3 روش منحصر به فرد برای اثبات ارزش سئو


حقیقت در مورد بازگشت سرمایه واقعی سئو

سئو اغلب شامل یک سرمایه گذاری اولیه قابل توجه با بازگشت سرمایه طولانی تر نسبت به کانال های دیگر است. و به محض اینکه اجازه دهید سئو کاهش پیدا کند، بودجه بازیابی می تواند حتی بیشتر از این هزینه کند.

با این حال، ROI حاصل از سرمایه گذاری در سئو به طور کلی بالاتر از کانال های دیگر است.

شما این را می دانید، اما سهامداران شما آیا؟

با نمایش سرمایه گذاری استراتژیک مناسب در سئو، برند شما در یک دوره عدم اطمینان اقتصادی در موقعیت بسیار قوی تری قرار می گیرد – آماده رشد.

من می خواهم به شما کمک کنم تا آن را به سهامداران ثابت کنید.

نحوه نمایش دقیق نتایج پیش بینی شده که سهامداران و مشتریان می توانند در مورد آنها برنامه ریزی کنند

این مسئولیت شما به عنوان متخصص است که اطمینان حاصل کنید که سئو در اولویت است.

این را می توان از طریق برنامه ریزی استراتژیک که مشتریان و ذینفعان شما می توانند به آن اعتماد کنند، انجام شود.

بیایید به دو روش برای انجام این کار نگاه کنیم:

  1. از پیش بینی سئو برای پیش بینی، انتخاب و اعتبارسنجی بهتر اهداف بازاریابی، اهداف سئو و اهداف تجاری خود استفاده کنید. با این کار، می توانید بینش های ارزشمندی را به مدیران بازاریابی، مدیران تجاری یا مدیران مالی ارائه دهید.
  2. فرصت های پنهان یا کمتر آشکار برای رشد را از طریق جستجوی ارگانیک شناسایی کنید و آنها را با پیش بینی سئو تایید کنید. شما ارزش فرصت و معنای آن را به عنوان یک سرمایه گذاری نشان خواهید داد.

1. از پیش بینی سئو در طول ایجاد استراتژی سئو برای اعتبار سنجی اهداف قابل دستیابی استفاده کنید

اولین قدم شما برای ایجاد استراتژی سئو، انتخاب اهداف و اهداف است.

این اهداف باید ستاره شمالی باشند که هر بخش از استراتژی شما به سمت آن کار می کند.

احتمالاً مجبور شده اید به سؤالات مرتبط با اهداف تجاری مانند:

  • درصد افزایش ترافیک ارگانیک غیربرندی که با سرمایه گذاری می توانیم انتظار داشته باشیم چقدر است؟
  • اگر سرمایه گذاری کنیم، چه مقدار درآمد اضافی یا سرنخ از افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک خود دریافت خواهیم کرد؟
  • اگر روی بهبود ترافیک جستجوی ارگانیک غیر نام تجاری خود سرمایه گذاری کنیم، ROI ما در 12 ماه آینده چگونه خواهد بود؟

با استفاده از پیش بینی SEOmonitor، می توانید به این سوالات پاسخ دهید و ارزش خود را به عنوان یک رهبر فکری تضمین کنید.

همچنین، می‌توانید این معیارها را توضیح دهید، انتظارات را تعیین کنید، و بینشی در مورد بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری بودجه بازاریابی خود ارائه دهید.

با پاسخ به این سوالات در جیب خود، می توانید پایه و اساس یک استراتژی SEO بسیار قابل درک را ایجاد کنید که سهامداران آن را دوست خواهند داشت.

از آنجایی که من شخصاً از طرفداران چارچوب “اهداف هوشمند” هستم، توصیه می کنم از آن برای ایجاد استراتژی خود استفاده کنید، زیرا شما را مجبور می کند در نظر بگیرید که آیا اهداف شما واقعاً قابل اندازه گیری و دست یافتنی هستند یا خیر.

یک مثال برای راهنمایی شما می تواند این باشد: “افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک غیر نام تجاری X% در عرض 12 ماه و Y% در عرض 24 ماه در حالی که نرخ تبدیل وب سایت را برای اهداف تبدیل توافق شده ما با Z% بهبود می بخشد.”

چگونه اهداف سئوی خود را تایید کنیم

بیایید به یک مثال نگاه کنیم تا بفهمیم چگونه پیش‌بینی به ایجاد و توضیح این اهداف قابل اندازه‌گیری و خاص کمک می‌کند.

در این مثال، من روی یک وب سایت املاک و مستغلات کار می کنم که آن را «جستجوی ملک» می نامم.

Property Search حدود 5 میلیون جلسه جستجوی ارگانیک در سال دریافت می کند.

اهداف بالقوه من عبارتند از:

  • ترافیک جستجوی ارگانیک غیر نام تجاری را که سایت در حال حاضر دریافت کرده است، حفظ کرده و رشد دهید.
  • ترافیک جستجوی ارگانیک و بدون مارک را برای مناطق جدید فرصت رشد دهید.

آنچه در ادامه باید پاسخ دهم:

  • درصد افزایش چقدر است؟
  • این چگونه بر تبدیل ها تأثیر می گذارد؟
  • ROI در 12 ماه چگونه خواهد بود؟

اکنون که سؤالات خود را در ذهن دارید، می توانید از پیش بینی سئو استفاده کنید تا به شما کمک کند مطمئن شوید که این معیارها و اهداف واقعاً قابل دستیابی هستند.

داده های کلمه کلیدی خود را در یک سطح دانه بندی تعریف کنید

هرچه ساختار داده های کلمه کلیدی خود را دقیق تر انجام دهید، بهتر است.

معماری اطلاعات خود را تعریف کنید و خوشه های استراتژیک عبارات جستجو را با هم گروه بندی کنید.

SEOmonitor یک ساختار پوشه و گروه را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا سطح دانه بندی مورد نیاز خود را تنظیم کنید.

  1. پوشه ها را ایجاد کنید: وقتی داده‌های تحقیق کلمه کلیدی خود را برای «جستجوی ملک» تنظیم می‌کنم، پوشه‌های جداگانه ایجاد می‌کنم تا یک دسته سطح بالا را در معماری اطلاعات نشان دهم (مانند دفاتر یا خرده‌فروشی).
  2. ایجاد گروه ها: سپس، در داخل هر پوشه، گروه هایی ایجاد می کنم که نشان دهنده یک زیر مجموعه هستند (مثلاً برای فروش یا اجاره).
  3. مجموعه کلمات کلیدی را اضافه کنید: به هر گروه، خوشه هایی از عبارات کلیدی را که مربوط به دسته یا زیرمجموعه مورد نظر هستند اضافه کنید.
  4. به SEOmonitor اضافه کنید: این عبارات جستجو یا از طریق Google Search Console و Google Analytics به هنگام تنظیم حساب به SEOmonitor وارد می شوند یا به صورت دستی از طریق روش های تحقیق کلمات کلیدی شما.
پیش بینی سئو: 3 روش منحصر به فرد برای اثبات ارزش سئو برای مشتریان &  سهامدارانتصویر توسط SEOmonitor، سپتامبر 2022

این سطح از جزئیات به شما امکان می دهد سناریوهای پیش بینی مختلفی را بر اساس انتخاب پوشه ها یا گروه های خاص ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید معیارهای مربوطه را در برابر اهداف مختلف تأیید کنید.

به منظور پیش‌بینی معیارها برای اولین هدفم – «حفظ و افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک غیر نام تجاری که سایت در حال حاضر دریافت می‌کند» – من فرآیند پیش‌بینی را در SEOmonitor با پوشه‌ها و گروه‌هایی که به «جستجوی املاک» ساختار داده‌ام شروع می‌کنم. ردپای جستجوی ارگانیک فعلی

پیش بینی سئو: 3 روش منحصر به فرد برای اثبات ارزش سئو برای مشتریان &  سهامدارانتصویر توسط SEOmonitor، سپتامبر 2022

یک سناریوی استراتژی سئو قابل اعتماد ایجاد و آزمایش کنید

راه حل پیش بینی SEOmonitor تمام متغیرهای کلیدی مورد نیاز برای ایجاد یک سناریوی قابل اعتماد را در اختیار شما قرار می دهد:

  • دوره زمانی: شما می توانید در یک دوره 3، 6 و 12 ماهه پیش بینی کنید.
  • سرعت پیشرفت: انعطاف پذیری برای تنظیم سرعت رسیدن به هدف خود را به دست آورید: نمایی، خطی یا سفارشی.
  • روند حجم و سال: به راحتی حجم متوسط ​​ماهانه و روند جستجوی سال به سال را در نظر بگیرید.
  • هدف رتبه: اهداف رتبه بندی را در سطح پوشه یا گروه تنظیم کنید.
  • شانس گل: ببینید هدفی که تعیین می‌کنید چقدر واقعی است، بر اساس ردپای جستجوی ارگانیک فعلی شما و معیار دشواری کلمه کلیدی شخصی‌شده برای وب‌سایت مورد نظرتان.

بخش کلیدی فرآیند پیش‌بینی، توانایی تنظیم نرخ تبدیل در الگوریتم پیش‌بینی SEOmonitor است.

گاهی اوقات، زمانی که با یک برند آشنا هستید، تخصص شما می تواند به شما کمک کند تا پیش بینی را به سمت پیش بینی دقیق تر تنظیم کنید.

به عنوان مثال، مشکلی که من در گذشته با آن روبرو شده ام این است که داده های تبدیل در Google Analytics با داده های سیستم های داخلی مطابقت ندارند، در برخی موارد بین 20 تا 30%. در این مثال، تنظیم نرخ تبدیلی که پیش‌بینی می‌کنید، معیارهای بسیار دقیق‌تری را در پیش‌بینی نهایی ارائه می‌دهد.

پیش بینی سئو: 3 روش منحصر به فرد برای اثبات ارزش سئو برای مشتریان &  سهامدارانتصویر توسط SEOmonitor، سپتامبر 2022

سناریوی پیش‌بینی به‌دست‌آمده، تمام داده‌های مورد نیاز برای پاسخ به سؤالات ذکر شده در بالا، اعتبارسنجی اولین هدف من و ارائه بینش ارزشمند به مشتری را در اختیار من قرار می‌دهد.

2. با پیش بینی سئو، فرصت های تجاری جدید را کشف کنید

با تکیه بر این سناریوی پیش‌بینی اولیه، اکنون می‌توانیم توجه خود را به دومین هدفی که بیان کردم جلب کنیم: «افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک غیر نام تجاری برای مناطق جدید فرصت».

چگونه شکاف ها را در استراتژی سئوی رقیب خود شناسایی کنیم؟

پس از تحقیقات گسترده در زمینه‌های فرصت‌های جدید برای «جستجوی ملک» و شناسایی مجموعه‌هایی از عبارات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار، ما شکاف‌های قابل دستیابی را در چشم‌انداز رقبا شناسایی کردیم.

ما شکاف ها را به دلیل سطح اختیارات کسب و کار در چشم انداز رقابتی قابل دستیابی می دانیم.

  1. وارد کردن عبارات و خوشه های کلیدواژه: ما به صورت دستی آنها را به SEOmonitor وارد می کنیم و یک سناریوی پیش بینی دوم برای هدف دوم خود ایجاد می کنیم. این پیش بینی معیارهای مختلفی را ارائه می دهد تا بتوانیم فرصت و هدف دوم خود را تأیید کنیم.
  2. اهداف SMART ایجاد کنید: با دو سناریوی پیش‌بینی تکمیل‌شده، من تمام معیارهایی را که برای ایجاد اهداف SMART قابل اندازه‌گیری و قابل دستیابی نیاز داریم، در اختیار دارم، بنابراین توانایی اعتبارسنجی این اهداف و هدف اصلی سئوی ما را دارم.
پیش بینی سئو: 3 روش منحصر به فرد برای اثبات ارزش سئو برای مشتریان &  سهامدارانتصویر توسط SEOmonitor، سپتامبر 2022

3. از پیش بینی های پیش بینی شده SEO برای کمک به تصمیم گیری های تجاری استفاده کنید

با کار با مدیر فروش در “جستجوی ملک”، ما توانستیم از داده ها در دو سناریو استفاده کنیم. پیش بینی درآمد حاصل از سایت بر اساس افزایش در تبدیل.

بر اساس تخمین افزایش ترافیک غیر برند، ما نیز قادریم افزایش درآمد تبلیغات نمایشی آنها را در نظر بگیرید از تبلیغ کنندگان در سایت خود.

همه اینها بر توانایی تأثیر می گذارد تبلیغات بهتر را پیش بینی کنید و تصمیم گیری در سطح هیئت مدیره در مورد بهترین زمینه های سرمایه گذاری در بازاریابی.

در نکته پایانی، ممکن است تعجب کنید که چرا ما این دو سناریو پیش‌بینی را با هم گروه‌بندی نکردیم، که سوال خوبی است.

دلیل این امر این است که دو هدفی که هر دو داشتیم نیازمند تاکتیک‌های متفاوتی برای رسیدن به موفقیت برای آنها بود:

  • اولین هدف ما به زمان و سرمایه گذاری قابل توجهی در سئو فنی و داخلی نیاز داشت.
  • هدف دوم ما تمرکز قوی تری بر محتوا و روابط عمومی دیجیتال داشت.

اینکه بتوانیم این اهداف را به ذینفعان خاصی در تیم «جستجوی ملک» اختصاص دهیم، پاسخگویی و شفافیت بهتری را در مورد اینکه چه کسی مسئول ارائه در هر حوزه از استراتژی ما است، امکان پذیر کرد.

از پیش بینی سئو برای نشان دادن نیازهای گسترده تجاری برای سئو استفاده کنید

پیش‌بینی SEO بر اساس کلمات کلیدی و اهداف رتبه‌بندی مورد نظر شما را قادر می‌سازد تا اهداف واضح و قابل اندازه‌گیری را تعیین کنید و یک مورد تجاری محکم برای موارد زیر ایجاد کنید:

  • استفاده از ترافیک ارگانیک بدون نام تجاری فعلی.
  • شناسایی فرصت های جدید برای رشد ترافیک ارگانیک غیر نام تجاری کسب و کار.

این بیشتر به نتایج تجاری بالقوه ای تبدیل می شود که مشتریان و ذینفعان به آنها اهمیت می دهند.

اینگونه است که شما گفتگو را از سئو به عنوان هزینه به سئو به عنوان سرمایه گذاری تبدیل می کنید.

با پیش‌بینی SEOmonitor، که همه متغیرهای کلیدی مؤثر بر کلمات کلیدی و رتبه‌بندی شما (بخش‌بندی دستگاه، داده‌های جستجو از جمله فصلی بودن و روندهای سال به سال، CTRها و نرخ تبدیل) را در نظر می‌گیرد، می‌توانید همه محاسبات را بررسی کنید و به داده‌ها اعتماد کنید.

اگر می خواهید با شفافیت و دقت بیشتر ارزش بیشتری برای مشتریان و ذینفعان خود ایجاد کنید، به ما بپیوندید.





منبع

مطالب مرتبط