3 اشتباه در استراتژی سئو تجارت الکترونیک و نحوه حل آنها
بیش از نیمی (53٪) از تمام مصرف کنندگان در ایالات متحده به موتور جستجویی مانند Google مراجعه می کنند تا اطلاعات مربوط به یک محصول را قبل از خرید پیدا کنند.
بله، جستجوی ارگانیک همچنان بالاترین کانال ROI است.
اگر سئو را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود وارد نکنید، ممکن است فرصت بزرگی را از دست بدهید.
سال 2022 است و سئو برای برندهای تجارت الکترونیک مستقیم به مصرف کننده (DTC) مهمتر از همیشه است.
اگر درست انجام شود، میتوانید از محتوای آموزشی برای دستیابی به نتایج جستجوی با رتبه بالا استفاده کنید که اعتبار برند شما را تقویت میکند و مشتریان واجد شرایط بیشتری را نسبت به قبل به ارمغان میآورد – و این توانایی را دارید که درآمد را به تلاشهای محتوای خود نسبت دهید.
اما چگونه می دانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست؟
ما برگه تقلب خود را به شما می دهیم سه اشتباه احتمالی که ممکن است مرتکب شوید، از تولید محتوا تا اسناد سئو.
سپس، ما به شما کمک می کنیم یاد بگیرید که چگونه آنچه را که واقعا کار می کند کشف کنید در مقایسه با آنچه که نیست، بنابراین می توانید ROI واقعی را در کار محتوای فشرده خود ثابت کنید.
اشتباه 1: به تأثیر درآمد و اهداف نهایی محتوای سئوی آموزشی خود فکر نمی کنید
داشتن وبلاگ و انتشار محتوای منظم زمان بر است.
و زمانی که اولویتهای دیگر جمع میشوند، به راحتی میتوانید سئو و ایجاد محتوا را به انتهای لیست خود سوق دهید – این قابل درک است.
بازاریابان مانند شما دائماً کمپینهای مداوم متعددی دارند و هیچ پیشنهادی برای کارهای بعدی از سوی اعضای تیم در سراسر شرکت ندارند.
پس چرا برای سئو وقت صرف کنیم؟
برای سایت های تجارت الکترونیک، همه چیز به درآمد بستگی دارد.
محتوای شما می تواند چشمان جدیدی را به وب سایت شما بیاورد، افرادی را که از قبل در قیف شما هستند پرورش دهد و در نهایت بخشی از استراتژی دیجیتال شما باشد که مرورگر وب سایت را متقاعد می کند تا مشتری جدیدی شود.
همانطور که می بینید، بسیار مهم است در مورد محتوای سئوی خود و اهداف نهایی آن فکر کنید.
راه حل: برنامه ریزی اسناد سئو از زمان شروع
قبل از راهاندازی استراتژی دیجیتال مارکتینگ، به این فکر کنید که چگونه میخواهید تأثیر وبلاگ خود را بر نتایج نهایی خود دنبال کنید.
اطمینان حاصل کنید که می توانید به وضوح ببینید که محتوای سئو محور چگونه خوانندگان را به خریداران هدایت می کند.
با پیدا کردن پلتفرمی شروع کنید که می تواند تأثیر تمام محتوای بازاریابی و ارگانیک شما را به شما نشان دهد، به علاوه به شما کمک می کند تا نقش دقیق سئو را درک کنید و کدام قسمت از قیف را تحت تأثیر قرار می دهد.
اشتباه 2: انتخاب ایده های محتوا بدون استراتژی مستحکم
شما احتمالاً چیزهای زیادی در مورد آنچه مشتریان بالقوه خود می خواهند می دانید.
هر چیزی را که می فروشید، چه تیغ، سرم پوست، بید، که اسمش را می گذارید، می دانید که اطلاعات بی پایانی برای به اشتراک گذاشتن روی آن وجود دارد که در واقع زندگی خوانندگان شما را غنی می کند.
ممکن است فرهنگ طناب پرش سنگین را زندگی کرده و نفس بکشید و احساس کنید که دقیقاً می دانید خوانندگانتان چه می خواهند.
اما این بدان معنا نیست که شما باید از روند تحقیق در مورد موضوع و کلمه کلیدی صرف نظر کنید.
آنچه شما به طور غریزی فکر می کنید با خوانندگان شما طنین انداز می شود، ممکن است لزوماً محتوای مناسبی نباشد.
اگر محتوا را بر اساس استراتژی ایجاد نکنید، ممکن است ایدههای با کیفیت بالا را از دست بدهید.
راه حل: با یک ایده شروع کنید، سپس آن را با تحقیق تایید کنید
اول از همه: می توانید با غریزه خود برای موضوعات شروع کنید، سپس آنها را تأیید کنید.
در مرحله بعد، بر اساس آنچه در مورد کسب و کار خود می دانید، در مورد دسته بندی های گسترده ای برای محتوایی که ممکن است مردم بخواهند مصرف کنند، تصمیم بگیرید.
به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت آرایشی هستید، موضوعات غریزی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- آموزش های زیبایی
- غواصی عمیق
- ترندهای جدید زیبایی
هنگامی که ایده های اساسی برای محتوای خود دارید، از آنها برای محدود کردن ایده های خود به کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. شما می توانید این کار را با روش های رایگان مانند جستجوهای پیشنهادی گوگل یا سایر ابزارهای پولی تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید.
سپس، آن را یک قدم جلوتر بردارید. ایدههای محتوایی خود را با مصاحبههای کاربران یا با جستجو در نظرات رسانههای اجتماعی برای سؤالات متداول و موضوعات پرطرفدار بسازید.
پس از تهیه لیستی از کلمات کلیدی، می توانید شروع به تولید محتوا در مورد موضوع کنید.
در نهایت، با استفاده از تخصیص، به اصلاح این مراحل در یک استراتژی بر اساس عملکرد واقعی ادامه دهید.
با یک پلتفرم انتساب که میتواند نحوه مشارکت دستههای مختلف وبلاگ در سایت شما را در تبدیلها ردیابی کند، میتوانید موضوعاتی را که میدانید عملکرد خوبی دارند، به صفر برسانید، سپس برای بهبود بیشتر محتوای خود، تحقیقات کلمات کلیدی خود را تکرار کنید.
اشتباه 3: اولویت دادن به معیارهای غرور بر درآمد
آیا فردی در تیم خود دارید که متقاعد نشده است که چرا باید روی سئو تمرکز کنید؟
به آنها بگویید که تقریباً نیمی از بازاریابان می گویند که جستجوی ارگانیک نسبت به هر کانال بازاریابی دیگری بازده بازگشت سرمایه بالاتری دارد.
بهتر است – به آنها نشان دهید.
سئو بسیار بیشتر از راهی برای جذب ترافیک به وب سایت شماست.
در حالی که معیارهای بیهودگی مانند بازدید از صفحه هیجان انگیز هستند، راه های بهتری برای پیگیری موفقیت سئوی شما وجود دارد.
در عوض، باید تلاش خود را به تبدیل و درآمد معطوف کنید.
اگر روشی را که استراتژی سئوی خود بر این موارد تأثیر میگذارد ردیابی نمیکنید، متوجه نمیشوید که چقدر این کانال میتواند تأثیرگذار باشد، که به نوبه خود بر میزان پول و زمان شرکت شما برای اختصاص محتوای سئو تأثیر میگذارد.
راه حل: این KPIهای SEO را نظارت و ارائه دهید
فقط از گزارش معیارهای بیهوده مانند بازدید از صفحه، تبدیل و نرخ تبدیل خودداری کنید.
شما همچنین باید نظارت داشته باشید:
- درآمد مکرر ماهانه از SEO.
- ارزش سفارش
- زمان تبدیل مسیرهای تحت تاثیر سئو است.