4 چارچوب سئو کارآمد برای مدیریت مشتریان
چارچوب 1: به دست آوردن کنترل با حمایت از تمرکز و ثبات در میان هر برند/ترکیب بازار
شما باید روی تمام سطوح کنترل داشته باشید:
- سطح برند: برنامه ریزی برای برجسته کردن همه فرصت های مشترک در سراسر بازار برای اطلاع رسانی استراتژی های برند مرکزی و اولویت بندی.
- سطح بازار: با به حداقل رساندن آدم خواری بین مخاطبان، هدف نشان دادن عملکرد دسته بندی خاص و درک اینکه کجا می توان عملکرد را به حداکثر رساند.
- نمای مرکزی کامل در ترکیبات مارک/بازار: برای نشان دادن بینش در سطح کلان هماهنگ کنید که به هدایت کلی مشتری کمک می کند و از تصمیم گیری در مورد بودجه بندی و اولویت بندی حمایت می کند.
این سطوح باید در گزارشات منعکس شوند، زیرا برای توسعه هر چارچوب عملیاتی سئو جهانی بسیار مهم هستند.
«در مرحله راهاندازی، داشبوردهای ماهانه با دادههای عملکرد خودکار از کنسول جستجوی Google و SEOmonitor ایجاد کردهایم که بهعنوان ایمیلهایی با اطلاعات بینش به مشتریان مرکزی و بازارهای محلی تحویل داده میشوند. SEOmonitor یکپارچه سازی دسترسی نامحدود API و همچنین اتصال دهنده های Data Studio را برای تمام داده های حیاتی کمپین های SEO شما تسهیل می کند. از آنجایی که 80 درصد از خروجی های گزارش ما مبتنی بر Data Studio است، این ادغام از ابتدا بسیار مهم بود.
این گزارشها شامل بررسی کلمات کلیدی در دفاعها و فتحها، برجسته کردن تغییرات کلیدی در عملکرد و مواردی است که بهینهسازی یا بازبینی اضافی باید در نظر گرفته شود یا اقدام شود.
“شما هم چنین باید به استفاده از اتوماسیون فکر کنید برای مقیاس بندی کار بسیار کار فشرده به طور موثرتر.
برای تقسیمبندی و خوشهبندی کلمات کلیدی، ما از عملکرد گروهبندی هوشمند SEOmonitor استفاده کامل کردهایم، که به شما امکان میدهد فهرستهای کلیدواژه را بر اساس انواع ترکیبها و فیلترهای متریک به طور خودکار سازماندهی کنید. این گروههای هوشمند دائماً بر اساس آن فیلترها تازهسازی و بهروزرسانی میشوند، بنابراین شما هستید همیشه با تغییرات و بینش های هدفمند به روز“
چارچوب 2: انعطاف پذیری کمپین SEO را حفظ کنید تا به تفاوت های ظریف بازار محلی که در آن مخاطبان رفتار متفاوتی دارند، توجه کنید.
درست است که یک رویکرد استاندارد به سئو به شما کمک میکند تا در مورد مسائل و فرصتهای رایج عمل کنید و در عین حال، بخش عمدهای از کارهای فنی سئوی خود را افزایش دهید.
اما این را نمی توان انکار کرد برخی از بازارها تصویری بسیار متفاوت از بازارهای دیگر نشان خواهند داد از نظر دید فعلی، محتوای سایت و آگاهی از برند.
شما نیاز دارید از طریق دادههای جستجوی محلی و سیگنالهای هدف، از این تفاوتها استفاده کنید در جریان کار محتوای شما و استراتژی کلی SEO یکپارچه شده است.
رالوکا توضیح میدهد: «این به ما امکان میدهد تا اقدامات سئو را در مقیاس متمرکز کنیم، در حالی که خروجیها را با تفاوتهای ظریف محلی، شرایط بازار و فرصتهای موجود تنظیم میکنیم».
با این رویکرد، شما باید یک درک عمیق تر از فرصت موجود در همه بازارها در رابطه با تقاضا و رقابت بنابراین، شما قادر خواهید بود بازارها را اولویت بندی کنید و کار را در سطح منطقه ای متمرکز کنید تا اطمینان حاصل کنید که این بازارها در حین طراحی استراتژی کلی به سمت رشد تجمعی، میزان حمایت مناسب را دریافت می کنند.
«ارائه یک برنامه سئو در بین برندها و بازارهای بسیاری در یک مشتری به معنای کار با مجموعه عظیمی از داده های جستجو است که باید به مؤثرترین روش مدیریت شوند. این به معنای صرفه جویی در زمان و اطمینان از پیروی از یک رویکرد استاندارد برای کار است.
سیستم گروهبندی کلمات کلیدی SEOmonitor در هنگام راهاندازی کمپینها در مشتریان چند بازاری، هم انعطافپذیر است و هم استفاده از آن آسان است. همچنین، با ویژگی چندمکانی، این ابزار امکان ردیابی کلمات کلیدی را برای مکانهای مختلف در کمپین یک مشتری فراهم میکند.
داشتن زیرساخت فنی مناسب برای پشتیبانی از این سطح از پیچیدگی مهم است.
چارچوب 3: ادغام بهتر تلاش های رسانه ای برای اتخاذ رویکردی یکپارچه برای جستجوی جهانی
Raluca گفت: “در شرایط فعلی که مصرف کنندگان تمایزی بین جستجوی پولی و ارگانیک نمی بینند، ما به دنبال توسعه SEO و PPC در تمام کانال های رسانه ای هستیم و تجربه را برای حمایت از فعالیت ها و کمپین های در حال انجام و افزایش سرنخ ها و فروش افزایش می دهیم.” برجسته می کند.
یک چارچوب یکپارچه یک جستجو به شما امکان می دهد ارزیابی کنید:
- شرایطی که نیازی به پیشنهاد دادن ندارید زیرا از نظر ارگانیک رتبه خوبی دارید.
- پس انداز و فرصت دسترسی افزایشی از جستجوی پولی.
- توانایی سرمایهگذاری مجدد بودجه PPC «هدر رفته» تاریخی بر روی کلمات کلیدی دنبالهدار طولانیتر برای افزایش حجم، که توسط Search Ads 360 پشتیبانی میشود.
- جایی که می توانید سفر کاربر را بهبود بخشید تا ترافیک کارآمدتر شود.
آنچه رالوکا و تیمش برای استفاده حداکثری از چارچوب تک جستجو انجام دادند در اینجا آمده است:
«تستهای اولیه One Search ما متکی به توقف هزینههای PPC در بین کلمات کلیدی با دید ثابت موقعیت 1 و حداقل/بدون رقابت PPC بود.
نتایج فوق العاده بوده است: ما توانسته ایم بهبود 2 برابری در CTR با حداقل افزایش در CPC. این رویکرد جستجوی یکپارچه به ما اجازه میدهد تا نتایج را با بهرهوری بهتر از نظر منابع به حداکثر برسانیم. به علاوه، ما میتوانیم در فضای جستجوی سئو و پولی رقابتیتر شویم که منجر به افزایش بازدیدها و تبدیلها در همه سایتها میشود و ارزش یک رویکرد یکپارچه برای جستجو را زمانی که هر دو کانال توسط یک آژانس مدیریت میشوند، نشان دهیم.»
چارچوب 4: رشد و معیار همه بازارهای هدف به سمت یک هدف مشترک با توسعه نقشههای راه بلوغ جستجو
نقشههای راه بلوغ جستجو در بازارها به شما امکان میدهد ارزیابی کنید:
- چگونه عملکرد از یک بازار هدف به بازار دیگر متفاوت است.
- سطح بلوغ فعلی هر بازار وقتی به جنبههای حیاتی عملکرد SEO مانند محتوا، فنی، گزارشدهی، یکپارچهسازی پولی و اتوماسیون میرسد.
اینجاست که یک معیار دید قابل اعتماد به شما کمک میکند یک معیار واقعی ایجاد کنید و «املاک و مستغلات» آنلاین را در بازارها ارزیابی کنید:
«متریک دید SEOmonitor به ما کمک کرد تا یک چارچوب اندازهگیری قوی ایجاد کنیم که نقشههای راه بلوغ را مشخص کرده است. معیار دید به ویژه در این موارد مفید است درک دید ارگانیک فعلی وب سایت مشتری در همه مارک ها و بازارها بنابراین می توانید آن را با اهداف تعیین شده و شاخص های کلیدی عملکرد در تلفن همراه و دسکتاپ محک بزنید. این به نوبه خود ما را قادر می سازد تا درک عمیقی از فرصت موجود در هر بازار ایجاد کنیم. با این تحلیل عمیق، میتوانیم بازارها را اولویت بندی کنیم و با تلاش و منابع مناسب بر سطح منطقه تمرکز کنیم.»
این 4 چارچوب جهانی سئو را با SEOmonitor به راحتی پیاده سازی کنید
هنگامی که سئو را برای مشتریان چند مارکی و چند بازاری مدیریت می کنید، طراحی چارچوب های موثری که هم از بینش استراتژیک شما و هم از زیرساخت های فناوری در دست استفاده می کند بسیار مهم است:
- شما به دید کامل هم در سطح بازار و هم در بین بازارها (سطح کلان) نیاز دارید.
- شما باید درک عمیقی از هر بازار، هر مخاطب و نحوه نگاه کلی تلاشهای سئو داشته باشید.
- شما باید از ابزارهای سئو و اتوماسیون استفاده کنید، به علاوه بیشترین تأثیر را در عین کارآمد بودن منابع ایجاد کنید.
- شما باید معیارها، فرآیندها و شیوه های استاندارد شده ای را در سراسر صفحه داشته باشید و در عین حال تفاوت ها را کنترل کنید.
همانطور که Tudose و تیم او در Performics نشان داده اند، شما باید از همان ابتدا اهداف و چارچوب های کاری واضح طراحی کنید، در حالی که به اندازه کافی انعطاف پذیر باشید تا تغییرات را در نظر بگیرید.
چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است اشتباه پیش برود، از مسائل آدمخواری گرفته تا الگوهای مخالف کاربر، بنابراین شما باید همیشه کنترل داشته باشید.
ما SEOmonitor را طراحی کردهایم تا بتوانید کمپینهای سئو را در مقیاس مدیریت کنید در حالی که دادههای تازه در اختیار دارید – با رتبه های روزانه برای موبایل و دسکتاپ به صورت استاندارد. ما معتقدیم که داشتن سطح مناسبی از جزئیات مهم است تا بتوانید سریعتر تصمیم بگیرید.
به علاوه، با SEOmonitor شما مالک تمام داده های کمپین خود هستید. به همین دلیل است که می گیرید دسترسی نامحدود به API، صادرات، و ادغام با Google Sheets و Data Studio.
ما می دانیم که پیگیری همه تغییرات، به ویژه با مجموعه داده های بزرگ، به همان اندازه مهم است و مشتریان گزارش های ماهانه قانع کننده با KPI های ردیابی شده خاص را می خواهند.
به ما و صدها آژانس بازاریابی دیجیتال در تلاش ما برای ایجاد شفافیت و مسئولیت پذیری بیشتر در صنعت سئو بپیوندید. و مقیاس کارآمد.