4 مرحله آسان برای دیدن اینکه چگونه AIO گوگل بر سئوی شما تاثیر می گذارد


SE Ranking از این پست حمایت کرد. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.

آیا نمی دانید هوش مصنوعی چگونه بر ترافیک شما تأثیر می گذارد؟

آیا می خواهید نحوه ورود به نمای کلی هوش مصنوعی را در بالای SERP ها بیاموزید؟

آیا روزهایی را که می‌توانید به عنوان بهترین نتیجه در SERP ظاهر شوید، از دست می‌دهید؟

این امکان وجود دارد که با یادگیری نحوه تنظیم وب سایت خود با هوش مصنوعی، آن روزهای شکوه سئو را دوباره زنده کنید.

AIO در سئو چیست؟

AI Overviews یا AIOs یکی از جدیدترین ویژگی‌های جستجوی Google است که به SERP ها خوشایند است.

مرورهای هوش مصنوعی پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی و خلاصه موضوعات را در اختیار کاربران قرار می دهد و آنها در حال افزایش هستند. گوگل آن را به عنوان یک آزمایش در می 2023 راه اندازی کرد و از آن زمان به بعد جستجوی سنتی را تغییر داد تا دوره جدیدی از SEO را آغاز کند.

اکنون تمرکز سئو بر روی بهینه سازی وب سایت ها برای بررسی اجمالی هوش مصنوعی است.

طبق مطالعات SE Ranking، این ویژگی اغلب برای مشاهده می شود طولانی تر، عمدتاً پرس و جوهای اطلاعاتی. این پرس و جوها هستند رایج در سوله ها مانند روابط، غذا و نوشیدنی، تجارت و موارد دیگر. در حالی که AI Overviews در ابتدا فقط در ایالات متحده در دسترس بود، اخیراً در دسترس بوده است به شش کشور گسترش یافت، جایی که آنها اکنون می توانند موقعیت های برتر در نتایج جستجو را داشته باشند.

بدون شک، این تنها آغاز ظهور مرورهای هوش مصنوعی است. برای اینکه در سئو پیشتاز بمانید، همین الان شروع به ردیابی تاثیر AIOها بر روی سایت خود کنید. بیایید ببینیم که چگونه این کار را سریع و آسان انجام دهیم!

مرحله 1. دریابید که کدام کلمات کلیدی هدف، AIO ها را فعال می کنند

با پیدا کردن اینکه کدام یک از کلمات کلیدی شما باعث ایجاد AIO می شود و برای کدام یک می توانید محتوای خود را بهینه کنید، شروع کنید.

این به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری را از طریق جستجوی جدید جذب کنید.

انجام این کار به صورت دستی می تواند زمان زیادی را ببرد، به خصوص اگر پروژه بزرگی با هزاران کلمه کلیدی دارید.

برای خودکار کردن این فرآیند، استفاده کنید ابزار تحقیق رقابتی رتبه بندی SE. این ابزار شامل 22 میلیون کلمه کلیدی فعال AIO در منطقه ایالات متحده و 2.2 میلیون در منطقه انگلستان است.

  1. برو به تحقیق در مورد ترافیک ارگانیک بخش
  2. فیلتر کردن کلمات کلیدی بر اساس مروری بر هوش مصنوعی ویژگی، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.
  3. جدول اکنون فقط کلیدواژه هایی را نشان می دهد که AIO ها را فعال می کنند.
  4. کل لیست را صادر کنید.

نکته حرفه ای:

هدف، حجم جستجو، موقعیت و دشواری همه کلمات کلیدی فعال AIO را کاوش کنید. این به شما کمک می کند تا بهینه سازی محتوا را برای AIO ها در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی احتمالاً ترافیک بسیار کمی را به ارمغان می آورد، خیلی روی نظارت و بهینه سازی محتوای اطراف آن تمرکز نکنید.

مرحله 2. کلمات کلیدی را به یک ردیاب هوش مصنوعی اضافه کنید تا آنها را نظارت کنید

گام بعدی ساده کردن نحوه نظارت بر حضور خود در AIO است. ردیابی هر کلمه کلیدی به صورت دستی دشوار و وقت گیر است، بنابراین داشتن یک ابزار خودکار ضروری است.

پیشنهاد ما استفاده از دستی است ردیاب هوش مصنوعی زیرا به شما امکان می دهد تا 1500 کلمه کلیدی را اضافه و نظارت کنید.

ردیاب هوش مصنوعی در طول دوره در دسترس همه کاربران است آزمایش 14 روزه رتبه بندی SE. برای پیشی گرفتن از رقبا و افزایش ترافیک، به این ابزار و مجموعه کامل سئوی ما دسترسی داشته باشید.

برای شروع:

  1. ایجاد یک پروژه در رتبه بندی SE.
  2. تمام کلمات کلیدی صادر شده در مرحله قبل را اضافه کنید.
  3. به ابزار AI Tracker بروید.
  4. کلیک کنید کلمات کلیدی را انتخاب کنید
  5. مواردی را برای ردیابی مرورهای هوش مصنوعی انتخاب کنید.

هنگامی که کلمات کلیدی را اضافه کردید، ابزار روزانه موقعیت آنها را در AIO ها بررسی می کند. این امر نظارت بر تغییرات نتایج هوش مصنوعی و حضور شما در آنها را آسان می کند.

مرحله 3. مشاهده سایت خود را در AIO ها بررسی کنید

البته، بسیاری از متخصصان سئو بیشتر نگران این هستند که آیا سایت آنها در فهرست منابع AI Overviews گنجانده شده است یا خیر.

استفاده از را در نظر بگیرید حضور نمای کلی هوش مصنوعی نمودار در ردیاب هوش مصنوعی رتبه بندی SE تا وضعیت را به وضوح درک کنید و ببینید سایت شما در AIO چقدر قابل مشاهده است. این ابزار نشان می دهد که چه تعداد از کلمات کلیدی اضافه شده شما باعث فعال شدن AIO شده اند و چه تعداد AIO سایت شما را در فهرست منابع گوگل قرار می دهند.

به جدول زیر نگاه کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد AIO شده اند و کدامیک نه. اگر نماد دارای خط خطی خاکستری باشد، هیچ AIO برای آن کلمه کلیدی وجود ندارد. اگر نماد خاکستری است، AIO وجود دارد، اما سایت شما شامل نمی شود. اگر نماد بنفش باشد، سایت شما در AIO ها نمایش داده می شود.

این اعداد یعنی چه؟ اگر 100 AIO وجود دارد اما سایت شما فقط در 10 تای آنها ظاهر می شود، احتمالاً ترافیک خود را از دست می دهید. هنگامی که AIOها در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، کاربران اغلب برای یافتن سایت شما از کنار آنها عبور نمی‌کنند. این همچنان پابرجاست حتی اگر در نتایج منظم رتبه اول را داشته باشد. تحقیقات اخیر از SE Ranking این را تأیید می کند و بیان می کند که قطعه های برجسته در کنار مرورهای هوش مصنوعی نشان داده می شوند 45.39٪ در آن زمان، در حالی که تبلیغات با AI Overviews خیره کننده ظاهر می شوند 87% از زمان

این داده ها به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که روی کدام کلمات کلیدی تمرکز کنید. سپس می توانید نحوه عملکرد استراتژی جدید AIO خود را در طول زمان پیگیری کنید. اگر برای ورود به قطعه های هوش مصنوعی قدم بردارید، هر نمودار یک منحنی رو به افزایش را نشان می دهد.

اما به یاد داشته باشید: مرورهای هوش مصنوعی دائما در حال تغییر هستند. AIO ها ممکن است یک روز برای یک پرس و جو ظاهر شوند و سپس روز بعد ناپدید شوند. حتی ممکن است یک روز سایت خود را در یک قطعه هوش مصنوعی در بالای صفحه ببینید تا روز بعد کاملاً ناپدید شود. علاوه بر این، گوگل دائماً ظاهر قطعات هوش مصنوعی خود را تغییر می دهد.

زمانی که برای اولین بار منتشر شد، این قطعه به شکل زیر بود:

حالا، به نظر می رسد این است:

در حال حاضر پیوندهای کمتری وجود دارد و گوگل آنها را به سمت راست تغییر داده تا اهمیت کمتری به آنها بدهد. این تضمین می کند که آنها حواس کاربران را از اطلاعات اصلی تولید شده توسط هوش مصنوعی منحرف نمی کنند. مهم است که در صورت بروز تغییرات دیگر، AIO ها را زیر نظر داشته باشید. شما باید بدانید که انتظار چه چیزی را داشته باشید و آیا همچنان در AIOها قابل مشاهده خواهید بود، حتی اگر در آنها گنجانده شده باشید.

در این موارد، ابزار کپی‌های کش شده از هر SERP را که می‌خزد ذخیره می‌کند. این به شما اجازه می دهد تا ببینید که چگونه ظاهر AIO ها در طول زمان تغییر کرده است. شما به راحتی می توانید بررسی کنید که آیا لینک های وب سایت شما به طور برجسته در AIO ها نمایش داده شده اند یا در پشت یک دکمه پنهان شده اند.

مرحله 4. بیاموزید که کدام سایت ها به عنوان منابع AIO بر سایت شما انتخاب می شوند

گام مهم دیگر نظارت بر سایت هایی است که در AIO ظاهر می شوند که سایت شما در آنها وجود ندارد. چرا این مفید است؟ این به شما کمک می کند شکاف های موجود در محتوای خود را شناسایی کنید و به شما امکان می دهد آن را بهینه کنید. این شانس آن را برای گنجاندن در AIO ها افزایش می دهد.

می توانید استفاده کنید همپوشانی ارگانیک-AI نموداری برای بررسی اینکه در حال حاضر چند سایت از 20 سایت برتر در AIO برای کلمات کلیدی شما مشخص شده است.

استفاده کنید رقبای AI SERP بخش برای تجزیه و تحلیل کامل این داده ها. به شما نشان خواهد داد:

  • کدام سایت ها در قطعه هوش مصنوعی گنجانده شده اند
  • 20 نتیجه برتر برای آن کلمه کلیدی چگونه به نظر می رسند

اگر متوجه شدید که قطعه هوش مصنوعی شامل بسیاری از سایت‌های خارج از 20 سایت برتر می‌شود، روی کاری که این سایت‌ها انجام می‌دهند تا توسط گوگل استناد شوند، تمرکز کنید. برعکس، اگر گوگل از 20 سایت برتر برای کلمات کلیدی خاص حمایت می کند، به بهینه سازی سایت خود ادامه دهید. ممکن است در نهایت به اوج برسد و شانس شما را برای برجسته شدن در AIOها بسیار افزایش دهد.

AIO ها نیز ممکن است ناپدید شوند، بنابراین هدف برای رتبه های برتر همیشه یک استراتژی برنده است.

تلاش‌های مرور کلی هوش مصنوعی خود را با رتبه‌بندی SE دنبال کنید

کل دنیای دیجیتال در حال ورود به عصر جدیدی از جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است. آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم، آغاز کار است. در حالی که آینده یک رمز و راز است و تغییرات بیشتری را در خود جای داده است، یک چیز مسلم است: هوش مصنوعی اینجا باقی مانده است، و ما باید با آن کار کنیم.

نظارت بر AIOها بخش اساسی این استراتژی جدید است. تنظیم صحیح این فرآیند بدون شک به شما نتیجه می دهد.

امتحان کنید ردیاب هوش مصنوعی SE Ranking به صورت رایگان به مدت 14 روز با اشتراک آزمایشی تا استراتژی سئوی خود را تقویت کند!

این مقاله توسط SE Ranking حمایت شده است و دیدگاه های ارائه شده در اینجا دیدگاه حامی را نشان می دهد.

برای شروع بهینه سازی وب سایت خود آماده اید؟ برای رتبه بندی SE ثبت نام کنید و داده هایی را که برای ارائه تجربیات عالی به کاربر نیاز دارید، دریافت کنید.


اعتبار تصویر

تصویر ویژه: تصویر بر اساس رتبه بندی SE. با اجازه استفاده شده



منبع

مطالب مرتبط