را در یک راه حل بهینه سازی ارائه می دهد.
ارائه آزمایش های عمیق تر در تجربیات کاربر و تغییرات سمت سرور، به تیم وب شما امکان می دهد تمام داده های آماری را در یک مکان مشاهده کند.
دارای گواهی HIPAA، همچنین شامل ویژگیهای حریم خصوصی گسترده و یک مدل یادگیری ماشینی برای کمک به پیشبینی قصد بازدیدکنندگان و تقسیمبندی دقیق مخاطبان شما است.
لیست ویژگی های جزئی:
- بیش از 30 ادغام، از جمله Adobe و Google.
- حریم خصوصی داده ها، امنیت و ابزارهای مدیریت رضایت.
- ویرایشگرهای تصویری و کد.
- تخصیص ترافیک پویا
- 45+ معیار تقسیمبندی مخاطب بومی.
- ردیابی KPI
قیمت: بر اساس نقل قول
4. Zoho PageSense
Zoho PageSense که برای کمک به درک آنچه در وب سایت شما کار می کند و همچنین نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت شما طراحی شده است طیف وسیعی از ابزارها برای ردیابی، تجزیه و تحلیل، بهینه سازی و شخصی سازی دارد.
علاوه بر بهینه سازی محتوا، به شما این امکان را می دهد که اثربخشی پنجره های بازشو، فرم ها و کشویی ها را تجزیه و تحلیل کنید.
برخلاف سایر گزینهها، ویرایشگر کد پیشرفته ارائه نمیکند و تستها به 10 پروژه با 50 هدف محدود میشوند.
لیست ویژگی های جزئی:
- تعداد زیادی از جمله تبلیغات گوگل و آنالیتیکس.
- ابزار تجزیه و تحلیل قیف
- نقشه های حرارتی بصری
- تست A/B و تقسیم URL.
- عملکرد نظرسنجی
- گزینه های شخصی سازی
قیمت: 12-780 دلار در ماه، بسته به عملکرد و بازدیدکنندگان ماهانه.
5. AB Tasty
پلتفرم دیگری که برای ادغام بازاریابی و رشد با پیشرفتها و محصولات بکاند طراحی شده است، AB Tasty طیف وسیعی از ابزارها را برای آزمایش فراهم میکند.
عملکرد بازاریابی، همان چیزی است که اکثر افرادی که به دنبال جایگزین Google Optimize هستند، یک روش کاربرپسند و کم کد برای آزمایش تغییرات مختلف و بهینه سازی یک وب سایت است.
لیست ویژگی های جزئی:
- ادغام های شخص ثالث
- تست A/B و چند متغیره.
- تخصیص ترافیک
- AI-شخصی سازی
- تقسیم بندی داده محور
- محرک های کمپین گرانول.
قیمت: بر اساس نقل قول
6. Omniconvert Explore
Omniconvert Explore که به طور خاص برای خرده فروشان و سایت های تجارت الکترونیک طراحی شده است، انواع ابزارهای شخصی سازی و تقسیم بندی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند سایت خود را برای فروش بیشتر بهینه کنید.
بیش از 10000 شرکت از آن استفاده می کنند و شامل بیش از 100 الگوی همپوشانی و همچنین یک اشکال زدای آزمایشی مفید است.
لیست ویژگی های جزئی:
- تست A/B
- شخصی سازی وب
- ابزارهای نظرسنجی
- دور زدن حافظه پنهان CDN.
- ویرایشگر CSS و جاوا اسکریپت.
- دسترسی به API
- آمار بیزی و مکرر.
قیمت: 390 تا 12430 دلار در ماه. قیمت سفارشی در دسترس است.
7. بهینه سازی کنید
Optimizely با ارائه سه محصول آزمایشی از برنامه ریزی تا کسب درآمد را در نظر گرفته است تا هر نقطه تماس مشتری را بهینه کند.
Optimizely Experiment عملکردی مشابه Google Optimize – و سپس برخی – را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد رویکردی علمی برای تجربیات بازدیدکنندگان در کانال ها و دستگاه ها داشته باشید، با داده هایی که هر 90 ثانیه یکبار به روز می شوند.
لیست ویژگی های جزئی:
- گزینه های آزمایش کم و بدون کد.
- عملکرد مدیریت محتوا
- Headless API.
- تقسیمبندی بلادرنگ و مفروضات معتبر در مقیاس.
- مدیریت چرخه عمر آزمایش
- پرچمگذاری و عرضه ویژگیها.
- ابزارهای همکاری
قیمت: بر اساس نقل قول
8. Adobe Target
خالق Acrobat و InDesign همچنین یک ابزار آزمایشی هدفگیری مخاطب را در قالب Adobe Target ارائه میکند.
با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین، تست تجربه کاربر مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه میکند و در عین حال شخصیسازی و اتوماسیون را در مقیاس ارائه میدهد.
معمولاً توسط سازمانهای سطح سازمانی استفاده میشود، و به طور یکپارچه با ابزارهای تحلیلی Adobe ارتباط برقرار میکند – اما فقط به عنوان بخشی از بازاریابی ابری شرکت در دسترس است.
لیست ویژگی های جزئی:
- رابط بصری.
- تست A/B و چند متغیره.
- شخصی سازی خودکار همه کانال.
- هدف گیری تجربه به کمک هوش مصنوعی.
- اجرای همزمان چندین تست
قیمت: بر اساس نقل قول
9. SiteSpect
SiteSpect یک ابزار آزمایش و آزمایش A/B است که خود را به عنوان پیشگام در این زمینه معرفی می کند.
برای سازمانهای سطح سازمانی با ترافیک سایت بالا، ابزارهایی برای بازاریابان، مدیران محصول، توسعهدهندگان و عملیات شبکه دارد.
همه این ابزارها برای بهبود نرخ تبدیل و افزایش درآمد خدمت می کنند.
لیست ویژگی های جزئی:
- ادغام های شخص ثالث
- تست A/B و چند متغیره.
- هدف گیری رفتاری و زمینه ای مبتنی بر هوش مصنوعی.
- هدف گیری همه کانال و دستگاه.
- ابزارهای شخصی سازی با حجم بالا
- ویرایشگر بصری.
- بدون سوسو زدن.
- سئو دوستانه
قیمت: بر اساس نقل قول
10. DynamicYield Experience OS
سیستم عامل DynamicYield Experience یکی دیگر از ابزارهایی است که برای سایتهای با حجم بالا طراحی شده است.
با کار در تیمها، به شما امکان میدهد طیف گستردهای از تجربیات یکپارچه را ارائه دهید و برنامه شخصیسازی خود را با زمینه و KPI خاص خود تنظیم کنید.
لیست ویژگی های جزئی:
- پلتفرم آگنوستیک طراحی شده برای آینده نگری.
- تست A/B
- شخصی سازی گسترده در کانال ها و نقاط تماس.
- قابل تنظیم بر اساس نیاز شما
- بهبود تست پیش بینی از طریق یادگیری ماشین.
- ابزارهای سمت مشتری و سرور.
- پشتیبانی و منابع گسترده
قیمت: بر اساس نقل قول
زمان آن فرا رسیده است که از Google Optimize استفاده کنید
Google Optimize ابزار مفیدی بود، اما با توجه به اینکه تاریخ غروب آن در حال حاضر در دسترس است، نمی توانید تا آخرین لحظه منتظر بمانید تا در مورد جایگزینی آن تصمیم بگیرید.
و در حالی که ده ها گزینه برای تست A/B در دسترس هستند، همه آنها با نیازهای منحصر به فرد شما مطابقت ندارند.
قبل از تصمیم گیری، نحوه استفاده از Google Optimize یا Optimize 360 را با دقت بررسی کنید. به ویژگی هایی که بیشتر استفاده می کنید و همچنین از چه عملکردهای افزایش یافته ای لذت خواهید برد نگاه کنید.
سپس گزینه های خود را به دقت ارزیابی کنید تا بهترین ابزار تست را برای خود بیابید.
خوشبختانه، بیشتر پلتفرمهای فهرستشده در اینجا نوعی آزمایش یا نسخه نمایشی را ارائه میدهند، بنابراین میتوانید قبل از شروع یک معامله بلندمدت، نگاهی مستقیم به آنچه ارائه میدهند و نحوه عملکرد آنها داشته باشید.
از کشف گزینه های خود، از جمله پلتفرم هایی که در اینجا فهرست نشده اند، نترسید.
هیچکس بهتر از شما نیازهای شما را نمی داند، اما با انجام دقیق تکالیف و ارزیابی نیازهای خود، می توانید بهترین ابزار را برای افزایش رضایت بازدیدکنندگان و افزایش نتایج خود بیابید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: VectorMine/Shutterstock