13 عنصر ضروری برای یک پست وبلاگ استثنایی


از هر پنج وبلاگ نویس، یک نفر گزارش می دهد که وبلاگ آنها نتایج بازاریابی قوی ارائه می دهد – 22%.

تمام است – و این درصد طی سه سال گذشته به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.

این نمی تواند درست باشد، اینطور نیست؟

چرا اکثریت قریب به اتفاق وبلاگ ها نتایج بازاریابی قوی ارائه نمی دهند؟

تئوری من این است که در صنعت بازاریابی محتوا توصیه های بیش از حد تعمیم یافته زیادی وجود دارد:

برای کاربران بنویسید نه برای گوگل.

گوگل به محتوای باکیفیت پاداش می دهد.

“این در مورد هدف جستجو است.”

خوب، اما محتوای با کیفیت چیست؟

نوار بالاست. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با تجزیه 13 عنصر ضروری یک پست بلاگ استثنایی، به محتوای خود احترام زیادی که شایسته آن است برسانید.

1. موضوع جذاب

مخاطب شما باید به موضوع اهمیت دهد.

اگر کاملاً مطمئن نیستید که مخاطبان شما به چه موضوعاتی اهمیت می دهند، چند مکان برای شروع وجود دارد.

در گوگل آنالیتیکس بیابید که کدام صفحات از اهداف تجاری شما پشتیبانی می کنند.

از تیم های فروش خود بپرسید که مشتریان بالقوه بیشتر چه سوالاتی می پرسند.

یا مستقیماً به جستجوی خود در سایت نگاه کنید تا ببینید مردم به دنبال چه محصولات یا خدماتی هستند.

با اعضای مخاطبان خود در کانال های رسانه های اجتماعی مرتبط با صنعت شما تعامل داشته باشید.

همه اینها مکان های بسیار خوبی برای تهیه موضوعات محتوایی هستند که برای مخاطبان شما بسیار جالب است.

2. URL مناسب برای جستجو

گوگل توصیه می‌کند تا حد امکان یک ساختار URL ساده و کوتاه داشته باشید.

از شماره های شناسایی طولانی در URL ها یا عناصر خاص زمان مانند تاریخ و سال استفاده نکنید. URL های بیش از حد پیچیده می توانند برای خزنده ها مشکل ایجاد کنند و برای انسان مفید نیستند.

به عنوان مثال، این:

https://www.example.com/blog/2022/06/thirteen-elements-of-a-good-blog-post-that-delivers-results/

می تواند این شود:

https://www.example.com/blog/elements-of-a-good-blog/

URL خود را توصیف کنید تا کسی که پیوند را می بیند بداند وقتی روی آن کلیک می کند دقیقاً چه انتظاری دارد.

3. شامل یک نویسنده

نمایش نویسنده به مقاله وبلاگ اعتبار، زمینه و اعتبار بیشتری می بخشد.

نام نویسنده را به یک صفحه نمایه (با یک عکس) پیوند دهید که در آن خوانندگان می توانند مقالات دیگر نویسنده را بررسی کنند و احساس کنند در حال خواندن چیزی از یک شخص واقعی هستند.

انجام این کار خوانندگان شما را تشویق می کند تا با برند شما در سایت های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و اینستاگرام درگیر شوند.

4. فهرست مطالب

استفاده از فهرست مطالب در بالای پست‌ها، محتوای شما را سازماندهی می‌کند و حرکت را برای کاربران و ربات‌ها آسان می‌کند.

پیوندهای لنگر در فهرست مطالب به خوانندگان شما کمک می کند تا به سرعت به اطلاعات مورد علاقه خود دست یابند.

موتورهای جستجو فهرست مطالب را دوست دارند! تضمینی نیست، اما اغلب به جستجوی گوگل کشیده می شوند و به عنوان لینک سایت نمایش داده می شوند.

5. تیتر قدرتمند

یک عنوان قدرتمند مخاطبان شما را به وبلاگ شما جذب می کند و از صفحه پست شما بازدید می کند.

بدون عنوانی که چشم ها را به خود جلب کند، یک پست وبلاگ خوب در میان دریای پهناوری که اینترنت است گم می شود.

زمانی را صرف ساختن عنوان جذاب و عالی کنید تا در بین خوانندگان بچرخد و آنها را وادار به خواندن مقاله شما کنید.

SEJ 12 نکته را برای تبدیل یک تیتر متوسط ​​به عنوان استثنایی و جذب کلیک ارائه می دهد.

6. مقدمه جالب

در حالی که یک عنوان خوب، کلیک ها را به سایت شما جذب می کند، این مقدمه است که بازدیدکننده سایت را به خواننده تبدیل می کند.

برای اینکه یک مقدمه طنین انداز شود، خوانندگان باید بفهمند در مورد چه چیزی صحبت می کنید و به آنچه می خواهید بگویید اهمیت دهند.

شما هنوز نیازی به پاسخ به سؤال آنها ندارید، فقط اطلاعات کافی برای ارائه دلیلی برای اهمیت دادن به آنها وجود دارد.

SEJ هفت راه برای نوشتن معرفی وبلاگ برای خوانندگان شما و گوگل ارائه می دهد.

7. عناوین فرعی قانع کننده

سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها عناصر اصلی موضوع را برجسته می‌کنند که اسکن مقاله را آسان می‌کند و خواننده را از طریق محتوا هدایت می‌کند.

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان های فرعی به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را شناسایی کرده و به سرعت نکات اصلی مقاله را به خواننده بازگو کند.

این بدان معنا نیست که باید کلمات کلیدی را به عنوان زیرعنوان مجبور کنید. کلمات کلیدی باید منطقی و طبیعی باشند.

عناوین فرعی باید با سلسله مراتب تگ عنوان قالب بندی شوند. این به این معنی است که شما از قالب‌های عنوان به تدریج کوچک‌تر استفاده می‌کنید.

برای اکثر مقالات، فقط باید از H2 استفاده کنید، اما اگر نیاز به جداسازی H2 با محتوای زیاد دارید، می توانید از H3 استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که همانطور که در این مقاله SEJ در مورد بهترین شیوه های SEO توصیه شده است، از برچسب های هدر به درستی استفاده می کنید.

8. طول

من اغلب می شنوم مطالعاتی که ادعا می کنند بین 1500 تا 3000 کلمه طول محتوای ایده آل برای مقالات است.

حقیقت این است که مهم نیست.

طول بر اساس سبک محتوا، موضوع و مخاطب متفاوت است.

یک وبلاگ خوب تا زمانی که لازم است و تا زمانی که مخاطبان شما بخوانند طولانی است.

از ردیابی عمق صفحه (پیمایش) در Google Analytics (یا Hotjar) استفاده کنید تا ببینید کاربران چقدر مقالات وبلاگ شما را می‌خوانند.

سعی کنید پاسخ زیربخش را در یک آکاردئون پنهان کنید تا کاربران بتوانند با آن تعامل داشته باشند، می‌توانید این رویداد را برچسب‌گذاری کنید تا ببینید آیا کاربران را تا این حد در مقاله درگیر می‌کنید یا خیر.

9. تصاویر جذاب

ما به داده های بصری بسیار بهتر از متن پاسخ می دهیم و پردازش می کنیم.

و نه فقط کمی – 60000 بار سریعتر.

اینکه چگونه مغز انسان اطلاعات پیچیده را پردازش می کند چیزی است که تجسم را بسیار مهم می کند.

استفاده از نمودارها یا نمودارها برای توضیح داده‌های پیچیده بسیار ساده‌تر از ردیابی حجم زیادی از متن است.

فقط مطمئن شوید که تصاویر خود را برای جستجو بهینه کنید. SEJ 12 نکته مهم سئوی تصویر را که باید بدانید را به اشتراک می گذارد.

10. نتیجه گیری

در پایان مقاله شما، خواننده شما ممکن است تعدادی از نکاتی را که قبلاً در مقاله ذکر کرده اید فراموش کرده باشد.

یک پست وبلاگ خوب، نکات کلیدی مقاله را خلاصه می کند و خواننده شما را در مورد کارهای بعدی راهنمایی می کند.

نکته این نیست که نکات خود را تکرار کنید، بلکه به مخاطبان خود کمک کنید تا از پست وبلاگ شما نتایج عملی بگیرند.

تصمیم بگیرید که می خواهید خواننده وبلاگ شما چه اقدامی انجام دهد. شاید بخواهید آنها برای ایمیل ثبت نام کنند، در شبکه های اجتماعی دنبال کنند یا محصول یا خدماتی را که ارائه می دهید بررسی کنند.

نکته اینجاست که خواننده خود را تشویق کنید تا اقدام مورد نظر شما را انجام دهد.

بدون پیوند، اینترنت یک آشفتگی سازمان یافته از صفحات خواهد بود. پیمایش واقعاً دشوار خواهد بود (پیدا کردن آنچه به دنبال آن بودیم.)

یک پست وبلاگ خوب، ناوبری را برای کاربران بصری و برای موتورهای جستجو آسان می کند.

پیوندهای داخلی به اتصال موضوعات مرتبط برای موتورهای جستجو کمک می کند و تحقیقات بیشتری را ارائه می دهد که ممکن است برای خواننده جالب باشد.

جان مولر در یک ویدیوی SEO After Hours توضیح داد:

«… پیوند داخلی برای سئو بسیار مهم است.

من فکر می کنم این یکی از بزرگترین کارهایی است که می توانید در یک وب سایت انجام دهید تا به نوعی گوگل را راهنمایی کنید و بازدیدکنندگان را به صفحاتی که فکر می کنید مهم هستند هدایت کنید.

پیوندهای خارجی بهتر است برای ذکر منابع استفاده شوند و به عنوان تأییدیه ای برای محتوای با کیفیت بالا عمل کنند.

12. طرحواره

نشانه گذاری طرحواره یک عنصر ضروری یک پست وبلاگ خوب است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه شما را به عنوان یک پست وبلاگ به جای صفحات محصول، صفحات سیستم یا محتوای دیگر شناسایی کنند.

چند نوع نشانه گذاری طرحواره وجود دارد که برای پست های وبلاگ، مقالات و اخبار اعمال می شود.

همچنین سؤالات متداول، نحوه انجام، Breadcrumbs، Speakable و غیره نیز وجود دارد.

13. پست های وبلاگ مرتبط را پیشنهاد دهید

در این مرحله، شما یک پست وبلاگ ساختار یافته دارید که شامل جنبه های فنی رتبه بندی یک صفحه و یک کپی جذاب است که خواننده را تا انتها سرگرم کرده و آگاه می کند.

اکنون، می‌خواهید این احتمال را افزایش دهید که خوانندگان شما در سایت شما باقی بمانند و در پایان به صورت ایده‌آل تبدیل شوند.

در پایان پست وبلاگ خود، چند (حداکثر سه) مقاله وبلاگ که مربوط به یک دسته موضوعی هستند را نمایش دهید.

افکار نهایی

13 عنصر در این مقاله به کاربران کمک می کند تا به مقاله وبلاگ شما اهمیت دهند و به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بهتری از نحوه ارتباط موضوع با وب سایت شما به طور کلی داشته باشند.

جدای از این عناصر فنی، استدلال قوی برای سبک، تحویل و نثر وجود دارد.

برای ادامه یادگیری، مشارکت کنندگان و نویسندگان کارکنان مجله موتور جستجو را مرور کنید. پنج نویسنده را انتخاب کنید که از خواندن آنها لذت می برید و محتوای آنها را دنبال کنید تا ببینید چه چیزی آنها را عالی می کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: لیوبوف لویتسکایا/شاتراستاک





منبع