5 بینش SEO در مورد لینک های خروجی


خروجی به طور سنتی به عنوان یک عامل مرتبط با رتبه بندی یا ارتباط در نظر گرفته می شد، اما اکنون که موتورهای جستجو از هوش مصنوعی برای تشخیص هرزنامه و فرآیند رتبه بندی استفاده می کنند، این ایده ها قدیمی شده اند. زمان آن رسیده است که روش های جدیدی را برای تفکر در مورد پیوندهای خروجی در نظر بگیرید.

1. یک صفحه درباره چندین موضوع فرعی است

یکی از چیزهایی که مردم نگران آن هستند این است که آیا پیوند دادن به صفحاتی که به طور خاص در مورد آن چیزی نیست که کل صفحه در مورد آن است، عمل خوبی است یا خیر. نکته مهم‌تری که باید به آن فکر کنید این است که اگر جمله یا پاراگراف از یک پیوند خروجی نامربوط پشتیبانی می‌کند، مشکل بزرگ‌تر این است که کل پاراگراف خارج از موضوع است و باید حذف شود. هر پیوند خروجی باید مرتبط با زمینه ای باشد که از آن منشأ می گیرد و هر زمینه باید با بافت کلی کل صفحه مرتبط باشد.

یک صفحه وب به ندرت درباره یک موضوع است. معمولاً در مورد یک موضوع و موضوعات فرعی مرتبط است، هر آنچه برای کاربر منطقی باشد.

  • هرگز از لینک خارج نشوید زیرا فکر می کنید این باعث می شود صفحه با موضوع یا موضوع فرعی مرتبط تر شود.
  • اگر در متن منطقی است، همیشه پیوند دهید.
  • اگر محتوا می گوید که تحقیقات X، Y و Z را ثابت می کند، منطقی است که به صفحه ای در مورد آن تحقیق پیوند داده شود تا کاربر بداند این یک واقعیت است.

صفحه ای که به صفحات دیگری که در موضوعات فرعی مرتبط هستند پیوند داده شود، خوب است.

2. ارتباط همیشه در مورد کلمات کلیدی نیست

در زمینه پیوندهای خروجی، می توان گفت که ارتباط مربوط به این است که یک کلمه، جمله، پاراگراف یا صفحه وب تا چه حد با هر چیزی که به آن پیوند داده می شود مرتبط است.

یک تعریف به‌روزتر از ارتباط این است که پیوند با نیازها یا انتظارات خواننده دقیقاً در لحظه‌ای که پیوند خروجی می‌تواند آن نیازها یا انتظارات را برآورده کند، چقدر نزدیک است.

3. لینک های خروجی ضعیف ممکن است بر کیفیت سایت تأثیر بگذارد

لینک دادن به سایت های با کیفیت پایین می تواند باعث شود که گوگل سایت لینک دهنده را نیز بی کیفیت در نظر بگیرد. لینک های یک سایت ممکن است بر کیفیت سایت تأثیر بگذارد. اما سایت بی کیفیت چیست؟

بررسی کنید که آیا سایت برای موتورهای جستجو ایجاد شده است یا خیر

جدیدترین تعریف سایت با کیفیت پایین، تعریفی است که برای رتبه بندی موتورهای جستجو ایجاد شده است. این می‌تواند یک سایت وابسته باشد که برای رتبه‌بندی عبارات کلیدی خاص بدون هیچ‌گونه تخصص ایجاد شده است، یا هر چیزی جدید یا منحصر به فرد برای افزودن به آنچه قبلاً برای موضوع رتبه‌بندی شده است.

نشانه‌های معمول سایت ایجاد شده برای رتبه‌بندی عبارتند از محتوای متمرکز بر کلمه کلیدی (به جای محتوای متمرکز بر خواننده)، عناوین متمرکز بر کلمه کلیدی، عناوین متمرکز بر کلمه کلیدی، و تقریباً همه صفحات در مورد کلمات کلیدی با بالاترین سطح حجم جستجو هستند و سرفصل‌ها کاملاً مطابقت دارند. برای مردم همچنین عباراتی را می پرسند، این نوع چیزها.

به نوعی، قضاوت در مورد اینکه یک سایت برای موتورهای جستجو ایجاد شده است نیز می تواند یکی از آن دسته از قضاوت هایی باشد که «وقتی آن را می بینید، آن را می شناسید».

4. بررسی کیفیت همه پیوندهای خروجی

یکی از راه‌های ارزیابی سایتی که می‌خواهید به آن پیوند دهید، نگاهی به سایت‌هایی است که می‌خواهید به آن پیوند دهید آنها در حال پیوند هستند. اگر به نظر می رسد که آنها درگیر فروش لینک هستند، من کل سایت را مسموم می دانم.

فروشندگان لینک به راحتی قابل تشخیص هستند. آنها معمولا به سه صفحه لینک می دهند، دو تا از آنها به وب سایت های معتبر و یکی از آنها سایتی با کیفیت پایین است که هیچ فرد عاقلی به آن لینک نمی دهد. بله، تشخیص آن به همین سادگی است و بله، آنها ساده لوح هستند که می توانند با پیوند دادن به دو سایت معتبر، فروش لینک خود را پنهان کنند.

تصویر زیر الگوهای پیوند سایت های اسپم و سایت های عادی را نشان می دهد. سایت های اسپم تمایل دارند به سایت های اسپم دیگر لینک دهند و به سایت های معتبر یک سایت معتبر هرگز به یک سایت اسپم لینک نمی دهد (مگر اینکه توسط یک سازنده لینک فریب خورده باشد). این بینشی است که در یک مقاله تحقیقاتی در مورد تشخیص هرزنامه لینک کشف شده است که به جهت پیوندها نگاه می کرد.

مثال نموداری که نشان می دهد چگونه پیوندهای هرزنامه تمایل به تشکیل جوامعی خارج از جوامع پیوندی صفحات عادی دارند.پیوندهای هرزنامه و پیوندهای معمولی با الگوهای پیوندی خود جوامعی را تشکیل می دهند. در حالی که صفحات هرزنامه ممکن است به صفحات عادی پیوند داشته باشند، صفحات عادی به ندرت به صفحات اسپم پیوند می دهند. این یک نقشه از اینترنت ایجاد می کند که یافتن الگوهای پیوند بین صفحات عادی را آسان تر می کند، در حالی که پیوندهای هرزنامه را رد می کند.

اگر سایت‌هایی که پیوند می‌دهید دارای لینک‌های خروجی اسپم هستند، شاید بهتر باشد در پیوند دادن به آن سایت‌ها تجدید نظر کنید.

نکته اینجاست که سایت های بی کیفیت به سایت های معمولی لینک می دهند. و سایت های معمولی تمایلی به لینک دادن به سایت های با کیفیت پایین ندارند.

اگر سایتی که مدیریت می‌کنید یک سایت معمولی است، روی کیفیت سایت‌هایی که به آنها لینک می‌دهید تمرکز کنید. کیفیت محتوا مهم است. اما درک اینکه سایت دیگر به چه کسانی لینک می دهد و با چه نوع سایت هایی درگیر است نیز همینطور است.

5. پیوند به سایت های .Edu و .Gov هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند

پیوند دادن به صفحات .edu و .gov تا زمانی که نیازهای اطلاعاتی خواننده را در لحظه ای که با پیوند مواجه می شود برآورده کند، خوب است.

برخی افراد معتقدند که پیوند دادن به صفحات .gov و .edu به رتبه بندی کمک می کند. این ایده از اوایل دهه 2000 وجود داشته است.

  • کارمندان گوگل به طور مداوم این ایده را که صفحات .gov و .edu دارای مزایای رتبه بندی ویژه هستند، رد کرده اند.
  • هیچ پتنت یا تحقیقی وجود ندارد که به طور صریح یا ضمنی بگوید سایت هایی با لینک از سایت های .edu و .gov با کیفیت بالاتری در نظر گرفته می شوند.
  • کل ایده یک حدس محض است.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/eamesBot



منبع

مطالب مرتبط