5 درس برای محتوای طاقچه
در طیف بزرگ صنایع هیجان انگیز، پورتال های املاک و مستغلات جایی در میانه بین مواد بسته بندی و رام کردن شیر قرار دارند.
در حالی که بیشتر مردم از مرور ویژگیهای آنها لذت میبرند، منصفانه است که بگوییم همه از مطالعه نتایج مالی خود یا اینکه رئیس جدید بازاریابی آنها چه کسی است، لذت نمیبرند.
داستانهایی که من درباره شرکتهای پورتال املاک و مستغلات برای OnlineMarketplaces.com مینویسم مطمئناً در آن زمان باطنی هستند، یا حداقل آنها را میتوان در جایگاه ویژه در نظر گرفت – مخاطبان محدود اما با ارزشی برای این چیزها وجود دارد.
فقط به این دلیل که موضوع برای همه نیست، به این معنی نیست که نوشته باید باشد.
و فقط به این دلیل که در حال حاضر خوانندگان وفاداری دارید به این معنی نیست که نباید سعی کنید مخاطبانی را که از موتورهای جستجو به دست می آورید افزایش دهید.
اینها چند درس هستند که برای جذابتر کردن چیزها در دو سال و نیم از تولید محتوا برای یک صنعت خاص یاد گرفتهام.
تخصص از داده ها می آید، نه کلمات بزرگ
چشم دوختن برای همه داده های دوست داشتنی ارزشش را داشت.
من شخصاً درصد بالایی از مخاطبانم را در یک زمان می شناسم یا با آنها تعامل داشته ام، پس چرا لحن من هنگام نوشتن برای آنها غیرشخصی و سفت باشد؟
اغلب اوقات، با مطبوعات صنعتی مواجه می شوم که مانند پایان نامه کارشناسی خوانده می شوند.
از سوی دیگر، من در مورد صنعتی می نویسم که در آن برخی از شرکت ها به عنوان “گوریل های 500 پوندی” توصیف می شوند و در آن رکود بازار می تواند من را به استفاده از کلمه “تریلیون” در کنار کلمه “دلار” بکشاند.
اعداد و نقل قول هایی که محتوای شما نیاز دارد در جایی وجود دارد.
خوانندگان شما و موتورهای جستجو از شما قدردانی خواهند کرد که وقت خود را برای جستجو در اینترنت برای یافتن و ارائه آنها بدون کلمات بزرگ بی مورد صرف می کنید.
در ابتدای امسال، در پایان هر روز دو ساعت را صرف یافتن معیارهای مالی و عملیاتی برای تمام شرکتهای پورتال املاک و مستغلات عمومی در سراسر جهان در چهار سال گذشته کردم.
کار فوقالعاده خستهکنندهای، بدون شک، اما مجموعهای از دادههای منحصربهفرد است که به من اجازه میدهد بهعنوان فردی که هنوز نسبتاً در یک صنعت با ارزش جدید نسبتاً جدید است، تخصص خود را نشان دهم.
مزایای سئو از ترکیب دادههای «نیاز به دانستن، یافتن سخت» با لحن کمتر رسمی:
- این به شما امکان می دهد تخصص خود را نشان دهید، به خصوص اگر تازه وارد این طاقچه هستید.
- مخاطب قرار دادن غیررسمی خوانندگان می تواند به ایجاد جامعه و تکرار تعامل کمک کند، به خصوص اگر با یک خبرنامه شخصی همراه باشد.
- جمع آوری آمار اولین گام برای ساختن نمودارها و تصاویر است.
از اعداد در یک پاراگراف اجتناب کنید. همه چیز درباره ویژوال است
اگر برای به دست آوردن دادههای «نیاز به دانستن، یافتن سخت» وقت گذاشتهاید، آن را با نوشتن اعداد در یک پاراگراف هدر ندهید.
وقتی مجبور بودم اخبار صنعت را در شغل قبلی بخوانم، اعداد موجود در یک پاراگراف را نادیده گرفتم.
یکی از بزرگترین (و با تأمل، آشکارترین) درسهای دو سال و نیم گذشته من که به مردم درباره عملکرد پورتال املاک گفتهام این است: هیچ کس دیگری هم این کار را نمیکند.
این فقط به چیزهای ناخودآگاه و مغز مارمولک مربوط به این نیست که انسان ها ترجیح می دهند به تصاویر نگاه کنند تا متن – نمودارها به خوانندگان کمک می کنند تا اعداد را فوراً زمینه سازی کنند و نرخ تعامل را افزایش دهند.
-
اگر حوصله ساختن یک گرافیک را ندارید، شاید اعداد ارزش گنجاندن آن را نداشته باشند.
ما دریافتیم که مقالات ما با حداقل یک نمودار نسبت به مقالاتی که فقط متن ساده هستند، 34 درصد طول جلسه بهتری دارند.
ممکن است زمان بیشتری طول بکشد و به معنای یادگیری استفاده از فتوشاپ باشد، اما استفاده از داده ها در برخی از تصاویر با کیفیت خوب با انتساب alt مناسب به موتورهای جستجو کمک زیادی می کند. این می تواند تفاوت بین پیوند آبی شماره 2 و قطعه برجسته باشد.
مزایای SEO از صرف زمان برای ساخت نمودارها و منابع بصری:
- کاربران اگر مقداری آب نبات چشم داشته باشند در صفحه شما خواهند ماند.
- اگر به آنها عناوین مرتبط و انتساب Alt بدهید، گوگل نمودارها و تصاویر شما را فهرست می کند و شاهد افزایش ترافیک از جستجوی تصویر گوگل خواهید بود.
کلمه هشدار اینجاست. ما از افزونه ای استفاده کردیم که تمام نمودارهای ما را با استفاده از جاوا اسکریپت رندر می کرد. این بدان معناست که گوگل آنها را به عنوان تصویر فهرست نمی کند و آنها سرعت صفحات ما را کاهش می دهند.
پلاگین های زیادی وجود دارد که نمودارهای زیبایی را ایجاد می کنند. ممکن است بخواهید از یکی برای ساختن نمودارها در انتهای پشتی استفاده کنید و سپس از یک تصویر اسکرین شات در قسمت جلویی استفاده کنید.
نظرات باعث ایجاد محتوای زنده می شود و می تواند منجر به پیوند شود
سازندگان خوب زیاد می خوانند و آنچه را که آنها را درگیر می کند تکرار می کنند.
سعی میکنم خارج از صنعتم چیزهای زیادی بخوانم و هیئت مدیرهای داشته باشم که در آن هر محتوای ویژهای را که از آن لذت میبرم نگهداری کنم. اکثر مقالات در آن هیئت یک طرف را می گیرند و از چیزی حمایت می کنند.
همیشه، بیان ظریف یک نویسنده از نظر خود، کپی جذابتری را ایجاد میکند.
به عنوان مثال، رئیس من نظرات زیادی در مورد جایگاه ما دارد.
من یکی از مکالماتمان را ضبط کردم و آن را در یوتیوب قرار دادم – بازخورد زیادی ایجاد کرد و منجر به یک مصاحبه مخالف با یک صنعت قابل توجه دیگر شد.
اگر نظر شما ساختگی باشد، با هدف فروش چیزی باشد، و در سرتاسر کارتان تداوم نداشته باشد، ممکن است مزاحم نباشید.
من تابلوی دیگری به نام “چگونه ننویسیم” دارم.
از ده ورودی اول، پنج مورد برای بیان این عقیده بینظیر مبنی بر اینکه «PropTech آینده صنعت املاک است» در آنجا قرار داده شده است – نظری که احتمالاً با هدف فروش چیزی است.
شاید بخواهید برابری بیشتری را در جایگاه خود مشاهده کنید. شاید بخواهید شاهد پذیرش سریعتر فناوری باشید، یا مانند برخی از افراد در جایگاه من، شدیداً ضد انحصار هستید.
موضع شما هر چه که باشد، آن را به طور مداوم، با دقت و ترجیحاً با طنز بیان کنید، تا افرادی را خواهید داشت که از شما می خواهند آن را در وبلاگ، پادکست یا رسانه های اجتماعی خود تکرار کنید.
فواید سئوی استفاده از محتوای خاص خود با برخی نظرات ظریف:
- وقتی نظرات به طور مداوم و مناسب بیان شود، می تواند به فرصت های همکاری محتوا منجر شود.
- نظرات محتوای شما را زنده می کند، جامعه ایجاد می کند و تعامل را افزایش می دهد.
نکته حرفه ای: ترفند اینجا دانستن زمان و مکان برای پاشیدن نظر است. اجازه ندهید نظرات شما انتشارات شما را مشخص کند!
سوابق دقیقی از خروجی خود نگه دارید، آن را تجزیه و تحلیل کنید، آن را تنظیم کنید و تکرار کنید
دادههایی که طی دو سال و نیم گذشته از سایت خود جمعآوری کردهام نشان میدهد که وقتی نوبت به انواع مقالات خبری میشود، رابطه تقریبا معکوس بین ترافیک Google و میزان تمایل شرکتها وجود دارد. آنها را بنویس
داستانهای مربوط به M&A خوب هستند، همانطور که هر داستانی درباره اضافه کاری یا جنجال انجام میدهد. داستانهای مبتنی بر بیانیههای مطبوعاتی مستقیم شرکت در مورد یک محصول یا مشارکت جدید، عملکرد ضعیفی دارند.
همه اخبار یکسان خلق نمی شوند. تعداد کلمات، دسته بندی، روز هفته، تعداد تصاویر، شرکت های ذکر شده، جایی که آن را به اشتراک گذاشته اید، چه کسی آن را تقویت کرده است – همه داده هایی است که باید ضبط و تجزیه و تحلیل کنید.
ممکن است وقتی از فریلنسرهایی که با آنها کار میکنم نالههای زیادی دریافت کنم، اما این دادهها به من میگوید چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی جواب نمیدهد.
مزایای سئو از نگهداری سوابق دقیق از خروجی محتوای شما:
- GA (Google Analytics) عالی است، اما چیزهای زیادی وجود دارد که نمی تواند به شما بگوید.
- هرچه اطلاعات بیشتری در مورد محتوای خود داشته باشید، سریعتر می توانید یک حلقه بازخورد ایجاد کنید که دقیقاً به شما می گوید Google سایت شما را در چه مواردی معتبر می داند.
محتوای طولانی تر و عمیق تر ارزش تلاش را دارد
بیش از 90 درصد محتوا از گوگل ترافیک صفر دریافت می کند. یعنی برای اکثر مردم، درصد کمی از محتوای آنها بخش بزرگی از کارهای سنگین را انجام می دهد.
آمار ثابت می کند! تقریباً 75 درصد از بازدیدهای صفحه ما در طی دو سال و نیم گذشته از 25 مقاله برتر بوده است، به این معنی که در ابتدا زمان زیادی را برای نوشتن اخباری که افراد کمی میخوانند تلف کردم.
درسی که در اینجا وجود دارد این است که اگر یک صنعت خاص را پوشش دهید، به طور خودکار در بین 1٪ افرادی قرار می گیرید که بیشتر به این چیزها اهمیت می دهند. اگر شما به عنوان یک درصد، چیزی کسل کننده می یابید، تقریباً مطمئناً کسل کننده است و ارزش وقت گذاشتن برای نوشتن را ندارد.
دو سال پیش، وقتی افراد روابط عمومی با بیانیههای مطبوعاتی به سراغ من آمدند، سپاسگزار بودم، به این معنی که نیازی به جستجوی اخبار نداشتم. من در حال حاضر در مورد آنچه که می خواهم بسیار دقیق تر هستم و برای نوشتن وقت خود را به زحمت نمی اندازم.
برو و در عوض در مورد چیز جالب تحقیق کن.
زمانی را صرف ساختن چیزی کنید که بهترین منبع در اینترنت باشد، نه اینکه اولین کسی باشید که در مورد چیزی که افراد بسیار کمی به آن اهمیت میدهند فشار میآورند.
مزایای سئو از تمایل به محتوای طولانی مدت خاص صنعت:
- محتوای طولانیتر احتمالاً توسط Google «مفید» در نظر گرفته میشود.
- مقالات کوتاه کمتر به معنای محتوای کمتری است که باید حفظ کنید و بودجه خزیدن بهینهسازی شده است.
- محتوای طولانی تر به طور دوره ای به روز می شود – یک تاکتیک عالی و کم تلاش.
از ایجاد محتوای عالی برای آن جایگاه خود لذت ببرید!
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: pikselstock/Shutterstock