13 تکنیک کلاه سیاه که می تواند به کمپین سئو آسیب برساند
برای باقی ماندن محبوب ترین موتور جستجو در جهان، گوگل باید به طور مداوم الگوریتم خود را برای ارائه نتایج مفید به کاربران به روز کند.
برای این منظور، گوگل ابزارهای ضروری جستجوی گوگل را نیز در دسترس قرار می دهد، بنابراین همه از توسعه دهندگان وب تا متخصصان سئو قوانین بازی را می دانند.
البته افراد زیادی هستند که می خواهند بدون رعایت قوانین بازی برنده شوند.
تاکتیک هایی که استفاده می کنند به سئو کلاه سیاه معروف است.
سئوی کلاه سیاه نام خود را از فیلم های قدیمی گاوچران گرفته است که در آن افراد بد کلاه سیاه بر سر می گذارند.
متخصصان سئو کلاه سیاه قوانین بهینه سازی موتورهای جستجو را می دانند و از این درک برای انتخاب میانبرهایی استفاده می کنند که دقیقاً در بهترین شیوه های گوگل تعریف نشده اند.
این در کنار متخصصان سئو کلاه سفید است که محتوای با ارزش را تبلیغ میکنند و برای برنده شدن در SERP در تحقیقات عمیق کلمات کلیدی شرکت میکنند.
گوگل در شناسایی و جریمه کردن تکنیک های سئو کلاه سیاه خوب عمل می کند، اما به هر حال این مانع از آن نمی شود که افراد آن ها را امتحان کنند. با توسعه فناوری، تکنیکهای جدیدی ابداع میشوند که گوگل را به تشدید مبارزه با آنها سوق میدهد.
در اینجا 13 تمرین کلاه سیاه وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید زیرا می توانند جریمه های الگوریتمی یا دستی را برای شما به ارمغان بیاورند.
برخی از این موارد را ممکن است بدون قصد انجام دهید، بنابراین خوب است که با سئو کلاه سیاه آشنا شوید تا مطمئن شوید که کاملاً واضح هستید.
تکنیک های پیوند کلاه سیاه
1. خرید لینک
یک پیوند با کیفیت بالا و مرتبط می تواند ترافیک را به دامنه شما هدایت کند و در عین حال به الگوریتم Google بگوید که شما منبع قابل اعتمادی هستید.
یک بک لینک خوب همچنین میتواند به گوگل کمک کند تا وبسایت شما را ترسیم کند تا ایده بهتری از هدف شما داشته باشد و به شما کمک کند تا به عنوان یک نتیجه جستجو به شما ارائه دهد.
خرید یک لینک، با این حال، برخلاف اصول جستجوی گوگل است، و – به گفته گوگل – کار نمی کند.
اگر گرفتار شدید، می توانید یک جریمه خودکار و دستی دریافت کنید که بر صفحات خاص یا بدتر از آن، کل سایت را تحت تأثیر قرار می دهد.
گوگل لینک هایی را که احتمالا خریداری شده اند و لینک هایی که به دست آورده اند را ردیابی می کند.
بعلاوه، نوع وبسایتی که به شما پیوند میفروشد، همان وبسایتی است که نمیخواهید پیوندی از آن بخرید، زیرا شناسایی الگوهای غیرطبیعی برای Google آسانتر از آن چیزی است که فکر میکنید – حتی برای ویژگیهای خود Google.
به همین دلیل، گوگل فرمی را ایجاد کرد تا به شما در رد کردن لینک ها کمک کند.
به این ترتیب، وقتی بک لینک های خود را مرور می کنید، می توانید خود را از هر دامنه نامطلوب جدا کنید.
2. PBN ها
PBN ها وب سایت هایی هستند که به یکدیگر لینک می دهند.
آنها در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بسیار رایج تر بودند، به ویژه در میان صفحات طرفداران برنامه های تلویزیونی، فیلم ها، موسیقیدانان و غیره.
هنگامی که برای دستکاری الگوریتم ها طراحی شده باشد، یک طرح پیوند در نظر گرفته می شود و با پیشرفت های فعلی هوش مصنوعی، موتورهای جستجو برای گرفتن چنین الگوهایی عالی هستند.
3. نظر هرزنامه
ممکن است بتوانید پیوندی به وب سایت خود را در بخش نظرات یک وب سایت به اشتراک بگذارید، اما باید از انجام این کار خودداری کنید مگر اینکه مرتبط باشد.
در غیر این صورت، خطر جریمه شدن به دلیل هرزنامه بودن را دارید، زیرا استفاده از نظرات برای ایجاد لینک اساسا موثر نیست.
4. پیوندهای پاورقی
پاورقی یک املاک و مستغلات اصلی برای پیوند است زیرا پاورقی در هر صفحه وب سایت ظاهر می شود.
اگر برای دستکاری نتایج، پیوندهای پاورقی را با متن لنگر تجاری در مقیاس اضافه میکنید، گوگل احتمالاً میتواند آنها را شناسایی کرده و شما را به خاطر آن جریمه کند.
5. پیوندهای پنهان
ممکن است فکر کنید که میتوانید پیوندی را در متن وبسایت خود پنهان کنید یا با نشان دادن پیوند به همان رنگ پسزمینه، اما گوگل متوجه میشود و شما را به خاطر تلاش برای بازی کردن سیستم جریمه میکند.
علاوه بر این، اگر به اندازه کافی پیوندهای نامربوط را وارد کنید، دلیل کمتری به گوگل برای هدایت ترافیک به سمت مخاطبان هدف خود خواهید داد زیرا ارتباط خود را کم میکنید.
لینک های مخفی فریبنده نقض دستورالعمل های گوگل هستند. یعنی:
- بدون متن پنهان پشت تصویر
- بدون نگه داشتن متن خارج از صفحه با استفاده از CSS یا جاوا اسکریپت.
- نه با استفاده از اندازه فونت 0.
- بدون ساختن یک شخصیت کوچک، مانند یک دوره، یک پیوند.
برای لیست کامل انواع پیوندهای غیر طبیعی، این مقاله را ببینید.
تکنیک های کلاه سیاه محتوا
6. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در مقیاس
با ظهور هوش مصنوعی، چت بات ها که حجم زیادی از محتوا تولید می کنند، آسان تر از همیشه شده است.
گوگل دستورالعمل های خود را برای رسیدگی به استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در مقیاس به روز کرده است و توصیه می کند که برای اطمینان از صحت و قابلیت اطمینان آن باید به طور کامل بررسی و بررسی شود.
این بدان معناست که استفاده از هوش مصنوعی برای تولید انبوه محتوا بدون نظارت انسان، دستورالعملهای گوگل را نقض میکند.
با این حال، متخصصان سئو کلاه سیاه در روزهای اولیه هوش مصنوعی از این فناوریها با ایجاد حجم زیادی از محتوا بدون نظارت صحیح انسانی استفاده کردند.
در نتیجه، زمانی که گوگل الگوریتم خود را به روز کرد و الگوهای هرزنامه تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کرد، بسیاری از این سایت ها از نتایج جستجو حذف شدند.
در زیر به نظر می رسد جریمه شدن توسط گوگل برای هرزنامه های تولید شده توسط هوش مصنوعی.
7. مقاله Spinning & Scraped Content
چرخش مقاله تکنیکی است که شامل بازنویسی محتوا با جایگزینی مترادفها، تغییر ساختار جمله یا بازنویسی متن به طور کامل در حین برقراری ارتباط با همان اطلاعات منبع است.
چرخاندن یا خراش دادن مقاله را می توان به صورت دستی انجام داد، اما تکنیک های مدرن اغلب از هوش مصنوعی و نرم افزارهای پیچیده استفاده می کنند که تشخیص آن را سخت تر می کند.
به یک دلیل خوب، چنین مقالاتی کیفیت اینترنت را پایین می آورد، به همین دلیل است که گوگل شما را جریمه می کند.
8. پنهان کاری
Cloaking یک کلاه سیاه قدیمی است که هنوز هم تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد – از یک صفحه فلش یا متحرک برای پنهان کردن اطلاعات بازدیدکنندگان خود استفاده کنید که فقط Google می تواند در HTML آنها را ببیند.
خیلی سخت است که گوگل را بدون شناسایی شدن گمراه کنید. Google از دادههای Google Chrome استفاده میکند، به این معنی که میتواند آنچه را که در صفحه وب در سمت کاربر ارائه میشود ببیند و آن را مقایسه کند. به آنچه خزیده می شود.
اگر گوگل شما را تحت پوشش قرار دهد، جریمه خواهید گرفت.
9. صفحات درگاه
صفحات درگاهی نوعی پوشش است.
آنها برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص طراحی شده اند اما سپس بازدیدکنندگان را به صفحات دیگر هدایت می کنند.
آنها همچنین به عنوان:
- صفحات پل.
- صفحات پورتال
- پرش صفحات
- صفحات دروازه.
- صفحات ورودی
10. Scraping Search Results and Click Simulation
حذف نتایج جستجو برای اهداف بررسی رتبه یا استفاده از رباتها برای دسترسی به جستجوی Google برخلاف خطمشیهای هرزنامه آنها است.
این اغلب همراه با خراش دادن مقاله اتفاق میافتد، زمانی که یک اسکریپت خودکار، جستجوی Google را برای یافتن رتبهبندی مقالات در 10 موقعیت برتر برای چرخش خودکار، میکشد.
نوع دیگری از هرزنامه برنامه ریزی رباتی است که به گوگل دسترسی پیدا می کند و روی نتایج جستجو کلیک می کند تا نرخ کلیک را دستکاری کند.
هدف آنها این است که موتورهای جستجو را گمراه کنند تا تصور کنند صفحات خاصی محبوب تر یا مرتبط تر از آنها هستند. این دستکاری می تواند به طور موقت معیارهای تعامل درک شده سایت را افزایش دهد اما به شدت دستورالعمل های Google را نقض می کند.
11. محتوای پنهان
مانند یک پیوند مخفی، محتوای پنهان محتوایی است که به همان رنگ پسزمینه ساخته شده یا با استفاده از تکنیکهای CSS از نمای صفحه نمایش کاربران دور شده است.
این تاکتیکی است که قصد دارد تا حد امکان عبارات کلیدی، کلمات کلیدی طولانی و کلمات مرتبط معنایی را در یک صفحه قرار دهد.
البته الگوریتم گوگل می تواند تفاوت بین کلمات کلیدی داخل پاراگراف و کلمات کلیدی پنهان در پس زمینه را تشخیص دهد.
محتوای پنهان می تواند مسیرهای مختلفی را به سمت سایت شما طی کند، فراتر از اینکه صاحب سایت عمداً در آنجا قرار داده شود.
- می توانید یک پست مهمان از شخصی که حاوی محتوای پنهان است منتشر کنید.
- سیستم نظر شما ممکن است به اندازه کافی دقیق نباشد و در نتیجه محتوای پنهان را تشخیص ندهد.
- وب سایت شما ممکن است هک شود و هکرها می توانند محتوای مخفی ایجاد کنند. این نیز به عنوان میزبانی انگل شناخته می شود.
- یک کاربر مجاز می تواند به طور تصادفی محتوای مخفی را قرار دهد زیرا متنی را با استایل CSS از منبع دیگری کپی و جایگذاری کرده است.
نه همه محتوای پنهانمانند آکاردئون یا زبانه، ممنوع است.
قاعده کلی این است که محتوا تا زمانی که هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو قابل مشاهده باشد مشکلی ندارد.
یک مثال ممکن است محتوایی باشد که فقط برای بازدیدکنندگان تلفن همراه قابل مشاهده است اما برای بازدیدکنندگان دسکتاپ پنهان است.
12. کلید واژه پر کردن
اگر سئو فقط در مورد استفاده از کلمات کلیدی باشد، پس یک بلوک از کلمات کلیدی برای رتبه اول کافی است.
با این حال، از آنجایی که گوگل میخواهد نتایج با کیفیت بالا ارائه دهد، به دنبال محتوای غنی در کلمات کلیدی مرتبط با معنایی است.
به این ترتیب، الگوریتم به احتمال زیاد به جای محتوایی که به سادگی نشانههای سطحی محتوای با کیفیت را دارد، محتوای با کیفیت بالا ارائه میکند.
13. Rich Snippets Spam
ریچ اسنیپت ها قطعه هایی با اطلاعات بیشتر در صفحات SERP هستند. دید بهبودیافته می تواند CTR سایت شما را از SERP ها افزایش دهد و ترافیک بیشتری را افزایش دهد.
اما راه های زیادی وجود دارد که می توان طرحواره مورد استفاده برای تولید این قطعه ها را دستکاری کرد. در واقع، یک صفحه پشتیبانی کامل گوگل به آن اختصاص داده شده است.
با این حال، اگر یک اقدام دستی به دلیل سوء استفاده از داده های ساخت یافته دریافت کنید، بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیری نخواهد داشت. در عوض، تمام ظاهر rich snippet را از SERP برای وب سایت شما حذف می کند.
خط پایین
پاداش های مسیر کلاه سیاه کوتاه مدت است. آنها همچنین غیراخلاقی هستند زیرا اینترنت را بدتر می کنند.
اما شما نمی توانید کاری را درست انجام دهید بدون اینکه بدانید چگونه آن را اشتباه انجام دهید، به همین دلیل است که هر سئوی کلاه سفید باید مسیر کلاه سیاه را نیز بداند.
به این ترتیب، شما می دانید که چگونه از آن دور شوید.
و اگر به طور تصادفی جریمه شدید یا تصمیم به تغییر رویههای خود گرفتید، راههایی برای بازیابی از جریمههای Google وجود دارد.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: PeopleImages.com – Yuri A/Shutterstock