10 استراتژی اساسی بهینه سازی وب سایت


گوگل به طور رسمی 24 سال پیش در سال 1998 راه اندازی شد.

از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است، اما یک چیز ثابت مانده است. اگر به سادگی بر روی اصول اولیه تمرکز کنید، همچنان می توانید در فضای آنلاین بسیار موفق باشید.

البته، اصول اولیه در سال 2022 بسیار متفاوت از اصول اولیه در سال 1998 هستند. نظم و انضباط در رویکرد سئو هرگز مهم نبوده است.

بنابراین، سوال واضح این است: روی چه عواملی باید تمرکز کرد؟ چگونه می توان رتبه را افزایش داد؟ چگونه کسی می تواند در چنین محیط رقابتی ترافیک ایجاد کند؟

این پست به بررسی این موضوع می‌پردازد که کدام عوامل بیشترین وزن را دارند و چگونه می‌توان برای هر کدام بهینه‌سازی کرد.

1. هدف جستجو

همانطور که یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق همچنان در حال تکامل هستند، هر کدام وزن بیشتری در الگوریتم هسته گوگل خواهند داشت.

هدف نهایی گوگل درک زمینه یک عبارت جستجوی معین و ارائه نتایج منطبق با هدف کاربر است. این امر باعث می‌شود که تحقیقات کلمات کلیدی در سطح پیشرفته و انتخاب کلمات کلیدی مهم‌تر از همیشه باشد.

قبل از صرف زمان و منابع برای رتبه بندی یک عبارت، باید به وب سایت هایی که در حال حاضر در بالای SERP ها برای آن عبارت هستند نگاه کنید.

ارتباط متنی کلمه کلیدی باید با یک عبارت جستجو مطابقت داشته باشد. برخی از کلمات کلیدی و پرس و جو وجود خواهد داشت رتبه بندی برای.

به عنوان مثال، اگر گوگل تشخیص داده باشد که افرادی که عبارت “Personal Injury Attorney” را جستجو می کنند [insert city]می خواهید لیستی از وکلا را انتخاب کنید، سپس یک سری دایرکتوری قانون قابل اعتماد در بالای SERP ها ظاهر می شود.

یک شرکت یا شرکت منفرد جایگزین آن دایرکتوری ها نخواهد شد. در این موارد، باید استراتژی خود را اصلاح کنید.

2. سئو فنی

اساس سئو فنی، داشتن یک معماری وب سایت قوی است.

نمی توان به سادگی مجموعه ای تصادفی از صفحات و پست ها را منتشر کرد. یک معماری سایت سازگار با سئو، کاربران را در سراسر سایت شما راهنمایی می کند و خزیدن و فهرست کردن صفحات شما را برای گوگل آسان کنید.

هنگامی که معماری مناسب را در اختیار دارید، زمان آن رسیده است که یک ممیزی فنی یا سئو انجام دهید.

به لطف بسیاری از ابزارهای سئو موجود، ممیزی سئو دیگر یک کار دلهره آور نیست. با این حال، نکته کلیدی این است که بدانید چگونه داده های ارائه شده را تفسیر کنید و با آن چه کاری انجام دهید.

برای شروع، باید موارد زیر را بررسی کنید و هر مشکلی را که کشف شده است برطرف کنید:

  • خطاهای کد وضعیت را بررسی کنید و آنها را اصلاح کنید.
  • robot.txt را برای خطا بررسی کنید. در صورت نیاز بهینه سازی کنید.
  • فهرست بندی سایت خود را از طریق کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید. مشکلات کشف شده را بررسی و برطرف کنید.
  • تگ های عنوان تکراری و توضیحات متا تکراری را برطرف کنید.
  • محتوای وب سایت خود را حسابرسی کنید. آمار ترافیک را در Google Analytics بررسی کنید. بهبود یا هرس کردن محتوای ضعیف را در نظر بگیرید.
  • لینک های خراب را برطرف کنید. اینها دشمن تجربه کاربر – و به طور بالقوه رتبه بندی هستند.
  • نقشه سایت XML خود را از طریق کنسول جستجوی گوگل به گوگل ارسال کنید.

3. تجربه کاربری

تجربه کاربر (UX) بر کسب بینش در مورد کاربران، نیازهای آنها، ارزش ها، توانایی ها و محدودیت های آنها متمرکز است.

UX همچنین اهداف و مقاصد تجاری را در نظر می گیرد. بهترین شیوه های UX بر بهبود کیفیت تجربه کاربر تمرکز دارد.

به گفته پیتر مورویل، عواملی که بر UX تأثیر می گذارند عبارتند از:

  • مفید: محتوای شما باید منحصر به فرد باشد و نیازی را برآورده کند.
  • قابل استفاده: وب سایت شما باید برای استفاده و پیمایش آسان باشد.
  • مطلوب: عناصر طراحی و برند شما باید احساسات و قدردانی را برانگیزد.
  • قابل یافتن: عناصر طراحی و ناوبری را ادغام کنید تا کاربران به راحتی بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
  • در دسترس: محتوا باید برای همه – از جمله 12.7٪ از جمعیت دارای معلولیت – در دسترس باشد.
  • معتبر: سایت شما باید قابل اعتماد باشد تا کاربران شما را باور کنند.
  • با ارزش: سایت شما باید از نظر تجربه برای کاربر و از نظر بازگشت سرمایه مثبت به شرکت ارزش ارائه کند.

تست چند متغیره و A/B بهترین راه برای اندازه گیری و ایجاد تجربه بهتر برای کاربران وب سایت است. هنگام در نظر گرفتن تغییرات پیچیده، آزمایش چند متغیره بهترین است.

می توان بسیاری از عناصر مختلف را ترکیب کرد و نحوه کار همه آنها را با هم آزمایش کرد. از سوی دیگر، تست A/B، دو عنصر مختلف را در سایت شما مقایسه می‌کند تا مشخص کند کدامیک بهترین عملکرد را دارد.

4. Mobile-First

گوگل رسماً در مارس 2018 شروع به انتشار فهرست اول موبایل کرد. بازاریابان هوشمند مدت ها قبل از عرضه رسمی رویکرد اول موبایل را در پیش گرفتند.

به گفته گوگل مرکز جستجو:

نه سازگاری با موبایل و نه چیدمان پاسخگو به موبایل الزاماتی برای نمایه سازی موبایل اول نیستند. صفحات بدون نسخه موبایل هنوز روی موبایل کار می کنند و برای نمایه سازی قابل استفاده هستند. با این اوصاف، زمان آن فرا رسیده است که فقط از دسکتاپ خارج شوید و موبایل را در آغوش بگیرید :)”

در اینجا برخی از اصول اولیه برای سازگاری سایت شما با موبایل آورده شده است:

  • سایت خود را با هر دستگاهی سازگار کنید – خواه دسکتاپ، موبایل یا تبلت.
  • هنگام استفاده از طراحی واکنشگرا، به ویژه برای کاربران تلفن همراه، همیشه تصاویر خود را مقیاس بندی کنید.
  • از عناوین متا کوتاه استفاده کنید. خواندن آنها در دستگاه های تلفن همراه آسان تر است.
  • از پاپ‌آپ‌هایی که محتوای شما را پوشش می‌دهند و بازدیدکنندگان را از دیدن محتوای شما جلوگیری می‌کند، اجتناب کنید.
  • کمتر می تواند بیشتر در تلفن همراه باشد. در دنیای موبایل اول، محتوای طولانی لزوماً با ترافیک بیشتر و رتبه‌بندی بهتر برابری نمی‌کند.
  • از موبایل به عنوان بهانه ای برای پنهان کاری استفاده نکنید. کاربران و موتورهای جستجو باید محتوای یکسانی را ببینند.

5. Core Web Vitals

در جولای 2021، به‌روزرسانی تجربه صفحه منتشر شد و اکنون به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در الگوریتم اصلی Google گنجانده شده است.

همانطور که از نام آن پیداست، ابتکار اصلی وب حیاتی برای تعیین کمیت معیارهای ضروری برای یک وب سایت سالم طراحی شده است. این با تعهد Google برای ارائه بهترین تجربه کاربری همگام است.

به گفته گوگل، «تجربه بارگذاری، تعامل، و ثبات بصری محتوای صفحه و ترکیبی از آنها، اساس Core Web Vitals هستند».

هر یک از این معیارها:

  • بر جنبه ای منحصر به فرد از تجربه کاربر تمرکز می کند.
  • برای تعیین عینی نتیجه، قابل اندازه گیری و اندازه گیری است.

ابزارهایی برای اندازه گیری حیاتی وب اصلی:

  • PageSpeed ​​Insights: عملکرد موبایل و دسکتاپ را اندازه گیری می کند و توصیه هایی برای بهبود ارائه می دهد.
  • فانوس دریایی: یک ابزار منبع باز و خودکار که توسط Google برای کمک به توسعه دهندگان برای بهبود کیفیت صفحه وب ایجاد شده است. دارای چندین ویژگی است که در PageSpeed ​​Insights موجود نیستند، از جمله برخی بررسی‌های SEO.
  • کنسول جستجو: یک گزارش Core Web Vitals اکنون در GSC گنجانده شده است که عملکرد URL را براساس وضعیت، نوع متریک و گروه URL گروه بندی می کند.

6. طرحواره

نشانه گذاری طرحواره، پس از اضافه شدن به یک صفحه وب، ایجاد یک قطعه غنی – یک توضیح پیشرفته که در نتایج جستجو ظاهر می شود.

همه موتورهای جستجوی پیشرو، از جمله گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس، از استفاده از میکروداده پشتیبانی می کنند. ارزش واقعی طرحواره این است که می تواند زمینه یک صفحه وب را فراهم کند و تجربه جستجو را بهبود بخشد.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افزودن طرحواره تأثیری بر SERP ها داشته باشد وجود ندارد.

در ادامه، تعدادی از محبوب ترین کاربردهای طرحواره را خواهید دید

اگر فکر اضافه کردن طرحواره به صفحه را ترسناک می‌دانید، نباید این کار را انجام دهید. اجرای طرحواره بسیار ساده است. اگر یک سایت وردپرسی دارید، چندین افزونه وجود دارد که این کار را برای شما انجام می دهد.

7. بازاریابی محتوا

پیش بینی می شود که امسال 97 زتابایت داده در سراسر جهان ایجاد، ضبط، کپی و مصرف شود.

برای در نظر گرفتن این موضوع، این معادل 18.7 تریلیون آهنگ یا 3168 سال ویدیوی HD در هر روز است.

چالش شکستن درهم و برهمی با گذشت زمان به طور تصاعدی دشوارتر خواهد شد.

برای انجام این کار:

  • یک مرکز محتوا در قالب یک مرکز منبع ایجاد کنید.
  • مرکز منابع خود را با ترکیبی از محتوای مفید، آموزنده و سرگرم کننده پر کنید.
  • قطعات “گفتار” مربوط به مرکز منبع و پیوند بین خود را بنویسید.
  • مقالات خبری مرتبط با منبع و پیوند خود بنویسید.
  • این خبر را پخش کنید. مقالات خبری خود را در کانال های اجتماعی تبلیغ کنید.
  • موضوعات پرطرفدار مرتبط با محتوای خود را ربود. در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
  • از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید. تصاویر و ویدیوها معمولاً بهتر از متن به تنهایی تبدیل می شوند.
  • محتوای قدیمی و کم ترافیک را به روز کنید.

8. لینک بیلدینگ

پیوندها همچنان یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی هستند.

در طول سال‌ها، گوگل در شناسایی و کاهش ارزش پیوندهای هرزنامه مهارت بیشتری پیدا کرده است، به ویژه پس از راه‌اندازی پنگوئن 4.0. در این صورت، کیفیت بر کمیت غلبه خواهد کرد.

بهترین استراتژی های لینک سازی برای سال 2022 عبارتند از:

9. آزمایش و تغییرات سند

شما آنچه را که اندازه گیری می کنید مدیریت می کنید.

یک مطالعه اخیر نشان داد که کمتر از 50 درصد از صفحات “بهینه شده” منجر به کلیک بیشتر می شود. بدتر از آن، 34 درصد از تغییرات منجر به کاهش کلیک شد!

مراحل اولیه تست سئو:

  • مشخص کنید که چه چیزی را آزمایش می کنید و چرا.
  • یک فرضیه تشکیل دهید. انتظار دارید به دلیل تغییرات شما چه اتفاقی بیفتد؟
  • آزمایش خود را مستند کنید اطمینان حاصل کنید که می توان آن را به طور قابل اعتماد تکرار کرد.
  • تغییرات خود را منتشر کنید و سپس URL ها را برای بازرسی از طریق کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.
  • آزمایش را برای مدت زمانی طولانی انجام دهید تا تأیید کنید که آیا فرضیه شما درست است یا خیر. یافته‌های خود و هرگونه مشاهدات دیگر، مانند تغییرات ایجاد شده توسط رقبا که ممکن است بر نتیجه تأثیر بگذارد، مستند کنید.
  • بر اساس نتایج آزمایشات خود اقدامات مناسب را انجام دهید.

این فرآیند را می توان به راحتی با استفاده از صفحه گسترده اجرا و مستند کرد.

10. KPI ها را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید

به گفته راجر مونتی، 9 مهم‌ترین KPI سئو که باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

  • ارزش طول عمر مشتری (CLV).
  • کارایی محتوا
  • میانگین زمان نامزدی
  • اهداف تبدیل بر اساس معیارهای درصدی.
  • مشاهده دقیق جستجو
  • نمایان بودن برند در جستجو
  • کاربران جدید و بازگشتی
  • میانگین زمان حضور در سایت
  • درآمد در هزار (RPM) و میانگین موقعیت.

چیزی که باید در مورد این KPI ها به خاطر بسپارید این است که به آنها وابسته هستند شما اهداف و مقاصد. برخی ممکن است در مورد وضعیت شما اعمال شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است نه.

به این به عنوان یک نقطه شروع خوب برای تعیین بهترین روش سنجش موفقیت یک کمپین فکر کنید.

نتیجه

از آنجایی که اینترنت تاریخ انقضا ندارد، انبوهی از اطلاعات و اطلاعات نادرست روزانه در جستجوهای مختلف ارائه می شود.

اگر مراقب نباشید، اجرای توصیه‌های بد یا قدیمی می‌تواند به نتایج فاجعه‌باری منجر شود.

به خودتان لطف کنید و فقط روی این 10 مورد ضروری تمرکز کنید. با انجام این کار، خود را برای موفقیت طولانی مدت آماده خواهید کرد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط