5 راه اثبات شده برای افزایش رتبه گوگل


از زمانی که گوگل برای اولین بار در سال 1998 آنلاین شد، چیزهای زیادی در سئو تغییر کرده است.

تنها چیزی که تغییر نکرده این است: ترافیک ارگانیک شما مستقیماً با موقعیت های رتبه بندی موتور جستجوی شما مرتبط است.

اگر تعداد زیادی کلمه کلیدی در فهرست گوگل داشته باشید و در بالای نتایج جستجو یا نزدیک به آن ظاهر شوند، ترافیک بی حد و حصری به دنبال خواهد داشت.

برعکس، اگر یک وب سایت عالی دارید، اما در SERP ها قابل مشاهده نیستید، مقدر است که ترافیک جستجوی ارگانیک کمی داشته باشید.

در این پست، من قصد دارم مراحل مورد نیاز برای تقویت SERP های گوگل را شرح دهم. با این حال، می دانم که شما به همان اندازه به دانستن موارد زیر علاقه مند هستید.

چه مدت طول می کشد تا رتبه بندی گوگل بهبود یابد؟

من در اینجا می روم و به شما پاسخ قطعی می دهم، “بستگی دارد.”

در حالی که من تشخیص می‌دهم که این ناامیدکننده است و به نظر می‌رسد که یک کوپاوت است، این حقیقت است. سئو در خلاء اتفاق نمی افتد و هر موقعیتی مجموعه ای منحصر به فرد از متغیرها را ارائه می دهد.

مهارت، بودجه، سطح رقابت، و نحوه انباشته شدن وب سایت شما همگی می توانند در سرعت حرکت شماره گیری نقش داشته باشند.

بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید آن را به معنای قابل سنجش تر تجزیه کنیم و آنچه را که می توانید انجام دهید تا زودتر اتفاق بیفتد، مرور کنیم.

در طول یک قسمت از AskGooglebot در ژوئن 2021، جان مولر، یکی از نمایندگان جستجوی گوگل، گفت که ممکن است “چند ساعت تا چند هفته” طول بکشد تا Google محتوای جدید یا به روز شده را فهرست کند. او همچنین هشدار داد که فقط به این دلیل که یک صفحه ایندکس می‌شود، به این معنی نیست که فوراً برای هر چیزی رتبه‌بندی می‌شود.

با توجه به تعداد فاکتورهای موجود، نباید انتظار تغییرات سریع در SERP ها را داشت.

مولر در گذشته گفته بود که حتی اگر تغییرات اساسی در طراحی و عملکرد وب سایت خود ایجاد کنید، باز هم ممکن است چند ماه یا حتی یک سال طول بکشد تا تأثیر بگذارد.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید بعد از ارتقای سایت خود بنشینید و منتظر بمانید. وی ایده های خاصی را برای افزایش سرعت نمایه سازی ذکر کرد که عبارتند از:

  • با سرعت بخشیدن به سرور و وب سایت خود از اضافه بار سرور جلوگیری کنید.
  • لینک دادن برجسته به صفحات جدید.
  • اجتناب از استفاده از URL های غیر ضروری، مانند فیلترهای صفحه دسته.
  • استفاده از روش های ارسال کاربر مانند بارگذاری فایل های نقشه سایت و استفاده از ابزار بازرسی URL.

در نهایت، مولر تکرار کرد که بهترین راه برای رتبه بندی، ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که جستجوگرها مفید واقع شوند. به قول او، سایت خود را “فوق العاده” کنید.

چگونه رتبه گوگل خود را بهبود ببخشیم

رسیدن به 10 SERP برتر در کمتر از یک سال نیازمند تلاش زیاد، مهارت و گاهی اوقات شانس است.

و این ما را به موضوع بحث امروز در مورد چگونگی بهبود رتبه گوگل خود می برد.

بنابراین، اگر می خواهید با بردن وب سایت خود به صفحه اول گوگل، فروش و تبدیل را افزایش دهید، در اینجا پنج مرحله وجود دارد که باید انجام دهید.

1. با پایه صدا شروع کنید

ساختار ضعیف وب‌سایت و معماری اطلاعات می‌تواند حتی بهترین کمپین‌های سئو را نابود کند.

اگر ناوبری وب سایت شما برای کاربران و خزیدن گوگل دشوار باشد، احتمالاً رتبه شما آسیب خواهد دید. به Core Web Vitals توجه کنید.

انجام ممیزی فنی سئو

الگوریتم گوگل هزاران سیگنال، به علاوه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را برای تعیین رتبه بندی جستجو ترکیب می کند.

با این حال، توجه به اصول، حتی امروز، به شما برتری نسبت به بسیاری از رقبا می دهد. در اینجا مراحل لازم برای انجام ممیزی SEO آورده شده است.

2. ارائه یک صفحه تجربه عالی

گوگل تجربه صفحه را به عنوان «مجموعه‌ای از سیگنال‌ها تعریف می‌کند که نحوه درک کاربران از تجربه تعامل با یک صفحه وب فراتر از ارزش اطلاعات خالص آن، چه در دستگاه‌های تلفن همراه و چه در دستگاه‌های رومیزی را اندازه‌گیری می‌کند. “

Core Web Vitals

چه یک سایت موبایل یا دسکتاپ باشد، باید به طور مداوم بر سرعت نظارت داشته باشید و به بهبود آن ادامه دهید. به طور خاص، بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)، تاخیر ورودی اول (FID) و تغییر چیدمان تجمعی (CLS).

حجم فایل

برای اندازه فایل، از برنامه ویرایش تصویر مورد علاقه خود استفاده کنید.

قبل از آپلود، می توانید اندازه فایل را با برنامه هایی مانند Optimizilla، Image Recycle و Kraken.io بیشتر بهینه کنید.

در نهایت، همیشه تأیید کنید که ابعاد تصویر با فضای تصویر رزرو شده متناسب است تا ظاهری تمیز و ساختار یافته از صفحه وب زنده شما حفظ شود.

ذخیره مرورگر

هنگامی که یک مرورگر وب یک صفحه را بارگذاری می کند، تعدادی از منابع را بارگیری می کند. کش مرورگر این فایل های منبع را به صورت محلی در رایانه های کاربران ذخیره می کند.

به این ترتیب، وقتی کاربر به یک صفحه جدید هدایت می‌شود، نیازی به بارگذاری مجدد آن منابع نیست.

برای بیشتر افراد، بهترین راه برای فعال کردن کش، افزودن کد به فایل htaccess. میزبان/سرور وب است.

برای وردپرس، افزونه های رایگانی مانند WP SuperCache برای انجام این کار وجود دارد.

مدیریت اسکریپت

قبل از بارگیری تعداد بی‌شماری فایل‌های JS و CSS برای ارتقای سایت خود، مطمئن شوید که به آن افزوده‌های اضافی نیاز دارید زیرا در نهایت باعث کاهش سرعت وب‌سایت شما می‌شوند.

همچنین می‌توانید با حذف کامنت‌ها، فایل‌های خود را کوچک کنید، به‌عنوان مثال، برای حفظ سرعت کارها.

و اگر امکان ادغام چندین اسکریپت در یک فایل وجود دارد، آن را دنبال کنید. به این ترتیب، تنها یک تماس بازیابی با سرور برای بارگیری همه اسکریپت ها وجود خواهد داشت.

در اینجا چند ابزار وجود دارد که می تواند به شما در اندازه گیری و نظارت بر Core Web Vitals کمک کند.

موبایل دوستانه

با تکامل جستجو و شاخص موبایل اول، وب سایت شما باید تست موبایل دوستی را پشت سر بگذارد.

به گفته گوگل «… سیستم‌های خزیدن، نمایه‌سازی و رتبه‌بندی ما معمولاً از نسخه دسکتاپ محتوای یک صفحه استفاده می‌کنند… نمایه‌سازی اول موبایل به این معناست که ما از نسخه تلفن همراه صفحه برای نمایه‌سازی و رتبه‌بندی استفاده می‌کنیم…»

برای جلوگیری از مشکلات رتبه‌بندی موبایل، باید هدف و عملکرد جستجو را دو برابر کنید.

HTTPS

بررسی کنید که آیا اتصال سایت شما ایمن است یا خیر. اگر صفحه از طریق HTTPS ارائه نمی شود، یاد بگیرید که چگونه آن را ایمن کنید.

بدون مطالب بینابینی سرزده

میان‌افزارهای مزاحم، عناصر صفحه‌ای هستند که محتوا را از دید کاربران پنهان می‌کنند، معمولاً با هدف تبلیغ.

3. صفحات خود را برای گوگل بهینه کنید

ناگفته نماند که باید محتوای عالی بنویسید که خوانندگان را درگیر خود نگه دارد تا بتوانند تا پاراگراف آخر بخوانند.

برای جلب سریع آن ها بر مخاطبان هدف خود، با یک مقدمه خلاصه سریع شروع کنید که به خوانندگان می گوید که انتظار دارند در آن پست چه چیزی پیدا کنند.

اکنون، برای اینکه محتوای خود را برای گوگل دوستانه کنید، برخی از بهترین استراتژی هایی که می توانید اجرا کنید عبارتند از:

به گوگل بگویید صفحات شما درباره چه چیزی هستند

این کار را با افزودن داده های ساختار یافته در سراسر سایت خود انجام دهید. به این ترتیب، گوگل می تواند به راحتی بفهمد محتوای شما در مورد چیست.

Schema.org قالبی است که گوگل ترجیح می دهد. انواع طرحواره ها شامل دستور العمل ها، مشاغل، محصولات، نویسندگان و موارد دیگر است.

عناوین خود را کوتاه نگه دارید

جدا از اینکه خوانندگان خود را خاموش می کنند، زیرا دریافت اطلاعات کامل در یک نگاه برای آنها غیرممکن است، عناوین طولانی نیز به تأثیر سئوی کلمات کلیدی شما آسیب می زند.

برای تناسب مناسب با طول SERP، عناوین خود را بین 135 تا 159 کاراکتر نگه دارید. پلاگین های سئو می توانند به شما کمک کنند تا عناوین با کاراکترهای بیش از حد را شناسایی کنید.

عناوین منحصر به فرد و توضیحات متا

اگرچه عناوین و توضیحات متا تأثیر مستقیمی بر رتبه وب سایت شما ندارند، اما در به تصویر کشیدن ارزش محتوای شما از SERP بسیار مهم هستند.

بنابراین، اگر به درستی انجام شوند، می توانند نرخ کلیک شما را افزایش دهند و متعاقباً ترافیک شما را افزایش دهند.

بنابراین، مطمئن شوید که عناوین منحصر به فرد را با توضیحات ساده و جذاب می نویسید که حاوی کلمه کلیدی هدف نیز باشد.

علاوه بر این، همچنین باید بدانید که اگر توضیحات متا منحصر به فرد و واضح خود را با کلمات کلیدی هدف برای صفحات خود ننویسید، گوگل آنها را به صورت خودکار تولید می کند.

بدیهی است که مواردی که به طور خودکار تولید می شوند به اندازه مواردی که به درستی ساخته اید برای سایت شما موثر نیستند. با این حال، باید مراقب باشید که عناوین و توضیحات خود را با کلمات کلیدی پر نکنید.

در متن لنگر داخلی خود مشخص باشید

اگر می خواهید محتوای شما برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کند، مستقیماً به سراغ اصل مطلب بروید.

بسیاری از وب‌سایت‌ها ناآگاهانه از متن‌های مبهم و مبهم برای پیوند دادن به صفحات دیگر در سایت خود استفاده می‌کنند.

این یک اشتباه بزرگ است زیرا برای بازدیدکنندگان شما و حتی موتورهای جستجو لنگر کافی نخواهد بود.

4. بهینه سازی برای هدف جستجو

تکامل جستجوی مدرن ریشه در مرغ مگس خوار دارد که بعدا توسط Rankbrain و سپس BERT تکمیل شد.

بازی نهایی برای گوگل درک بهتر زمینه یک جستجو برای ارائه نتایجی است که با هدف یک جستجوی داده شده مطابقت دارند. در واقع، ادامه موفقیت گوگل به آن بستگی دارد.

چهار نوع متداول هدف جستجو (معروف به کاربر) عبارتند از:

  • ناوبری – جستجو برای یک وب سایت خاص
  • اطلاعاتی – جستجوی دانش
  • تجاری – جستجو برای داده ها (مانند بررسی ها) برای تصمیم گیری آگاهانه برای خرید.
  • معامله ای – جستجو برای خرید (از کجا خرید).

نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو

  1. SERP ها را برای عبارت کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید بررسی کنید. اگر نتایج برتر با صفحه شما مطابقت نداشته باشد، شما رتبه بندی نمی کنید. به عبارت دیگر، اگر گوگل تصمیم گرفته باشد که هدف از جستجو اطلاعاتی است و صفحه شما تراکنشی است، آن صفحه رتبه خوبی نخواهد داشت.
  2. در مواردی که یک صفحه با نتایج برتر/هدف جستجو مطابقت ندارد، شما دو انتخاب دارید:
    • صفحه خود را برای مطابقت با هدف ویرایش کنید.
    • یک صفحه جدید برای مطابقت با هدف ایجاد کنید.

5. لینک های داخلی را بهینه کنید

پیوندهای موجود در وب سایت شما باید به صورت استراتژیک قرار داده شوند و باید اطمینان حاصل کنید که همه پیوندها به درستی کار می کنند. در اینجا چند ترفند برای صیقل دادن بازی لینک شما وجود دارد.

معماری پیوند

عمق صفحه سایت شما نباید بیش از سه کلیک باشد. یک هک کارایی که گاهی اوقات مردم فراموش می کنند.

یک استراتژی پیوند داخلی مناسب به این معنی است که بهترین صفحات شما در سطح اول ظاهر می شوند.

یک راه مؤثر برای انجام این کار، ایجاد یک بخش صفحه اصلی است که مستقیماً به «محصولات پرفروش» یا «دسته‌های برتر» شما پیوند می‌خورد.

لینک های شکسته و تکراری را برطرف کنید

برخی از صاحبان وب‌سایت عادت دارند پیوندهای شکسته را نادیده بگیرند زیرا تأثیر تجربه کاربری ضعیفی که ایجاد می‌کنند را درک نمی‌کنند.

با اجرای خزیدن در سایت خود با ابزارهایی مانند Sitebulb، به راحتی می توانید خطاهای 404 را شناسایی کرده و در یک لحظه آنها را برطرف کنید!

مطالب سایت خود را بازیابی کنید

با تنظیم Google Alert که به شما کمک می‌کند تا نام‌های تجاری خود را در اینترنت پیگیری کنید، نام‌های سایت خود را بازیابی کنید.

و در صورتی که هر یک از ذکرها بدون اینکه به سایت شما پیوند داده شود، با مدیر وب سایت تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید که مجدداً پیوند دهند!

بردن

سئو می تواند بسیار زیاد به نظر برسد. اسیر شدن در فلج تحلیل و انجام هیچ کاری آسان است.

با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید که حتی در سال 2022، توجه به اصول اولیه، همانطور که در بالا ذکر شد، شما را برای موفقیت آنلاین قرار می دهد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: کاسپارس گرینوالدز/شاتراستاک





منبع