4 متخصص سئو اقدامات کلیدی را برای افزایش رضایت مشتری به اشتراک می گذارند
به همین دلیل، همانطور که سندفورد توصیه می کند، باید فعالانه هم فرصت و هم جنبه های منفی را در میان بگذارید.
به گفته وی، شما باید:
موضوع را به موقع علامت گذاری کنید.
علامت گذاری یک مشکل احتمالی در یک بازه زمانی خوب قبل از وقوع نشان می دهد که شما در توپ هستید. اگر می توانید مشکلی را در جایی پایین ببینید، نشان می دهد که به استراتژی بلندمدت فکر می کنید و روی موفقیت مشتری خود سرمایه گذاری کرده اید.سعی نکنید چیزها را پنهان کنید.
این واقعیت که شما پیشاپیش هستید ارزشمند است و اکثر مشتریان از آن قدردانی خواهند کرد. لازم نیست یک رکود بالقوه را به عنوان یک فاجعه در نظر بگیرید. در عوض، در مورد آن به عنوان یک بینش مهم فکر کنید که می تواند به مشتری شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.از تمام ارتباطات با داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.
هنگامی که در حال برقراری ارتباط با چیزی هستید که ممکن است به نظر “خبر بد” باشد، از آن با داده های دقیق پشتیبان تهیه کنید تا اساس تحلیل خود را نشان دهید. چه تجزیه و تحلیل رقبا، داده های کلیدواژه یا داده های بازار گسترده تر، این بینش اضافی ارزش بیشتری را برای مشتریان ایجاد می کند.
کل نگر عمل کنید: همه تأثیرات حیاتی بر عملکرد سئوی خود را درک کنید
همانطور که ریلی نیز تاکید می کند، عملکرد سئو در یک سیلو اتفاق نمی افتد. مهم این است که آن را به ذینفعان خود ترجمه کنید:
سئو اغلب می تواند به عنوان یک کانال جدا از هر چیز دیگری در نظر گرفته شود، اما در واقعیت، با بخش های زیادی از یک تجارت تعامل دارد. کار کردن در مورد آنچه که مشتریان ما را وادار می کند (یا با مشکل مواجه می شوند) ممکن است آنچه را که ما تلاش می کنیم تغییر دهد.
آرون دیکس، مدیر عملکرد در Impression، اهمیت تمایز را میافزاید، بهویژه زمانی که به مشتریان سازمانی غذا میدهید:
در سطح سازمانی، به احتمال زیاد فرصتهای ارائهشده توسط آژانسها، متقاطعهای زیادی وجود خواهد داشت و همه در حسابرسی آنها دقیق خواهند بود. سپس برجسته شدن در میان جمعیت دشوارتر می شود.
تفکر آینده و تکنیک های کارایی (به عنوان مثال، ادغام هوش مصنوعی) یکی از راه های عالی برای افزایش تمایز است.
اینجاست که ابزارهای پیش بینی نیز می توانند تفاوت ایجاد کنند.
اقدام 2: با پیش بینی سئو، فرصت های سئو را برجسته کنید
پیشبینی سئو میتواند به کشف فرصتهای منحصربهفرد کمک کند و به شما کمک کند روندهای در حال تحول را قبل از رقبای خود ارزیابی کنید.
کشف تغییرات بازار در زمان واقعی: روندهای در حال تغییر را ارزیابی کنید
یکی از راههای کشف تغییرات واقعی بازار و فرصتهای اساسی، سنجش چشمانداز جستجو، از جمله روندهای سال به سال، برای تخمین پتانسیل رشد است.
ریلی استدلال می کند:
پیشبینی در مورد سئو میتواند دشوار باشد، اما همچنین برای اطمینان از اینکه در حال کار به سمت هدفی هستید که میتواند بازگشت سرمایه را فراهم کند، بسیار مهم است.
ما به کل حجم جستجوی بازاری که مشتریان ما هدف آن هستند، بررسی میکنیم که در حال حاضر چه مقدار از سهم را به دست میآورند، و سپس در نظر میگیریم که چه پیشرفتهایی برای دریافت ترافیک X و افزایش فروش Y مورد نیاز است.
این واقعاً به ایجاد فرصت برای زندگی کمک می کند باعث می شود [SEO] به عنوان یک سرمایه گذاری ملموس تر است.
این را با یک ابزار پیشبینی تکمیل کنید که همه متغیرهای کلیدی را که بر اهداف سئوی شما تأثیر میگذارند در نظر میگیرد و یک مورد تجاری محکم ایجاد میکنید که شما را متمایز میکند.
از آنجا که، همانطور که جیمز یوینتون، مدیر حساب در The SEO Works اشاره می کند، عوامل اقتصاد کلان مانند آب و هوا هستند، ما کنترل کمی بر آنها نداریم، اما ناگزیر باید در تجارت با آنها روبرو شویم. اگرچه این بدان معنا نیست که ما باید ناآماده باشیم.»
یوینتون استدلال می کند:
حجم جستجو هرگز در سنگ تنظیم نمی شود و اغلب بسته به عوامل متعددی که ما قادر به کنترل آنها نیستیم تغییر می کند.
به جای آن، باید عواملی را که در کار خود بر آنها تأثیر میگذاریم نشان دهیم و برآوردهای خود را برای تأثیر مستقیم آنها بر سایت ارائه دهیم.
استفاده از مجموعه دادههای موجود در سئو، مانند مجموعههای موجود در بخش عملکرد کنسول جستجو و Google Trends، میتواند شکل عالی برای درک کلمات کلیدی نوظهور برای سرمایهگذاری باشد. ما همچنین میتوانیم از این مجموعه دادهها برای تخمینهایی درباره چگونگی تأثیرگذاری بر حجم جستجو در آینده استفاده کنیم و از آن برای پیشبینی تأثیر ضربهای بر ترافیک و عوامل متعاقب آن استفاده کنیم.
به همین دلیل مهم است که هنگام پیشبینی یا پیشبینی مجدد سئو، فصلی بودن و روندهای جستجوی سال به سال را در نظر بگیرید – فرصتهای پنهانی را که احتمالاً رقبای شما از دست خواهند داد، مشاهده خواهید کرد.
در پایان، Euinton آن را به بهترین شکل توضیح می دهد:
پاسخگو بودن و داشتن توانایی شناسایی و بهره برداری سریع از فرصت های جدید می تواند واقعاً به مقابله با طوفان یک چشم انداز تجاری نامطمئن کمک کند.
تراز کردن: نقشه سئو را با اهداف عمومی تجاری
برای اثبات بازگشت سرمایه SEO و کنترل جریان نقدینگی، باید نشان دهید که کمپین پیشنهادی شما چگونه با اهداف کلی کسب و کار هماهنگ است.
در اینجا چیزی است که Euinton توصیه می کند:
برای داشتن یک جریان نقدی ثابت، به مشتریان نیاز دارید، و برای داشتن مشتریان، احتمالاً به نوعی بازاریابی نیاز دارید.
هزینه های خدمات بازاریابی معمولاً اولین چیزی است که باید در زمان های دشوار کاهش یابد. اما برش دادن بودجه های بازاریابی می تواند برای جریان نقدی بعدی مضر باشد، که به نوبه خود پول نقد کمتری را برای هزینه های عملیاتی اصلی کسب و کار باقی می گذارد.
مزیت سئو و کانال های بازاریابی دیجیتال مشابه این است که شما داده های زیادی برای نشان دادن و نشان دادن اثربخشی کار خود دارید.
مهم است که با نشان دادن ارزشی که برای سایت به مشتریان ارائه میدهیم، به این موضوع توجه داشته باشیم، به گونهای که آنها قادر به درک و انتقال به سمت بالا باشند.
حفظ یک سطح خوب و ثابت از گزارش و ارتباطات تضمین می کند که مشتری به طور کامل قادر به درک نقش سئو نه تنها از نظر KPIهای ما، مانند ترافیک و تبدیل، بلکه در جایی که آنها با اهداف کلی کسب و کار مطابقت دارند، می باشد. هم.
این همچنین یک سوال تکرار سود طولانی مدت سئو است. به عنوان یک حرفه ای، شما این دانش و مسئولیت را دارید که توضیح دهید چرا ادامه سرمایه گذاری در سئو منطقی است.
یا همانطور که ریلی توضیح می دهد:
گرفتن خرید برای مزایای بلندمدت سئو امری ضروری است. زمانی که با ناملایمات مواجه میشوند، شرکتهایی که میتوانند به بهبود وبسایت خود ادامه دهند و خود را به طور مؤثر بازاریابی کنند، وقتی خارج از طرف مقابل هستند، از مزایای آن بهرهمند میشوند. اگرچه، همانطور که در اوج همهگیری COVID-19 انجام دادیم، دادن مقداری انعطافپذیری در پرداخت نیز چیزی است که ما مشتاق انجام آن هستیم.
یک تمرین پیشبینی میتواند برای دستیابی به این نیز مفید باشد.
هنگامی که توضیح دهید که چگونه دستیابی به اهداف رتبه بندی مورد نظر جلسات، تبدیل ها و درآمد بیشتری را به همراه خواهد داشت، مزایای میان مدت و بلندمدت از منظر تجاری قابل مشاهده است.
با مقایسه هزینهها و نتایج با هزینههای مشابه Google Ads، یک معیار خارجی دریافت میکنید که استدلال شما را قانعکنندهتر میکند.
نکته پاداش: همیشه نشان دهید که چگونه سوزن را حرکت می دهید
این بینش از The SEO Works به دست میآید، و استدلالهای بیشتری را به شما میدهد تا در ارتباطات مشتری فعال باشید و تأثیر واقعی کارتان را توضیح دهید:
تمرکز بر کارهایی که سوزن را حرکت میدهند و اولویتبندی آنها در مواقع نامشخص کلیدی است.
پیشرفتهای زیادی در سئو سایت وجود دارد که جدا کردن وظایفی که واقعاً از نظر رتبهبندی، ترافیک و تبدیل تأثیرگذار هستند، دشوار است. پیچیدگی انواع مختلف وبسایت (مانند تجارت الکترونیک، بروشور، برنامههای تک صفحهای)، پلتفرمهای CMS و حوزههای کسبوکار را اضافه کنید، و این حتی نامشخصتر میشود.
وقتی یک سایت را بررسی می کنیم یا وظایف سه ماهه آینده را ترسیم می کنیم، اولویت دادن به کارهای تاثیرگذار باید سنگ بنا باشد.
علاوه بر ارزیابی کامل سایت برای به دست آوردن تصویری کامل از محل قرارگیری یک سایت، مهم است که موارد مطرح شده را بررسی کنیم و در هنگام توصیه به این که چه چیزی باید با آن برخورد کنیم، هزینه منابع برای خودمان و مشتری چقدر خواهد بود.
پروژههای سئو همیشه در محدوده بودجه انجام میشوند، و ضروری است که بتوانیم با کارآمدترین کار ممکن و اولویتبندی وظایف صحیح به آن پایبند باشیم.
به عنوان مثال، اگر محتوا در وهله اول نتواند توسط Google خزیده و ارزیابی شود، اختصاص دادن چندین بلیط برنامهنویس و ساعات کمپین برای بهبود امتیاز Core Web Vitals با چند امتیاز بیمعنی است.
علاوه بر وظایف واقعی، مشاهده گردش کار ما و استفاده از ابزارهایی برای به حداقل رساندن کارهای دستی تکراری، مانند استفاده از اسکریپت ها برای آزمایش خودکار تغییر مسیرها و کدهای وضعیت، می تواند برای کارایی پروژه بسیار مفید باشد.
به طور خلاصه
هر مکالمه با سهامداران و مشتریان فرصتی برای فعال بودن و مقابله با تمام عدم قطعیت های مربوط به بودجه بازاریابی دیجیتال، SEO و اهداف تجاری است.
شفاف بودن، به اشتراک گذاشتن مسائل و هشدارهای احتمالی با تغییر روندهای بازار، و ارتباط مداوم کار SEO خود با KPIهای کسب و کار برای پایین نگه داشتن ریزش بسیار مهم است.
همانطور که از آژانس های دیجیتال مارکتینگ برتر و توصیه های آنها مشاهده کردید، نشان دادن اینکه یک شریک تجاری هستید و به تجربه طولانی مدت اهمیت می دهید به یک استراتژی برنده تبدیل می شود.
به همین دلیل است که در SEOmonitor یک راه حل پیش بینی ایجاد کرده ایم که به طور کامل با داده های رتبه بندی روزانه ما، داده های جستجو (حجم جستجو، فصلی و روندهای سال به سال) ادغام شده و دارای یک الگوریتم شفاف است – بنابراین می دانید چه چیزی باعث می شود مورد تجاری شما قابل اعتماد است و می توانید آن را توضیح دهید، به خصوص زمانی که همه چیز نامطمئن باشد.
اگر می خواهید اعتماد ایجاد کنید و ارزش تجاری کار سئوی خود را ثابت کنید، به ما بپیوندید.